Şimdi Ara

Artık Renault 12 Arşivimi Açmamın Tam Sırası Hiç Görmediğiniz (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
2
Favori
59.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ruhsatta yazanı söylüyorum. Marka: Renault, Modeli: 1977, Tipi 12 TS, Rengi: Lacivert, Net Ağırlığı 900kg, Motor gücü: 97BG, Silindir Hacmi: 1397cm3 yazıyor. Bi yanlışlık yoktur inşallah rusatta.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesbi

    Ruhsatta yazanı söylüyorum. Marka: Renault, Modeli: 1977, Tipi 12 TS, Rengi: Lacivert, Net Ağırlığı 900kg, Motor gücü: 97BG, Silindir Hacmi: 1397cm3 yazıyor. Bi yanlışlık yoktur inşallah rusatta.

    Motor numarası C1J ile başlıyorsa 1397cm³ olur. Beygir gücü kesinlikle yanlış.
  • Motor numarası 810 ile başlıyor. Bursa yapımı. Oyak-Renault.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesbi

    Motor numarası 810 ile başlıyor. Bursa yapımı. Oyak-Renault.


    810-02 TL ve TN modellerinde,
    810-05 ise TS modellerindeki 1300cc motorlardır. Vergi bakımından 1300cc olarak düzelttirmek mantıklı görünüyor. Ayrıca iki motorun sıkıştırma oranları farklıdır.
  • Harika bir arşiv, bence renault sümbülleri bırakıp 12lere dönmeli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC
    810-02 TL ve TN modellerinde,
    810-05 ise TS modellerindeki 1300cc motorlardır. Vergi bakımından 1300cc olarak düzelttirmek mantıklı görünüyor. Ayrıca iki motorun sıkıştırma oranları farklıdır.

    bu 810E705... diye gidiyor. 16 haneli ve sadece bu E var. Diğerleri sayı. Bu durmda TS 1300 motormu oluyor. Düzelttirek yanlışsa devri alırken. Bide 97BG diyor. Normalde kaç BG olması gerek?
  • Beygir konusunda bir bilgim yok. 97hp aşırı yüksek bir rakam. Toros' ta 72hp yazıyor. Benim tavsiyem DIN standartına göre beygiri bulup yazdırmak olur. Bence 60hp yazdırmak mantıklı.

    Basitçe SAE volandan ölçülen değeri, DIN ise tekerden ölçülen değeri verir.
  • valla bizde de vardı.modelini hatırlamıyorum ama ilk arabamız station wagon du sonra onu satıp üstüne bi kaç bilezik falan verip ts modelini almıştık. 4 vitesli oldugunu ve el freninin direksiyonun sağ alt tarafında oldugunu hatırlıyorum. genelde tutmuyodu o el freni. sanırım yıl 1988 - 1989 falandı. bi tanıdıgımıza sattık. hala biniyor...düzce de her 10 arabadan 2 si bunlardan.
    şimdi bu mesajı yazarken aklıma geldi birden bire. yaklaşık 100 e yakın değişik model araba kullandım ama hiçbirinin kapı kilidii bunlarınkine benzemiyodu.sanırım benzersiz bi uygulama...
  • 05 ile başlıyor. 1300cc olarak düzelttirmek için ne yapmam lazım. Hangi işlemler gerekiyor. Pazartesi, salı gibi ruhsat çıkacak. Şuan lpg ruhsata işletilmesi için projeyi bekliyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesbi

    05 ile başlıyor. 1300cc olarak düzelttirmek için ne yapmam lazım. Hangi işlemler gerekiyor. Pazartesi, salı gibi ruhsat çıkacak. Şuan lpg ruhsata işletilmesi için projeyi bekliyoruz.

    Ben de bilmiyorum ama bir konuda aşamalar anlatılıyordu. Arşivden düzeltiyorlar sanırım. 80-05 numaralı motorlar kesinlikle 1300cc TS motorudur.(1289cc) Hasan Can' ın yazdığı kitapta detaylar anlatılmaktadır.
  • Az gelişmiş ülkelerin çok gelişmiş modifiyeleri
  • Bizim de ilk arabamız Renault 12 idi. Araba 1975 modeldi ve Zonguldaktan almıştık.

