Şimdi Ara

ARTIK YAN SANAYI PARCA KULLANMAK ZORUNLU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
0
Favori
2.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Benim dediğim gibi amaç güzel ama burada TSE ne kadar çalışır o şüpheli.

    Benim dediğim gibi marka onaylı bir sisteme geçilse hem ülke hem tüketici kazanır.
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Zengini zengin etmek aynı zamanda bizi de zengin ediyor.Olay şu ben ele alırken Türkiye'de üretilen yan sanayi parçalar için

    konuştum.

    Zengini zengin etmek bizi nasıl zengin eder derseniz? Olay şu yurt dışındaki sanayici yerine Türkiye'deki sanayiciden alırsak

    cebimizden euro ya da dolar değil TL çıkacak.Bu da paramızın değerinin düşmesini engelleyecek.

    Sonuç olarak paramızın değeri düşmezse bu da bizim alım gücümüze olumlu olarak yansıyacak.

    Dediğim gibi sadece Türkiye'de üretilen yan sanayi parçaları kapsasa ve TSE iyi bir iş çıkarsa güzel uygulama.

    Hatta benim dediğim marka onaylı sistem bir sistem olsa daha da güzel hem ülke hem tüketici yararına olur.

    Ama bu olayda iş sadece TSE'ye bırakılmış ve ucu açık bir şekilde yapılmış bu.
  • Kullandığımız arabaların altına bakamıyoruz, taa Almanya'dan TÜV SÜD'ü getirdiler arabalarımızı kontrol etsin diye. Şimdi üretimleri TSE denetleyecekmiş de ülkemiz kazanacakmış.

    Öyle ya, yerli şirketler kazanırsa ülkemiz kazanır. Holdigler, Koç, Sabancı kazanırsa ülkemiz kazanır. Kemal Tepretoğlu kazanırsa ülkemiz kazanır. Devletimiz kazanırsa ülkemiz kazanır. Ama bir tek sen kazanırsan ülkemiz kazanmıyor... Parçayı daha uzun kullanırsan, kaliteye güvenir servise daha az gdiersen, parçayı doğru vidaklarıyla kendin takabilirsen, servise daha az gidip daha az yakıt yakar, trafğe daha az kalabalık yaparsan kazanmıyor yani. Bu "ülkemiz" gerçekten çok enteresanmış.

    TSE "ince eleyip sık dokusa" güzel olabilir tabii. Ama yapamaz, nasıl yapsın. Bugüne kadar bir kaza testi yapmamış, üretimi denetlemeyen, lisansla üretim yapan üreticilerin montaj uyum (fitment) standartlarını bilmeyen TSE, muadil ürünü nasıl belirlesin. Beğenmediğimiz o eski Lada, Polski Fiat, Trabant, Skoda'dan Zastava, Yugo'suna kadar hepsinin kaza testleri vardır, iyi veya kötü yapılmışdır. Biz o dönenmlerde çoğuyla mukayese edilmeyecek kadar konforlu ve iyi sürüşlü arabalar üretiyorduk, ama elli senedir bir resmi kaza testi yapmamışız. kazaların teknik sebeplerini bilmiyoruz daha. Bu kadar insan ölmüş de TSE merak etmemiş. Şimdi hop diye TSE kalteyi garanti edecek. Yukarda bir arkadaş yazmış yan sanayi ayna titiriyor diye. SAE'nin aynalar için titreme standardı 1950'lerden beri var, "güvenlik" standardı olduğıu için de özellikle dikkat edilir. Eğer ABD'den bir Taiwan malı ayna alırsam bilirim ki titremez. Yapsaydı ya TSE? 60 sene olmuş vergi veriyoruz, sadece tercüme etseydi, yapacağı da şuradakini buraya koymak. Ama yapamaz, yapsa bile dokunacağı ilk tanıdıkta "bunlar" izin vermezler. Bunların tek bildikleri dalavera olduğundan bir süre sonra kendilerinden de şüphe ederler, yalancı olduklarından apaçık bilimden bile kuşku duyarlar. Yalancılar asla teknikte başarılı olamazlar.

