Şimdi Ara

sağır araba nasıl açılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
26.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar babamda 2002 hyundai accent lx mpı var ve araba sağır düz yolda 140 kmyi geçirtemedik yokuş aşağı 160 kmyi gördü benim arabam da aynısının 2000 modeli ve ben arabamla 190 km ye çıktım acaba sağır araba nasıl açılır bir de araba daha 38 binde acaba daha açılmamış olabilir mi anlayan varsa bi fikir teşekkürler



  • sağırlığın anlamını şöyle tarif edeyim
    sen arabaya tam manasıyla bakmıyorsun
    benzinini motor yağini hidroliğini suyunu lastik havasını
    hava ve yağ filterini vs zamanında değişti,rmıyorsun sonra arabaya hadi bas bas
    yürü dediğin zaman o da sana ( ne dıyon anlamıyorum seni duyamadım) diyor
    yada duymamaızlıkdan geliyor olay budur
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Sağır Araba Nasıl Açılır?

    Sağır bir aracın motoru açılmazsa, sorunu teşhis etmek ve çözmek için adımları izlemek gerekir.

    1. Anahtarın Çalışıp Çalışmadığını Kontrol Et: Öncelikle, aracın anahtarının düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol et. Anahtarı başka bir araçta denemeyi deneyebilirsin. Eğer anahtar diğer araçta da çalışmıyorsa, sorunun anahtarın kendisinde olabileceği anlamına gelebilir ve bir yedek anahtar kullanman gerekebilir.

    2. Aküyü Kontrol Et: Akü zayıflamış veya boşalmışsa, motor açılmayabilir. Akü terminallerinin temiz ve sıkı olduğundan emin ol. Gerekirse, aküyü şarj edebilir veya yeni bir aküyle değiştirebilirsin.

    3. Marş Motorunu Kontrol Et: Marş motoru, motorun çalışmasını sağlayan önemli bir bileşendir. Marş motorunun konektörlerinin ve kablolarının sıkı olduğundan emin ol. Marş motoruna hafifçe vurmak, sıkışmış olabilecek bir parçayı gevşetmeye yardımcı olabilir.

    4. Yakıt Sistemini Kontrol Et: Yakıt deposunda yeterli yakıt olduğundan emin ol. Yakıt filtresinin temiz olduğundan ve yakıt pompasının düzgün çalıştığından emin ol.

    5. Ateşleme Sistemini Kontrol Et: Ateşleme sistemindeki bir sorun da motorun açılmamasına neden olabilir. Bujilerin, ateşleme bobinlerinin ve ateşleme modülünün düzgün çalıştığından emin ol.

    Eğer bu adımları izlemene rağmen motor hala açılmıyorsa, bir oto tamircisinden profesyonel yardım alman gerekebilir. Daha kapsamlı bir teşhis ve onarım için aracını yetkili bir servise götürmeyi düşünebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracınızın belkıde bır bakıma ıhtıyacı vardır. bujıler, hava fıltresı, yag, yag fıltresı, benzın fıltresı vs. parcaları kontrol ederseniz belkıde sorununuza cozum bulabılırsınız. ben arac sagırlıgı dıye bırseye ınanmıyorum sahsen. sonucta mekanık bır sıstem olan motorun devırsız kullanırsan tembel, devırlı kullanırsan performanslı olacagını sanmıyorum. devırsız kullanırsan kurum olabılır o ayrı, o zamanda carbon clean yaptırman gerekır.
  • Arkadaşa katılıyorum.

    Mekanik aksamlı mekanizmalar, çok fazla kullanıldıklarında insanlar gibi kas yapmaz veya çalışmadıklarında hamlamazlar. Ancak aracınızı şehir içerisinde (eski nesil araçlar için geçerli) çok düşük devirlerde yüksek viteslerde kullandığınızda, aracın sübablarında ve yanma odasında kurum birikmesi oluşurdu. Otomobil uzmanları en az ayda bir kez aracı biraz yüksek devirlerde kullanılması gerektiğini söylerlerdi. Araçların "sağır" veya "açılmış" olması efsanesi buradan gelmektedir.

    Aracınızın bakıma ihtiyacı olduğu kesindir.
  • Sağır araç tabiri artık gömlek değiştiriyor. Araç sağır olabilir. Motordaki parçaların sürtünmeyle birbirlerine alışması lazım. Üzerlerinde ufak aşınmalarla yer yapmaları lazım. İlk alındığı anda yüksek devirde kullanılmaz araba. Normal hızda kullanılır. Hızlı kullanılırsa motorun ömründen 5 yıl yersiniz. Senin aracınında sağır olacağını sanmıyorum 5 - 7 senelik araç yol yapmışsa ve 38,000'deyse sağırlığı pek kalmaz o arabanın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rontes

    arkadaşlar babamda 2002 hyundai accent lx mpı var ve araba sağır düz yolda 140 kmyi geçirtemedik yokuş aşağı 160 kmyi gördü benim arabam da aynısının 2000 modeli ve ben arabamla 190 km ye çıktım acaba sağır araba nasıl açılır bir de araba daha 38 binde acaba daha açılmamış olabilir mi anlayan varsa bi fikir teşekkürler

    benzinde denediniz mi hacı? lpg ayarından olmasın sakın...
  • sağır araba işine pek inanmıyorum ben bence sağır araba yoktur bakımı tam yapılmamış araba vardır
  • bence bakımsızlıktan bu halde...

    hava filtresi, bujiler, yağ, yağ filtresi değiştirilecek
    motor ayarları kontrol edilecek.

