Şimdi Ara

Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
0
Favori
31.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Dizel alanlar her zaman sıfır alacak diye bir kural yok. Ben 60bine aldım 1.6dizel otm.

    Dizel alınca neler oluyor anlatayım. Hızın 90-100lerde olmuyor. Daha rahat sürüyorsun. Kasmaya gerek kalmıyor. Benzinli varken 90-100le gittiğim yolda 120-130la gidiyorum.

    Sen yokuşlarda ayılıp bayılırken dizel daha rahat çıkıyor. 1.4 astranın performansı eminim kötüdür.

    Ben de bayramda sırayla Ağva, Ereğli, Amasra, Bartın, Amasra, kapısuyu, güzeldere şelalesi, Safranbolu, kristal teras, küre dağları alaylı şelalesi, ılıca şelalesi, horma kanyonu, kastamonu, kastamonu kalesi, seyir terası vs turistik her yere gittik. Dönüş 120-140 hızlar, tüketim 5.9.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Sen anlayamazsın zaten Boşver zorlama kendini.



    Alıntıları Göster
    Oooo ne buyuk laf soyledi, 10 sene evvel otomobil bolumunde boyle ici dolu mantikli laflar konusulmuyordu ne guzel olmus burasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fade to Black

    1.2 turbo benzin araba güç olarak aşağı yukarı 1.5 dizel arabaya denk gelir. dolayısıyla bu araçlar uzun yolda belli süratlere kadar zorlanmazlar.

    Alıntıları Göster
    Zorlanmaktan bahsetmedim yakmaktan bahsettim zaten. 1.2 benzinli arac sehirdisindaki yuksek surati karsilamak icin yuksek devir cevirmeye mahkumdur. istedigi kadar guclu olsun, hacim dustukce devir artar. devir artinca neyin 4lt olamayacagini da hepimiz biliyoruz. tsi dsg arabamiz da var biliyoruz neyin ne oldugunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 19 Ağustos 2019; 8:47:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Benimki 90bg versiyonuydu. Ve evet yalan konuşuyorum siz internette gördüklerinize inanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Dizel alanlar her zaman sıfır alacak diye bir kural yok. Ben 60bine aldım 1.6dizel otm.

    Dizel alınca neler oluyor anlatayım. Hızın 90-100lerde olmuyor. Daha rahat sürüyorsun. Kasmaya gerek kalmıyor. Benzinli varken 90-100le gittiğim yolda 120-130la gidiyorum.

    Sen yokuşlarda ayılıp bayılırken dizel daha rahat çıkıyor. 1.4 astranın performansı eminim kötüdür.

    Ben de bayramda sırayla Ağva, Ereğli, Amasra, Bartın, Amasra, kapısuyu, güzeldere şelalesi, Safranbolu, kristal teras, küre dağları alaylı şelalesi, ılıca şelalesi, horma kanyonu, kastamonu, kastamonu kalesi, seyir terası vs turistik her yere gittik. Dönüş 120-140 hızlar, tüketim 5.9.
    Şimdi dediğin hızlarda gitsem 1 litre bilemedin 1,5 litre fazla yakarım değişen birşey olmaz.

    Turbo benzinli araçlar yokuşta çekmiyor evet 1. vitese kadar düşüyoruz hele benim Astrayı yokuşlarda ölüyor hiç sormayın

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Aracı sıfır mi aldınız? Lpg var mı?

    Alıntıları Göster
    2017 kasım ayında sıfır aldık lpg yok hocam. Yıllık 15K falan yapıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Otobanlarda hız sınırı 120 zaten yerleşim alanlarının bulunduğu yerlerde ise 50-90 arası değişmekte neyin havası bu ? 120 ile gitmek sana çok fazla zaman kazandırmaz turbo benzinliler ile artık çok fazla kasmaya gerek yok.He aynen yokuşlarda kalıyor benzinliler yoldan geçenlerden yardım isteyip öyle çıkıyoruz yokuşları.

    Dizel alınca ne oluyor sorusuna gelirsek başınıza egr,dpf,intercooler,turbo,enjektör,pompa gibi belalar alıyorsunuz parça masrafı yüksek gelincede abee egr ve dpf'yi iptal edelim olmaz mı diye sağda solda dert yanıyorsunuz.
  • C-RV dediğiniz zor yollarda 6 lt filan yakmaz abartmayın şu işi. Hele sürekli 4x4 devreye girdi ise hiç yakmaz. Biliyorum o yolları. Sizin ortalama hızınız düşüktür. Bu tür eğim-iniş yollarında standart kullanımda C-RV'nin yakacağı yakıt 7-8 lt arası, benzinli o ağırlıkta SUV'da dediğiniz gibi 9-10 lt civarında yakar. Ben LPG'li Jeep 4 bin motor araç ile gezdim o bölgelerde LPG'de 40 krş civarında yakıyordu ( LPG 2.8 TL ).

