Şimdi Ara

E Segmenti Araçlar Nasıl Rüzgar Sesi Almıyorlar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
2.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. D segmentinde insignia passat kullandım 2 Side 2014 model üstü ama 110 dedi mi rüzgar sesi oldukça çoğalıyor. Ama abimin F10 5 serisi 150 de bile rahatsız etmeyen az bir rüzgar sesi alıyor. Kapı içindeki fitil kısmına falan baktığımda aynı fitil yapısına sahip bir fark da göremedim. Bu işin sırrı nedir merak ediyorum. Hani 5 serisinin aynası sa oldukça büyük ona rağmen nasıl bu kadar az rüzgar sesi var şaşıyor insan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kim diyor almıyor diye. Onlar da alıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • E segmenti araçlarda konfor paketi yoksa( çift kadife kapı fitilleri , akustik çift katlı camlar ) yoksa e segmentide alır ama okdar rahatsız edici olmaz. Ama bunlar varsa çok yüksek hızlarda alırlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Derdinizi seveyim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • E serisi vakumlu kapı da alıyor ama daha yüksek hızda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu rüzgar sesinin biraz abartıldığını mı düşünüyorum?
    Kendi aracım tam 20 yıllık, tamam çift kapı fitili var ama yalıtımı da, aerodinamiği de ona göre. 110-120 ile giderken dahi rahatsız edici bir rüzgar sesi duymuyorum. Hatta bir gün merak ettim vitesi boşa attım. Çok hafif böyle "Var" denilecek bir rüzgar sesi duydum. Forumda bazen okuyorum, yok içeride konuşulan duyulmayacak kadar rüzgar sesi vardı yok cam açık sandım öyle bir rüzgar sesi vardı.

    Ben motor devir çevirirken de, boştayken de 110-120 ile giderken dediğim gibi sadece "Var evet" diyebileceğim bir rüzgar sesi duyuyorum. Kulaklarımda da bir sorun yok, odiyometri sonuçlarım gayet iyi. Abartılıyor mu yoksa benim mi bir yanlışım var?
  • daha kalın kapı ve cam fitilleri, daha kalın camlar, aerodinamik tasarım (aynalar vb.) kısaca üzerinde çalışılmış bir yalıtım...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ön taraf burnu uzun rüzgarın çoğu cama gelmeden yukardan akıyor, bu şekil olabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çocukları şeker jelatiniyle ıslık çalarken görmüşsünüzdür. Lastik fitil bu işe çok müsait. Çift fitil düzgün olduğunda işe yarayabilir ama eskidiğinde tek fitil Torosu da aratır. Çünkü araya bir şekilde sızan hava iç fitili zorlayacaktır.

    Çift fitilde üst segmente çıkıldığında iç kısımda kadife fitil kullanılıyor. Hava girse bile sesi gelmez. Bu da konforu artırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklıma otoparkın yaptığı s63 AMG videosu geldi Sinan hocam 200 den sonra biraz ses almaya başlıyor diyordu videoda :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Aynı şey benim de kafama takıldı hocam, ben de 140'a kadar öyle kabinin içine nüfuz eden bir rüzgar sesi duymuyorum, sadece rüzgarın akıp gittiği duyuluyor. Çok objektif bir konu o yüzden herkes kendine göre yorumluyor olsa gerek.
    Bir de burada kadife fitilden falan bahsedilmiş rüzgar alsa bile ses yapmıyor diye. Bizim gövdedeki fitil de, kadife değil ama dokusu bayağı farklı normal fitillere göre. Belki de onunla alakalı bir durum olabilir.
    Veya aerodinamik tasarımla alakalı olabilir. Şşu an benim araç bayağı kirli ve ön taraftaki havanın akış yolu lekelerden çok net belli oluyor. Hatta yarın bi fotosunu alayım unutmadan, ilginç bir görüntü

    Ekleme: Mesela yine kapı fitillerinin gıcırtı sesi yapmasından çok bahsedilir kalbur üstü markaların araçlarında bile, ben kaç senedir hiç öyle bir ses duymadım kapılardan. O da ilginç bir konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Ocak 2020; 23:33:5 >




  • E 180 test etmiştim talismandan daha çok ses alıyor. Nasıl olacak şimdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aynı şey benim de kafama takıldı hocam, ben de 140'a kadar öyle kabinin içine nüfuz eden bir rüzgar sesi duymuyorum, sadece rüzgarın akıp gittiği duyuluyor. Çok objektif bir konu o yüzden herkes kendine göre yorumluyor olsa gerek.
    Bir de burada kadife fitilden falan bahsedilmiş rüzgar alsa bile ses yapmıyor diye. Bizim gövdedeki fitil de, kadife değil ama dokusu bayağı farklı normal fitillere göre. Belki de onunla alakalı bir durum olabilir.
    Veya aerodinamik tasarımla alakalı olabilir. Şşu an benim araç bayağı kirli ve ön taraftaki havanın akış yolu lekelerden çok net belli oluyor. Hatta yarın bi fotosunu alayım unutmadan, ilginç bir görüntü

