Şimdi Ara

Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
284
Cevap
0
Favori
31.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • acquiles A kullanıcısına yanıt
    Benzinli motorlarda verimlilik %56 değil. En iyileri bile %40 civarında. Toyotanın yeni geliştirdiği atmosferik motor %41le en iyisi olabilir.

    Almanya'da dizel satışları geçen ay %7 arttı. Dizele olan talep devam edebilir.

    1.6 turbo motorlu 120hp dizel ile 220hp benzinli arasındaki tüketim farkı yarı yarı fark edecektir. Bir yandan dünya geneli dizel bitiyor demek, diğer yandan da 1.6 hacme bağlı kalmak biraz manidar. 1.6 turbo 220hp motorun bizim ülkemiz gibi saçma vergi sistemi olan ülkeler dışında hiç bir artısı yok. 2.0 turbo 220hp çok daha verimli olacaktır. Hacme bağımlı kalmamak lazım global düşünüyorsak.
  • On yüz bin milyon tane değişkenin olduğu ortamda hangisinin avantajlı olacağına karar vermek zor. Ben yılda 10 bin km yapıyorum. Aracım 1.5 dizel çünkü alırken o denk geldi. Eşimde 1.4 benzinli var. Model yılları aynı ve aynı MTV'yi ödüyoruz.
    Yakıtından memnunum ve 180 binde olmasına rağmen gözümü korkutacak bir bakım masrafı açmadı. Artık aracı daha az kullandığım için bir sonraki aracım benzinli olacak.

    Hepsi bir yana, neden insanların tercihleriyle dalga geçiyorsunuz? İnsan gibi argüman sunmak yerine neden ilkokul çocuğu gibi laf sokma peşindesiniz?
  • Bugüne kadar fazla km yapmasam da hep dizel tercih ettim.Yakıt hesabı yapmadan yola çıkmak ve yüksek tork için tercih ediyordum.
    Ama son dizel aracım enjektör arızası verdi ve büyük masraf açtı.
    Suan 1.2 turbo benzinli araç kullanıyorum.Trafik olmayan bir ilcede 6.6 ortalama yakıtla geziyorum.Bu ortalama bile dizele alışık olduğumdan yüksek gelsede memnunum.
    Nacizane tavsiyem fazla km yapanlar dizel yerine lpg+benzin uyumu tam olan araçlara yönelsin.Araçların fiyatları yükseldikçe bakım ve onarım masraflarıda artıyor.Coğu arkadaşım lpg li araç kullanıyor.Gerçekten tasarruflu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilotaFerrari

    Benimki 90bg versiyonuydu. Ve evet yalan konuşuyorum siz internette gördüklerinize inanın.
    Kullandigim araba vardi bende diyorum internette gordugun diyorsunuz hala, ayrica 60 ve 80 ligi var benim bildigim 90 sonradan mi cikmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    C-RV dediğiniz zor yollarda 6 lt filan yakmaz abartmayın şu işi. Hele sürekli 4x4 devreye girdi ise hiç yakmaz. Biliyorum o yolları. Sizin ortalama hızınız düşüktür. Bu tür eğim-iniş yollarında standart kullanımda C-RV'nin yakacağı yakıt 7-8 lt arası, benzinli o ağırlıkta SUV'da dediğiniz gibi 9-10 lt civarında yakar. Ben LPG'li Jeep 4 bin motor araç ile gezdim o bölgelerde LPG'de 40 krş civarında yakıyordu ( LPG 2.8 TL ).

    CR-V şanzımanında etkisi ile tüketimi cüssesine göre düşük. Sadece motor etkisi yok orada şanzımanın büyük etkisi var. Aynı şanzımanı koy Honda'nın benzinli aracına o da düşük yakar CVT'li versiyonlarına göre.

    Ayrıca Reno Clio hafif,az yakan bir araç ama en baba İstanbul trafiğinde tabi klimada açık 4 lt yakmıyor. Tabi burada yukarıdaki araçta dahil otomatik vitesten gidiyorum. Fakat en ekonomik araçlardan bir tanesi,masrafı da düşüktür. Aynı en baba İstanbul trafiğinde Corsa otomatik vites 1.3 lt dizel 5.5 lt yakıyordu ayrıca. Oradan kıyaslayın.

    1.2 lt benzinli araç yine şanzıman burada önemli CVT olanlar uzun yolda 1,5 ton araç ağırlığı 5,5 lt civarında yakıyor,fazla dikkat etmezsen 6 lt. 9 ileri bir şanzıman koyduğunuz anda onun da tüketimi 5 lt civarına kadar düşer.

    Aşağıda Honda C-RV'nin konusu var ayrıca dediğiniz gibi baba yollarda ve baba şehir içlerinde kimsenin de 6 lt yaktığı da yok.
    https://forum.donanimhaber.com/yeni-honda-cr-v-1-6-dizel-160hp-4x4-otomatik--104118139-70
    forum adabi bilen insansin alinti ya da mention falan yapsan bari gormeyecektim yoksa :D

    ankaradan coruma giderken 70km kala depoyu fulledim, bahsettigim 315km lik yolu 6 saat gibi bir surede gidip hedefime ulastigimda tekrar fulledim ve 145tl ye 23.5lt mazot aldim. (ilk ve son fulleme arasi km farki 390) Hesabi yapip sonucu bulabilirsiniz, aldigim yakita mi inanayim size mi. son 10 senedir butun araclarimda aldigim yakit km si ile kayitlidir, hata yapmam emin olabilirsiniz.

    clio isine gelirsek, baba istanbul trafiginden bahseden olmadi kullanim sartlarini soyledim zaten.

    ayrica benim diyen otomatik sanziman bence yakiti israf eder. bizim insanimizin cogu arac kullanmayi bilmiyor malesef, gereksiz frene basanlar yuzunden her yer kipkirmizi trafikte...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 19 Ağustos 2019; 11:13:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aktif olarak araç kullanan biri değilim ancak dizel motorlu araç varoşluk gibi geliyor. o kadar para dökülen araçlardan traktör sesi gelmesi, benzinlideki gibi performans alamamak vs.
  • Ucuza birşey kalmadı... Aldığın mazotun lt fiyatına bakmalısın diyorum... İçindeki verginin oranına...

    Konu sahibi de birçoğumuz gibi bir şekilde kendini avutuyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Traktor sesi mi? kaç model araç kullanıyorsun 2008 sonrası dizeller euro5 motorlarla gayet sessiz ve düşük motor hacminde yüksek yakıt tasarrufu ve performans sağlıyor.

    Hyundai motorları bu konuda 1. diyebilirim.. Ardından renault geliyor. Tabi bu orta gelirli bir aile için.

    Ama motorin fiyatını benzin fiyatıyla eşitlemeye çalışan AKP yüzünden dizelin bir avantajı kalmadı. Sıfır otomobil alacak bir kişi bunu bilerek dizele niye fazla para versin ki. Benzinli alır ilerde parça masrafını da düşürmüş olur. Dizel araçların parçaları için servis benzinliye göre çok yüksek rakamlar istiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RElS -- 19 Ağustos 2019; 11:55:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7/24 forum ile kalkıp yatmıyoruz herhalde. Unutmuş olabilme ihtimalimiz yok mu ismi eklemeyi? Siz yakmış olabilirsiniz yukarıda da belirtim hızınız düşük demek ki.

    200 bin km de disk değiştiren, yine 200 bin km baskı balatayı kullanan birisiyim, araç kullanamadıkları gereksiz fren çoğu kullanıcı yapıyor. O yüzden yarım yeri geliyor 1 lt fazladan tüketim olarak buraya yazıyorum.

    Ama burada tüketen de yazan da aynı kişi, ben bu araç ile 6 lt tüketirsem benzinde 10 lt tüketirim demek emin olmadan,direksiyona oturmadan konuşmak oluyor. Benzinli aracın % 40 daha fazla tüketime sahip olduğunu nereden çıkarttınız peki? Siz 6 lt yakıyorsanız benzinli de yaksın yaksın 8 lt o ağırlıktaki araçta. Kendi aracım az yakar benim aracım harici hepsi aşırı yakar anlayışı benim karşı olduğum.

    Bir tutturmuşsunuz dizel çok az yakıyor hayır çok az yakmıyor artık,teknolojiyi biraz yakından takip etmek gerekli. Ayrıca otomatik şanzıman teknolojisinde de eski de kalmışsınız. Güncel otomatikler tam tersi daha az yaktırıyorlar araca. Aynı aracın 9 otomatik değil manuel versiyonunu kullan ki 6 vites olacak bu verileri yakalaman imkansızdı.

    Siz en baba demediniz "Kendi surusumle ankarada akici sikisik trafikte 4lt yi gecmiyordu" arkadaşta diyor ki ben daha fazla yakıyorum. Demek ki sizden daha zorlu bir trafik ortamında kullanıyor bu aracı yani akıcı olmayan sıkışık trafikte kullanıyor ki İstanbul için normal bir durum zaten. Israr ile neyini kabul etmiyorsunuz ki? Garip olan bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 19 Ağustos 2019; 12:4:17 >




  • Şirkette bir çok araç var. Bazıları benzin bazıları dizel. Gördüğüm kadarı ile İstanbul şehir içi kullanımında benzinli olanlar bayağı bir masraflı.

    Halen dizelin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Avrupada Dizelin azalmasının en büyük sebebi karbon salınım oranlarının benzinliye göre daha fazla olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Benzinli motorlarda verimlilik %56 değil. En iyileri bile %40 civarında. Toyotanın yeni geliştirdiği atmosferik motor %41le en iyisi olabilir.

    Almanya'da dizel satışları geçen ay %7 arttı. Dizele olan talep devam edebilir.

    1.6 turbo motorlu 120hp dizel ile 220hp benzinli arasındaki tüketim farkı yarı yarı fark edecektir. Bir yandan dünya geneli dizel bitiyor demek, diğer yandan da 1.6 hacme bağlı kalmak biraz manidar. 1.6 turbo 220hp motorun bizim ülkemiz gibi saçma vergi sistemi olan ülkeler dışında hiç bir artısı yok. 2.0 turbo 220hp çok daha verimli olacaktır. Hacme bağımlı kalmamak lazım global düşünüyorsak.
    2019 Almanya

    In January, gasoline-powered vehicles accounted for a 57.6% market share, diesel vehicles had a 34.5%

    In February, gasoline-powered vehicles accounted for a 59.7% market share, diesel vehicles had a 32.6%

    In March, gasoline-powered vehicles accounted for a 60.2% market share, diesel vehicles had a 32.4%

    In April, gasoline-powered vehicles accounted for a 59.1% market share, diesel vehicles had a 33.5%

    In May, gasoline-powered vehicles accounted for a 59.0% market share, diesel vehicles had a 33.3%

    In the first half of 2019, gasoline-powered vehicles accounted for a 59.4% market share, diesel vehicles had a 32.9%

    In the first seven months of 2019, gasoline-powered vehicles accounted for a 58.2% market share, diesel vehicles had a 33.0%




  • FyKy kullanıcısına yanıt
    Sorun karbon salınımı değil, karbon salınımı çoğu dizel araçta benzinli araçtan daha düşüktür mesele zehirli azot oksit ve partikül salınımının dizelde benzine orana onlarca kat fazla olması.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Temmuz ayında arttığını(sizin paylaşımdan da belli oluyor), talebin devam edebileceğini belirttim ben de. Bazı üreticiler de dizeli geliştirmeye devam edeceklerini açıkladılar. %33 kullanım az bir oran değil. Bir anda piyasadan kalkmaz dizel.

  • < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz oranda bir artış yok ben de onun için paylaştım. %30 oran az değil tabi ki ancak 5 senede %60lardan buralara geldi oran ve ivme aşağı yönlü. Ki üreticilerinin ve tüketicilerinin bir nevi direndiği Almanya'dan bahsediyoruz. 1 Ocak 2021 dizel için kritik tarih o tarihten sonra daha büyük ivme ile aşağı seyrettiğini göreceksiniz. Binek ve hafif ticari araçlar için konuşuyorum tabi ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 19 Ağustos 2019; 12:34:57 >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim oranda bir artış yoksa ilk 6 ay'daki dizel oranı nasıl ilk 7 ayda %32.9'dan %33'e çıkıyor? Benzinli oranı da düşüyor
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    %7 abartılı bir rakam ben bunu belirttim %7 değişim için ciddi bir etki olması lazım, 1 eylülde 6d-temp emisyon geçişi olduğu ve bundan dizeller etkileneceği için özellikle 6b normundaki dizellere fiyat yönünden bir talep var. Ay bazında değişim yani haziran temmuz değişimi 33-31 şeklinde yani ay bazında muhtemelen dediğim etkiye bağlı olarak %2 değişim gerçekleşmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 19 Ağustos 2019; 12:59:55 >
  • Dizel hala dizel. Kolay değişmez.
  • İbiza 1.2 tsi
    Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: epphesus

    Hocam alırken 20 k fazla para verdiğiniz dizeli satarken de 10-15 k fazlaya satıyorsunuz bunu da göz önünde bulundurun isterseniz. Ha ama ben bir araba alıp ölene kadar ona bineceğim derseniz orasını bilemem... gerçi öyle olunca yine dizel mantıklı oluyor.
    Hocam 150 bin yapmışstandart araci 15 20 k fazlasına zor satıyorsunuz ki
    Benzinli bir aracın fiyatı hiç artmıyor mu
    Ekonomi enflasyon bilginiz sadece dizeler mi oluyor😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.