    CR-V şanzımanında etkisi ile tüketimi cüssesine göre düşük. Sadece motor etkisi yok orada şanzımanın büyük etkisi var. Aynı şanzımanı koy Honda'nın benzinli aracına o da düşük yakar CVT'li versiyonlarına göre.

    Ayrıca Reno Clio hafif,az yakan bir araç ama en baba İstanbul trafiğinde tabi klimada açık 4 lt yakmıyor. Tabi burada yukarıdaki araçta dahil otomatik vitesten gidiyorum. Fakat en ekonomik araçlardan bir tanesi,masrafı da düşüktür. Aynı en baba İstanbul trafiğinde Corsa otomatik vites 1.3 lt dizel 5.5 lt yakıyordu ayrıca. Oradan kıyaslayın.

    1.2 lt benzinli araç yine şanzıman burada önemli CVT olanlar uzun yolda 1,5 ton araç ağırlığı 5,5 lt civarında yakıyor,fazla dikkat etmezsen 6 lt. 9 ileri bir şanzıman koyduğunuz anda onun da tüketimi 5 lt civarına kadar düşer.

    Aşağıda Honda C-RV'nin konusu var ayrıca dediğiniz gibi baba yollarda ve baba şehir içlerinde kimsenin de 6 lt yaktığı da yok.
    https://forum.donanimhaber.com/yeni-honda-cr-v-1-6-dizel-160hp-4x4-otomatik--104118139-70




  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Turboluysa tabii ki rahat çıkar. Yazınızda sadece 1.4 astra yazmışsınız.

    1.5 litre fark az değil ki bu minimum fark. Lpg'li olmadıktan sonra benzinin cazibesi yok. Lpg şu an en ekonomik seçenek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Turboluysa tabii ki rahat çıkar. Yazınızda sadece 1.4 astra yazmışsınız.

    1.5 litre fark az değil ki bu minimum fark. Lpg'li olmadıktan sonra benzinin cazibesi yok. Lpg şu an en ekonomik seçenek.
    Astra J araçların 1.4 atmosferikleri yok bildiğim kadarı ile varsada ben hiç denk gelmedim. Elbette lpg taktirsam çok iyi olur heleki altımdaki motor lpgye tam uyumlu ama yıllık 15K yapınca pek ihtiyaç duymuyorum fakat ekonomi olarak kötüyü gidiyoruz ve bazen lpg taktırmayı ciddi ciddi düşünüyorum.

    Şunu inkar edemem dizel araçları çıkar piste çok sıkıştır ve agresif kullan yakacağı yakıtın bir üst limiti var, atmosferiklerde aynı üst yakma limiti var ama turbo benzinlileri bir sıkıştırın ocağa incir bahçesi diker



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 19 Ağustos 2019; 9:44:46 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • %10 hata payla hız sınırı 132 kabul ediliyor. Arabalardaki sapmayı da hesaba katınca 140 la gidince bile sınırı aşmış olmuyorsunuz. Hiç radar cezası yemedim ki bu hızları kolay kolay aşmam. Yerleşim yerlerinde yavaş giderim.

    Turbo araç için bir şey demedim. Turbo araç tabii ki iyi çıkar. Bunu dile getirmek bile saçma.

    Havayla falan işim olmaz. Egr, dpf iptaliyle işim olmaz. Parası neyse verir yaptırırım arıza çıkarırsa. Henüz bir sıkıntı yaşamadım. Sanki turbo benzinliler sütten çıkmış ak kaşık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    2017 kasım ayında sıfır aldık lpg yok hocam. Yıllık 15K falan yapıyorum.

    Alıntıları Göster
    Allah kaza bela vermesin. Hosuma gidiyor o araclar.
    Tip olarak j kasayi daha cok begeniyorum ve su anki aracimi almadan once astra j bakiyordum. Aracta test surusu yapınca arka görüşsikintisi, sol ön direk sikintisi ve ön konsol tuş dizayni yuzunden vazgectim. Ama motoru harikydi....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Lpg uyumluysa yerinizde olsam taktırırım. Lpg 2.83tl, benzin 6.50tl. Yalnız lpg taktırınca uzun ömürlü olması için daha dikkatli kullanmak gerekiyor. Ben imprezada 40bin km yol yaptım, gayet memnundum. 3bin devri doğru düzgün hiç geçmedim. Yüksek devir lpg de daha çok aşındırıyor. Babamın corollada 100bin km sonunda masraf çıkmıştı. Gerçi sizin araç turbolu, yüksek devire de pek ihtiyaç duymaz, daha rahat olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Allah kaza bela vermesin. Hosuma gidiyor o araclar.
    Tip olarak j kasayi daha cok begeniyorum ve su anki aracimi almadan once astra j bakiyordum. Aracta test surusu yapınca arka görüşsikintisi, sol ön direk sikintisi ve ön konsol tuş dizayni yuzunden vazgectim. Ama motoru harikydi....

