Şimdi Ara

arkadaslar 3870 mi 4850 toxic mi teknik detaylar karısık

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar sapphire 3870 mi alayım 4850 mi alayım karar veremedim gerci 4850 daha iyidir ama yinede kafam karıstı

    HD 3870 4850

    RV670XT işlemci RV770Pro
    0,055 µ mimari 0,055 µ
    666 Mio transistor count 965 Mio
    512MB memory options 512MB
    775 Core frequency 675
    2250 Memory frequency 1100
    320 Unified shader pipelines 800
    8 PCB layers
    256 Memory Bus (bit) 256
    GDDR4 memory type GDDR3
    PCI 2.0
    2x400MHz RAMDAC 2x400MHz
    72,00 peak memory bandwidth (GB/sec) 35,20







  • 4850, çok daha iyidir. Tartışması bile olmaz.

    3870 diye bir şey alınmaz zaten, 9600 GT varken.


    4850 - 3870 farkını adam gibi anlatan bir yazım olacaktı. Bulursam koyarım.
    O yazdıklarınızdan bir şey anlaşılmaz.
  • Tabiki 4850

    Yalnız kusura bakma bir başka başlıkta bilgisayarcı olduğunu ve vga sattığınız yazmışsın bu konuda kararsız kalman beni şaşırtı.
  •  arkadaslar 3870 mi 4850 toxic mi teknik detaylar karısık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adigehalil -- 22 Ağustos 2008; 23:47:40 >
  • Üstteki teste pek bakmayın. Kendi çaplarında yaptıkları anlamsız bir genellemedir. Testler, ayrıntılarıyla incelenmelidir.


    Buldum. Okunsun diye doğrudan koyuyorum:


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    "HD 4850 - HD 3870 özellikleri karşılaştırması (önce 4850, sonra 3870):

    (Not: 4850'in yazacağım saat hızları, açıklanana göre. Gerçek saat hızı çok az düşük veya çok az yüksek olabilir. 3870 ise, gerçek saat hızları [kullandığım için biliyorum 3870'in gerçek hızlarını].)

    - 956 milyon transistöre sahip, 55nm üretimli RV770 (Pro) İşlemcisi
    - 666 milyon transistöre sahip, 55nm üretimli RV670 (XT) işlemcisi

    - 625 MHz hızında çalışan, 160*5 adet birleşik tarayıcı (800 adet kabûl edildiğinde: 1000,000 GFLOPs teorik hesaplama gücü[madd])
    - 776 MHz hızında çalışan, 64*5 adet birleşik tarayıcı (320 adet kabûl edildiğinde: 496,640 GFLOPs teorik hesaplama gücü[madd])

    HD 4800 için:
    - Tarayıcıların kullanımıyla ilgili özellik olan "ultra threaded dispatch processor"de SIMD geliştirmeleri (HD 2000-3000 serisinde 2.0 sürümü vardı. Dağınık ALU yapısındaki r600-700 mimarîsi için bu geliştirmeler önemli ve "3.0" denebilir. 4800 serisinde, SIMD'ler -sanırım belli durumlar için- birbirlerinden veri alabiliyor) ve gene bununla ilgili GPGPU geliştirmeleri

    Ayrıca, HD 4800'de, "vertex" bilgilerini tutmak için bağımsız bir önbellek bulunuyor.




    - 625 MHz hızında çalışan, 40 adet doku filtreleme birimi (saniyede 25,0 milyar doku filtreleyebilme)
    - 776 MHz hızında çalışan, 16 adet doku filtreleme birimi (saniyede 12,4 milyar doku filtreleyebilme)

    - 625 MHz hızında çalışan, 40 adet doku adresleme birimi (saniyede 25,0 milyar doku adresleyebilme[FP32])
    - 776 MHz hızında çalılşan, 32 adet doku adresleme birimi (saniyede 24,8 milyar doku adresleyebilme[FP32])

    - 625 MHz hızında çalışan, 160 adet doku örnekleme birimi (saniyede 100,0 milyar doku örnekleyebilme[FP32])
    - 776 MHz hızında çalışan, 80 adet doku örnekleme birimi (saniyede 62,0 milyar doku örnekleyebilme[FP32])


    Doku birimleri için, bunların da ötesinde geliştirmeler var. L1 önbelleği ve L1 - L2 bağlantısı 4800 serisinde iyileştirilmiş durumda ki, bunlar doku başarımıyla da hayli ilgili. Ayrıca, L2'nin bellek denetçisiyle eşgüdümlenmesi söz konusu. Bunların AA başarımını da arttırdığı söyleniyor.


    - 625 MHz hızında çalışan, 16 adet render çıktı birimi
    - 776 MHz hızında çalışan, 16 adet render çıktı birimi
    Evet, bu rakam aynı görünüyor ve kafa karıştırıyor; fakat, ilk bakışta insan yanılabilir, ben de yanılmıştım. ROP'ların yapısına bakılırsa:

    32 bit renkte:

    HD 3850 - 3870:

    MSAA kapalıyken saat hızı başına 16 kez noktacık(pixel) doldurabilme (yani, 668*16 - 776*16 gibi düşünüyoruz)
    2x ve 4x MSAA için: saat hızı başına 8 kez noktacık doldurabilme
    8x MSAA için: saat hızı başına 4 kez noktacık doldurabilme


    HD 4850 - 4870:

    MSAA kapalıyken saat hızı başına 16 kez noktacık doldurabilme (yani, 625MHz*16 veya 750MHz*16 şeklinde)
    2x ve 4x MSAA için: saat hızı başına 16 kez noktacık doldurabilme
    8x MSAA için: saat hızı başına 8 kez noktacık doldurabilme


