Şimdi Ara

ARTIK YAN SANAYI PARCA KULLANMAK ZORUNLU (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
0
Favori
2.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    3. Dünya ülkelerine hastayım.

    Tüketici, vatandaş hakkı hak getire

    Sanayicinin de yüzüne tüküreyim!!

    100 yıldır yan sanayinin ötesine gidemeyen boş adamlar sürüsü!!

    Başka şeyler de denir de.

    En kısa zamanda kaçıcam burdan inşallah.

    Gelişmiş ülkelerin alnını öpeyim.

    Ahh ahh Cem Uzan baskanimiz yurtda donsede kurtarsa bizi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GTS1907 kullanıcısına yanıt
    Bu ülkeden daha temiz bi 30 yıl bi halt olmaz

    İstediğiniz gelsin
  • Parayı bastın mı, TSE belgesini alırsın. Türkiye de TPE belgesi hariç her belge para ile alınabilir. Ford,VW, Opel, Toyota, Honda, BMW parça üretecek arabasına, ülkemiz "Kafir icadıdır, yerli parça tak" diyecek? Araplardan farkı kalmıyor bu yolda. Allah ıslah etsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yan sanayi parça ne olduğunu bilmesek bazı arkadaşların lafına inanıp iyi birşey sanacağız.Hangi yan sanayi parça arabaya tam oturmuş ki? Sinyal alırsın yuvaya oturmaz, kaput alırsın orjinaline benzemez.Bire bir desen mutlaka bir yerinde pislik oluyor.Kesinlikle aynı kalite ürün olmuyor.
    Bunlar aynı eski nokia telefon kapakları gibi.Orjinal alırsın şak diye oturur böyle yan sanayi alırsın o kapak telefona oturmazdı mutlaka bir köşesinden sorun çıkardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    Düzenleme Trafik Sigortasıyla ilgili. Kaskoyu ilgilendirmiyor. Forumda galiba acemi sürücüler çoğunlukta uzun olacak ama biraz detaylandıralım canınız sıkılmasın.

    Kaskonuz siz istemedikçe yan sanayi kullanmaz çünkü poliçeniz hazırlanırken orijinal yahut eşdeğer parça seçebiliyorsunuz tabi bu durum poliçe fiyatına da yansıyor.

    Fakat kaskonuz yok kazada kusurunuzda yok o halde masrafları kusurlu tarafın trafik sigortası ödüyor.

    Trafik eksperi, aracın bulunduğu yetkili ya da özel servise hasar tutanağı için gider sizde orada hazır bulunun eğer sigorta şirketi eksperin no sunu mesaj atmadıysa servisten öğrenin. Eksperi arayıp hangi gün ne zaman geleceğini sorun randevulaşın. Hiç olmadı servisi bilgilendirin orijinal istediğinizi iletsinler.
    Çünkü sorunlar bundan sonra başlıyor;

    Eksper orijinalmi eşdeğer parçamı diye sorar orijinal isterseniz önceden belirlenmiş yan sanayi parça fiyatı ne ise sigorta onu karşılar üstünü siz tamamlarsınız. Orijinal istemezseniz eşdeğer kullanılır şayet bulunmaz ise ücret ödemeksizin orijinal parça kullanılır. Ama siz orada yoksunuz serviste ne istediğinizi bilmiyorsa öncelik eşdeğer parçanındır. Servisten aracını teslim almaya giden sürücüler orjinal kullanılmadığını öğrenince ortalık karışıyor :)

    Sigorta şirketleri eşdeğer adı altında ne idüğü belirsiz parçalar kullanıyor bu konuyla ilgili herhangi bir düzenleme yoktu. Şimdi en azından TSE standardı geldi uygulamada sorunlar olsa da en azından ufak bir adım. Bu durumda şikayet edenler sigorta şirketleri çünkü 2 yıl sonra uygulanacak akreditasyonlar bugünden belli ve epey kazık kaliteli ve daha pahalı parça kullanıp kardan zarar edecekler.

    Düzenlemenin trafik sigortasına geldiğini benim dışında başka birinin anlamış olması güzel. Ancak bence siz de acemisiniz.