    Ekleme: Mesela yine kapı fitillerinin gıcırtı sesi yapmasından çok bahsedilir kalbur üstü markaların araçlarında bile, ben kaç senedir hiç öyle bir ses duymadım kapılardan. O da ilginç bir konu.
    Aynen kapı gıcırtısı da duymadım. Hani trim sesi evet duyuyorum ki benim 20 yıllık araçta bir iki ufak "gıcırtımsı" ses haricinde ses yokken, 3-4 yaşındaki bir arabada trim sesinden bu kadar şikayet edilmesi beni düşündürüyor.

    Hayır kullandığımız araçlar dönemi için D segment, hatta premium D segment kabul edilebilecek araçlar olsa da, artık 20 yaşındaki araçlar. Üstündeki teknolojinin 20 yıllık olması, o zamanki standartlar referans alınarak yalıtım v.b. yapılması, araç üstündeki parçaların 20 yaşında olması gibi bir sürü etmen varken ve rüzgar sesi rahatsız etmiyorken, modern bir C sınıfı araç için "Cam açık sandım" ya da "Yandaki satış temsilcisinin konuşmasını duyamadım" şeklinde bir değerlendirme bana tuhaf geliyor.

    S40'ın aerodinamiği güzel olsa da 25 yıllık bir tasarım. Volvo'nun tasarımlarında "Ovalleşmeye" başladığı ilk araç. Günümüzdeki yusyuvarlak araçlara göre havayı daha çok "yararak" ilerliyor. Bir tuğladan biraz daha aerodinamik sadece. Hele bende önde far silecekleri falan da vardı. Ama öyle aman aman bir rüzgar sesi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aynı şey benim de kafama takıldı hocam, ben de 140'a kadar öyle kabinin içine nüfuz eden bir rüzgar sesi duymuyorum, sadece rüzgarın akıp gittiği duyuluyor. Çok objektif bir konu o yüzden herkes kendine göre yorumluyor olsa gerek.
    Bir de burada kadife fitilden falan bahsedilmiş rüzgar alsa bile ses yapmıyor diye. Bizim gövdedeki fitil de, kadife değil ama dokusu bayağı farklı normal fitillere göre. Belki de onunla alakalı bir durum olabilir.
    Veya aerodinamik tasarımla alakalı olabilir. Şşu an benim araç bayağı kirli ve ön taraftaki havanın akış yolu lekelerden çok net belli oluyor. Hatta yarın bi fotosunu alayım unutmadan, ilginç bir görüntü

    Ekleme: Mesela yine kapı fitillerinin gıcırtı sesi yapmasından çok bahsedilir kalbur üstü markaların araçlarında bile, ben kaç senedir hiç öyle bir ses duymadım kapılardan. O da ilginç bir konu.
    Kazası yoksa kapı çok güzel oturuyor eski s40 ta ve rüzgar sesinden ziyade yol sesini çok alıyor birde yan camlar yenisine nazaran daha ince yandan felan araba geçerken bir tık fazla ses alıyor ama bu fitillerin ömrü 5 sene 5 senede bir yenilemek gerek doğru bir tahmin yürütmek için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gel benim logan'a bin.Passat sana rolls royce kadar sessiz gelir.
  • Hiç almıyor değiller fakat çeşitli yöntemler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rüzgâr sesi de,yol sesi de alıyorlar ama c-d sınıfı gibi kafa şişiren cinsten değil tabiki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Test ettiğiniz araçlari yorumlarken o an havadaki rüzgarin durumu çok önemli arkadaşlar. Özellikle hava ruzgarliysa ve araca yan tarafindan vuruyorsa, yandan vuran ruzgar, aracin olağan aerodinamik hava akışını bozarak türbülansa yol açar.

    Araç seyrederken ön camı yarıp arkaya doğru ilerleyen olağan hava, tam A sütununun orda kavşakta carpismis iki araç gibi rüzgarla carpisir, ve ön kapı camlarının hizasinda türbülans oluşur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kadife kaplı kapı fitili Mercedes dışında hangi markalarda var ?

    Ben BMW 3, 5'te falan görmedim. A4'te görmedim. A6'da hiç dikkat etmedim.

    Mercedes'te C, E'nin eski modellerinde bile var. 25 sene önceki W124 E serisinde var mesela.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.