    TSE garanti edecekmiş. Görün, bakın ne güzel garanti edecek. Tersaneler, inşaatlar, asansörler, madenleri nasıl garanti ediyorsa öyle garanti edecek. Anlatmıyorum bile, sektörü söyleyince anlaşılıyor "ülkemiz"de. İlkinde değilse ikincisinde garanti :)

    kusura bakmayın




  • quatrros kullanıcısına yanıt
    muz cumhuriyetinde olmasak belki dedikleriniz mantıklı olabilirdi ama maalesef.
    kargalar değil ama bi kaç ay sonra ben güleceğim burdan bu mesajı yukarı çıkartıp

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Automobilista kullanıcısına yanıt
    Tüketicinin zararına olan bir şeyi savunmak için fazlaca uğraşılmıs. Bu uygulamadan öncelikle ve esasen kimlerin kazançlı çıkacağı belli.
    Madem öyle sigorta şirketleri yabancılara satılırken tedbir alınsaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3. Dünya ülkelerine hastayım.

    Tüketici, vatandaş hakkı hak getire

    Sanayicinin de yüzüne tüküreyim!!

    100 yıldır yan sanayinin ötesine gidemeyen boş adamlar sürüsü!!

    Başka şeyler de denir de.

    En kısa zamanda kaçıcam burdan inşallah.

    Gelişmiş ülkelerin alnını öpeyim.
  • Bunlar olduğu sürece Başımızda daha bunlar iyi günlerimiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servisler yan sanayi parça takmıyorlar diye biliyorum.
    Aracım kaskolu, biri gelip bana çarptı ve ben de yetkili servise bıraktım, kaskodan yaptırdım.
    Kaskom da masrafı karşı kusurlu tarafın sigorta şirketine pasladı.
    Kasko olay bittikten sonra bana gelip, "karşı tarafın sigortası eksik ödüyor, biraz da sen ver veya hasarsızlık indirimini bozuyoruz diyemez ki?

    Bu durumlarda yan sanayi olayı yine işlemeyecek. Eski sistem devam eder ve orjinal parça takılmış olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    righttorepair.org

    Parça tedarikçileriyle anlaşmışlar, bir gün mail geldi, firmalar dijital ortama geçince kompleks tamir verilerini saklamaya başlamışlar. Özetle "vekillerinize söyleyin, bizim tamir etme hakkımız var" diyorlardı...

    Başka alem.

    http://righttorepair.org/states/default.aspx
  • Hiç fazla kafa patlatmayın,Bakın şu anda piyasada kim yan sanayi parça üretimi yapıyorsa onları araştırın,özelliklede son 10 yıldır bu işe adım atmış kuruluşların kimler olduğunu araştırın ve o kuruluş sahiplerinin mevcut hükümetle bağı nedir onu bulun. üç dört yıl evvel çıkardıkları sigorta kanununda
    nasıl sigortacılara kıyak yaptılarsa şimdide sigortacılarla birlikte yan sanayi üretenlerede benzer kıyak yapılıyor. Yani vatandaşı düşünmek falan filan hikaye,geçecekler bu işleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Daha uygun fiyatlı olacaksa hem ülkemiz hem de sigorta şirketleri için yararlı olacaktır.

    Neden derseniz?

    Bildiğiniz gibi şu an kullandığınız otomobillerin neredeyse hepsinin parçaları yurt dışında üretiliyor.

    Bu ne demek?

    Bu parçaları Euro ya da dolar ile alıyoruz.Bu da ülkemizin ekonomisine zarar veren bir olay.

    Şayet bunu yan sanayi olursa yani bizim ülkemizde üretilirse hem ülke ekonomisine katkı olur hem de yabancılara para

    kazandırmayız.

    Şimdi ben araç sahibi değilim benim için konuşması kolay.Ama şayet parçalar yan sanayi olursa temin süreleri de kısalacaktır.

    Belki bir parçayı yurt dışından 1 hafta beklerken yan sanayi ürün 3 günde gelecektir.Bu olayın araç sahibine iki yararından biri

    budur.Bir ucuz parça olacak olması,ikincisi de hızlı gelecek olması.