    Örneğin siz kırmızıda beklerken ben sizin aracınıza çarptım. Yüzde yüz kusurluyum. Benim trafik sigortam sizin hasarınızı karşılayacak. Düzenlemeye göre aracınızın hasarı benim trafik sigortamın anlaşmalı servisine çekilecek ve sigortalıcının bulduğu ucuz parçalar ile onarılacak. 2 sene sonra örneğin benim suçum olan kazada kırılan stoplarınız sararıcak, tampon tırnaklarınız ufak bir kazada kırılacak, bagaj armalarınız sökülecek ama gerektiği gibi takılmayacak. Yani aracınız aslında yarım onarılmış olacak. Siz aracı teslim alırken bir kağıda imza atacaksınız ve herşey bitecek. Daha çıkacak hiçbir arızaya karışılmayacak. Sigortadan talepte bulunduğunuzda yıllar sürecek davalar açılacak. Çünkü ortada yetkili servis yok. Çünkü ortada imaj yok. Aracınıza yetkili servis dışında anahtar değdiği için garantiniz olmayacak. Sıfır aracınız sizin için bile ikinci el olacak. Üstelikte HİÇ SUÇUNUZ YOKKEN.

    Tse yi savunmayın zaten. Tse nin ne demek olduğunu bilmiyorsanız televizyondan bir ürün sipariş edin ve görün tse nelere bile veriliyor.

    Bunu bile savunanlar varya...


    Buradaki karışıklık haberin sunuluş şekliyle alakalı. Ve bunu anlamamış olmayı acemi şoförlüğe bağladım yanlış anlaşılmasın başka bir şey ima etmeye çalışmadım.

    Doğrusunu isterseniz;

    1- Sigorta şirketlerinin eşdeğer parça kullanmasının yasal dayanağı ZATEN uzun yıllardır var. Yeni bir durum değil

    2- Sigorta şirketleri herhangi bir standarda tabi olmadan eşdeğer parça adı altında ne idüğü belirsiz parçalar kullanıyordu. Dolaylı ya da dolaysız bir şekilde TSE standardı ZATEN aranıyordu.

    3- "Eşdeğer parça" tanımıyla ilgili yasal düzenlemeler 3 yıldır devam ediyor. Sigorta şirketleri eşdeğer parçanın kalitesini belgeleyecek yeterli altyapı yok diyerek kuralsızlığı savunuyordu.

    4- TSE iyi yönetilmiyor olabilir fakat kötüde olsa başıboşluluktan iyidir

    5- Sigorta şirketlerinin asıl rahatsızlığı 2 yıl sonra uygulamaya geçecek olan akreditasyonlar. Çünkü örnek alınan standartlar Avrupa daki normlar olacak.

    6-Bunu bile savunanlar var demişsiniz. Siyasete bağlayıp birilerini eleştirmeyi inanın bende çok isterdim. Bu ülkede birilerini körü körüne savunanları görüyoruz fakat körü körüne reddedenleride görüyoruz. Bu iki kesimde eşit bağnazlıkta.




  • Bu uygulamayı yaparken bize neden sormuyorlar ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    Düzenleme Trafik Sigortasıyla ilgili. Kaskoyu ilgilendirmiyor. Forumda galiba acemi sürücüler çoğunlukta uzun olacak ama biraz detaylandıralım canınız sıkılmasın.

    Kaskonuz siz istemedikçe yan sanayi kullanmaz çünkü poliçeniz hazırlanırken orijinal yahut eşdeğer parça seçebiliyorsunuz tabi bu durum poliçe fiyatına da yansıyor.

    Fakat kaskonuz yok kazada kusurunuzda yok o halde masrafları kusurlu tarafın trafik sigortası ödüyor.

    Trafik eksperi, aracın bulunduğu yetkili ya da özel servise hasar tutanağı için gider sizde orada hazır bulunun eğer sigorta şirketi eksperin no sunu mesaj atmadıysa servisten öğrenin. Eksperi arayıp hangi gün ne zaman geleceğini sorun randevulaşın. Hiç olmadı servisi bilgilendirin orijinal istediğinizi iletsinler.
    Çünkü sorunlar bundan sonra başlıyor;

    Eksper orijinalmi eşdeğer parçamı diye sorar orijinal isterseniz önceden belirlenmiş yan sanayi parça fiyatı ne ise sigorta onu karşılar üstünü siz tamamlarsınız. Orijinal istemezseniz eşdeğer kullanılır şayet bulunmaz ise ücret ödemeksizin orijinal parça kullanılır. Ama siz orada yoksunuz serviste ne istediğinizi bilmiyorsa öncelik eşdeğer parçanındır. Servisten aracını teslim almaya giden sürücüler orjinal kullanılmadığını öğrenince ortalık karışıyor :)

