< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
ASSASSINS'S CREED: MIRAGE [PS5 ANA KONU] (22. sayfa)
-
-
Ilgilenen arkadas olursa koleksiyon surumunun acilimini yaptim detayli sekilde
Sinan PehlivanogluyoutubeAssassin's Creed Mirage Koleksiyon Sürümü Kutu Acılışım :) Kutu icerigi: - Basim Heykeli - Metal Kutu - Oyun müzikleri CDsi - Baghdad haritasi - Yaka ignesi Satin almak isteyen arkadaslar icin Amazon linki (oyunsuz versiyonu): https://amzn.eu/d/fiTyuPj Poster çekilişi: 1) Kanala Abone olun 2) Asagiya katildiginiza dair yorum birakin 3) - (Opsiyonel) Türk Oyun Koleksiyonculari Facebook grubuna uye olun Herkese iyi seyirlerhttps://www.youtube.com/watch?v=Go0tMJnoxSM&t=1s -
1.05 güncellemesiyle sonunda oyuna Chromatic Aberration saçmalığını kapatma seçeceği gelmiş, oyun böyle çok daha net ve berrak bir görüntüye kavuştu. 15-16 saat civarı oynadım, her şeyi yapıp temizleyerek ilerlediğim için tahmini bi bu kadar daha sürem vardır. Keşke biraz daha erken gelseydi ama bu da bi şeydir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Chromatic'i kapatma iyi olmuş. Yamada baya düzeltme yapılmış bu arada:
Oyunu ben de beğenmiştim ama Alan Wake 2 çıkınca yarım kaldı. O bitince devam ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 9 Kasım 2023; 3:6:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Chromatic Aberration nedir? Oyuna yeni başladım ben, güncellemeyi indirdim kurdum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Puslu sarımtırak bı hava oluşuyordu sürekli bunla alakalı bi güncelleme gelmiş çok iyi olmuş bitirmiştim oyunu tekrardan 0 dan baslayacagim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tek kelimeyle harikaydı yaa,bittiğine üzüldüm valla.Müzikleri vs efsaneydi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kromatik sapma, renk sapması ya da lens bozulması olarak adlandırılabilir. Sanki kamera lensinden bakıyormuş gibi nesnelerin çevresinde kırmızımsı mavimsi renk sapmaları oluyor. Bu da şaşı bakıyormuş ya da gözün bozuk gözlüksüz bakıyormuş gibi bulanıklık oluşturuyor. Aşırı gereksiz bi efekt ama son yıllarda çoğu oyuna koyuyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Oyunu 30 saatin sonunda, hard'da, yapılabilecek bütün aktiviteleri tamamlayıp tüm haritayı %100'leyerek bitirdim. AC serisinin zamanında büyük hayranıydım. İlk oyunu çıktığı yıl oynayıp çok sevmiştim. Ezio üçlemesi her açıdan zaten enfesti. 3'e ayılıp bayılmamıştım, Black Flag ise bir AC oyunu olarak bakıldığında kötüydü ama korsanlık temalı açık dünya bir iş olarak bakıldığında harikaydı. Unity'yi malum sorunlarından ötürü çıktıktan 3-4 sene sonra bitirmiştim. Evet hikayesi vasattı fakat atmosferi, parkur dinamikleri, grafikleri falan zamanının ötesindeydi. Syndicate ise bence çok underrated bir oyundu, onu da büyük keyifle oynamıştım. İşin gizlilik kısmını seride en başarılı uygulayan yapımdı. Serinin oyuncuyu her oyunda bambaşka zamanlardaki bambaşka ortamlara sokması ve günümüz hikayesinin sürükleyiciliği beni hep çok etkilemişti. Son RPG üçlemesininse hiçbirini bitirmedim. Sadece Origins'i bi 7-8 saat oynamıştım ama hem o zaman optimizasyon problemleri olduğu için, hem de yan görevleri zorunlu hale getirdiği için, düşük seviyeye sahipsek assassinate bile yapamadığımız için falan soğuyup bırakmıştım. Bunları niye anlattım, çünkü Mirage'ı son oyunları oynamamış biri olarak inceleyeceğim. Bu yüzden Mirage'a bakış açım, Valhalla veya diğerlerini bitirdikten sonra bunu bitirmiş olanlara göre daha farklı olabilir. Hadi geçelim artı ve eksilere :
++ Ubisoft'un her oyununda en iyi yaptığı şey olan atmosfer, ambiyans ve çevre-mekan tasarımı Mirage'da da muazzam olmuş. Tek büyük şehirde oradan oraya parkur yaparak, ortamı hissederek ilerlemek büyük keyif verdi yine
++ Oyunun grafikleri, ışıklandırmaları gayet güzel. Chromatic Aberration'ı kapatma özelliği gelmemiş olsaydı aslında görselliği pozitif kısma yazmayacaktım fakat onu kapattıktan sonra grafikler ciddi anlamda güzelleşti. Oyunu 2K Ultra'da native çözünürlükte oynadım, kapatmadan önce resmen 960p'de oynuyormuş gibi hissediyordum, o kadar diyeyim