    öncesinde carbon clean ve enjektör temizliği de tavsiye ederim.

    sonra kendine gelecek.
  • benzinde bir süre kullan ve gayet seri ve hatta uzun yolda sabit hızda iken birden yüklen v.s açılır araç...ilk kullanımda yapsaydınız sıfırken böyle olmzdı...

    quote:

    Orjinalden alıntı: rontes

    arkadaşlar babamda 2002 hyundai accent lx mpı var ve araba sağır düz yolda 140 kmyi geçirtemedik yokuş aşağı 160 kmyi gördü benim arabam da aynısının 2000 modeli ve ben arabamla 190 km ye çıktım acaba sağır araba nasıl açılır bir de araba daha 38 binde acaba daha açılmamış olabilir mi anlayan varsa bi fikir teşekkürler
  • saarlık kelimesinin teknik terminolojik karşılıgı varmı acaba muhendislikte
  • bencede sağır araba diye bişey yoktur.
    mekanik parçalar çok basmayla açılması diye bişey olamaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okanisilak


    quote:

    Orjinalden alıntı: rontes

    arkadaşlar babamda 2002 hyundai accent lx mpı var ve araba sağır düz yolda 140 kmyi geçirtemedik yokuş aşağı 160 kmyi gördü benim arabam da aynısının 2000 modeli ve ben arabamla 190 km ye çıktım acaba sağır araba nasıl açılır bir de araba daha 38 binde acaba daha açılmamış olabilir mi anlayan varsa bi fikir teşekkürler

    benzinde denediniz mi hacı? lpg ayarından olmasın sakın...

    hacı iyi akşamlar zaten benzinde 140 yaptık. bugün lpg ile nöbete geldim adatepeyi bilirsin sanayi sitesi önünde 160a kadar çıktım ama biraz yokuş aşağı orası carbon clean kurtarır mı sence




  • Araçta hiçbir problem olmadığından emin olduktan sonra, 3 ve 4. viteste kaliteli bir benzinle bir müddet motoru biraz zorlamak iyi olabilir, ama dikkatli olmak lazım..
  • sağırlığın anlamını şöyle tarif edeyim
    sen arabaya tam manasıyla bakmıyorsun
    benzinini motor yağini hidroliğini suyunu lastik havasını
    hava ve yağ filterini vs zamanında değişti,rmıyorsun sonra arabaya hadi bas bas
    yürü dediğin zaman o da sana ( ne dıyon anlamıyorum seni duyamadım) diyor
    yada duymamaızlıkdan geliyor olay budur
  • bu işin yağla suyla alakası yok hiç rastlamadıysanız bilmezsiniz banada rast geldi böye bir hyundai accent

    ilk sahibi öğretmendi ve ilk sahibiydi arabanın 2001 model henüz 68.000 km deydi pırıl pırıl bi arabaydı lpg bile takılmamış arabaya ama adam arabayı 4000 devir üstüne hiç çıkarmamış bunu aracın ne kadar temiz olduğunu belirtmek için söylüyordu birde

    o sebeptenmidir artık nedir araba 4000 devirden sonra gitmiyordu zorlayıncada müthiş bi yağ kokusu kaplıyordu arabanın içini

    komple bakıma soktuk kar etmedi ben öyle sattım alan çocuk kurum temizliyi yaptırmış biraz düzeldi ama pek fark etmedi dedi sonra motor yaptırınca araç düzeldi dedi

    gözümle görmesem bende inanmazdım ama var böyle şeyler araca fazla devir çevirtmezseniz sağırlaşıyor bir zaman sonra
  • Bir gun bizim Hasan ustaya, -"Hasan abi benim araba 130 u gecinde titreme yapiyor, sorun ne olabilir?" dedim. Hasan ustanin cevabi -"Sende 130 a cikartma arabayi" oldu. Abi 140 a 160 a kadar cikiyor araba birak geriside "sagir" kalsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kulu42

    Bir gun bizim Hasan ustaya, -"Hasan abi benim araba 130 u gecinde titreme yapiyor, sorun ne olabilir?" dedim. Hasan ustanin cevabi -"Sende 130 a cikartma arabayi" oldu. Abi 140 a 160 a kadar cikiyor araba birak geriside "sagir" kalsin.