    Sigorta şirketleri eşdeğer adı altında ne idüğü belirsiz parçalar kullanıyor bu konuyla ilgili herhangi bir düzenleme yoktu. Şimdi en azından TSE standardı geldi uygulamada sorunlar olsa da en azından ufak bir adım. Bu durumda şikayet edenler sigorta şirketleri çünkü 2 yıl sonra uygulanacak akreditasyonlar bugünden belli ve epey kazık kaliteli ve daha pahalı parça kullanıp kardan zarar edecekler.

    Düzenlemenin trafik sigortasına geldiğini benim dışında başka birinin anlamış olması güzel. Ancak bence siz de acemisiniz.

    Örneğin siz kırmızıda beklerken ben sizin aracınıza çarptım. Yüzde yüz kusurluyum. Benim trafik sigortam sizin hasarınızı karşılayacak. Düzenlemeye göre aracınızın hasarı benim trafik sigortamın anlaşmalı servisine çekilecek ve sigortalıcının bulduğu ucuz parçalar ile onarılacak. 2 sene sonra örneğin benim suçum olan kazada kırılan stoplarınız sararıcak, tampon tırnaklarınız ufak bir kazada kırılacak, bagaj armalarınız sökülecek ama gerektiği gibi takılmayacak. Yani aracınız aslında yarım onarılmış olacak. Siz aracı teslim alırken bir kağıda imza atacaksınız ve herşey bitecek. Daha çıkacak hiçbir arızaya karışılmayacak. Sigortadan talepte bulunduğunuzda yıllar sürecek davalar açılacak. Çünkü ortada yetkili servis yok. Çünkü ortada imaj yok. Aracınıza yetkili servis dışında anahtar değdiği için garantiniz olmayacak. Sıfır aracınız sizin için bile ikinci el olacak. Üstelikte HİÇ SUÇUNUZ YOKKEN.

    Tse yi savunmayın zaten. Tse nin ne demek olduğunu bilmiyorsanız televizyondan bir ürün sipariş edin ve görün tse nelere bile veriliyor.

    Bunu bile savunanlar varya...

    Bu konuyuda örnekleyelim insanların kafası karışmasın.

    Aracıma çarptınız ve siz suçlusunuz

    1- Kaskom varsa ona yaptırırım. Dosya kapanınca kasko şirketim yaptığı masrafları sizin sigorta şirketinize fatura ederek geri alır. Ve kasko bozulmamış olur.

    2- Kaskom yoksa direkt sizin trafik sigortanızla muhatap olurum. Eşdeğer parça kullanmak zorunlu değil ben istemezsem kullanmazlar tabi extra ücret ödemem gerekir (ilk mesajda detaylı anlatmıştım)

    3- Anlaşmalı servise götürmem ZORUNLU DEĞİL istediğim yere götürürüm fakat y.servise götürmüşsem ve trafik sigortasının bu servisle anlaşması yoksa y.servis benden extra ücret ister yani aracımı sırf orada yaptırmam için benden para talep eder fakat özel servislerin çoğu istemez.

    4- Onarımı ve dosyaları hangisi takip etsin? Kendi kaskom mu yoksa sizin trafik sigortanız mı?

    * Eğer kasko poliçemde orjinal parçalar kullanılmasını istemişsem kesinlikle kaskoma yaptırırım fakat orijinal değilde eşdeğer parça kullanılmasını talep ederek daha uygun prim ödemeyi hedeflemişsem kesinlkle kaskoyu bulaştırmam bazı sakıncaları var.

    * Nedir bu sakıncalar? Kasko poliçeye bakar hükümleri ne ise onu uygular Trafik sigortası ise zararı tanzim eden yasalarla hareket eder.

    * Mesela eksesuar diyelim. Orijinal ya da yan sanayi ne olursa olsun trafik sigortası bunu karşılar çünkü zarar tanzimidir fakat kasko poliçeye bakar eğer aksesuar maddesi yoksa yapmaz.