++ Optimizasyon çok başarılı. Demin dediğim gibi 2K ultra'da 4070-5600x ikilisiyle en ufak bir takılma yaşamadan, 80-90 fps'in altına düşmeden son derece akıcı bir deneyim elde ettim. Konsolda da sanırım gayet iyi bir performansı varmış
++ Gizlilikle ilerlemek Syndicate'teki gibi oldukça eğlenceli ve insanı moda sokuyor. Çok bambaşka mı, hayır değil ama akarı kokarı olmadan keyif veriyor. Yine Syndicate'teki Black Box Suikastleri yani hedefi alternatif yollarla öldürebilme özelliği de hoş olmuş
++ Müzikleri yine tüm AC oyunlarındaki gibi harika. Seride en az favorim olan 3'te bile enfes soundtrack'ler vardı. Mirage da o açıdan zengin bir içeriğe sahip
++ Skill ağacı basit bir tasarıma sahip ve işe yarar yetenekler veriyor, yeterli
++ Teçhizatları özelleştirebilme olayı çok hoşuma gitti. Noisemaker, dart, smoke bomb gibi aletlerimize farklı özellikler ekleyip istediğimiz amaçta efektif bir şekilde kullanabiliyoruz
++ Kostüm tasarımlarını sevdim. Serinin bazı oyunlarında ana kıyafet dışında hiçbirini beğenmezdim, Mirage'da güzel alternatifler vardı
++ Kendi çapında küçük hikayelere sahip Bağdat Masalları yan görevleri ilgi çekiciydi. Bunlardan toplamda 4-5 tane vardı, keşke daha fazla olsalardı
++ Oyunun detaylı bir arayüz özelleştirme ayarı var. Düşman can barları, göstergeler, uyarılar falan hepsini keyfinize göre açıp kapatabiliyorsunuz
Gelelim şimdi de Mirage'ın zayıf yanlarına :
-- Parkur yapmak alıştıktan sonra evet eğlenceli gelmeye başladı fakat seride en son Unity ve Syndicate bitirmiş biri olarak, onlardaki akıcılıktan sonra Mirage'ın daha kalas ve basit dinamikleri üzmedi değil
-- Oyunun en ama en büyük sorunu dövüş sistemi. Hani hiçbir şey için ''çöp'' tabirini kullanmayı sevmem ama Mirage'ın combat'ı gerçekten leş gibiydi ya. Aşırı basit parry ve dodge dinamikleri, rezalet ötesi bir vuruş hissi, düşmanların kılıç yerken en ufacık bir tepki vermemesi falan çok kötüydü. Son yıllarda gördüğüm en berbat yakın dövüş dinamiklerinden biriydi diyebilirim. Zaten sırf bu yüzden zorunlu durumlar dışında full stealth ilerledim, görünsem bile ortamı kaçarak terk edip mekana baştan sızmaya çalıştım hep
-- Oyunda ciddi bir animasyon kıtlığı var. Eski oyunların adını yazıp ''all finishers and takedowns'' yazarsanız daha da fark edersiniz. Onlarda videolar 10 dk civarı sürerken Mirage'da herhalde en fazla 3-4 dk tutar. Hepi topu 2-3 bitirici hareket, 4-5 tane de assasinate animasyonu var. Mesela hızlı koşarken suikast yaparsanız hep aynı tek bir animasyon devreye giriyor. Eski oyunlarda bunlardan onlarca vardı. Bu durum da ciddi rahatsız etti beni
-- Sinematikler, karakter mimikleri ve dublajları yine çok kötü. Çoğu sahnede altyazıyı hemen hızlıca okuyup bir sonraki diyaloga geçtim
-- Grafiklere iyi güzel dedik de texture'lar yakından bakıldığında adeta 10 yıl öncesinin oyunları gibi. Bu oyun First Person kameradan oynanıyor olsaydı sanırım herkes 2010'larda çıkmış diye düşünürdü. Optimizasyonun iyi olmasının da en büyük sebeplerinden biri bu bence. Basim'in kostümleri dışında hiçbir eşyanın dokusu günümüz oyunlarındaki gibi durmuyordu
-- Şu zincirleme suikast özelliği tamam kullanışlı ama ben bunun Arkham Knight'taki Fear Takedown gibi olmasını beklerdim. Orada Batman'ın hızlıca her bir düşmandan diğerine geçişini gösteriyordu. Basim ise direkt ışınlanıyor, yine animasyon kıtlığından kaynaklı bir durum
-- Double Assasinate niye yok ya?! 2 tane hidden blade olmasına da gerek yok ki. 3, Unity, Syndicate'te falan ana karakterlerimizin tek bıçağı olmasına rağmen düşmanları ikili alabiliyorduk. Bu da yine animasyon kıtlığının getirdiği kötü bir sonuç olmuş
-- Silah çeşitliliği yok, sıfır. Sadece kılıç ve hançere sahibiz. Bunların sadece farklı sayısal değerlere ve görünüşlere sahip alternatifleri var, o kadar
