Arkadaşlar iyi günler. Arora Cappucino 125 cc Scooter aldım. Daha 350km'de. Geçen gün rüzgarlık aldım, bari taktırmışken şarjlı telefon tutacağı da alayım da ikisini birlikte taktırayım dedim ve şarjlı ahtapot telefon tutacağından alıp, rüzgarlık ile birlikte motor tamiri yapan bir yere götürüp ikisini de taktırdım. Usta, şarjlı telefon tutacağını takarken de meraktan şarj aletinin, Scooter'da takıldığı yerin fotoğrafını çekmiştim ama usta, şarj cihazının kablosunu, Scooter'ın pin yerlerinden hangisine taktı, elektrik şasesini nereden aldı anlamadım. Ama ne hikmetse bu şarj bağlantısından bir kaç gün sonra garip garip sorunların ortaya çıktığını fark ettim. Acaba şarj aletini bağladığım ilk dakikadan sonra mı bu sorunlar başladı, tam dikkat etmedim, tek bildiğim, bundan sonra Scooter'ın sapıtmaya başladığı. Kronik bir arızası vardı da bu bağlantıdan sonra mı ortaya çıktı da denk geldi bilmiyorum. Şöyle ki, ayaklığı indirdiğimde motor istop etmiyor, halbuki bu bağlantıdan önce ediyordu ve gösterge panelindeki renk ve saat bir süre sonra kendi kendine sıfırlanıyor. Yani misal bu sabah gösterge panelindeki saati ayarlayıp panel rengini de beyaz yapıp işe gittim, iş çıkışı Scooter'ı çalıştırdığımda gösterge paneli maviye dönmüş, saati de 00:00 şekline gözüküyordu. Saat ile panel rengini tekrar ayarladım, muhtemelen yarın sabah kontağı açtığımda yine aynı şeyi yapacak, saat sıfırlanacak, panel rengi değişecek. Ona göre yarın gidip ustaya şarj aletinin, Scooter'ın pinlerine bağladığı kısımlarını komple geri söktüreceğim ama bu sorunlar yine devam ederse de sorunun, bu sefer şarj aleti bağlantısı ile bir alakası olmadığını, üretim hatası, kronik hata vs olduğunu anlarsam da üzüleceğim. Umarım şarj aletinin bağlantısı çoktan Scooter'ın beynine zarar vermemiştir de söküldüğünde bu sorunlar düzelir. Daha önce bu Scooter'a şarj aleti taktırıp da bu gibi sorunlar yaşayan oldu mu? ı Te < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi radyoaktif -- 17 Eylül 2022; 10:21:16 > |
Arora Cappucino 125 cc Scooter'a şarjlı telefon tutacağı taktırdıktan sonra sapıttı!
-
-
hocam geçmiş olsun,
ben 125 ve 50 lik kullandım 2 yıl kadar, ek donanım eklemedim bende yan led ler de sıkıntılar oldu.. geçmiş olsun.
USB çıkışı yokmuydu sende ? ben vardı diye hatırlıyorum...
ben satıp RKS Bitter e geçtim. bunda usb çıkışı var, kasası daha büyük ama sele altına xl kask sığmıyor... dışında memnunum...
-
Cevap için teşekkürler hocam. Dün Scooter'ı, Çin motorlarına hiç bakmasa bile (Sadece BMW+Honda+Yamaha+Suzuki'lere bakıyor) tanıdık olduğu için sırf benim hatırıma bakacak, bana yakın bi usta arkadaşa götürdüm. Usta "Şarj aletini taktırdığın kişiler bağlantıyı Fren müşüründen yapmışlar yani olması gereken zaten bu ve bu bağlantının, Panelini sıfırlama ve ayaklığı indirdiğinde motorun istop etmeme ile alakalı bir soruna yol açacağını sanmıyorum, en azından benim baktığım motorlardaki şarj bağlantılarında hiç seninki gibi sorunlara yol açtığını duymadım ama bu Çin motorlarında nasıl olur bilmem, bence bu şarj bağlantısı ile alakalı bir sorun değil bunlar" dedi ve sırf benim hatırıma ve ricama binaen Kırmızı kabloyu gözümün önünde söktü ve motoru çalıştırıp ayaklığı indirdim ama yine motor istop etmedi, sonra dükkanı çok yoğundu diye tekrar bağladı, kapattı. Başka bir şeye bak demedim adamı uğraştırmamak için. Yani sorunun bu bağlantı ile alakası olmadığını teyit etmiş olduk. Ama bazı Arora Cappucino 125 cc kullanan arkadaşların, ekran panelinin kendi kendine sıfırlanma sorunu ile alakalı "Kutup başları gevşediği zaman böyle yapıyor" yorumlarını sonradan okudum yoksa en azından 2 dakikada kutup başlarına da bi bak der öyle çıkardım. Ama 2022 model ve 350 km de olan daha sıfır bir motorda neden kutup başları oynasın anlamadım. Acaba kutup başları gevşedi ise sıktırdığımda ayaklığı indirdiğimde motor da istop eder mi anlamadım. Bazı Arora Cappucino 50 cc ya da 125 cc kullanan arkadaşlar da ayaklığı indirdiklerinde motorun istop etmediğini söylemiş ama benim Scooter'ı daha 2 haftadır kullanıyorum ve ilk hafta kesinlikle ayaklığı indirdiğimde motor istop ediyordu, şu an 350km de ve artık ayaklığı indirdiğimde motor istop etmiyor. Aynı otoparkta 2020 model başka bir Arora Cappucino 125 cc sahibi bir arkadaş var ve onun Scooter'ı 3.000 km'yi geçmiş, denemek için dün akşam ondan Scooter çalışırken ayaklığı bir kaç kere indirip kaldırmasını söyleyerek bu durumu test ettim ve her seferinde de motoru istop etti. Benimkinde bir sorun var yani ama daha sıfır motor, bu canımı sıkıyor, niye sıfır bir üründe bu garip sorunlar bana denk gelir anlaması güç. Kader, şans, nasip vs deyip geçsem de can sıkıyor yani.
