Şimdi Ara

Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
0
Favori
31.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi gelelim şu dizelci arkadaşlara bugün tokat gibi bir cevap vereceğim...

    Aracım Astra J 1.4 sedan
    Araçtaki yolcu 2 yetişkin 1 cocuk
    Bagaj 4 tane 5 litrelik şalgam 20 kg yaklaşık 10 kg diğer eşyalar.

    Gidilen yol Sivas - Giresun

    Kuzalan Şelalesi ve mavi göle gittik 3 kez 2200 ve üstü rakımlı dağları tırmandık yaklaşık 150 kmlik dağlık bölge max hız 70 genelde 40 ile 50 arası gidiliyor çok inişli çıkışlı ve virajli
    250 km yol boyunca klima açık
    Normal yollarda 100 km hıza sabitledim.
    40 km de şehir içi dolasmalar var buyrun yakıt ortalamam.

    Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler

    Şimdi dizel olsaydı en fazla 1 litre daha düşecekti yakıt başka ne olacaktı? Bunun için gidip fazladan 20 bin veya daha fazla fark vererek dizel araç mı alacağım?


    Bugün altımda dsg şanzımana sahip bir araç olsaydı ortalamam 5,5 olurdu muhtemelen. Hele 1.0 veya 1.2 tsi + dsg olsaydı tadından yenmezdi (asla dsg şanzımana sahip araç almam)

    Bu arada full depo ile 900 km yol yapıyorum şehir dışında 90 altına düşmeden 100 üstüne çıkmadan

    Şehir içi bilmem ne diye saldıracak arkadaşlara şunu söylüyorum şehir içine ekstradan 2 litre daha fazla oluyor yani 8 bilemedik 8,5... Yaşadığım şehir için söylüyorum istanbul trafiği beni ilgilendirmez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 18 Ağustos 2019; 23:56:9 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    He kesin öyledir. Kendi Clio'mdan sonra babamın Clio'su ile beraber 60.000km devirdim herif bana öğretecek Clio'nun ne kadar yaktığını. En baba İstanbul trafiğinde o araba 10lt de yakar rahat ol sen. Ne demek 170'in üzerinde giden için B segmenti olmaz? Sen şey diyorsun sanırım "Aa bu C segmenti çok güzel ama 200ün üstüne çıkamam bununla kımps" mı diyorsun? Mantığa gel vatandaş..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Hiç o çarşaf yazılarını okumama gerek yok. Eminim gene bol keseden sallamışsındır. Araştırabilirsin Bosch, PSA mesela.

    Çok bilmişlerden nefret ettiğim için BLOK dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota Corolla 1.8 Hybrid Passion geçtim teknolojisini donanım olarak diğer iki modeli yener değil ezer geçer. Sizin şirketin satın alma kısmı eğer bu araçları sırf parasına göre değerlendirip değerlendirme yaparsa hiç uğramamak gerek o şirkete. En üst donanımlı araçların teklifini versinler hele bize,tamam şimdi en ucuz hangisi tamam onu tercih ettik tarzında çalışıyorlar herhalde.

    Daha da önemlisi hala ne gibi arıza çıkaracağını kestiremiyor ise başlı başına rezalet bir yaklaşım. DÜnya Türkiye'den ibaret değil bu araçlar 20 yılı aşkın süredir aynı teknoloji ile geliştiriliyor ve satılıyor. Dünyada taksi,filo şirketlerinin Toyota hibrit araçlarını tercih etme sebebi zaten arıza çıkartmamaları,bakım maliyetlerinin çok düşük olması vs vs detaya girmeyeceğim. Burada da mantık sanırım, hele bir hibrit araç mı çıkmış ne? Var mı biz de yok, diğer şirkette benim arkadaş çalışıyor hele bir de ona soralım. Onlarda da mı yok. Tamam, bu aracın ne olduğu belli değil çünkü biz de yok onlarda da yok. 3 sene sonra... Abi hibrit hibrit, rakip firma almış giderler %20 düşmüş. Yeni çıkmış patron bu,daha önce olsa kesin haberimiz olurdu vs vs. Klasik Türk şirketi yaklaşımı işte,kendilerinde yoksa veya ilk defa duyuyorsa birşey kestiremez ne hikmetse. Sonra biz de niye inovasyon yok. Olsa şaşardım.

