< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Zemine bağlı olarak değişir. Tutunmanın az olduğu zeminde pek bir zararı olacağını sanmıyorum belki belki arka akslar ani yüklenme ve bırakma yüzünden zamanla boşluk yapabilirler.
Tutunan zeminde sürekli yapıldığı takdirde. Pistonlar, Egzantirik mili, Triger zinciri yada kayışı, krank mili, volan, debriyaj balatası, şanzıman dişlileri ve miller, şaft, mafsal, diferansiyel, akslar, tekerlek bilyaları, şasi, süspansiyon elemanları ve son olarak lastikler. Sürücünün tercih ettiği tekniğe, aracın motor gücüne, yol durumuna, lastik durumuna ve daha aklıma gelmeyen birçok duruma göre bu yıpranmalar olur-az olur-veya olmaz... Mesela motor gücü az ise motor üzerine binen yükler bence daha fazla olacaktır. Küçük hacimden yüksek güç alınan araçlarda da güçsüz motorlu araca göre nispeten daha az olsada zorlanma olacaktır. Ama büyük hacimli ve güçlü aracın motorunda zorlanma daha az olacaktır. Tork konvertörlü otomatik şanzıman, manuel şanzımana göre nispeten hatta belki büyük oranda motora binen yükleri kavramanın viskoz sıvı ile olması sayesinde azaltacaktır. Tekerlerlerden gelen darbeleri ve zorlamaları motora sönümleyerek iletecektir. El Freni İle Yanlama (Handbrake Drift) Ağırlık Transferi İle Yanlama (Weight Transfer Sliding) Güç İle Yanlama (Power Over) Karşıt Ağırlık Transferi İle Yanlama (Opposite Weight Transfer Sliding) Debriyaj İle Yanlama (Clutch Kick) Hız İle Yanlama (Powersliding) Fren İle Yanlama (Brake Sliding) Her tekniğin aracın farklı organlarına yük bindirmesi, bunun süresi, miktarı gibi farklılıkları olacaktır. Hangisi az zararlı diye sorulacak olursa bunun net bir cevabı olamaz sanırım yada şöyle olur. Tam otomatik şanzımanlı güçlü bir arabayla tutunmanın az olduğu bir zeminde, power slide tekniği ile aracın yanlara- öne-arkaya yığılmadan yada en az yığılmayla yapacağı drift'in yıpratıcı etkileri daha az olur. Debriyaj tokatlayarak(Clutch kick) tekniği ile yanlama şaft mafsalını yıpratacaktır. Mafsal her debriyaj bırakıldığı anda alacağı ani darbeler yüzünden zamanla mafsalda boşluk oluşur. Aslında profesyonel olarak drift yapanlara bakarsak. Onların hangi parçaları güçlendirdiği, hangisini farklı tipte olanla değiştirdiği, hangisini iptal ettiğini, hangisini sık sık kontrol edip değiştirdiğine bakarsak en doğru yanıtı almış oluruz... |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 6 Eylül 2017; 4:46:55 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
Değerli arkadaşlar arkadan itişli araçların üretimide servis maliyetleri yüksektir ayrıca başta BMW olmak üzere birçok marka önden çekere geçtiler diğer yandan arkadan iter bir aracınız mekanik arıza verirse extra maliyet cabası < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |