Şimdi Ara

Geyik testinde torsiyonlu araçların bağımsız süspansiyonlu araçlardan daha başarılı olması. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-73181344B

    Bakınız Türkçe yazdığınızda yol tutuşunu göstermez demişsiniz. Ama ingilizce alıntı sizin iddanızı çürütüyor. Hem de kendi yazdığınız.

    one small part of the complete vehicle handling characteristics, the results of these tests can only be considered significant for a correspondingly small part of the overall dynamic behaviour.

    İngilizce koyduğunuz metin ise diyor ki: kısmi olarak aracın yol tutuşu karakteri hakkında bilgi verir veya şu şekilde alternatif çevirir yapılabilir, aracın yol tutuş karakteri hakkında sınırlı bilgi verir. Dahası ikinci kısımda aracın davranışları ve genel dinamiği hakkında sınırlı bilgi verir. Yani sizin iddia ettiğiniz gibi Geyik testi yol tutuş testi değildir iddianızı verdiğiniz ifade bile çürütüyor. Az bile olsa aracın genel sürüş dinamikleri hakkında bilgi verir diyor. Ayrıca sizin kendi ifadenizi desteklemek açısından geyik testine pek olumlu bakmayan bir siteden aldığınızı varsayarak testi eleştiren bile bir şekilde araç hakkında az veya çok fikir verdiğini söyüyor. Neden bu kadar ısrar ediyorsunuz anlamıyorum.

    İngilizceniz otomobil bilginizden daha kötüymüş bu arada

    Alıntıları Göster
    Bahsedilen tanım arkadaşın da söylediği gibi "road holding"dir. Tanım doğrudur ve kullanımı vardır.

    Wikipedia'da "automobile handling" makalesine bakarsanız şöyle bir tabir görürsünüz:
    The maximum lateral acceleration is sometimes discussed separately as "road holding". (This discussion is directed at road vehicles with at least three wheels, but some of it may apply to other ground vehicles).

    "Road holding" ve "handling" farkına gelecek olursak handling aracın genel kontrol edilebilirliğidir. Road holding ise aracın direksiyon girdisine karşı yanal ivmesini verir.

    Şöyle düşünün aracınız bir sistem. Siz bu sisteme bir girdi verdiğiniz zaman bir çıktı alıyorsunuz. Siz direksiyonu çevirdiğinizde bu çevirme hareketi sisteme verdiğiniz girdidir. Sistem bu girdi üzerinden direksiyonun çevirilme hızı(proportion), çevirilme ivmesi(derivative) ve çevirilme miktarı(integral) gibi değerleri hesaplar ve bu değerleri üretici tarafından belirlenen katsayılar(K, P, I) ile çarpar daha sonra aracın ivmesi, hızı, bulunduğu eğim, tekerlerin tek tek hızları gibi başka girdilerle işleme sokar. ESP beyni işin matematik kısmını hallettikten sonra üretici tarafından önceden tanımlanmış aksiyonlardan birisini alır. Bu aksiyonun şiddeti ve zamanlaması öncesinde yaptığı matematikten gelir yani ESP beyni girdileri değerlendirir ve bazı tekerlere fren uygular. Bu işlem sonucu aracınız bir tepki yani sisteminiz bir çıktı verir. Verdiği çıktı aracın o spesifik durum için "road holding" değeridir. Özetle "road holding" sürücünün verdiği tepkiye göre aracın maksimum yanal ivmesini yani aracın yön değiştirebilme yeteneğini verir.

    Yanal ivmeden, yol tutuşa yani genel kontrol edilebilirliğe gitmek için tek bir durumu değerlendirmek yerine genele bakılmalı. Bir aracın ne kadar iyi yol tutuşuna sahip olduğuna yani verdiğimiz komutları ne kadar iyi uygulayabildiğine bakmak için bir sürü girdi ve bir sürü çıktı değerlendirilmeli. Yani bir aracın ne kadar iyi yol tutuşu olduğunu anlamak için elimizde o araçla ilgili ne kadar çok yanal ivme değeri olursa elde edilen sonuç o kadar objektif olur. Yol tutuşu ile ilgili bilgiyi geyik testi gibi sentetik testler tek başına veremez. Yol tutuşunun değerlendirilmesi için pist süresine bakılmalı.

