Şimdi Ara

Geyik testinde torsiyonlu araçların bağımsız süspansiyonlu araçlardan daha başarılı olması. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gazlı veya yağlı amortisör diye bir şey yok. Bütün modern amortisörler yağ ile çalışır. Ve hepsinde bir miktar gaz vardır, o da yağı basınç altında tutmaya yarar. Isınınca köpürmesini engeller.
    İki amortisörün performansı arasındaki fark mekanizmanın kalitesinde ve valflerin ayarında biter.
  • Birincisi, herhangi bir kaza anında forumdan hiçbir arkadaş bu testlerde gösterilen manevraları zaten yapamayacağız. Bu testi yapan pilotlar onlarca, yüzlerce defa bu parkurda farklı araçlarla bu testi yapan insanlar. Arada ilk defa bisiklet sürenle, yıllarca bisiklet süren gibi fark var. Kaldı ki kaza anında milisaniyeler içinde durumu analiz edip, rotayı belirleyip aracı oraya yönlendirmek için gerekli direksiyon hareketini kaçımız yapabiliyoruz?

    İkincisi, hadi biz sürücü olarak doğru tepkiyi verdik, araçlarımız bu test araçlarının verdiği tepkiyi veremeyecek. Üzerinde manevra yaptığımız asfalt, araçlarımızdaki lastik, manevrayı yapmamız gereken alan, araçtaki yük, hava sıcaklığı gibi değişkenler bu tarz testlerde her zaman olabilecek en iyi değerlerdir. Bu manevra esnasında sağlam bir yan rüzgar yeseniz bile yoldan çıkarsınız. Kaldı ki ülkedeki araçlarım büyük bir çoğunluğunun lastikleri 200 taban bile değil.

    Üçüncüsü, bu manevrayı yaparken binek araçlarda ESP pivot noktaları belirler ve aracın yönü ön tekerlerden ziyade arka tekerlere yapılan fren ile değiştirilir. Binek araçlar viraj dönerken önden kayınca aracın kafa kısmının sallanmasının sebebi budur. ESP sistemlerinin bir çok farklı senaryosu var, araç içinde bulunduğu duruma göre bu senaryolardan bir tanesini seçer ve uygular. Basit bir örnek vereyim bu tarz bir durumda araç direksiyondaki açı değişiminin ve fren pedalındaki seviye değişiminin türevini ve integralini hesaplar. Çıkan sonuca göre araç üreticisinin önceden tanımladığı tekerleklere, yaptığı hesaplamaya göre fren uygular. Bir spor araç üreticisi ile binek araç üreticisi tabiki ESP kalibrasyonlarını farklı senaryolar üzerinden yapacaklardır. İki binek araç üreticisi bile farklı şasilere sahip oldukları için aynı senaryolar üzerinden farklı kalibrasyonlar yapacaklar. Dolayısıyla bu gibi testlere sentetik denmesinin sebebi aracın veya ESP sisteminin genel performansını ölçmek yerine test edilen spesifik durumdaki performansını ölçmektedir.

    Sonuç olarak geyik testi aracın yol tutuşunu değil, manevra kabiliyetini ölçer. Bu testten iyi sonuç alan araba daha iyi yol tutan araba değil, daha güvenli arabadır. Bu gibi testlerde yapılan manevraları kendi araçlarınızla birebir uygulayamazsınız. Bütün çevresel değişkenler aynı olsa bile hiç birimiz bu manevrayı hayatımızda üçten fazla uygulamadık. Bu testte yakın sonuçlar alan iki araç gerçekten böyle bir durumla karşı karşıya kalınca çok farklı sonuçlar verebilir. Bu gibi testler gerekli ancak sonuçları bizim gibi son kullanıcıların tercihlerini etkilemek yerine üreticilerin araçlarını geliştirmesi için kullanılmalı. Aracınızın yol tutuşunu başka bir araçla karşılaştırmak istiyorsanız, pist sürelerine bakabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hiç bir zaman yalnızca esp yeterli demedim. ESP, maksimum güvenliği yakalamaya yarar.