    Sorun yaşamadılar çünkü garanti süresinde ne çıksa Renault değiştiriyor. Garanti biter bitmez niye satıyorlar peki bu araçları? 100 bin km'yi daha geçmeden satılıyor araçları. Sıfır araç fiyatları malum sürekli artıyor,öyle olduğu halde yine de eldekileri satıp yeni sıfır araç alıyorlar. EDC baskı balatanın değişim maliyeti 10-15 bin TL aralığında ve yan sanayisi yok sanayide de değiştiremiyorsun. Her baskı balata gibi bu da belli kmler'de bitiyor. Daha beyninin fiyatını yazmadım bile. Tabi nereden bileceksin ki bunları.

    Yakıt tüketimi olarak yorumların çok sıkıcı. Diyelim ki 50 km yaptık ne fark edecek? Senin birşey anlatmaya çalıştığın filan yok. Kiralık bir benzinli araç kullan belki anlarsın o zaman ne dediğimizi. Bu araçları kullandığın yok,direksiyonuna bile oturmamışsın gelmiş yok bu gerçekçi değil yok bu değil. Heee gerçekçi değil zaten,burası sanal alem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 19 Ağustos 2019; 0:19:51 >




  • herkes koymus bi foto da ben koyayim bari

    arabada 2 yetiskin 1 cocuk. klima hep acik. bagaj tepeleme dolu. yolcu koltugunun onu dolu :)

    yalovada benzin aldim sifirladim. parasiz yoldan gidebilmek icin bursanin icinden goturdu navigasyon. baya dusuk hizim vardi oralarda. balikesir yoluna ciktiktan sonra hiza yakita hic dikkat etmedim. susurlukta 1 saat molam var. genelde 140-160 gittim. fotoyu akhisara gelmeden biraz once cektim. hep comfort moddaydim, eco kullanmadim

    1500 kg bos agirligi olan, ici yuklu, 170 bg araba daha ne yaksin arkadas? 3 mu yaksin? he 100 sabit deneyerek 4.9 da gordum daha once. ama cekilir cile degil o.

    turbo benzinliler sandiginiz gibi degil. trollerin dedigi gibi 15-20 litre yakarak gezmiyoruz.

    he dizelim olsa 4.5 yakardim evet. ama 1 depoda cebime 70-80 tl kalacak diye ne onden 20 bin fazla veririm, ne tir tir sesi cekerim (8 sene tdi kullandim), ne bakimda soyulurum. istedigim zaman da otobanda yapistirir, kolayca 220 gorurum (cocuk yokken)

    Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cseyfe -- 19 Ağustos 2019; 0:48:57 >




  • Bu konuda tek bir şey yazmak istiyorum : HAVAMIZI ZEHİRLEMEYİ BIRAKIN DİZEL HASTALARI...

    o tartartar sesi kulaklarımı çınlatıyot

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    E sen arabayı niye alıyorsun kullanmayacaksan araba kullanmak için var oldu olacak evin içine al yağmur yağmasın sonra pasta cilaya para verirsin mazallah ahaha hey Allahım 😂

    Alıntıları Göster
    daha önce nedenini kaç defa anlattım ama sen görmedin galiba :)
    alışkanlık kardeşim alışkanlık

    araba kullanmak içindir ama her şeyin bir normali olmalı

    neden kullanmadığıma gelince ,kullanmıyorum değil kullanma imkanı kalmadı
    çarşıda işim oluyor park yeri yok ,mahalle araları bile araba kaynıyor ,bulsam dahi kilometrelerce ötede buluyorum
    ee böyle olunca ben ne anladım bu işten ,50 metre öteden dolmuş geçiyor ,atlıyorum dolmuşa yarım saat içinde çarşıdayım ve istediğim noktada inip biniyorum

    evin içine al diye gülüyorsun ama aslında zaten arabalar için kapalı yerin şart olduğunu es geçiyorsun
    binlerce tl. para ödediğin bir ürünü kavurucu sıcakta yada buz gibi bir havada dışarıda bırakır mısın ?
    bisikletimize bile kapalı yer arıyoruz ama araba için düşünmüyoruz bile

    neyse 20-30 yıl sonrası ne demek istediğimi anlarsın ,şimdi ne kadar anlatsam olmaz :) (doğru dürüst araba kullanmadığım halde niye kapıda tuttuğumu)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Sen arabayi garajda yatsın diye mi aliyorsun?
    Binmeyecegin arabaya para vermek enayilikten baska birşey degil.
    Hatta arac fiyatlari bu kadar artmisken enayilik kelimesi bile hafif kaliyor.

    -Arac aldim ama lastikleri bitmesin, yakit yakmasin, km yapmasin, koltuklar eskimesin diye binmiyorum.
    Garajda oyle yatiyor, gecip karsisina bakip bakip keyifleniyorum ne guzel aracim var diye....




    Alıntıları Göster
    garajım olsa çok daha iyi olurdu ,ne garajı yolda yatıyor
    hiç binmiyor değiliz elbet ama sizin gibi laf olsun diye binecek kadar da akıllı değilim doğrusu

    az yakıyor diye lpg. yada dizel kullanmayanlara enayi dersiniz ama gereksiz yere kullanınca aynı fiyatlara ,belki daha fazlasına geldiğini dahi hesaplamayı da bilmiyorsunuz

    ilk arabamı 1985 yılında aldım ,biz arabaya tapma konularını geçeli çok oldu

    üstelik ben şuan kullandığım arabayı aldığımda bu kadar pahalı falan değildi (2011 yılında aldım)

    evet ben sizin kadar akıllı olamadığım için ,akaryakıta +bakıma +lastiklere +alt takım vs. işlere gereksiz paralar savuramıyorum
    ne yaparsın herkes sizin kadar akıllı olamıyor işte

    senin tarzın cevap verenleri hemen blokluyorum ama bunu sana yapamayacağım ,çünkü daha önce bloklamışım :)
    sen git akıllı arkadaşlarla muhatap ol (arabayla yatıp ,arabayla kalkan)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Şimdi gelelim şu dizelci arkadaşlara bugün tokat gibi bir cevap vereceğim...

    Aracım Astra J 1.4 sedan
    Araçtaki yolcu 2 yetişkin 1 cocuk
    Bagaj 4 tane 5 litrelik şalgam 20 kg yaklaşık 10 kg diğer eşyalar.

    Gidilen yol Sivas - Giresun

    Kuzalan Şelalesi ve mavi göle gittik 3 kez 2200 ve üstü rakımlı dağları tırmandık yaklaşık 150 kmlik dağlık bölge max hız 70 genelde 40 ile 50 arası gidiliyor çok inişli çıkışlı ve virajli
    250 km yol boyunca klima açık
    Normal yollarda 100 km hıza sabitledim.
    40 km de şehir içi dolasmalar var buyrun yakıt ortalamam.



    Şimdi dizel olsaydı en fazla 1 litre daha düşecekti yakıt başka ne olacaktı? Bunun için gidip fazladan 20 bin veya daha fazla fark vererek dizel araç mı alacağım?


    Bugün altımda dsg şanzımana sahip bir araç olsaydı ortalamam 5,5 olurdu muhtemelen. Hele 1.0 veya 1.2 tsi + dsg olsaydı tadından yenmezdi (asla dsg şanzımana sahip araç almam)

    Bu arada full depo ile 900 km yol yapıyorum şehir dışında 90 altına düşmeden 100 üstüne çıkmadan

    Şehir içi bilmem ne diye saldıracak arkadaşlara şunu söylüyorum şehir içine ekstradan 2 litre daha fazla oluyor yani 8 bilemedik 8,5... Yaşadığım şehir için söylüyorum istanbul trafiği beni ilgilendirmez...
    1285 rakımlı şehirden 0’a inmişsiniz. Aynı yolun dönüşünde de paylaşırsanız daha faydalı olur. (A-B, B-A şeklinde)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    4 Litre mazottan kastın şehir dışı sanırım..Şehir dışı 4 litre ve daha az yakan benzinliler
    https://www.auto-data.net/tr/peugeot-308-ii-facelift-2017-1.2-puretech-110hp-30218https://www.auto-data.net/tr/citroen-c3-iii-1.2-puretech-110hp-start-stop-26409https://www.auto-data.net/tr/ford-fiesta-vii-facelift-2013-1.0-ecoboost-125hp-18044https://www.auto-data.net/tr/peugeot-308-ii-1.2-puretech-130hp-20939https://www.auto-data.net/tr/peugeot-308-ii-1.2-puretech-110hp-20938https://www.auto-data.net/tr/ford-fiesta-vii-facelift-2013-1.0-ecoboost-100hp-18043