    64 bit renkte

    HD 3850 - 3870:

    MSAA kapalıyken saat hızı başına 8 kez noktacık doldurabilme
    2x ve 4'te: saat hızı başına 8 kez noktacık doldurabilme
    8x'te: 4 kez noktacık doldurabilme


    HD 4850 - 4870:

    MSAA kapalıyken: saat hızı başına 16 kez noktacık
    2x ve 4x için: saat hızı başına 16 kez noktacık
    8x için: saat hızı başına 8 kez noktacık




    Sadece Z/Stencil için:

    MSAA varken:

    4800: saat hızı başına 64 kez Z/Stencil doldurma
    3800: saat hızı başına 32 kez Z/Stencil doldurma


    MSAA yokken:

    4800: saat hızı başına 16 kez Z/Stencil doldurma
    3800: saat hızı başına 16 kez Z/Stencil doldurma
    (MSAA yokkenki Z/Stencil bilgisi yanlış olabilir. Emin olmadan yazdım, değiştirebilirim yani. Ama, esas AA ile ilgileniyoruz zaten.)




    - 1986(2*993) MHz hızında, 256 bit GDDR3 bellek: 63552 MB/Sn band genişliği
    - 2250(2*1125) MHz hızında, 256 bit GDDR4 bellek: 72000 MB/Sn band genişliği (daha düşük hızda çalışan GDDR3 bellekli sürümler de var tabii.)

    Not: 4850'nin bellek gecikmeleri daha iyi olabilir, 3870'inkilere göre. Yani, o band genişliği olayı, belleğin etkisiyle ilgili her şeyi tek başına anlatmıyor.
    Kaldı ki, 4800'de bulunan, bellek band genişliği - doku birimi ile bağlantılı grafik işlemci geliştirmelerinden bahsettik. Bu durumda, 4850 ayrıca daha verimli olabilir bu konuda.


    - Hem tepe tarayıcı (vertex shader) hem geometri tarayıcısı (geometry shader) üzerinden "Tessellation"
    - Sadece tepe tarayıcı üzerinden "Tessellation"



    - İkinci nesil UVD
    - Birinci nesil UVD



    4800 serisinin aşırı yüksek olabilen başarımına anlam veremeyenleri bilgilendirmek ve 4800 fanatiklerini, kafalarını çalıştırarak, fanatiklik yapmadan kartlarını savunmaya yöneltmek için, bu özellikleri yazmayı uygun buldum.

    MSAA konusundaki ROP geliştirmeleri çok dikkat çekici. Bakın, bu geliştirmeleri gösteren teorik test sonucuna:

     arkadaslar 3870 mi 4850 toxic mi teknik detaylar karısık


    AA yokken, iki kartın da 16 kez noktacık yazma özelliği devreye girmiş ve 776 MHz saat hızı sayesinde 3870, 4850'nin önüne bile geçmiş birkaç testte. Klâsik 16 ROP sonucu alınmış, yani.

    4x AA açılınca, 4800 serisinin AA konusundaki geliştirmeleri devreye girmiş. 9800 GTX de, AA açılınca 3870'e çok büyük fark atmış.

    4850 ise, AA açılınca 3870'e fark atmış, 9800 GTX'in peşini bırakmamış (tabii, doku ve Z konusunda 9800 GTX, üstünlüğünü 4850'ye karşı da konuşturmuş). 4x AA'lılarda bir tek, Render to Self'te klâsik 16 ROP sonucu alınmış ve 3870, 4850'nin önüne geçmiş, saat hızı sayesinde.

    (Bu arada, "Quad Textures"te 4850 - 3870 farkının biraz az kalmasının sebebi, 4850'nin düşük saat hızları ve 4800 serisinde doku adresleme birimlerinin düşük oranda arttırılması (32-->40) olabilir.

    Karmaşık ALU yapısını düzenlemek için "dispatch processor"de yapılan geliştirmeler, L1 - L2 geliştirmeleri, ek "vertex" önbelleği, gelişmiş "Tessellation" ve belki de daha bilmediğimiz nice yenilik.
    Birkaç teorik veriyle bu kartların başarımını, AA açınca daha da iyi olmalarını vs. anlamayanlar için sanırım faydalı olmuştur, yazdıklarım."




    quote:

    Günümüz oyunlarınında öncelikle shader ağırlıklı çalıştığını düşünürsen


    Bu, kartın özelliklerine bağlı. Karta az doku birimi koyarsan, o oyun, bir bakmışsın "doku birimi ağırlıklı" çalışıyor.



    Ayrıca, Crysis'in doku kaplama manyağı bir bölümünde, 16x AF açınca aşırı başarım kaybeden, 9600 GT'den neredeyse iki kart fark yiyen 3870'li durumda: O 3870 7 - 8 kare alırken, 4850 21 kare gibi bir değer alıyor. 16x AF açınca fark birden %150 oluyor.

    Bu, artan doku birimi sayısının da ötesinde, önbellek optimizelerinin de etkilediği bir durum, muhtemelen.
    Öte yandan, 4800 serisi de Geforce'ye göre AF başarımında geri kalıyor hâlâ, o da arada notumuz olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 22 Ağustos 2008; 23:51:12 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KaOsMaNiA

    arkadaslar sapphire 3870 mi alayım 4850 mi alayım karar veremedim gerci 4850 daha iyidir ama yinede kafam karıstı


    hd4850 çok daha iyi
  • sakın rakamlara aldanıp 3870 alma ekran kartımın 3870 olduğuna bakma.48xx serisi çıkmadan önce almıştım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.