    Bu noktada ESP performansı diye bir şeyden bahsetmek mantıksız oluyor. Eğer araçların karakteristik limitlerini bulmak istiyorsanız, hepsinin ESP'sini kapatır öyle test edersiniz. ESP yol tutuşu arttıran bir özellik değil, güvenliği arttıran bir özelliktir. Olmadık yerlerde olmadık manevralardan kurtulmanızı sağlayabilir. Ama yol tutuşu arttırmak gibi bir amacı yoktur.
    Geyik testi vasat olan bir araç iyi bir şoförün kullanımında, kendisinden daha iyi km77 dönmüş araçtan daha iyi viraj alabilir(yani virajlı yolda A noktasından B noktasına daha hızlı varabilir).
    Bunun tersi de pek tabii mümkündür. Benim itiraz ettiğim şey sadece ve sadece km77'nin yaptığı testlere bakıp bu bundan daha iyi yol tutuyor demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hiç bir zaman yalnızca esp yeterli demedim. ESP, maksimum güvenliği yakalamaya yarar.

    Bu noktada ESP performansı diye bir şeyden bahsetmek mantıksız oluyor. Eğer araçların karakteristik limitlerini bulmak istiyorsanız, hepsinin ESP'sini kapatır öyle test edersiniz. ESP yol tutuşu arttıran bir özellik değil, güvenliği arttıran bir özelliktir. Olmadık yerlerde olmadık manevralardan kurtulmanızı sağlayabilir. Ama yol tutuşu arttırmak gibi bir amacı yoktur.
    Geyik testi vasat olan bir araç iyi bir şoförün kullanımında, kendisinden daha iyi km77 dönmüş araçtan daha iyi viraj alabilir(yani virajlı yolda A noktasından B noktasına daha hızlı varabilir).
    Bunun tersi de pek tabii mümkündür. Benim itiraz ettiğim şey sadece ve sadece km77'nin yaptığı testlere bakıp bu bundan daha iyi yol tutuyor demek.
    "ESP yol tutuşu arttıran bir özellik değil, güvenliği arttıran bir özelliktir. Olmadık yerlerde olmadık manevralardan kurtulmanızı sağlayabilir."

    aynen alıntı yaptım. Sizin mesajınızdan burada yol tutuşunu artırmıyor ama olmadık yerde olmadık manevradan kurtarıyor. Gerçekten yorumsuz.

    Sizin ifadeniz biraz bilmece gibi, yol tutuşuna katkı sağlamaz ama sizi büyük bir risk taşıyan bir manevrada hayatınızı kurtalarabilir. Acaba bu nedir? Eti Eti Eti

    Yol tutuşu denilen şey kabaca gerek mekanik gerek aerodinamik gerekse dijital olarak bir aracı mümkün olan en iyi şekilde sürücünün tepkilerini yola yansıtmaktır. Doğal olarak hepsi bir şekilde aracın tepkisinde sorumludur. Siz aracınıza ani bir manevra yaptırırsanız o an aracınız sahip olduğu bütün özellikleriyle o hareketi tamamlamaya çalışır. Bunu ister dijital olarak yapsın istersen Limited Slip Diffirencial gibi fiziksel yada farklı bir sistemle yapsın farketmez. Hatta Citroen'in hydrolic suspension ile yapsın farketmez. Bu etkenler doğrudan ya da dolaylı olarak yol tutuşuna katkı sağlar.

    Sizin sadece km 77 testine bakıp aracın yol tutuşunu göstermez iddianıza gelince şimdi burada daha iyi skorla testten çıkan bazı yüksek araçlar ıslak zeminde muhtemelen daha alçak araçlar karşısında ciddi avantaj yitirecektir. Fakat bizim elimizde kuru zemin performansı var ama eğimli veya ıslak zeminli perfrmans testi yok. Dolayısıyla ıslak zemin eğimili yol muamma. Ama km77'nin fabrika çıkışılı lastikler, kuru hava ve düz zeminde yaptığı teste göre skoru daha yüksek araç, kuru hava, düz zeminde, fabrika çıkışlı lastiklerle daha düşükk skorluı araçtan daha iyi yol tutar orası net. Bu da demek oluyor ki geyik testi bal gibi yol tutuş testidir. Bir (kuru hava, düz zemin, fabrika lastiği) durumda aracın nasıl tepki vereceğini gösterir bu kadar basit.