    Geyik testi gibi testleri güvenlik testi yapan ise binek aracın kaza anında veya kazadan önce yol tutuşunun iyi olmasından ziyade spesifik kaza anındaki yanal ivmesinin daha iyi olması istenir. Üreticiler insanların binek araçlarla piste çıkacağını değil geyik testinde simüle edilen durum gibi ani manevra yapabileceklerini düşünerek elektronik destek sistemlerini kalibre ederler. Geyik testinde bir araç parkura dubalara çapmadan ne kadar yüksek hızla GİREBİLİYORSA o araç o kadar güvenlidir. Geyik testinde çıkış hızı testin amacı doğrultusunda bir şey ifade etmez(testin amacı dışına çıkıp aracın viraj kabiliyetini ölçmek istersek durum başka). Çünkü aracın bu manevrayı yaptıktan sonra ,içindeki insanların güvenliği için, yavaşlamış olması istenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Testin yapıldığı asfalt normal asfalttan kat be kat daha pütürlü haberiniz olsun , videodaki Arteon 75km hızda sapıtıyor birde bizim ülkedeki asfaltta olsa demek çok daha kötü sonuç çıkacak ki 75km bence sürat bile değil

    km77.comyoutube
    Volkswagen Arteon 2017 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com
    https://www.youtube.com/watch?v=VQ_zs1qrENk&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Konu; +Sen ESP’yi savundun ! - Hayır savunmadım terbiyesiz çıkar göster ! işine dönüş biraz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duellist kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgiler için teşekkür ederim.
  • Esp sistemi sert manevralarda ve özellikle kaygan zeminlerde aracı yolda sabit tutma görevi yapmaktadır. Aracın viraja girildiğinde ve gaza basıldığında veya gaz kesildiğinde yolun içersine veya dışarsına doğru yönlenmesi durumunda onu sabit konuma taşımakta ve böylece sürücüye aracın tam kontrolunu sağlamada yardımcı olmaktadır.
    ESP sistemi, ESP kontrol ünitesineüretici tarafından girilen yanal ve dikey hızlanma verilerini, yoldan sapma sensöründen (jiroskop, aracın tam ortasında yer alır) gelen veriler ile karşılaştırıp aracın nasıl kaydığını hesaplar ve gerekli tekere gren uygular.

    En basit şekilde Örnek vermek gerekirse; 3 derecelik direksiyon açısında, 100 km/h hızda aracın yanal ivmesi 0,3 G, dikey ivmesi 0,2 G olacak şekilde üretici tarafından ölçülüp ESP beynine giriliğ haritalandırılır. Sürücü aracı sürerken aynı koşulda viraja girdiğinde yanal ivme 0.1 G ve dikey ivme 0.4 G çıkar ise araç kafadan kaydığını anlar ve arka tekerleklerden viraj dönüş yönüne göre gerekli olan tarafa fren yapar, aracın çizgisine getirene (jiroskoptan gelen veriler, kayıtlı verilere eşitlenene kadar) fren yapar. En basit anlatımı budur, bunlar haricinde denetleyip karar verdiği bir çok parametre vardır. isteyene yazarım.

    Temel Çalışma sistemi basittir ve mükemmel bir buluştur.
    ESP sistemi aracın yol tutuşunu artırmaz. Esp sistemi gerekli olan tekere fren yapar. bu fren aracı yavaşlatır.

    Bir araba bir virajı en optimum şartlarda kaymadan max 100 KM/H hızla başlayıp bitiriyor dönüyor ise, ESP sayesinde 101 km/h hız ile dönemez.
    Siz esp sistemine güvenip o viraja 120 ile girip kaymaya başlarsınız, esp müdahale eder, yola sokar ve yine hızını en iyi ihtimal ile 100 km/h hıza düşüp virajdan çıkarsınız. Çünkü arabanın o viraj limiti 100km/h hızdır. zaten aracın o viraj için limiti 100 km/h hızdan yüksek olmuş olsa esp devreye girmez.

    ESP sihirbaz değildir, arabaya yukarıdan el uzatmaz, 4 tane tekerleği kullanır hepsi bu. Tekerlek ne kadar yere tutunuyor ise o kadar efektif çalışır. Testlerde izdiğiniz, saçma sapan övülen Virajlarda teker kaldıran araçlar normal kullanıcılar için güvenli değildir.

    Bir aracın seyir güvenliği saf yol tutuşu ile başlar. Geri kalanı suni bilgisayar programıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Sizin orada bütün yollar kaymak, pist pürüzsüzlüğünde sanırım.
    İkincisi, geyik testi ile yol tutuş kıyaslaması yapılmaz. Bu kaç kere yazıldı forumda. Geyik testi ESP odaklı bir testtir, test esnasında aracın yeteneği değil ESP'nin yazılımı(ve standart kullanıcıya sağladığı güvenlik) test edilir. (Araçların limitine ulaşılan bazı vakalar da yok değil tabii)
    geyik testi bal gibi de yol tutuşu ölçer. esp düşük hızda(erken) devreye giriyorsa yol tutuş kötü, yüksek hızda(geç) devreye giriyorsa yol tutuş iyidir genel olarak.

    zaten testi izleyen biri esp devreye girene kadar şasi ve süspansiyon geometrisinin neler yapabildiğini rahatlıkla görür hatta araçta esp olmasa nasıl olurdu yorumunu bile yapabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Aracın torsiyon süspansiyonu evet engebeli yolda konforu etkiliyor. Ancak aracın süspansiyonunun yanında, ağırlık merkezi, lastiklerin ebatları, dingil mesafesi vs bir sürü etken ESP çalışması ile birleşip moosedeki başarı ortaya çıkıyor. Az önce bakarken gördüm, Tiguan allspace. Daha izlemeden aracın nasıl bir performans çizeceğini tahmin etmiştim ve nitekim de öyle olmuş. Az daha zorlasalar araç salınımdan takla atacak. Bu tür araçla virajlı bir yola az sert girip dengeyi kaybetme durumunda toparlamak maharet isteyecektir. Aracın arkasının uzun olması bu durumda önemli bir etken. Gerçi tiguanda da benzer salınım var ama o daha dinamik tepkiye sahip.

    https://www.youtube.com/watch?v=x8acDR3zez0&feature=youtu.be
    +1

    Araç bağımsız süspansiyon olmasına rağmen defalarca iki ve üç teker üstünde kalıyor.Yol tutuşu hakkında bu testlerin hiçbir fikir vermiyor diyenlere göre kötü sonuçları olan bağımsız tiguani30,cıvıc,golf,mazda3,ve torsiyon audi a3 vs hepsinin yol tutuşu mükemmel iyi sonuç alan focus,308,fiesta,alfa romeo gulıa 508 in yol tutuşu kötü.





    Sadece torsiyonlar üç teker üzerinde kalabiliyor diyenler golf,i30 cıvıc mazda 3 testlerini dikkatle izlerlerse zorlandığında bağımsız süspansiyonlarda 3 teker üzerinde kalabilir.Zaten her bağımsız araçta ve torsiyonlu araçta bu durum olmadığı gibi belirli şartlarda gayet normal bir durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 24 Nisan 2020; 14:38:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Ne arkadaşım yahu bu gerginlik. Millet deşarj olucak yer arıyor resmen. ESP bahanesi olmuş işin
    ne yazılabilir bilemedim bende bir yandan salgın..(

    diğer yanda MÜbarek ayın ilk günü gerginliği

    herkes kılıçları çekmiş bekliyor sanki..
  • 75 ile giderken saniyede 20 metre yol alıyorsun az mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pazarlama kategorisiyle kinematiğe girince olan şey...

    Siz hiç "bağımsız" süspansiyon gördünüz mü? Nereye bağlanıyor bunlar, aynı rijit gövdeye değil mi, bir tarafta tekerlek pozisyon değiştirince bunun açılarını veya kuvvetlerini karşı tarafa aktarmayacak? Belki manyetik levitasyonla ilerlerleyen bir gövdeyse, olabilir tabii. Pazarlamacılara göre öyle herhalde, çünkü öyle anlattılar :)

    Teknik terim olarak bağımsız süspansiyondan bahsediliyorsa "floating axle" Ford Taunus da bağımsız süspansiyonlu. Firar (viraj savrulması - "yaw") yönündeki ataletleri "roll", veya daha iyisi "pitch" yönüne tahvil edebilecek, yeterli hareket sertbestliğine sahip süspansiyonlara bağımsız süspansiyon denir. Meslek lisesi kitaplarında böyle yazmıyor olabilir, önemli değil, onlar uygulama bilgisi, dizayn bilgisi değil.

    Açıları sabit tutan şey süspansiyonun terazileme fonksiyonudur. Terazi mekanizmalarını inceleyin. En yakın, "space bar"ın altında var bir tane. Tekerlekte hangi derecede hareketleri ayırırsanız, aynı oranda daha sert denge çubukları (terazi kolları) kullanarak dengelenmek zorunda kalınır.

    Kamber ve kaster kararlılığı, her yöndeki terazileme, sönümleme... birisi diğerinden daha önemsiz işlevler değil. Bagaj alanı kazanmak için kısaltılmış kollarla "bağımsız" her zaman daha iyi bir geometri, daha iyi bir süspansiyon anlamına gelmiyor. Hatta çok zaman bağımsız süspansiyon daha bile sert tepki veriyor, ama işte, fiyat etiketinin "placebo" etkisi. Mercedes, Granada, Scorpio konforlularsa bağımsız süspansiyonlu oldukları için değiller, başka geometrileri olsa yine konforlu olurlardı. Skalanın bir ucunda 70'lerdeki altı linkli İngiliz dizaynı Rover'lar var.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Üstad parti kur oy verelim.

    Ne işin var ABD ler de surda burda. Bu ülkenin senin gibi adamlara ihtiyacı var. Olman gereken yer burası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    ne yazılabilir bilemedim bende bir yandan salgın..(

    diğer yanda MÜbarek ayın ilk günü gerginliği

    herkes kılıçları çekmiş bekliyor sanki..

    Alıntıları Göster
    Aynen öyle... Piyasa çok kötü. İs yok, moral yok, kaygı desen diz boyu. Cinnet haberleri düşmeye başladı zaten medyaya...

    Bakalım sonumuz nolacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.