    * Kasko yaptırırken orjinal parça olmasını istemiştiniz ama aksesuar maddesini işaretlemediniz ve aracınızıda kaskonuz yaptırıyor. Misal Passat veya astranız var ve cam çerçevesi orijinal krom kaplama. Bu parça aksesuar diye geçer kasko size kromsuz olanı getirir. Böyle bir durumda ya kaskoyu razı edeceksiniz ya da trafik eksperiyle görüşüp aksesuarları trafik sigortasının tedarik etmesini isteyeceksiniz. Bu konuda aklınızda bulunsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EuroAsia

    Bir devlet hiç mi halkı için,vatandaşı için birşey yapmaz?

    Ben daha görmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    Düzenleme Trafik Sigortasıyla ilgili. Kaskoyu ilgilendirmiyor. Forumda galiba acemi sürücüler çoğunlukta uzun olacak ama biraz detaylandıralım canınız sıkılmasın.

    Kaskonuz siz istemedikçe yan sanayi kullanmaz çünkü poliçeniz hazırlanırken orijinal yahut eşdeğer parça seçebiliyorsunuz tabi bu durum poliçe fiyatına da yansıyor.

    Fakat kaskonuz yok kazada kusurunuzda yok o halde masrafları kusurlu tarafın trafik sigortası ödüyor.

    Trafik eksperi, aracın bulunduğu yetkili ya da özel servise hasar tutanağı için gider sizde orada hazır bulunun eğer sigorta şirketi eksperin no sunu mesaj atmadıysa servisten öğrenin. Eksperi arayıp hangi gün ne zaman geleceğini sorun randevulaşın. Hiç olmadı servisi bilgilendirin orijinal istediğinizi iletsinler.
    Çünkü sorunlar bundan sonra başlıyor;

    Eksper orijinalmi eşdeğer parçamı diye sorar orijinal isterseniz önceden belirlenmiş yan sanayi parça fiyatı ne ise sigorta onu karşılar üstünü siz tamamlarsınız. Orijinal istemezseniz eşdeğer kullanılır şayet bulunmaz ise ücret ödemeksizin orijinal parça kullanılır. Ama siz orada yoksunuz serviste ne istediğinizi bilmiyorsa öncelik eşdeğer parçanındır. Servisten aracını teslim almaya giden sürücüler orjinal kullanılmadığını öğrenince ortalık karışıyor :)

    Sigorta şirketleri eşdeğer adı altında ne idüğü belirsiz parçalar kullanıyor bu konuyla ilgili herhangi bir düzenleme yoktu. Şimdi en azından TSE standardı geldi uygulamada sorunlar olsa da en azından ufak bir adım. Bu durumda şikayet edenler sigorta şirketleri çünkü 2 yıl sonra uygulanacak akreditasyonlar bugünden belli ve epey kazık kaliteli ve daha pahalı parça kullanıp kardan zarar edecekler.

    Düzenlemenin trafik sigortasına geldiğini benim dışında başka birinin anlamış olması güzel. Ancak bence siz de acemisiniz.

    Örneğin siz kırmızıda beklerken ben sizin aracınıza çarptım. Yüzde yüz kusurluyum. Benim trafik sigortam sizin hasarınızı karşılayacak. Düzenlemeye göre aracınızın hasarı benim trafik sigortamın anlaşmalı servisine çekilecek ve sigortalıcının bulduğu ucuz parçalar ile onarılacak. 2 sene sonra örneğin benim suçum olan kazada kırılan stoplarınız sararıcak, tampon tırnaklarınız ufak bir kazada kırılacak, bagaj armalarınız sökülecek ama gerektiği gibi takılmayacak. Yani aracınız aslında yarım onarılmış olacak. Siz aracı teslim alırken bir kağıda imza atacaksınız ve herşey bitecek. Daha çıkacak hiçbir arızaya karışılmayacak. Sigortadan talepte bulunduğunuzda yıllar sürecek davalar açılacak. Çünkü ortada yetkili servis yok. Çünkü ortada imaj yok. Aracınıza yetkili servis dışında anahtar değdiği için garantiniz olmayacak. Sıfır aracınız sizin için bile ikinci el olacak. Üstelikte HİÇ SUÇUNUZ YOKKEN.

    Tse yi savunmayın zaten. Tse nin ne demek olduğunu bilmiyorsanız televizyondan bir ürün sipariş edin ve görün tse nelere bile veriliyor.

    Bunu bile savunanlar varya...