  • Golf le Focusun arasında çok büyük farklar var ve kimse bunları göz önüne almamış.
    Focus ST Line olduğu için 40 yanak 18 inç Pilot Sport 4 lastikleri var ve ek olarak daha sert bir süspansiyona sahip bütün Bunların yanında golfde standart bir süspansiyon ve daha kalın yanaklı energy saver gibi performans iddiası bulunmayan lastikler var. Şimdi arada bu kadar büyük fark varken bu 2 aracı karşılaştırmak manasız. Golf yumuşak süspansiyon kalın lastikle kafadan açmadan o lastiklerle zor döner bunu tahmin etmek için alim olmaya gerek yok. Hala bu testin giriş hızına bakıp şu bu daha iyi yol tutar diyorsunuz bu yanlış. testin yol tutuşu ölçmesi için tüm elektronik müdaheleleri devre dışı bırakıp tüm araçlara aynı model lastiği takıp aynı sıcaklıkta test etmen lazım ki aracın şasi yeteneklerini ölçebilesin aracın yol tutuşunu böyle ölçebilirsin. Farklı model lastik farklı ebat farklı hava sıcaklığında yaptığın testte esp tamamen açıkken nasış yol tutuş ölçeceksin? Kimi aracın esp si arkasını belirli miktarda açmaya izin veriyor kimisi de çok agresif çalışıyor esp aracı tuttuğu sürece şasinin ve süspansiyonların kabiliyetini nasıl ölçeceksin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-73181344B

    "ESP yol tutuşu arttıran bir özellik değil, güvenliği arttıran bir özelliktir. Olmadık yerlerde olmadık manevralardan kurtulmanızı sağlayabilir."

    aynen alıntı yaptım. Sizin mesajınızdan burada yol tutuşunu artırmıyor ama olmadık yerde olmadık manevradan kurtarıyor. Gerçekten yorumsuz.

    Sizin ifadeniz biraz bilmece gibi, yol tutuşuna katkı sağlamaz ama sizi büyük bir risk taşıyan bir manevrada hayatınızı kurtalarabilir. Acaba bu nedir? Eti Eti Eti

    Yol tutuşu denilen şey kabaca gerek mekanik gerek aerodinamik gerekse dijital olarak bir aracı mümkün olan en iyi şekilde sürücünün tepkilerini yola yansıtmaktır. Doğal olarak hepsi bir şekilde aracın tepkisinde sorumludur. Siz aracınıza ani bir manevra yaptırırsanız o an aracınız sahip olduğu bütün özellikleriyle o hareketi tamamlamaya çalışır. Bunu ister dijital olarak yapsın istersen Limited Slip Diffirencial gibi fiziksel yada farklı bir sistemle yapsın farketmez. Hatta Citroen'in hydrolic suspension ile yapsın farketmez. Bu etkenler doğrudan ya da dolaylı olarak yol tutuşuna katkı sağlar.

    Sizin sadece km 77 testine bakıp aracın yol tutuşunu göstermez iddianıza gelince şimdi burada daha iyi skorla testten çıkan bazı yüksek araçlar ıslak zeminde muhtemelen daha alçak araçlar karşısında ciddi avantaj yitirecektir. Fakat bizim elimizde kuru zemin performansı var ama eğimli veya ıslak zeminli perfrmans testi yok. Dolayısıyla ıslak zemin eğimili yol muamma. Ama km77'nin fabrika çıkışılı lastikler, kuru hava ve düz zeminde yaptığı teste göre skoru daha yüksek araç, kuru hava, düz zeminde, fabrika çıkışlı lastiklerle daha düşükk skorluı araçtan daha iyi yol tutar orası net. Bu da demek oluyor ki geyik testi bal gibi yol tutuş testidir. Bir (kuru hava, düz zemin, fabrika lastiği) durumda aracın nasıl tepki vereceğini gösterir bu kadar basit.