    Alıntıları Göster
    Bende bunu almadan önce aslında yeni kasa civic eco elegance alacaktım pazarlık vs herşey yaptım test sürüşü falan yaptım çıktım honda plazadan birde opele girelim dedik test sürüşü yapınca tamam ya en azından bunda huzur var performans var dedim ve aldım

    İyiki almışım çekemezdim o civic'in uzun yollarda sesini gürültüsünü çekemem... Dün dar virajlı ve yağmurlu Karadeniz yollarında limitlerini zorladım yola o kadar uğraştım 1 kez esp açtı

    Kişisel zevkler diyebilirim bundan sonraki aracım kesinlikle 1.5T insignia olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 19 Ağustos 2019; 9:56:34 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Lpg uyumluysa yerinizde olsam taktırırım. Lpg 2.83tl, benzin 6.50tl. Yalnız lpg taktırınca uzun ömürlü olması için daha dikkatli kullanmak gerekiyor. Ben imprezada 40bin km yol yaptım, gayet memnundum. 3bin devri doğru düzgün hiç geçmedim. Yüksek devir lpg de daha çok aşındırıyor. Babamın corollada 100bin km sonunda masraf çıkmıştı. Gerçi sizin araç turbolu, yüksek devire de pek ihtiyaç duymaz, daha rahat olabilir.
    Normal kullanımda 2 bin devir gibi atar hep vitesi zaten şehir dışında 3 bin devirde 160 km hızla gidiyor pek ihtiyaç yok devire...

    Evet subap sorunu var onuda değişince pek birşey kalmıyor. Lpg tüm araçlarda sıkıntı aslında Avrupa araçları daha hassas tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 19 Ağustos 2019; 9:55:48 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Benzinli motor ile dizel motor arasında ki farkı masraf çıkartınca anlarsınız çoğu kişi sizin gibi düşünmüyor parça fiyatını duyunca ekonomi kasma hayalleri sona eriyor ve iptal yoluna gidiyorlar.

    Dediğiniz tolerans değerleri eds için bir şey ifade etmiyor anında yapıştırıyorlar cezayı 2009 yılından beri ehliyetim var ilk kez bu sene ceza yedim eds yüzünden.
  • Konuyu takip eden sevgili dostlar,

    Yersiz tartışmalara gidilmiş fanatiklik boyutunda. Gerek yok

    Konu gerçekten basit. Dizel motorlar artık gelistirilmiyor ve bildiğiniz üzere bir süre sonra önce Avrupa sonrasında ya a yavaş tüm dünyada kullanımı tarih olacak.

    Üreticiler benzinli motorların tüketimini nasıl dusururuz diye çalışıyor ve elektrikli motor da gelişmekte.

    Benzinli tarafında Mazda skyactivex motorunu piyasaya öncelikli olarak Mazda 3 ile sürdü. Dizel gibi çalışan benzinli motor diyebiliriz basitçe. Tüketim iddiaları başarılı. Daha da gelisecektir.

    Eletkrilo tarafı da özellikle plug in hibridler ciddi gelişiyor ve pil ömürleri uzayıp maliyetleri düştüğünde sektör buraya kayacak bu kaçınılmaz. Sonrasında full elektrikli zaten. Bunun tersini düşünmek ileriyi görememektir koru körüne.


    Gelelim şu andaki duruma.
    Malum yakit fiyatları ve manasız vergi yükü nedeniyle tr de dizel tutkusu devam ediyor. Üçüncü dünya ülkelerinde de boylr zaten.
    Bu noktada malesef gelisemedik.
    Dizel, temel de yüksek tork gereği olan yük taşıyan araçlar için kullanılır. Ama bizim odak. Noktamız tüketim oluyor sadece..

    Yıllar önceki dizel benzinli tüketim farkları ciddi seviyede geriledi. Bunu görmeyen yoktur sanırım.
    Diğer taraftan dizel motor yapısı itibariyle benzinli motora göre daha verimlidir ve termal verimliligi %90lara ulaşmıştır.
    Benzin de ise (atmosferik) %56 dan başlayıp günümüzde artan değerler elde edilmiştir.
    Göreceğiniz şu olmalı, dizel de Zaten verimlilik yüksek iyileştirme payı yok gibi. Ama benzinli de umut var..
    Orda da maliyetler one çıkıyor ve karbon emisyonları.