    Bu işte buraya kadar her şey güzel.Ama parça kalitesi tamamen koca bir soru işareti?

    Burada iş TSE düşüyor.TSE ne kadar ince eliyip sık dokursa o kadar yararlı olacaktır.

    Ama ben şahsen TSE'nin bu konuda ne kadar iyi olacağına şüphe ile yaklaşıyorum.

    TSE yerine her marka mesela Toyota diyecek ki benim yan sanayi parçamı üretmek isteyene ben lisans vereceğim.Üstüne de

    Toyota logosu bastıracağım ama belli bir ücret karşılığı yani lisans ücreti olacak diyecek.

    Böylelikle hem kalite anlamında şüphe kalmaz hem de TSE'nin yükü azalır.

    Şimdi buna sıcak bakmayanlar olur.Ama APPLE da aynısı telefonda yapıyor.Yan sanayi kablo üretenlere lisans ve yazılım

    satıyor.Mesela ürününüzün üstüne Apple logosu koymak için Apple'a belli bir ücret ediyorsunuz.

    Farz edelim kablo üretiyorsunuz.Ve Kablo iphone 4S için.Kablonun kutusunun üstüne Apple logosu koymak için hem belli

    bir para ödüyorsunuz.Hem de apple kabloyu belli testlerden geçiriyor.

    Otomobilde de aynısı sağlanırsa hem tüketici hem de sanayici memnun olur.

    Hem ülkemiz hem kendimiz kazanırız.Hem de bu konuda büyük markaları rahatsız etmeyiz.

    Çünkü bu süreç işleme sokulursa büyük markalar illa dava açacaktır.Üstelik yetkili servislerde orijinal parça kullanmak zorunda

    olduğu için işleri azalacaktır bu nedenle karşı çıkacak ve dava açacaklardı.





    bir cok aracin yan sanayisini bulamazsin hele 5 yildan önce çok zor.

    sportage 2011 in bujisi yok mesela hala.serviste bulursun anca.

    devlet secenek sunmali mesela sigorta yaptiriken yan sanayi kullanma sözü verene yuzde 50 indirim yapsin mtv de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Suç birazda hileli tutanak düzenleyerek sigortacıları dolandıran zarara sokan ,kendinden başkasını düşünmeyen egoist sahtekâr insanlarda, sigortacılar ne yapsın yine iyi batmıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence ülkemiz adına güzel bir yasa olmuş.

    Orjinal boya, orjinal parça vs vs takıntılılarına da iyi olmuş :D

    Çakma parçalar belki orjinalinden daha kaliteli olacak nereden biliyorsunuz? Renonun, fiatın, vwnin, seatın orjinal parçaları çok mu kaliteli sanki.
  • Nedenmiş o! Yeter be kardeşim bu milletin çektiği...
  • Zorunlumu peki anlamadım tam olarak? Örneğin ben gidip bmw almışım ve ona türk malı dandik parçamı takıcam ? Takmak istemezsem ne olucak ? Hayatımda duydugum en saçma olaylardan biri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    Düzenleme Trafik Sigortasıyla ilgili. Kaskoyu ilgilendirmiyor. Forumda galiba acemi sürücüler çoğunlukta uzun olacak ama biraz detaylandıralım canınız sıkılmasın.

    Kaskonuz siz istemedikçe yan sanayi kullanmaz çünkü poliçeniz hazırlanırken orijinal yahut eşdeğer parça seçebiliyorsunuz tabi bu durum poliçe fiyatına da yansıyor.

    Fakat kaskonuz yok kazada kusurunuzda yok o halde masrafları kusurlu tarafın trafik sigortası ödüyor.

