Şimdi Ara

ARKADASLAR, ARABAMDAN ISLIK SESİ GELİYOR. YARDIM LÜTFEN.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
33.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu gün arabamı bir arkadaşa verdim. Yanlışlıkla kaydırmış kara saplamış. Sonra da çıkartmak için gaza basmış durmuş. Arabamın motoru gaz ile orantılı bir ıslık sesi veriyor. Rölantide yok. 1000 devir civarında sanki ses yok. Ama 1500-2000den sonra gazla orantılı ve çok rahat duyulabilir bir ıslık sesi var. Tamircim arabayı kaldırıp şöyle bir baktı ve direkt turbo gidik dedi. Ama arkadaşlar boruda bir delik çatlak varsa gözden kaçırabilir ve değişmesi gerektiğinden emin ol dediler. Tamir de oluyormuş (400-500 tl ), yan sanayi de varmış (550 tl), orjinali de (900 tl).

    2011 MODEL CORSA 1.3 CDTI 48000KM



  • Bencede ıslık sesi turbodandır,clio aracımda başıma gelmişti, ama siz baya erken farketmişsiniz, orjinal şekilde yaptırmanızı tavsiye ederim. yetkili servis yerine özel opel servislerine de yönelebilirsiniz. geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hk@n

    Bencede ıslık sesi turbodandır,clio aracımda başıma gelmişti, ama siz baya erken farketmişsiniz, orjinal şekilde yaptırmanızı tavsiye ederim. yetkili servis yerine özel opel servislerine de yönelebilirsiniz. geçmiş olsun

    Öncelikle cevapladığını için teşekkürler,
    Lakin aracımdaki ıslık sesi öyle böyle değil. Siz de mutlaka farkedersiniz. Daha doğrusu farkedilecek bir durum değil yani. Yoldan yayaları bile dönüp baktıracak cinste. Türkiye'de arabanın bozulması kadar sıkıntı bir durum yok. Biri usta tavsiye ediyor, diğeri sakın ona gitme diyor. Parçaları internetten alayım dedim. Bir de duydumki bu turbo markalarının bile sahtelerini satıyorlarmış büyük oranda. Türkiye'de sanırım ancak toros veya şahin binmeliyiz. :) uMARIM SADECE TURBO BORULARIDIR, YA DA BAŞKA BİR UCUZ PARÇA. :) İYİ GÜNLER.




  • msimsek7 M kullanıcısına yanıt
    Hocam ıslığı eksozun borularından da gelmediğine emin olun. Birini aracın içine oturtup gaz verdirin. eğer boruda herhangi bir kaçak-çatlak vs oluştuysa ordan da ıslık şeklinde ses çıkabilir öyle hemen turbodur turbo diyen ustalara atlamayın bir kaç ustaya daha baktırın. ama en önemlisi dediğim gibi şu manifolttan başkayarak hava çıkışlarını iyice kontrol edin ve ya ettirin. Bende de ıslık vardı eksozdandı bendeki 2k devirlerde başlayıp 3k devirlerde son buluyordu boruyu değiştirdim şimdi düzeldi.

    Saygılar.
  • hmyildiran kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim. Dunki usta arabaya baktı borulardan ses yok direkt turbodan geliyor dedi. Bugün sadece dizel üzerine iyi olduğunu duyduğum bir ustaya gönderdim. O da Turbo dedi. Önceki direkt turbo değişecek dedi. Bu da turboya bakmak lazım dedi, bir parça adını söyledi onlar balans , tamir olabilir dedi. Kendinden çok emin gördüm bunu. Bir günde hazır ederim dedi. İnşallah turbonun değişmesine gerek kalmaz. Ona götüreceğim tekrar bu pazartesi. Ama inşallah daha büyük sıkıntı yaşamam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msimsek7