    Alıntıları Göster
    +1000000
    Sabahtan beri anlatılmaya çalışılan şey bu işte.Anlamamakta ısrar eden birine anlatmak zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 23 Nisan 2020; 16:44:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir otomobil yol tutuşu; ağırlık merkezinden, aerodinamiğine, süspansiyonlarının kalitesinden tüm geometrisine kadar bir çok parametreye bağlıdır.

    Arka süspansiyonların torsiyon değil bağımsız süspansiyon olması yol tutuşundan daha çok konfor ile ilgilidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Golf le Focusun arasında çok büyük farklar var ve kimse bunları göz önüne almamış.
    Focus ST Line olduğu için 40 yanak 18 inç Pilot Sport 4 lastikleri var ve ek olarak daha sert bir süspansiyona sahip bütün Bunların yanında golfde standart bir süspansiyon ve daha kalın yanaklı energy saver gibi performans iddiası bulunmayan lastikler var. Şimdi arada bu kadar büyük fark varken bu 2 aracı karşılaştırmak manasız. Golf yumuşak süspansiyon kalın lastikle kafadan açmadan o lastiklerle zor döner bunu tahmin etmek için alim olmaya gerek yok. Hala bu testin giriş hızına bakıp şu bu daha iyi yol tutar diyorsunuz bu yanlış. testin yol tutuşu ölçmesi için tüm elektronik müdaheleleri devre dışı bırakıp tüm araçlara aynı model lastiği takıp aynı sıcaklıkta test etmen lazım ki aracın şasi yeteneklerini ölçebilesin aracın yol tutuşunu böyle ölçebilirsin. Farklı model lastik farklı ebat farklı hava sıcaklığında yaptığın testte esp tamamen açıkken nasış yol tutuş ölçeceksin? Kimi aracın esp si arkasını belirli miktarda açmaya izin veriyor kimisi de çok agresif çalışıyor esp aracı tuttuğu sürece şasinin ve süspansiyonların kabiliyetini nasıl ölçeceksin?
    Konuyu eksik okudunuz galiba.225 taban pırellı p zero lastikleri olan bağımsız süspansiyon golf gtı nin sonucu normal golften daha kötü.Yani bu sonuç renault ve fıatta olsa çoktan yerin dibine sokulmuştu.Girin golf sitesine bakın golf sahibi arkadaşların birçoğu yol tutuşu konusunda kendi aracını eleştiriyor.Hatta bir kişi eski aracı fıat bravonun golften iyi yol tuttuğunu söylüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Kötü olma sebebi ESP nin kaymalara daha çok izin vermesi, daha sportif modelin daha kötü sonuç almasının sebebi bu ki zaten Golf GTi önden kaymaya çok meyilli ek olarak arkası da burna göre hafif olunca ve ESP de daha savurgan davranınca böyle oluyor. Yoksa normal yol tutuşu o kadar kötü bir araç değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GTi Clubsportun testini izledim araç 76Kmh ile girdiği ilk testte son havuza 57 kmh ile girmiş (kamerayı berbat yerleştirmişler belli olmuyor adam akıllı) normal golf ise 76 kmh ile girdiği testte 50 ile son havuza giriyor. Focus testine de tekrar baktım (1.0 ecoboost st-line) araç son havuza 48kmh ile giriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın torsiyon süspansiyonu evet engebeli yolda konforu etkiliyor. Ancak aracın süspansiyonunun yanında, ağırlık merkezi, lastiklerin ebatları, dingil mesafesi vs bir sürü etken ESP çalışması ile birleşip moosedeki başarı ortaya çıkıyor. Az önce bakarken gördüm, Tiguan allspace. Daha izlemeden aracın nasıl bir performans çizeceğini tahmin etmiştim ve nitekim de öyle olmuş. Az daha zorlasalar araç salınımdan takla atacak. Bu tür araçla virajlı bir yola az sert girip dengeyi kaybetme durumunda toparlamak maharet isteyecektir. Aracın arkasının uzun olması bu durumda önemli bir etken. Gerçi tiguanda da benzer salınım var ama o daha dinamik tepkiye sahip.

    km77.comyoutube
    Volkswagen Tiguan Allspace 2018 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com
    https://www.youtube.com/watch?v=x8acDR3zez0&feature=youtu.be

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    +1000000
    Sabahtan beri anlatılmaya çalışılan şey bu işte.Anlamamakta ısrar eden birine anlatmak zor.