    1984'ten 1987'ye kadar TS'nin orjinal modelleri gibi kullandık. Fransız TS idi. Arabanın kadranı TL'lerden farklı olarak 180'i gösteriyordu. (TL'ler 160 kadranlıdır.) Babam hala iddia eder, arabanın kilometre telini kırdım (180'i geçtim demek istiyor), ama ben onun yalancısıyım. Fransız dediniz mi bütün kafalar bu araca dönerdi. Rengi acayip kıytırık bir sarı idi.

    1987'de arabayı sanayiye sokup, tamponlarını, rengini (PEtrol Yeşili) ve farlarını değiştirdik. Bilgili arkadaşlar bilecektir, eski kasalar ile 1978'ten itibaren Oyak Renault'nun ürettikleri arasında çeşitli farklar vardı. Biz de arabayı yeni kasalara benzetmeye çalıştık. Ama arabanın sağ ve sol arka sütunlarındaki havalandırma ızgaraları arabanın eski mi yoksa yeni mi olduğunu ortaya koyuyordu. Bizimkinin arka ızgarası uzun ince, sütuna yatay şekildeydi.

    Aradan tam 20 sene geçti, babamın arabayı yeniletmek için tamircilere ödemek zorunda kaldığı paradan ötürü arabayı satmak zorunda kaldık. Babam hala bir araba lafı geçtiğinde o arabayı sürekli anar. Tabii ki biz de. :)

    Renault 12 için benim bildiğim en kült model, GTS serisi idi. Renkleri metalik olan bu arabalarda, elektrikli cam vardı ve yıl 1984'tü. İnanamıyorduk, arabanın iç döşeme renkleri, TS ve TX'lere göre süper cool renklerdeydi. Bu arabalardan görürsem, fotoğraflamak isterim. Hala görsem içim titrer anlayacağınız.

    Power of the Renault kardeşime de buradan şükranlarımı sunmak istiyorum. Gerçekten çok özenli bir çalışma. Koyduğu fotoğraflardaki ralli arabalarının efsane B Class olduğunu eklemek isterim. 1980'lerin başında yasaklanan B Class keşke şimdi de olsaydı demeden edemiyor insan.




  • Güncel
  • 76 model araba hala yollarda

     Artık Renault 12 Arşivimi Açmamın Tam Sırası Hiç Görmediğiniz
  • slmlar.82nin yarısı 1300 yarısı 1400 tür.bendede 77 staysın var çok seviyom bu arabaları.ilk aldığımda aslan gibi kükrüyordu hızlıydı ama motoru hastaymış yüklendik biraz adi herif süslemiş.param olunca yaptıracam.tsler çift boğaz webwr karbüratördür.diğerleri solex tek bogazdır.tsler çok iyi asılır iyi toplar iyi sollar.76 da 1400 reno 12 yok o yanlış onu söliim.ama 1300 teslerin sıkıştırma oranı toroslerdan bile yüksektir.yazacam gene görüşürüz
  • arkadaşım otomatik vites toros resmi bulursan koy. bu arada 4 cam otomatik diyenler aracın içinin fotoğrafını da koysun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ışıklılımühendis20

    arkadaşım otomatik vites toros resmi bulursan koy. bu arada 4 cam otomatik diyenler aracın içinin fotoğrafını da koysun


     Artık Renault 12 Arşivimi Açmamın Tam Sırası Hiç Görmediğiniz

     Artık Renault 12 Arşivimi Açmamın Tam Sırası Hiç Görmediğiniz




  • vay beee acayip nostalji oldu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: ışıklılımühendis20

    arkadaşım otomatik vites toros resmi bulursan koy. bu arada 4 cam otomatik diyenler aracın içinin fotoğrafını da koysun


     Artık Renault 12 Arşivimi Açmamın Tam Sırası Hiç Görmediğiniz

     Artık Renault 12 Arşivimi Açmamın Tam Sırası Hiç Görmediğiniz


    vay be oldukça ilginç peki Tr'de bulmak mümkün mü? bilen var mı?




  • Konu güncel. Gerçekten ülkemizde otomatik vites Renault 12 var mı merak ediyorum
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.