    Tesekkur ederim. Dunki usta arabaya baktı borulardan ses yok direkt turbodan geliyor dedi. Bugün sadece dizel üzerine iyi olduğunu duyduğum bir ustaya gönderdim. O da Turbo dedi. Önceki direkt turbo değişecek dedi. Bu da turboya bakmak lazım dedi, bir parça adını söyledi onlar balans , tamir olabilir dedi. Kendinden çok emin gördüm bunu. Bir günde hazır ederim dedi. İnşallah turbonun değişmesine gerek kalmaz. Ona götüreceğim tekrar bu pazartesi. Ama inşallah daha büyük sıkıntı yaşamam.
    sorununuz turbo kaynaklı. bazı firmalar tamir edebiliyor. ancak bu tamiratın bir garantisi yok yaptırıp 2 3 ay sonra sorun yaşayabilirsiniz. bu durumda cebinizden cok daha fazla para cıkacaktır. size tavsiyem yan sanayi yahut direk orjinal turbo kullanmanız yönünde olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-38F9BBB0B

    sorununuz turbo kaynaklı. bazı firmalar tamir edebiliyor. ancak bu tamiratın bir garantisi yok yaptırıp 2 3 ay sonra sorun yaşayabilirsiniz. bu durumda cebinizden cok daha fazla para cıkacaktır. size tavsiyem yan sanayi yahut direk orjinal turbo kullanmanız yönünde olacaktır.

    Alıntıları Göster
    Sorun turbodansa kesinlikle tamirini yaptırmayın,garanti veriyoruz falan derler tamirine hepsi hikaye.En iyisi yenisini almak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BuRaK.999

    Sorun turbodansa kesinlikle tamirini yaptırmayın,garanti veriyoruz falan derler tamirine hepsi hikaye.En iyisi yenisini almak.

    Alıntıları Göster
    Turbo tamir takımları ile revizyon yapılıyo turbo ama ne kadar verimli olur bilemem birde 48000 de turboyu o hale nasıl getirdiniz. Siz aracı çalıştırıp direk hareket edip gelince girek durduruyorsunuz herhalde.
  • 48 binde turbonun bozulması biraz hor sürdüğünüzün göstergesi sanırım hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukseluc98

    48 binde turbonun bozulması biraz hor sürdüğünüzün göstergesi sanırım hocam.
    hocam turbo nun normal sesi olmasın o ? ıslığa benzer ama ıslık değilde kuş ötüyormuş gibi bir sesi var turbonun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 30 Ocak 2015; 0:17:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    hocam turbo nun normal sesi olmasın o ? ıslığa benzer ama ıslık değilde kuş ötüyormuş gibi bir sesi var turbonun

    Yok, malesef keşke o olsa. Corsa'ların özellikle standart turbo sesi hissediliyor biliyorum. Ama Bu ses aşırı fazla. Yayaların dikkatini çekecek şiddette yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msimsek7

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    hocam turbo nun normal sesi olmasın o ? ıslığa benzer ama ıslık değilde kuş ötüyormuş gibi bir sesi var turbonun

    Yok, malesef keşke o olsa. Corsa'ların özellikle standart turbo sesi hissediliyor biliyorum. Ama Bu ses aşırı fazla. Yayaların dikkatini çekecek şiddette yani.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle cevapladığınız için teşekkürler.
    Aslında hor sürmedim aracı 34000 civarı aldım, ilk sahibi doktormuş fakat acemiymiş, benim de ilk dizel arabamdı ama zorlamadım. Hareket etmeden önce ve hareket ettikten sonra arabayı turbonun yağlanması için rölantide beklemek gerektiğini bilmiyordum. Sanırım bu gerçekten cok onemli. Arabamı sadece bir kere zorladım desewm yeridir. Onda da yokuş yukarı bir yolda bir yere yetişmek için yuksek devirlere zorlamıştım. Ama asıl sorun arkadaşın sıfır ayarında bir arabayı karda çıkarmak için bir saat kadar patinaj çektirmesi. Bundan sonra arabadan anlamayana araba kesinlikle vermem.
    Turboyu taktırmak da ayrı bir dert sanırım. Yanlış takmasalar bari. Sıfırını almakla da bitmiyor sanırım :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msimsek7