    Alıntıları Göster
    Benzer konuları yıllar yıllar önce iihs small overlap için konuştuk. Alaman arabaları testte çakılınca burada figan kopmuştu.
    Öyle kaza olmazmış, Amerika'nın oyunuymuş falan. Zamanla öğrendiler. Geyik testi de öyle. Emek veren ve marka logosunun aklına saklananları teker teker meydana çıkarıyor.


    Mercedes 90'lardaki A serisinin felaketinden sonra Mercedes bir hata olduğu kannatine vardı ve ona göre tavrını değişti ama bizim forum uzmanlarımız!!!!!! hala anlamamakta ısrar ediyorlar.

    Bu İihs ve Geyik testi olmasa biz bazı!!!! markaları daha farklı tanırdık. Var olan testi bile inkar edecek fanatikliğe sahip insanlar, bu testler olmasa nasıl bir tavır takınırlar taktirinize bırakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 23 Nisan 2020; 17:50:20 >






  • Bağımsız Civic 84 km/s ile giriyor.

    Bence torsiyon & bağımsızdan çok, süspansiyon kalitesi ve tepkileri daha önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye



    Bağımsız Civic 84 km/s ile giriyor.

    Bence torsiyon & bağımsızdan çok, süspansiyon kalitesi ve tepkileri daha önemli.
    Bu araç 83 ile giremiyor.81 km ile iki tane dubaya çarpıp birini deviriyor.79 km ile tam geçiyor.Ama yine de benim eklediğim linkteki cıvıc e göre iyi .O 76 ile geçiyordu.Muhtemelen sonradan teste sokulmuş olabilir.Ya da 4 ve 5 kapılı model arasındaki fark olabilir tam emin değilim.Bunun gibi alfa gulia bmw nin bazı modellerinde iyi sonuç alan var ama genele bakıldığında torsiyonlu araçların sonuçları daha iyi.Bir de bizim türklerin yaptığı son model araçların 80-90 la geçtiği motor 1 var.Yaptığı testler dikkate alınmaya değmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yol tutuş derken farklı şeylerden bahsediyoruz sanırım. Ben aracın maksimum tutuş limitlerinden bahsediyorum. Mesela İstanbulpark'taki 8 veya 11. virajı yüksek hızlarda kafadan kaymadan dönebilmekten bahsediyorum. Bu dediklerimde ESP'nin alâsı olsa iş yapmaz, devreye girmez bile.
    Üstüne tekrar basa basa söylüyorum. ESP denen sistem, yol tutuşu arttırmaz. Aracın yol tutuşu zaten aracın mevcudiyetindedir, süspansiyonlarda lastiklerde vs. ESP kontrolü kaybettiğiniz durumlarda sizin yerinize manevra yaparak kurtulmanızı sağlar. Bu da bir güvenlik ögesidir, yol tutuş değil.

    Benim için tek yol tutuş kıstası şu tarz testlerdir; benzer güçteki iki arabayı alır, aynı ağırlığa getirir virajlı yola dalar süre ölçersiniz. Geri gelir öbürünü denersiniz, kısa süren yapan daha iyi yol tutuyordur. Bitti.
    O yolda giderken lastik patlasa, önümüze bir şey çıksa manevra yapar kurtarırım. Veya ESP kurtarır. Nasıl? Çoğu sürücüden daha hassas müdahale edebilme kabiliyeti sayesinde. Ama bu müdahale için ESP şart değildir, zira ESP yoktan yol tutuş yaratmaz. Siz de manevra yaparak kontrolü sağlayabilirsiniz.