    Trafik eksperi, aracın bulunduğu yetkili ya da özel servise hasar tutanağı için gider sizde orada hazır bulunun eğer sigorta şirketi eksperin no sunu mesaj atmadıysa servisten öğrenin. Eksperi arayıp hangi gün ne zaman geleceğini sorun randevulaşın. Hiç olmadı servisi bilgilendirin orijinal istediğinizi iletsinler.
    Çünkü sorunlar bundan sonra başlıyor;

    Eksper orijinalmi eşdeğer parçamı diye sorar orijinal isterseniz önceden belirlenmiş yan sanayi parça fiyatı ne ise sigorta onu karşılar üstünü siz tamamlarsınız. Orijinal istemezseniz eşdeğer kullanılır şayet bulunmaz ise ücret ödemeksizin orijinal parça kullanılır. Ama siz orada yoksunuz serviste ne istediğinizi bilmiyorsa öncelik eşdeğer parçanındır. Servisten aracını teslim almaya giden sürücüler orjinal kullanılmadığını öğrenince ortalık karışıyor :)

    Sigorta şirketleri eşdeğer adı altında ne idüğü belirsiz parçalar kullanıyor bu konuyla ilgili herhangi bir düzenleme yoktu. Şimdi en azından TSE standardı geldi uygulamada sorunlar olsa da en azından ufak bir adım. Bu durumda şikayet edenler sigorta şirketleri çünkü 2 yıl sonra uygulanacak akreditasyonlar bugünden belli ve epey kazık kaliteli ve daha pahalı parça kullanıp kardan zarar edecekler.

    Düzenlemenin trafik sigortasına geldiğini benim dışında başka birinin anlamış olması güzel. Ancak bence siz de acemisiniz.

    Örneğin siz kırmızıda beklerken ben sizin aracınıza çarptım. Yüzde yüz kusurluyum. Benim trafik sigortam sizin hasarınızı karşılayacak. Düzenlemeye göre aracınızın hasarı benim trafik sigortamın anlaşmalı servisine çekilecek ve sigortalıcının bulduğu ucuz parçalar ile onarılacak. 2 sene sonra örneğin benim suçum olan kazada kırılan stoplarınız sararıcak, tampon tırnaklarınız ufak bir kazada kırılacak, bagaj armalarınız sökülecek ama gerektiği gibi takılmayacak. Yani aracınız aslında yarım onarılmış olacak. Siz aracı teslim alırken bir kağıda imza atacaksınız ve herşey bitecek. Daha çıkacak hiçbir arızaya karışılmayacak. Sigortadan talepte bulunduğunuzda yıllar sürecek davalar açılacak. Çünkü ortada yetkili servis yok. Çünkü ortada imaj yok. Aracınıza yetkili servis dışında anahtar değdiği için garantiniz olmayacak. Sıfır aracınız sizin için bile ikinci el olacak. Üstelikte HİÇ SUÇUNUZ YOKKEN.

    Tse yi savunmayın zaten. Tse nin ne demek olduğunu bilmiyorsanız televizyondan bir ürün sipariş edin ve görün tse nelere bile veriliyor.

    Bunu bile savunanlar varya...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bence ülkemiz adına güzel bir yasa olmuş.

    Orjinal boya, orjinal parça vs vs takıntılılarına da iyi olmuş :D

    Çakma parçalar belki orjinalinden daha kaliteli olacak nereden biliyorsunuz? Renonun, fiatın, vwnin, seatın orjinal parçaları çok mu kaliteli sanki.

    Evet kaliteli arkadaşım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reklamı iyi yapılmış bir proje reklamdaki gibi işlerse iyi ama işlemezse kötü yazdım ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • INTRUDERTR kullanıcısına yanıt
    Sigorta ilemtvnin alakası yok ki.Devlet yerine sigortanın yapması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bence ülkemiz adına güzel bir yasa olmuş.

    Orjinal boya, orjinal parça vs vs takıntılılarına da iyi olmuş :D

    Çakma parçalar belki orjinalinden daha kaliteli olacak nereden biliyorsunuz? Renonun, fiatın, vwnin, seatın orjinal parçaları çok mu kaliteli sanki.

    Hocam otomobil aleminde bayagi yenisiniz galiba. Hic farin, stobun, tamponun, camurlugun orjinaliyle yan sanayisini yan yana gormemissiniz gibi anladim ben

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.