    Öncelikle cevapladığınız için teşekkürler.
    Aslında hor sürmedim aracı 34000 civarı aldım, ilk sahibi doktormuş fakat acemiymiş, benim de ilk dizel arabamdı ama zorlamadım. Hareket etmeden önce ve hareket ettikten sonra arabayı turbonun yağlanması için rölantide beklemek gerektiğini bilmiyordum. Sanırım bu gerçekten cok onemli. Arabamı sadece bir kere zorladım desewm yeridir. Onda da yokuş yukarı bir yolda bir yere yetişmek için yuksek devirlere zorlamıştım. Ama asıl sorun arkadaşın sıfır ayarında bir arabayı karda çıkarmak için bir saat kadar patinaj çektirmesi. Bundan sonra arabadan anlamayana araba kesinlikle vermem.
    Turboyu taktırmak da ayrı bir dert sanırım. Yanlış takmasalar bari. Sıfırını almakla da bitmiyor sanırım :(
    bu turboları ne sanıyorsunuz? öyle biraz zorlamakla turbo gitseydi etrafta sağlam turbolu araç kalmazdı hepsi hurdaya ayrılır turbo beslemeli araç üretilmezdi, öncelikle arkadaş şunu bunu yapmışı bırakın, karda zorlamakla turboya birşey olmaz, turbo ayarlarıyla oynanmazsa standart turbo yüklenmelerde sürekli dönmez belli bir devirden sonra basıncı düşürür, böyle bir zorlamada da hiçbir şey olmaz, ne arabalara neler yapıyoruz böylesine birşeyle mi turbo arızalanacak

    ayrıca motoru saat gibi olan arabalara 2 metre yaklaşıp motor bitmiş diyen ustalarla dolu bir ülkedeyiz, adam akıllı bir yere detaylı baktırmadan hemen turbo değişmeye falan kalkmayın, bu kadar çabuk turboya kolay kolay birşey olmaz, tahminen bir kaçaktan kaynaklı bir durumdur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batuhan Kılıç

    bu turboları ne sanıyorsunuz? öyle biraz zorlamakla turbo gitseydi etrafta sağlam turbolu araç kalmazdı hepsi hurdaya ayrılır turbo beslemeli araç üretilmezdi, öncelikle arkadaş şunu bunu yapmışı bırakın, karda zorlamakla turboya birşey olmaz, turbo ayarlarıyla oynanmazsa standart turbo yüklenmelerde sürekli dönmez belli bir devirden sonra basıncı düşürür, böyle bir zorlamada da hiçbir şey olmaz, ne arabalara neler yapıyoruz böylesine birşeyle mi turbo arızalanacak

    ayrıca motoru saat gibi olan arabalara 2 metre yaklaşıp motor bitmiş diyen ustalarla dolu bir ülkedeyiz, adam akıllı bir yere detaylı baktırmadan hemen turbo değişmeye falan kalkmayın, bu kadar çabuk turboya kolay kolay birşey olmaz, tahminen bir kaçaktan kaynaklı bir durumdur

    Alıntıları Göster
    normal bir ses değil diyorsunuz hocam ama 48 binde aracın turbosuna kolay kolay birşey olmaması lazım. Arkadaşımın fiorinosu 200 bine geldi turboda hiç birşeyi yoktu. Aracıda zorluydu. 160-180 çalıştırır çalıştırmaz hareket gaza yüklenme elfreni ne varsa yapıyordu. Hem zorlar hemde turboyu beklemezdi, sorun çıkartmadan sattı. Motor ömrü %74 çıkmıştı. Onda da aynı motor var 1.3 multijet.