    Geyik testi ani kaçınma manevralarında aracın güvenilirliğini ölçen bir testtir, tek başına aracın bütünü hakkında bilgi vermesi mümkün değil. Bunu ben değil bu testin standartlarını belirleyen ISO söylüyor.
    quote:

    Since this test method quantifies only one small part of the complete vehicle handling characteristics, the results of these tests can only be considered significant for a correspondingly small part of the overall dynamic behaviour.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Nisan 2020; 19:20:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Yol tutuş derken farklı şeylerden bahsediyoruz sanırım. Ben aracın maksimum tutuş limitlerinden bahsediyorum. Mesela İstanbulpark'taki 8 veya 11. virajı yüksek hızlarda kafadan kaymadan dönebilmekten bahsediyorum. Bu dediklerimde ESP'nin alâsı olsa iş yapmaz, devreye girmez bile.
    Üstüne tekrar basa basa söylüyorum. ESP denen sistem, yol tutuşu arttırmaz. Aracın yol tutuşu zaten aracın mevcudiyetindedir, süspansiyonlarda lastiklerde vs. ESP kontrolü kaybettiğiniz durumlarda sizin yerinize manevra yaparak kurtulmanızı sağlar. Bu da bir güvenlik ögesidir, yol tutuş değil.

    Benim için tek yol tutuş kıstası şu tarz testlerdir; benzer güçteki iki arabayı alır, aynı ağırlığa getirir virajlı yola dalar süre ölçersiniz. Geri gelir öbürünü denersiniz, kısa süren yapan daha iyi yol tutuyordur. Bitti.
    O yolda giderken lastik patlasa, önümüze bir şey çıksa manevra yapar kurtarırım. Veya ESP kurtarır. Nasıl? Çoğu sürücüden daha hassas müdahale edebilme kabiliyeti sayesinde. Ama bu müdahale için ESP şart değildir, zira ESP yoktan yol tutuş yaratmaz. Siz de manevra yaparak kontrolü sağlayabilirsiniz.

    Geyik testi ani kaçınma manevralarında aracın güvenilirliğini ölçen bir testtir, tek başına aracın bütünü hakkında bilgi vermesi mümkün değil. Bunu ben değil bu testin standartlarını belirleyen ISO söylüyor.
    quote:

    Since this test method quantifies only one small part of the complete vehicle handling characteristics, the results of these tests can only be considered significant for a correspondingly small part of the overall dynamic behaviour.
    Bakınız Türkçe yazdığınızda yol tutuşunu göstermez demişsiniz. Ama ingilizce alıntı sizin iddanızı çürütüyor. Hem de kendi yazdığınız.

    one small part of the complete vehicle handling characteristics, the results of these tests can only be considered significant for a correspondingly small part of the overall dynamic behaviour.

    İngilizce koyduğunuz metin ise diyor ki: kısmi olarak aracın yol tutuşu karakteri hakkında bilgi verir veya şu şekilde alternatif çevirir yapılabilir, aracın yol tutuş karakteri hakkında sınırlı bilgi verir. Dahası ikinci kısımda aracın davranışları ve genel dinamiği hakkında sınırlı bilgi verir. Yani sizin iddia ettiğiniz gibi Geyik testi yol tutuş testi değildir iddianızı verdiğiniz ifade bile çürütüyor. Az bile olsa aracın genel sürüş dinamikleri hakkında bilgi verir diyor. Ayrıca sizin kendi ifadenizi desteklemek açısından geyik testine pek olumlu bakmayan bir siteden aldığınızı varsayarak testi eleştiren bile bir şekilde araç hakkında az veya çok fikir verdiğini söyüyor. Neden bu kadar ısrar ediyorsunuz anlamıyorum.

    İngilizceniz otomobil bilginizden daha kötüymüş bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 23 Nisan 2020; 20:10:56 >




  • O cümlenin tam çevirisi şu şekilde;
    Bu test yöntemi aracın genel sürüş karakterinin yalnızca ufak bir kısmını değerlendirdiğinden, testin sonuçları, aracın genel dinamik davranışının yalnızca bu küçük kısmı için bir anlam ifade eder.
    Peki "bu küçük kısım" ne oluyor? Ani kaçış hamlesi. Yani aracın kaçış manevrası dinamikleri.
    1-Handling(en makul çevirisi sürüş) ile yol tutuş farklı şeylerdir. Orada aracın kullanım karakterinden bahsediyor. Yol tutuştan, limitlerden vs bahsetmiyor. Yol tutuş demek istese road holding kullanırdı.
    2- Small kelimesinin küçük veya ufak değil de, kısmi anlamına geldiğini sizden öğrenmiş oldum, teşekkür ederim.