    Hani bizim hükumet lerin umurunda olmayan, çevre konusu.

    Benzinli motorun dezavantaji yüksek karbon emisyonu. Dizel tarafında adblue vs gibi ek yapılar ile emisyon oranları ciddi düşüyor. Bu noktada dizel de kilit bir iyileştirme yapılırsa ibre bir anda dizel dönebilir ama teorik olarak mümkün olsa a ihtimali zayıf. Çünkü oraya yapılacak are yerine üreticiler elektrikli tarafına arge yapıyor artık..

    Ozetle, dizel son yıllarını yaşıyor. Ülkemizde (gelişmiş ülke olmadığımız ve emisyon umurumuzda olmadığı için) muhtmelen en az bir 10yil daha dizel sıfır araç satışı biz de devam eder. Tamamen piyasadan çekilmesi 20yili bulabilir.
    İkinci el tarafında da tercih edilmeye devam edecektir.

    Fakat bilinçli tüketici, sıfır araçta dizel verilen artı paranın amorti süresinin çok uzadığını görüyor. Gürültüsü, titreşimi, kısa bakım aralıkları, daha yüksek bakım maliyetleri artık göze batıyor..
    Dizel deki yüksek torkun verdiği sportiflik hissi ise, turbolu benzinli motorlarda yaratılmış durumda.
    1.6 dizel yeni nesil motorda tork 300Nm iken, 1.6 turbo benzinli araç ta aynı tork elde ediliyor. Ve dizelde yapısı gereği hp düşük. 120-130 civarında iken benzinli de 220hp ler rahatlıkla elde ediliyor.

    Hak böyle olunca dizel deki GELISEMEME durumu çok net.
    Benzinli deki küçülen hacimler artan güç ve tork değerleri, düşen yakıt tuektimleri de GELİŞMEYİ ortaya net koyuyor.

    Bu bir geçiş süreci, dizel şu an ha deyince bitmez. Özellikle ülkemizdeki biraz da yersiz (alınmayın lütfen) talep nedeniyle.
    Yılda 10-15 bin km gidip dizel olsun az yakar diyen aile büyüklerim var benim :) anlamıyorlar ve ikna olmuyorlar. Benzin çok yakar deyip geçiyorlar. Bu otomatik çok yakar diyen tarihte kalan arkadaşlar ile aynı grup.. Evet eskiden öyleydi ama artık öyle değil..


    Son olarak,
    Dizel emisyon tarafında bir mucize yaratıp one geçmez ise, yakında rahmetli olacak bu açık.
    Once hibridler artacak sonra da akaryakıt ile çalışan motorlar tarih olacak..

    Keyifli sürusler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • daçya logan 1.2 ile 900 km de 45 lt benzin yaktı.dizelle kim uğraşacak tüp taktırım daha iyi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizeli seven birisi değilim. Aldığım aracın benzinlisinin otomatiği olsa onu tercih edecektim. İlk defa dizel aldım, 10bin km yol yaptım. Yıllardır benzinli ya da lpg li kullandım.

    Ben şimdiye kadar hiç hız cezası yemedim. Hız yapmakla övünecek birisi değilim.

    Dediğim şey şu. Dizel mantıklı, benzinli mantıksız, lpg mantıklı dizel mantıksız o mantıklı bu mantıksız gibi genellemeler mantıksız. Dizele 20bin fark vermedim diyerek mantıklı bir şey yapılmış olabilir ama bunu genellemezsiniz. Herkesin düşüncesi farklı. Her aracın fiyatı farklı, yakışı farklı. Ben gittim 60bine dizel otm c segment dolu dolu araba aldım. Benzer modelli benzinli tutulan modellerden bile uygun. Kendime göre çok mantıklı bir seçim yaptım ama bu tercihim birçok insanın mantığına ters. Adam 100bin vermiş, 1.0 motorlu, donanımsız b segment araba almış. Dizeline 120bin vermedim diye mantıklı bir şey yaptığını sanıyor. Gelmiş üstüne forumlarda şu kadar az yaktım konuları açıyor. Bana da bunlar mantıksız geliyor ama genellemiyorum.




  • arkadaşımın 1.0 tsi ibiza'nın ortalaması 4,4 Lt. dolar zammından sonraki fiyatla 75.000 TL'ye almış. O paraya ikinci el 1.4 tdi alınır ancak.

    1.4 tdi o kadar az yakar mı sanmam eşit falan yakar ancak.

    Bir de böyle bakın olaya.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.