    Bu konuyuda örnekleyelim insanların kafası karışmasın.

    Aracıma çarptınız ve siz suçlusunuz

    1- Kaskom varsa ona yaptırırım. Dosya kapanınca kasko şirketim yaptığı masrafları sizin sigorta şirketinize fatura ederek geri alır. Ve kasko bozulmamış olur.

    2- Kaskom yoksa direkt sizin trafik sigortanızla muhatap olurum. Eşdeğer parça kullanmak zorunlu değil ben istemezsem kullanmazlar tabi extra ücret ödemem gerekir (ilk mesajda detaylı anlatmıştım)

    3- Anlaşmalı servise götürmem ZORUNLU DEĞİL istediğim yere götürürüm fakat y.servise götürmüşsem ve trafik sigortasının bu servisle anlaşması yoksa y.servis benden extra ücret ister yani aracımı sırf orada yaptırmam için benden para talep eder fakat özel servislerin çoğu istemez.

    4- Onarımı ve dosyaları hangisi takip etsin? Kendi kaskom mu yoksa sizin trafik sigortanız mı?

    * Eğer kasko poliçemde orjinal parçalar kullanılmasını istemişsem kesinlikle kaskoma yaptırırım fakat orijinal değilde eşdeğer parça kullanılmasını talep ederek daha uygun prim ödemeyi hedeflemişsem kesinlkle kaskoyu bulaştırmam bazı sakıncaları var.

    * Nedir bu sakıncalar? Kasko poliçeye bakar hükümleri ne ise onu uygular Trafik sigortası ise zararı tanzim eden yasalarla hareket eder.

    * Mesela eksesuar diyelim. Orijinal ya da yan sanayi ne olursa olsun trafik sigortası bunu karşılar çünkü zarar tanzimidir fakat kasko poliçeye bakar eğer aksesuar maddesi yoksa yapmaz.

    * Kasko yaptırırken orjinal parça olmasını istemiştiniz ama aksesuar maddesini işaretlemediniz ve aracınızıda kaskonuz yaptırıyor. Misal Passat veya astranız var ve cam çerçevesi orijinal krom kaplama. Bu parça aksesuar diye geçer kasko size kromsuz olanı getirir. Böyle bir durumda ya kaskoyu razı edeceksiniz ya da trafik eksperiyle görüşüp aksesuarları trafik sigortasının tedarik etmesini isteyeceksiniz. Bu konuda aklınızda bulunsun.

    Bu anlattığınız şuanki sistem.
    Haberdeki sistem ise trafik sigortası ile onarılacak araçları yapabildikleri kadar çakma parçalarla onartmayı amaçıyor.

    Ayrıca yukarıda *** ile yazdığınız bazı bölümler sigortaacılık ilkelerine aykırıdır. Sigortacılıkta zararın hiç zarar olmamışçasına tanzimi esastır. Zarar tanziminden ne sigortacı ne de sigortalı yarar sağlayamaz. Yani hasar alan araç trafik sigortasından onartılırken kasko poliçesinin koşullarına bakılması hukuksuzluktur. Araç üzerindeki parçanın orjinal olup olmadığına bakılıp o şekilde onarılması gerekmektedir. Eğer orjinal olan parça yerine çakma parça kullanılırsa sigortacı, çakma parça yerine orjinal parça kullanılılırsa sigortalı yarar sağlar. Bu durum ise sigortacılık ilkelerine aykırıdır.

    Geçen gün aldığım fiş metal aksamlarının dandikliği yüzünden prize zor oluyor. Tse hiçbir şey değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 5 Nisan 2015; 13:58:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Kullandığımız arabaların altına bakamıyoruz, taa Almanya'dan TÜV SÜD'ü getirdiler arabalarımızı kontrol etsin diye. Şimdi üretimleri TSE denetleyecekmiş de ülkemiz kazanacakmış.

    Öyle ya, yerli şirketler kazanırsa ülkemiz kazanır. Holdigler, Koç, Sabancı kazanırsa ülkemiz kazanır. Kemal Tepretoğlu kazanırsa ülkemiz kazanır. Devletimiz kazanırsa ülkemiz kazanır. Ama bir tek sen kazanırsan ülkemiz kazanmıyor... Parçayı daha uzun kullanırsan, kaliteye güvenir servise daha az gdiersen, parçayı doğru vidaklarıyla kendin takabilirsen, servise daha az gidip daha az yakıt yakar, trafğe daha az kalabalık yaparsan kazanmıyor yani. Bu "ülkemiz" gerçekten çok enteresanmış.