    O cümleyi doğrudan ISO'nun sitesinden aldım. Standart kodu ISO 3888, ve (km77'nin de yaptığı) geyik testinin dünyanın her yerinde aynı şekilde yapılıp standardize edilebilmesi için neler yapılacağını detaylıca anlatıyor. Olumlu bakmayan bir site değil yani, bu testi yapan herkesin uymak zorunda olduğu kuralları belirleyen şartname.

    Son olarak, bu testten elde edilen ve aracın bütün sürüş dinamiğinin yalnızca ufak bir kısmını temsil eden o giriş hızı değerleri (çıkışa değinmiyorum bile), sizin için otomobillerin yol tutuşunu olduğu gibi temsil ediyorsa, saygım sonsuz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Nisan 2020; 21:19:37 >




  • Handling yol tutuştan ziyade manevra kabiliyeti / yönlendirilebilme anlamına gelir. Yabancılar yol tutuş için grip kelimesini kullanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    O cümlenin tam çevirisi şu şekilde;
    Bu test yöntemi aracın genel sürüş karakterinin yalnızca ufak bir kısmını değerlendirdiğinden, testin sonuçları, aracın genel dinamik davranışının yalnızca bu küçük kısmı için bir anlam ifade eder.
    Peki "bu küçük kısım" ne oluyor? Ani kaçış hamlesi. Yani aracın kaçış manevrası dinamikleri.
    1-Handling(en makul çevirisi sürüş) ile yol tutuş farklı şeylerdir. Orada aracın kullanım karakterinden bahsediyor. Yol tutuştan, limitlerden vs bahsetmiyor. Yol tutuş demek istese road holding kullanırdı.
    2- Small kelimesinin küçük veya ufak değil de, kısmi anlamına geldiğini sizden öğrenmiş oldum, teşekkür ederim.

    O cümleyi doğrudan ISO'nun sitesinden aldım. Standart kodu ISO 3888, ve (km77'nin de yaptığı) geyik testinin dünyanın her yerinde aynı şekilde yapılıp standardize edilebilmesi için neler yapılacağını detaylıca anlatıyor. Olumlu bakmayan bir site değil yani, bu testi yapan herkesin uymak zorunda olduğu kuralları belirleyen şartname.

    Son olarak, bu testten elde edilen ve aracın bütün sürüş dinamiğinin yalnızca ufak bir kısmını temsil eden o giriş hızı değerleri (çıkışa değinmiyorum bile), sizin için otomobillerin yol tutuşunu olduğu gibi temsil ediyorsa, saygım sonsuz...
    "Peki "bu küçük kısım" ne oluyor? Ani kaçış hamlesi. Yani aracın kaçış manevrası dinamikleri." Aslında kendi cümleniz her şeyi anlatıyor.

    Kabaca bir çeviri yaptım, çeviri olayına girmeyeyim. Road handlig diye bir şeyi 10 yılın üzerinde takip ettiğim Amerikan ve İngiliz Subaru forumlarından değil de donanım haberden okumak çok ilginç geldi. Handling denir geçilir. İsterseniz denemek için araç üzerine dünyanın en popüler sitelerinden olanhttps://www.carthrottle.com'a carthrottle'a yazın. Road handling diye bir şey bile dünyanın en büyük sitelerinden birinde yok. Ama donanım haberde var.

    Neyse bu olay çok uzadı, artık cevap yazamayacağım. Hayırlı ramazanlar dilerim.

    @FurkanEmir411
    Grip lastiklerin tutuşu için kullanılır diye biliyorum. Handling farklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 23 Nisan 2020; 21:43:7 >




  • Grip hem lastikler için hem de aracın kendi tutuşu için kullanılıyor aslında aracın yolda gittiği parçası lastik olduğu için grip denince akla ilk lastik gelmesi normal, mesela adamlar demişki use lighter wheels to improve handling, hafif jant yönlendirilebilme açısından iyileştirme sağladığı için handling demiş. Biraz yoruma açık bir kelime.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.