    DDizelin bakım farkı ve MTV farkını hesapla kafa kafaya gelmiyor mu? 1.3 multijet hariç hepsinin vergi dezavantajı var. Tork desen 1.2 Puretech 130 'un torku 230 nm. 1.5-1.6 dizeller 250-280 nm. Yani ekonomik yönden dizelin bir esprisi kalmadı
    60 kisi bunun neresini mantikli bulup begenmis acaba? findik kadar motoru olan araba sehir disinda nasil 4lt benzin yakiyormus? 70km sabit hizla mi yoksa bayir asagi mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilotaFerrari

    He kesin öyledir. Kendi Clio'mdan sonra babamın Clio'su ile beraber 60.000km devirdim herif bana öğretecek Clio'nun ne kadar yaktığını. En baba İstanbul trafiğinde o araba 10lt de yakar rahat ol sen. Ne demek 170'in üzerinde giden için B segmenti olmaz? Sen şey diyorsun sanırım "Aa bu C segmenti çok güzel ama 200ün üstüne çıkamam bununla kımps" mı diyorsun? Mantığa gel vatandaş..
    arkadas hakli 2011 1.5 80 ligi vardi babamda 20k km den fazla kullanildi hem sehir ici hem sehir disi oldukca az yakiyordu. Kendi surusumle ankarada akici sikisik trafikte 4lt yi gecmiyordu. uzun yolda da 110-120 civarinda 3.5-5lt arasinda degisiyordu rotanin ozelligine gore. Bir tek siz kullanmadiniz yani yasadigimiza mi inanalim size mi, zaten pamuk gibi araba agirligi mi var ki yakit yaksin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Şimdi gelelim şu dizelci arkadaşlara bugün tokat gibi bir cevap vereceğim...

    Aracım Astra J 1.4 sedan
    Araçtaki yolcu 2 yetişkin 1 cocuk
    Bagaj 4 tane 5 litrelik şalgam 20 kg yaklaşık 10 kg diğer eşyalar.

    Gidilen yol Sivas - Giresun

    Kuzalan Şelalesi ve mavi göle gittik 3 kez 2200 ve üstü rakımlı dağları tırmandık yaklaşık 150 kmlik dağlık bölge max hız 70 genelde 40 ile 50 arası gidiliyor çok inişli çıkışlı ve virajli
    250 km yol boyunca klima açık
    Normal yollarda 100 km hıza sabitledim.
    40 km de şehir içi dolasmalar var buyrun yakıt ortalamam.



    Şimdi dizel olsaydı en fazla 1 litre daha düşecekti yakıt başka ne olacaktı? Bunun için gidip fazladan 20 bin veya daha fazla fark vererek dizel araç mı alacağım?


    Bugün altımda dsg şanzımana sahip bir araç olsaydı ortalamam 5,5 olurdu muhtemelen. Hele 1.0 veya 1.2 tsi + dsg olsaydı tadından yenmezdi (asla dsg şanzımana sahip araç almam)

    Bu arada full depo ile 900 km yol yapıyorum şehir dışında 90 altına düşmeden 100 üstüne çıkmadan

    Şehir içi bilmem ne diye saldıracak arkadaşlara şunu söylüyorum şehir içine ekstradan 2 litre daha fazla oluyor yani 8 bilemedik 8,5... Yaşadığım şehir için söylüyorum istanbul trafiği beni ilgilendirmez...
    Bu konuda son alintimi da yapayim

    Bugun 315 km lik yolu egim, virajlar ve zeminin kotulugunden dolayi 6 saate yakin zamanda geldim. Arac c-rv 1.6 160hp dizel bos hali 1750kg, yolun yaklasik 40km si asfaltsiz koy yolu ve yeni yagmur yagdigi icin resmen 3-4cm camura batarak gidiyordu arac. camurluklarin icindeki hayvani bosluk dolmus tekere surtuyordu o derece yani. Tabi 4x4 un bu sartlarda baya bi calistigini da tahmin edersiniz herhalde siz. geri kalan kisimlar devlet yolu ama evlere senlik(D775 corum kastamonu lanet olsun oyle yola :) ). sonucta 800 rakimdan 1000 rakima giden bir yolculuktu benimkisi, ortalamasi 6lt... Ayni aracta benzin motoru olsa 10 dan asagi yakamazdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel benzin konuları her zaman açılıyor ve hiçbir zaman sonuca varılamıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    60 kisi bunun neresini mantikli bulup begenmis acaba? findik kadar motoru olan araba sehir disinda nasil 4lt benzin yakiyormus? 70km sabit hizla mi yoksa bayir asagi mi.