    TSE "ince eleyip sık dokusa" güzel olabilir tabii. Ama yapamaz, nasıl yapsın. Bugüne kadar bir kaza testi yapmamış, üretimi denetlemeyen, lisansla üretim yapan üreticilerin montaj uyum (fitment) standartlarını bilmeyen TSE, muadil ürünü nasıl belirlesin. Beğenmediğimiz o eski Lada, Polski Fiat, Trabant, Skoda'dan Zastava, Yugo'suna kadar hepsinin kaza testleri vardır, iyi veya kötü yapılmışdır. Biz o dönenmlerde çoğuyla mukayese edilmeyecek kadar konforlu ve iyi sürüşlü arabalar üretiyorduk, ama elli senedir bir resmi kaza testi yapmamışız. kazaların teknik sebeplerini bilmiyoruz daha. Bu kadar insan ölmüş de TSE merak etmemiş. Şimdi hop diye TSE kalteyi garanti edecek. Yukarda bir arkadaş yazmış yan sanayi ayna titiriyor diye. SAE'nin aynalar için titreme standardı 1950'lerden beri var, "güvenlik" standardı olduğıu için de özellikle dikkat edilir. Eğer ABD'den bir Taiwan malı ayna alırsam bilirim ki titremez. Yapsaydı ya TSE? 60 sene olmuş vergi veriyoruz, sadece tercüme etseydi, yapacağı da şuradakini buraya koymak. Ama yapamaz, yapsa bile dokunacağı ilk tanıdıkta "bunlar" izin vermezler. Bunların tek bildikleri dalavera olduğundan bir süre sonra kendilerinden de şüphe ederler, yalancı olduklarından apaçık bilimden bile kuşku duyarlar. Yalancılar asla teknikte başarılı olamazlar.

    TSE garanti edecekmiş. Görün, bakın ne güzel garanti edecek. Tersaneler, inşaatlar, asansörler, madenleri nasıl garanti ediyorsa öyle garanti edecek. Anlatmıyorum bile, sektörü söyleyince anlaşılıyor "ülkemiz"de. İlkinde değilse ikincisinde garanti :)

    kusura bakmayın

    Bir kaç kişinin yazdıklarını görünce yazmak istedim, ancak kalp kırma riskinden vazgeçtim.
    Sizin yazınıza büyük oranda katıldığım için paylaşıyorum.




  • Sigortacılar ve oto sanayi esnafı kazanacak. Vatandaş zarar görecek bu kadar basit. Malum, esnafın genelde hangi siyasi görüşe sempati duyduğu bellidir. Onları beslemek için alınacak bir karar.
    arabamıza 5 para etmez yan sanayi parçalarını takacaklar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu durumda kaskonuz varsa kasko şirketi sizin adınıza işlemleri halletmiyor muydu? değer kaybı telafisi talep edilir ve kullanılan yan sanayi parçanın veya tamiratın aracın değerindeki değer kaybı tazmin edillir sanırım.
  • Orijinal parçada kazik atıyorlardı bide cani sıkılan artik arabayı ağaca vurup parasını alıyor. İlerde pert olayını bile kaldırırlar bu sistemyyurumuyor. Experler ağlıyor bi isten 50 TL kalıyor diye rüşvet istiyor vrmezsen araç allaha emanet. Uğraş dur ondan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    bu durumda kaskonuz varsa kasko şirketi sizin adınıza işlemleri halletmiyor muydu? değer kaybı telafisi talep edilir ve kullanılan yan sanayi parçanın veya tamiratın aracın değerindeki değer kaybı tazmin edillir sanırım.



    Benim bu haberdeki sistem anladığım kadarıyla karşı tarafın trafik sigortası ile onarılacak araçlarda, aracın yetkili servise çekilip orjinal parçalarla onarılması engelleniyor.

    Düzgün koşullarda bir kaskonuz varsa sorun olacağını sanmıyorum. Kaskonuz dediğiniz gibi parayı karşı şirketten alır. Çünkü almazsa kendi ödemek zorunda kalır. Ancak kaskonuz yoksa ne olacak? Bence bunun üzerine yürümeye yönelik bir sistem gibi ancak bana gerçekçi gelmedi. Çünkü önceki mesajımda anlattığım durumdan ötürü insanların hakları yenebilir.