    sorun 140ı geçmesi değil bende de aynı araba var ben 5 viteste 3000 devirde 120 ile giderken babam aynı hıza çıkmak için 3500 devirde kullanıyo özetle daha fazla yakması gerekiyo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rontes


    quote:

    Orjinalden alıntı: okanisilak


    quote:

    Orjinalden alıntı: rontes

    arkadaşlar babamda 2002 hyundai accent lx mpı var ve araba sağır düz yolda 140 kmyi geçirtemedik yokuş aşağı 160 kmyi gördü benim arabam da aynısının 2000 modeli ve ben arabamla 190 km ye çıktım acaba sağır araba nasıl açılır bir de araba daha 38 binde acaba daha açılmamış olabilir mi anlayan varsa bi fikir teşekkürler

    benzinde denediniz mi hacı? lpg ayarından olmasın sakın...

    hacı iyi akşamlar zaten benzinde 140 yaptık. bugün lpg ile nöbete geldim adatepeyi bilirsin sanayi sitesi önünde 160a kadar çıktım ama biraz yokuş aşağı orası carbon clean kurtarır mı sence

    hacı yok yaw yokuş aşağı olur mu bildiğin düz yol işte orası. senin araba öyle gitmese sorun yoktur diyecem. bi süre benzinde kullansanız fark eder mi acaba?
    (hacu nöbetçisin insan haber verir gelirdim ziyaretine)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rontes


    quote:

    Orjinalden alıntı: kulu42

    Bir gun bizim Hasan ustaya, -"Hasan abi benim araba 130 u gecinde titreme yapiyor, sorun ne olabilir?" dedim. Hasan ustanin cevabi -"Sende 130 a cikartma arabayi" oldu. Abi 140 a 160 a kadar cikiyor araba birak geriside "sagir" kalsin.

    sorun 140ı geçmesi değil bende de aynı araba var ben 5 viteste 3000 devirde 120 ile giderken babam aynı hıza çıkmak için 3500 devirde kullanıyo özetle daha fazla yakması gerekiyo


    eğer aynı devirde farklı hızlarda gidiyorsanız ve otomobilleriniz şanzıman, diferansiyel oranları aynı ise acil olarak debriyaj baskı balataya baktırın.
  • Çok doğru, işin esası budur. Arkadaş bu şehir efsanesinin kaynağını açıklamış. Sağır araba yoktur, bakımsız araba, kalibrasyonsuz hız kadranı vardır.

    Eskiden sürekli şehir içinde kullanılan araçlara arasıra uzun yola çıkıp 1-2 saat 90-120 kms sabit hızda kullanılması önerilirdi ve bu yöntem işe yarar, biriken kurum önemli ölçüde tahliye edilirdi. Bu da performans arttı yanılgısında yol açardı. Esasında performmans artmıyor, düşen performans eski, olması gereken seviyesine geliyor.

    Mekanik aksamlar devirli kullandın diye daha güçlü hale gelmez, sadece daha çabuk aşınır. Yük altında devirsiz kullanırsan da süpap yatakları, silindir tacı ve buji çevresinde kurum bağlanmasını hızlandırırsın. Bu da performansta düşmeye yol açar. Tabi sağırlık denen hadisenin tek nedeni bu değil. Aracı komple bir bakıma alın. Sağırlık denilen şey sadece kurumdan değil, bujilerden, tıkanan enjektörlerden, hava filtresinden, yanlış yağdan, yanlış hararet müşüründen, kaçıran balatadan vs. vs. olabilir.
    .
    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Arkadaşa katılıyorum.

    Mekanik aksamlı mekanizmalar, çok fazla kullanıldıklarında insanlar gibi kas yapmaz veya çalışmadıklarında hamlamazlar. Ancak aracınızı şehir içerisinde (eski nesil araçlar için geçerli) çok düşük devirlerde yüksek viteslerde kullandığınızda, aracın sübablarında ve yanma odasında kurum birikmesi oluşurdu. Otomobil uzmanları en az ayda bir kez aracı biraz yüksek devirlerde kullanılması gerektiğini söylerlerdi. Araçların "sağır" veya "açılmış" olması efsanesi buradan gelmektedir.

    Aracınızın bakıma ihtiyacı olduğu kesindir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 4 Ekim 2007; 9:42:21 >




  • Normalde araç ilk bakım(rodaj) süresine kadar yükek devirde, hızlı ve ani kalkışlar yapılarak kullanılmaz. Çünkü fabrikada hatalı çıkabilme ihtimali vardır. Hızlı giderken vidaları atabilir, vb. durumlar yaşanabilir. Rodajdan sonra aracın motoru tercihen uzun yolda devirli kullanılarak açılır.

    Bir zamandan sonra motor açılsa da farketmeyebilir. Çünkü bahsedildiği gibi kurum bağlama söz konusudur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.