    Alıntıları Göster
    1.2 turbo benzin araba güç olarak aşağı yukarı 1.5 dizel arabaya denk gelir. dolayısıyla bu araçlar uzun yolda belli süratlere kadar zorlanmazlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    garajım olsa çok daha iyi olurdu ,ne garajı yolda yatıyor
    hiç binmiyor değiliz elbet ama sizin gibi laf olsun diye binecek kadar da akıllı değilim doğrusu

    az yakıyor diye lpg. yada dizel kullanmayanlara enayi dersiniz ama gereksiz yere kullanınca aynı fiyatlara ,belki daha fazlasına geldiğini dahi hesaplamayı da bilmiyorsunuz

    ilk arabamı 1985 yılında aldım ,biz arabaya tapma konularını geçeli çok oldu

    üstelik ben şuan kullandığım arabayı aldığımda bu kadar pahalı falan değildi (2011 yılında aldım)

    evet ben sizin kadar akıllı olamadığım için ,akaryakıta +bakıma +lastiklere +alt takım vs. işlere gereksiz paralar savuramıyorum
    ne yaparsın herkes sizin kadar akıllı olamıyor işte

    senin tarzın cevap verenleri hemen blokluyorum ama bunu sana yapamayacağım ,çünkü daha önce bloklamışım :)
    sen git akıllı arkadaşlarla muhatap ol (arabayla yatıp ,arabayla kalkan)

    Alıntıları Göster
    Bizim kadar akıllı olmadığın zaten yazdığın mesajdan belli, bir de üstüne defalarca itiraf etmişsin.

    Evet ben aracimi sürekli kullanıyorum ama "dur benim aracım az yakıyor gereksiz de olsa biraz gezeyim de km yapsin" demiyoruz.

    Ayrıca köyde yaşıyorum, bahçe içinde müstakil bir evim ve garajim var. İlk aracımızı 1986 da aldık, ondan önce motorumuz vardi. Ben kendi aracımı ise 2005 yılında aldim. Yani biz de arabaya tapmiyoruz.

    Gerçi ben neden bu kadar açıklama yapıyorum ki, zaten bizim kadar akıllı değilsin, anlamazsın ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öner -- 19 Ağustos 2019; 4:55:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Şimdi gelelim şu dizelci arkadaşlara bugün tokat gibi bir cevap vereceğim...

    Aracım Astra J 1.4 sedan
    Araçtaki yolcu 2 yetişkin 1 cocuk
    Bagaj 4 tane 5 litrelik şalgam 20 kg yaklaşık 10 kg diğer eşyalar.

    Gidilen yol Sivas - Giresun

    Kuzalan Şelalesi ve mavi göle gittik 3 kez 2200 ve üstü rakımlı dağları tırmandık yaklaşık 150 kmlik dağlık bölge max hız 70 genelde 40 ile 50 arası gidiliyor çok inişli çıkışlı ve virajli
    250 km yol boyunca klima açık
    Normal yollarda 100 km hıza sabitledim.
    40 km de şehir içi dolasmalar var buyrun yakıt ortalamam.



    Şimdi dizel olsaydı en fazla 1 litre daha düşecekti yakıt başka ne olacaktı? Bunun için gidip fazladan 20 bin veya daha fazla fark vererek dizel araç mı alacağım?


    Bugün altımda dsg şanzımana sahip bir araç olsaydı ortalamam 5,5 olurdu muhtemelen. Hele 1.0 veya 1.2 tsi + dsg olsaydı tadından yenmezdi (asla dsg şanzımana sahip araç almam)

    Bu arada full depo ile 900 km yol yapıyorum şehir dışında 90 altına düşmeden 100 üstüne çıkmadan

    Şehir içi bilmem ne diye saldıracak arkadaşlara şunu söylüyorum şehir içine ekstradan 2 litre daha fazla oluyor yani 8 bilemedik 8,5... Yaşadığım şehir için söylüyorum istanbul trafiği beni ilgilendirmez...
    Aracı sıfır mi aldınız? Lpg var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    60 kisi bunun neresini mantikli bulup begenmis acaba? findik kadar motoru olan araba sehir disinda nasil 4lt benzin yakiyormus? 70km sabit hizla mi yoksa bayir asagi mi.

    Alıntıları Göster
    Sen anlayamazsın zaten Boşver zorlama kendini.

    Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.