    Eski kasko düzenlemesinde orjinal parça mı yoksa muadili parça mı kullanılacağına dair bir madde yoktu. Birkaç yıl önceki düzenlemede buna açıklık getirildi ve insanlara seçme şansı sunuldu. Kasko primlerini ucuzlatması gerekirken bana göre ucuzlatmadı ancak özünde bizim yararımıza gibi görünüyordu.

    Ama bu trafik sigortası. Karşı tarafın hasarını ödeyen bir sistem. Bu şekilde bir düzenleme gerçekten gelirse adeletli olmaz.




  • Saçmalık serviste yaptırıncada mı yan sanayi takacaklar vay arkadaş öpmeler doyamadı bu devlet yeter artık
  • Böyle bir şey olursa kasko falan yaptırmam ben!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    Düzenleme Trafik Sigortasıyla ilgili. Kaskoyu ilgilendirmiyor. Forumda galiba acemi sürücüler çoğunlukta uzun olacak ama biraz detaylandıralım canınız sıkılmasın.

    Kaskonuz siz istemedikçe yan sanayi kullanmaz çünkü poliçeniz hazırlanırken orijinal yahut eşdeğer parça seçebiliyorsunuz tabi bu durum poliçe fiyatına da yansıyor.

    Fakat kaskonuz yok kazada kusurunuzda yok o halde masrafları kusurlu tarafın trafik sigortası ödüyor.

    Trafik eksperi, aracın bulunduğu yetkili ya da özel servise hasar tutanağı için gider sizde orada hazır bulunun eğer sigorta şirketi eksperin no sunu mesaj atmadıysa servisten öğrenin. Eksperi arayıp hangi gün ne zaman geleceğini sorun randevulaşın. Hiç olmadı servisi bilgilendirin orijinal istediğinizi iletsinler.
    Çünkü sorunlar bundan sonra başlıyor;

    Eksper orijinalmi eşdeğer parçamı diye sorar orijinal isterseniz önceden belirlenmiş yan sanayi parça fiyatı ne ise sigorta onu karşılar üstünü siz tamamlarsınız. Orijinal istemezseniz eşdeğer kullanılır şayet bulunmaz ise ücret ödemeksizin orijinal parça kullanılır. Ama siz orada yoksunuz serviste ne istediğinizi bilmiyorsa öncelik eşdeğer parçanındır. Servisten aracını teslim almaya giden sürücüler orjinal kullanılmadığını öğrenince ortalık karışıyor :)

    Sigorta şirketleri eşdeğer adı altında ne idüğü belirsiz parçalar kullanıyor bu konuyla ilgili herhangi bir düzenleme yoktu. Şimdi en azından TSE standardı geldi uygulamada sorunlar olsa da en azından ufak bir adım. Bu durumda şikayet edenler sigorta şirketleri çünkü 2 yıl sonra uygulanacak akreditasyonlar bugünden belli ve epey kazık kaliteli ve daha pahalı parça kullanıp kardan zarar edecekler.

    Düzenlemenin trafik sigortasına geldiğini benim dışında başka birinin anlamış olması güzel. Ancak bence siz de acemisiniz.

    Örneğin siz kırmızıda beklerken ben sizin aracınıza çarptım. Yüzde yüz kusurluyum. Benim trafik sigortam sizin hasarınızı karşılayacak. Düzenlemeye göre aracınızın hasarı benim trafik sigortamın anlaşmalı servisine çekilecek ve sigortalıcının bulduğu ucuz parçalar ile onarılacak. 2 sene sonra örneğin benim suçum olan kazada kırılan stoplarınız sararıcak, tampon tırnaklarınız ufak bir kazada kırılacak, bagaj armalarınız sökülecek ama gerektiği gibi takılmayacak. Yani aracınız aslında yarım onarılmış olacak. Siz aracı teslim alırken bir kağıda imza atacaksınız ve herşey bitecek. Daha çıkacak hiçbir arızaya karışılmayacak. Sigortadan talepte bulunduğunuzda yıllar sürecek davalar açılacak. Çünkü ortada yetkili servis yok. Çünkü ortada imaj yok. Aracınıza yetkili servis dışında anahtar değdiği için garantiniz olmayacak. Sıfır aracınız sizin için bile ikinci el olacak. Üstelikte HİÇ SUÇUNUZ YOKKEN.