-- Basim'i pek sevemedim. Herhalde tüm serideki en silik ve gereksiz ana karakterlerden biridir. Mirage'ı oynamadan önce Valhalla'daki yaşadıklarını izledim. Mirage'ı da bitirdikten sonra diyebilirim ki onun geçmişini anlatmaya hiç gerek yokmuş. Bambaşka bir karakteri de ekleseler oyunda hiçbir eksiklik olmazmış
İşte böyle. Hikayeyi artı ve eksilere katmadım çünkü bazı davalar ve kötü adamlar ilgi çekici bir sunuma ve görev tasarımına sahipken bazıları çok sıktı. Bu yüzden arada kaldım o konuda. Sonuç olarak, Mirage bazı açılardan bayılıp bazı açılardan da çok nefret ettiğim ama genel olarak keyif aldığım bir oyun oldu. Yıllar sonra eski tarzda bir AC oyunu oynamış olmak güzel hissettirdi. Herkese gönül rahatlığıyla tavsiye eder miyim, etmem. Girişi biraz o yüzden uzun tuttum, seriye bakış açısı benim gibi olanlar varsa keyif alırlar. Ben çıkışındaki fiyat hatasından ötürü 330 TL civarı bir fiyata almıştım, değeri de tam olarak bu bence. Bu fiyatlara tekrar düşerse şans verebilirsiniz. 78/100
-
Arapça oynuyorum. Gündelik hayatımızda ne çok arapça sözcük varmış. Kısaca bende çok beğendim. Tarihi mekanlar her zaman çok güzel oluyor. Dlc gelmediği iyi olmuş. Oynattırıyor kendini. Dolu dolu o dönemi yaşamak çok hoş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miraclescape -- 13 Kasım 2023; 22:58:38 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Alan Wake 2'yi anca bitirdim, direkt buna başladım. Biraz tırt başladı ama yorumları okuyunca umudum arttı, biraz toleranslı olalım bakalım :)
-
Bi üstteki post da bana ait :) gerçekten başlarken beklentim düşüktü, umudum yoktu, çok da sıkıcı başladı ama oyun sonradan öyle bir açılıyor ki, öyle bir lezzetli hâl alıyor ki... Büyük bir keyifle oynadım, oynamak yetmedi hiç sıkılmadan da platinledim. Mirage'da platin kupa alacağım aklıma bile gelmezdi :)
Her şeyden önce AC'yi gizlilik ile oynamayı inanılmaz özlemişim. Hea aksiyondan da ödün vermiyor, özellikle parry sistemi kolay ve dövüşürken düşmanın ataklarını parry'leyip bitirici vuruşu yapmak insanı baya bi havaya sokuyor. Skill'ler açıldıkça da gizliliğin ve suikastçiliğin tadı kat be kat artıyor. Grafikler Valhalla kadar iyi değil, Odyssey'e daha çok benzettim ama oynarken pek sırıtmadı. 60 fps'te sorunsuzca oynadım.
Müthiş bir oyun diyemem, yepyeni bir deneyim de diyemem ama oyun bir şekilde akıyor, kendini oynattırıyor. En önemlisi bu oldu benim için, oynamadığım zamanlar oyun beni çağırıyor mu diye ona bakarım. Bu oyun gel beni oyna diye çağırdı :) Bundan önce Alan Wake 2'yi bitirmiştim, o oyunda bile sıkıldığım anlar oldu ama Mirage'da oyunun başı hariç hiç sıkılmadım. Tavsiye ederim!
-
+1
Müziklerin de buna etkisi büyük. Hem müzik kalitesi, hem de her ekranda farklı müzik çalması oyuna bağlıyor. Bazıları PoP nostaljisi de yaptı.
Ubisoft'un Mirage'ı DLC yerine ara oyuna çevirmesi isabetli olmuş. Uzun bir aradan sonra, klasik AC'ye benzer bir şey oynamış olduk.
Aynı zamanda, Origins'ten beri oynadığım ilk AC oldu. Muhtemelen uzun bir süre de başka AC oynamam. Codename Red, Uzakdoğudan dolayı ilgimi çekmiyor. Batılı ögeler ve fantastik ortamlarla desteklenmedikçe, saf uzakdoğu olayını (feodal dönemini) sevmiyorum. Sekiro ve Ghost of Tsushima'yı bile sırf bu yüzden oynamadım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ortaçağ uzakdoğusu benim de gram ilgimi çekmiyor. Mitolojileri kültleri vs hiç merak edilecek tarafları yok benim için.
Aksine de modern dönem Japonyası çok ilgimi çekiyor, teknoloji, yalnızlık, ahlak etikleri vs.
Şu konseptleri harmanlayan bir anime de bulamadık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
4 saat oynadım..öldüm..en baştan başlattı bağdat ta..araştırdım..başta bir seçeneği off yapmam gerekiyormuş.. e noolcak şimdi? new game yapıp baştan mı başlayacağım oyuna?
-
Evet hocam maalesef en baştan başlamanız gerekiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oyun orginsten daha mı kısa ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet 3-4 kat kısa sayılır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X