    Aynı ses benim corsa dan da geliyor. 1700-2000 arası boşta gaz vereyim dışardan hafif ıslık, içerden hafif çınlama duyuluyor. Hatta giderken de belli devirler arası 2.viteste gaza basmadan çınlama sesi duyuluyor. Yetkili servise ve buradaki corsa genel konu başlığına sordum normal dediler. Bence ustalara çok güvenmeyin, turboya elletmeden önce gidip yetkili servise bir sorun yada başka corsa kullanıcısı varsa o aracında sesini dinleyip karşılaştırın derim ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 30 Ocak 2015; 12:53:56 >




  • Turbo hortumu da delinmis olabilir
    Gevseyen aparatlarda olabilir
    Yetkili servisten ziyade
    Ozel isinin ehli bir ustaya gosterin araci
    Motor ustasi
    50-100
    Lirayada hallolabilir
    Turbonun bitmesi imkansiz bu km de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mariachi@

    Turbo hortumu da delinmis olabilir
    Gevseyen aparatlarda olabilir
    Yetkili servisten ziyade
    Ozel isinin ehli bir ustaya gosterin araci
    Motor ustasi
    50-100
    Lirayada hallolabilir
    Turbonun bitmesi imkansiz bu km de
    turbo boru veya hortumlarında kaçak olması çok yüksek ihtimal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    normal bir ses değil diyorsunuz hocam ama 48 binde aracın turbosuna kolay kolay birşey olmaması lazım. Arkadaşımın fiorinosu 200 bine geldi turboda hiç birşeyi yoktu. Aracıda zorluydu. 160-180 çalıştırır çalıştırmaz hareket gaza yüklenme elfreni ne varsa yapıyordu. Hem zorlar hemde turboyu beklemezdi, sorun çıkartmadan sattı. Motor ömrü %74 çıkmıştı. Onda da aynı motor var 1.3 multijet.

    Aynı ses benim corsa dan da geliyor. 1700-2000 arası boşta gaz vereyim dışardan hafif ıslık, içerden hafif çınlama duyuluyor. Hatta giderken de belli devirler arası 2.viteste gaza basmadan çınlama sesi duyuluyor. Yetkili servise ve buradaki corsa genel konu başlığına sordum normal dediler. Bence ustalara çok güvenmeyin, turboya elletmeden önce gidip yetkili servise bir sorun yada başka corsa kullanıcısı varsa o aracında sesini dinleyip karşılaştırın derim ben

    +1




  • Eksoz borusunun vidası gevşeyince geliyor önce bi oraya bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kadıoğlu321

    Eksoz borusunun vidası gevşeyince geliyor önce bi oraya bak
    Devirle birlikte artan ıslıksesi turbo arızasındandır.Durağımızda Hyundai accent era 1,5 crdi olan tüm dizel araçlardan gelen ıslık sesi sonucunda hepsinin turboları değişti.Kullanılan malzemeye ve yapılan işçiliğe göre turbo 200bin km'de gider,15 bin km'dede biter.Serviste takılan yeni turboyada pek güvenmeyin.Özellikle garanti kapsamında yapılan değişikliklerde revizyonlu turbolar yeni gibi araçlara takılabilmekte.(hyundai servisinde basıma gelmiştir).70.000 km araca fabrikasında takılan turbo sökülüp yerine yenisi serviste takıldı.1 hafta sonra ıslık sesleri eşliğinde servise bir girişim vardıki görmeliydiniz.3. turboyu takıp aracı en kısa sürede elden çıkarttım.2008 model era'ya 70.000km 3. turbosu takıldı.1 haftada yeni turbo nasıl bozulur ayrı bir konu.Revizyonlu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yassyoss -- 7 Şubat 2015; 18:12:25 >




  • yassyoss kullanıcısına yanıt
    Ben de 250-300 TL'ye revizyon yapıp garanti vermelerine rağmen, yeni bir turbo taktırdım (650 TL sıkı pazarlık sonrası). İlkin bahsettiğiniz gibi aracımda turbo arızası varmış. Epey üzüldüm, bilhassa maddi olarak :) Velhasıl, arızam şimdilik hallolmuş göünüyor usta iyi taktı sanırım turboyu, ne ses var ne de mekanik bir sıkıntı. Umarım böyle devam eder. 4-5 gün önce yaptırdım henüz bir problem yok. Bu arada turboların da çin malından ziyade ünlü turbo markalarının çin malı sahteleri Türkiye piyasasında çok fazlaymış bilginize. Cevaplayan ve fikir veren herkese teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msimsek7 -- 10 Şubat 2015; 18:38:50 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.