Ayrıca, torpidoda bir USB bağlantısı olduğunu şimdi siz söyledikten sonra fark ettim ve şu an şoktayım Ama olsun, en azından ayaklığı indirdiğimde motorun istop etmeme ve gösterge panelinin kendi kendine sıfırlanma sorununun, olması gerektiği gibi fren müşürden enerjisini alan şarjlı telefon tutacağı aparatından kaynaklanmadığına emin oldum ve bu yüzden söktürmedim. Ama sağ ve sol sinyallerin birisi diğerinden daha hızlı yanıp sönüyor gibi ve bu sinyalleri ilk açtığımda hızlıca çakıp sonra düzenli bir şekilde yanıp sönüyor. Misal dörtlüleri de yaktığımda ilk yanarken hızlıca gelip gidiyorlar ondan sonra düzene giriyorlar. Acaba bu fren müşüründen enerjisini alan şarj aleti ile alakası var mı, çünkü orada usta kırmızı kabloyu söktüğünde hiç sinyalleri denemek aklıma gelmedi, sadece ayaklığı indirip motorun stop edip etmediğine baktık sonra geri bağlayıp kapattı usta.
Ama madem torpidoda USB bağlantısı var, o zaman o USB kısmından, Scooter'ın içinden, sol firenin yanındaki telefon tutacağına kadar uzun bi USB Type-C kablo alıp çektirsem, fren müşüründeki o + ve - iki kabloyu da söktürüp sadece üstündeki kendi orijinal USB bağlantısını kullanırım, kafamda soru işareti kalmaz, yanlış mıyım. Torpidodaki USB yuvasından telefon tutacağına kadar kendim USB kablosunu bağlayabilir miyim yoksa gövde kısmının sökülmesi falan mı lazım?
Ve asıl sorunlarım (ayaklığı indirdiğimde motorun stop etmemesi ve gösterge panelindeki renk ve saatin sıfırlanması) için kutup başlarını kendim kontrol edip sıkabilir miyim, tam olarak nerede bunlar, ayağımı koyduğum yerdeki kare kapağın altında mı? Ben yapabilir isem bakayım, beni aşan bir durum ise yine bir ara aynı ustaya rica edeyim, Çin motorlarına bakmasa bile benim hatırıma en azından kolay bir şey ise 2 dakika da bakıp yapar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi radyoaktif -- 19 Eylül 2022; 13:40:27 >
-
Ama madem torpidoda USB bağlantısı var, o zaman o USB kısmından, Scooter'ın içinden, sol firenin yanındaki telefon tutacağına kadar uzun bi USB Type-C kablo alıp çektirsem, fren müşüründeki o + ve - iki kabloyu da söktürüp sadece üstündeki kendi orijinal USB bağlantısını kullanırım, kafamda soru işareti kalmaz, yanlış mıyım.
%100 mantıklı bence.
kutup başlarını kendim kontrol edip sıkabilir miyim, tam olarak nerede bunlar, ayağımı koyduğum yerdeki kare kapağın altında mı? Ben yapabilir isem bakayım,
evet ayak koyduğun yerdeki kapağın altında akü, kutup başlarını da pense ile yada anahtarla sen sıkabilirsin...
Ayağı indirdiğinde stop etmiyorsa sorun ordadır bence, ayağı indirdiğinde açılan bir anahtar, müşür vs vardır devre kesici, o arızzalıdır yada onun bir bağlantı sorunu vardır.
Sinyallerde bir düzensizlik hızlanma varsa bir lamban yanmıyor olabilir, arabada genellikle bu oluyor motorda hiç yaşamadım net bilmiyorum...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X