    Tse yi savunmayın zaten. Tse nin ne demek olduğunu bilmiyorsanız televizyondan bir ürün sipariş edin ve görün tse nelere bile veriliyor.

    Bunu bile savunanlar varya...

    Bu konuyuda örnekleyelim insanların kafası karışmasın.

    Aracıma çarptınız ve siz suçlusunuz

    1- Kaskom varsa ona yaptırırım. Dosya kapanınca kasko şirketim yaptığı masrafları sizin sigorta şirketinize fatura ederek geri alır. Ve kasko bozulmamış olur.

    2- Kaskom yoksa direkt sizin trafik sigortanızla muhatap olurum. Eşdeğer parça kullanmak zorunlu değil ben istemezsem kullanmazlar tabi extra ücret ödemem gerekir (ilk mesajda detaylı anlatmıştım)

    3- Anlaşmalı servise götürmem ZORUNLU DEĞİL istediğim yere götürürüm fakat y.servise götürmüşsem ve trafik sigortasının bu servisle anlaşması yoksa y.servis benden extra ücret ister yani aracımı sırf orada yaptırmam için benden para talep eder fakat özel servislerin çoğu istemez.

    4- Onarımı ve dosyaları hangisi takip etsin? Kendi kaskom mu yoksa sizin trafik sigortanız mı?

    * Eğer kasko poliçemde orjinal parçalar kullanılmasını istemişsem kesinlikle kaskoma yaptırırım fakat orijinal değilde eşdeğer parça kullanılmasını talep ederek daha uygun prim ödemeyi hedeflemişsem kesinlkle kaskoyu bulaştırmam bazı sakıncaları var.

    * Nedir bu sakıncalar? Kasko poliçeye bakar hükümleri ne ise onu uygular Trafik sigortası ise zararı tanzim eden yasalarla hareket eder.

    * Mesela eksesuar diyelim. Orijinal ya da yan sanayi ne olursa olsun trafik sigortası bunu karşılar çünkü zarar tanzimidir fakat kasko poliçeye bakar eğer aksesuar maddesi yoksa yapmaz.

    * Kasko yaptırırken orjinal parça olmasını istemiştiniz ama aksesuar maddesini işaretlemediniz ve aracınızıda kaskonuz yaptırıyor. Misal Passat veya astranız var ve cam çerçevesi orijinal krom kaplama. Bu parça aksesuar diye geçer kasko size kromsuz olanı getirir. Böyle bir durumda ya kaskoyu razı edeceksiniz ya da trafik eksperiyle görüşüp aksesuarları trafik sigortasının tedarik etmesini isteyeceksiniz. Bu konuda aklınızda bulunsun.

    Bu anlattığınız şuanki sistem.
    Haberdeki sistem ise trafik sigortası ile onarılacak araçları yapabildikleri kadar çakma parçalarla onartmayı amaçıyor.

    Hayır öyle bir durum yok. Bunu 3. defa yazıyorum eşdeğer parça kullanmak zaten YASAL!!!!'!!!!!!!!

    Söz konusu düzenleme "eşdeğer parça" tanımının içini doldurma gayreti.

    Sigorta şirketi vites kolu yerine lolipop taksa ahada eşdeğer parça diyecek vaziyette yani içi bu kadar boş

    Bunu kim dolduracak tabiiki TSE. Yok kurum şuymuş buymuş iyiymiş kötüymüş beni ilgilendirmiyor

    Bu düzenlemeden Sigorta şirketleri şikayetçi çünkü istedikleri herhangi bir parçaya eşdeğer demek özgürlükleri ellerinden alınıyor ve dahada kötüsü 2 yıl sonra avrupa normları yürürlükte olacak. işlerine gelmiyor. Siz sigorta yetkilisi değilseniz bu durumdan şikayet etmezsiniz...




  • Şunu bile savunan var la

    Az yemin ediyorum az bu insanlara. Bence kasko artık para da vermesin, tamir de ettirmesin. Hatta kasko zorunlu olsun enayi gibi parayı verelim sadece.
  • Yerli sanayi üretimi ne be? Öyle birşey mi var? Fren diskinden ve janttan başka bir halt üretemiyoruz ki.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.