Arkadaslar bundan 4 gün önce megane 2 benzinli aracımla giderken birden hareret göstergesi 95 dereceye cıktı saga cektim stop etmedim araba fan calıstırdı fakat bi sorun vardı hararet göstergesi düşücegine daha da yükseldi en yüksek seviyeye geldi fan calıstıgı halde arac hararet yaptı gözüküyodu kaputu bi actım motor normal hararet yok sıcaklık normal ama ekranda hararet yazıyodu kaputu kapattım
Çektim elektirikciye adam baktı termostat dedi ama bizde yok tamirciye git degiştirsin
Gittim tamirciye dedim termostat deiştircem araba fan kapatmıyor yok dedi termostat la alakası yok yok termostat tan olsa söyle olur böyle olur ıvır zıvır elektrkciye git.
Gittim baska elektirikciye Isı sensöründen dedi git al gel deişelim gittim yakınındaki parcacılara abi benzinlı ısı sensörü yoktu hiç birinde sinir oldum pes ettim
Ertesi gün ısı sensörü almak icin baska parcacıya gittim adam dedi söktürüp getir öyle verelim parcayı yanındaki elektirikciye gittim ısı sensörünü sökermsn surdan alıp yenisini taktırcam noldu hayırdır dedi dedim aracım fan kapatmıyor o yüzden ısı sensörüyle alakası yok dedi bosa degistirme sigorta tablasından 600 tl masrafı var
Simdi baska elektirikciden geldim o da arabanın tesisatından diyo bu adamların hangisi bilerek konusuyo hangisi sallıyo ben anlamadım
ama ben biliyorumki bu ufak tefek bi sorun bi yerde bi uyusmazsızlık var o yüzden oldu
Yani söyle düşünün sabah arabayı calıstırdıgınız anda fanda çalışıyo sonra stop ettiniz 10 dk boyunca fan calısıyo yarım kontak yaptınız gene fan calısmaya baslıyo sanki fan bi yerden elektirik alıyomuş gibi arabayı yarın aksam satıcam iki arada bi derede kaldım varmı sorun hakkında bi yorumu olan
Yokmu yardımcı olabilicek kimse ?
Herkes farklı birşey söylemiş, birde yetkili servise gösterin derim ben. Bakalım onlar ne diyecek
Aracınız güne başlarken ilk çalıştırmada hemen fan açıyormu? Öyleyse elektriksel bir problem olma ihtimali yüksek, motor ısındıktan sonra ısrarla çalışıyorsa belki o ilk hararette conta yanmış olabilir o zaman hararetin önüne geçilmez... Suda kaynama belirtisi olmadı mı hiç?
Bu konuya daha öncede yazmıştım, önce fan müşürünü sonra hararet müşürünü daha sonra hararet müşürünün kablosunu en son röle kutusunu (motor bölümü) kontrol ettirin, arızayı bulacaksınız.
Hararet göstergesinin bir anda tavan yapması (hararet olmadığını söylediğiniz için böyle yazıyorum) veya hiç çalışmaması müşürün veya kablonun hasarlı veya arızalı olmasından kaynaklanır. Bazı modellerde müşürle fişin bağlantısının kesilmesi radyatör fan motorunun direk çalışmasına sebep olabilir.
Söylediğim sıra ile kontrol ettirirseniz arızayı bulursunuz.
Saygılar....
çözdüm sorun fan müşüründeymiş bence sizde böle sorun yasarsanız direk bitane fan müşürü alıp gidin tamirciye şunu degiştir deyin eger sorunu bulmak için işi onlara bırakırsanız adamlar ellerini ovuşturup nerden soksam diye düşünüyo
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme