Şimdi Ara

ASTRA'DA NEDEN HARARET GÖSTERGESİ YOK (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
68.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EFI

    bence hararet göstergesinin bulunmaması büyük bir eksiklik amaç maliyeti düşürmek ise yanlış parçadan feragat etmişler.Hararet için uyarı lambası olması bence herşeyi çözmüyor mesela çoğu aracın kullanım kılavuzunda motor ısınana kadar yüksek motor devirlerinden kaçının gibi uyarılar vardır peki hararet göstergesi olmayan araçta biz arabanın ideal çalışma sıcaklığına ulaştığını nereden anlıycaz?veya termostat arızası olan bi araç 90 c değilde 70 c veya daha aşağısında çalışıyorsa gösterge olmadan biz bu arızanın farkına nasıl varabiliriz?veya tam tersi uyarı ışığı diyelimki 130 c de yanıyor bu araç arıza sebebiyle 90 c yerine 120 c de çalışıyorsa ışıkda yanmayacağından bunu nasıl farkedebiliriz? bütün bu saydıklarımı eğer bir hararet göstergesi olsaydı biz zamanında farkedebilir ve ona göre tedbir alabilirdik ama gösterge olmazsa motor artık anormalleşmeye başladığında farkedebiliriz oda çok geç olabilir yani 3 kuruşluk gösterge milyarları götürebilir.ilk gelen caddy lerdede bu gösterge yoktu daha sonra hepsine kondu belkide bu saydığım sebeplerden dolayıdır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: EFI

    bence hararet göstergesinin bulunmaması büyük bir eksiklik amaç maliyeti düşürmek ise yanlış parçadan feragat etmişler.Hararet için uyarı lambası olması bence herşeyi çözmüyor mesela çoğu aracın kullanım kılavuzunda motor ısınana kadar yüksek motor devirlerinden kaçının gibi uyarılar vardır peki hararet göstergesi olmayan araçta biz arabanın ideal çalışma sıcaklığına ulaştığını nereden anlıycaz?veya termostat arızası olan bi araç 90 c değilde 70 c veya daha aşağısında çalışıyorsa gösterge olmadan biz bu arızanın farkına nasıl varabiliriz?veya tam tersi uyarı ışığı diyelimki 130 c de yanıyor bu araç arıza sebebiyle 90 c yerine 120 c de çalışıyorsa ışıkda yanmayacağından bunu nasıl farkedebiliriz? bütün bu saydıklarımı eğer bir hararet göstergesi olsaydı biz zamanında farkedebilir ve ona göre tedbir alabilirdik ama gösterge olmazsa motor artık anormalleşmeye başladığında farkedebiliriz oda çok geç olabilir yani 3 kuruşluk gösterge milyarları götürebilir.ilk gelen caddy lerdede bu gösterge yoktu daha sonra hepsine kondu belkide bu saydığım sebeplerden dolayıdır.


    Diğer modelleri bilemiyorum ama Getz'lerde motor ideal sıcaklığa ulaşana kadar termometre şeklinde mavi bir ışık yanıyor. Eğer ısı tehlikeli derecelere çıkmışsa kırmızı termometre ışığı yanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    Sanırım EFI tam anlaşılamamış. Onun demek isteğini biraz değiştirerek iki örnek ile açıklayayım.

    Örnekteki rakamları tamamen kafadan atarak yazıyorum

    Diyelim ki Astra'nın harareti 90 civarlarına geldiğinde termostat devreye girip 70 civarı bir sıcaklığa düşürüyor. Ben aracımı yüksek devirde, seri olarak kullanan bir insanım. Aracımın termostatında bir arıza oluştu ve 90 da değil 110 da devreye girmeye başladı. Tehlikeli bölge ışığı ise 115 de yanıyor. Bu durumda ben hiçbir zaman aracımın olması gerektiğinden daha yüksek hararette bulunduğunun farkında olamayacağım ama eğer gösterge olsaydı birşeylerin anormal gittiğinin farkında olacak ve aracı daha sakin kullanarak ilk yetkili servise uğrayacaktım.

    Ya da

    Yine benzer bir durumda termostat zamanında devreye giriyor ama bir sebepten dolayı yeterli soğutmayı sağlayamıyor. Bu durumda ben bunun farkında olmadığım için araca işkence çektirerek kullanmaya devam edeceğim ve birazdan ısı uyarı lambası yanacak. Sağa çekip suyun soğumasını bekleyeceğim. Halbuki gösterge olsa hararetin yükseldiğini farkedip daha sakin kullanmaya başlar hararetin ilerlemesini engelleyebilirim. (Termostat hiç çalışmazsa engellenemez tabiki ama böyle bir durum olursa da bir uyarı alırım diye düşünüyorum)

    Sonuç olarak buna gerek yok diyerek hararet göstergesi koyulmamasını ben de yadırgadım. O göstergenin kimseye bir zararı olmaz ama gördüğünüz gibi o bilgiyi görmek isteyen birçok insan olabilir. Yarın öbür gün devir göstergesi de koymasınlar o zaman. Bizim araçta devir kesici var zararlı bölgeye geçmesi engelleniyor aracın ne gerek var desinler.


    EDIT: Bu arada motor sıcaklığı tehlikeli bölgeye geldiğinde yanan ikaz ışığı sadece Astra'ya özel değil. Çoğu arabada bu ikaz vardır.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım ama senin dediğin dibi olmuyor işte. Bu araba hararet yapmıyor. 4 kişi istanbul-antalya gitik-

    geldik. Hararet ışığı yanmıyor. Eniştemin astrası 35 bin km, onunda hararet bir kez yanmadı. Forumda satış

    ilanını veridiğimiz arkadaşımın astrs2005 27 biin km, bir kez hararet ışığı yanmadı. Adamlar düşünüp taşınıp

    koymamış işte. Hararet yapmaz diye kendilerinden eminler demek ki. Daha uzatmaya ne gerek var

    anlamdım. Türk mersedesi doğanda bile olan bir gösterge bu arabadan mı esirgenecak. Uzatmaya ne gerek

    var nalıyamıyorum. Arabamı o kadar seviyorum ki inan sınıfındaki hiç bir arabay değişmem. Hepsinden daha

    kaliteli olarak görüyorum. Çoğuna bindim aynı sınıf, Arabalarının kendi binicileri bile hemfikir astrada.

    Ki tam bilmiyorum ama digital göstergesi olduğuna göre sanırım C4 de de har. göstergesi yok.

    Zaten verdim. Bakınız fakir BMW de paradan kaçmış, BMW 1 serisine koymamış o çok taktığınız hararet

    Göstergesini

    Astrayı örnek almış BMW 1 serisi de . Bak burdan söylüyorum zaten tasarım olarak örnek alınmaya

    başlanan astrayı diğer firmalar yakında takip edecek hararet göstergesinden vazgeçek...

    Aşağıda BMW 1 serisi, bakınız hararet göstergesi yok!!!



    quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    Sanırım EFI tam anlaşılamamış. Onun demek isteğini biraz değiştirerek iki örnek ile açıklayayım.

    Örnekteki rakamları tamamen kafadan atarak yazıyorum

    Diyelim ki Astra'nın harareti 90 civarlarına geldiğinde termostat devreye girip 70 civarı bir sıcaklığa düşürüyor. Ben aracımı yüksek devirde, seri olarak kullanan bir insanım. Aracımın termostatında bir arıza oluştu ve 90 da değil 110 da devreye girmeye başladı. Tehlikeli bölge ışığı ise 115 de yanıyor. Bu durumda ben hiçbir zaman aracımın olması gerektiğinden daha yüksek hararette bulunduğunun farkında olamayacağım ama eğer gösterge olsaydı birşeylerin anormal gittiğinin farkında olacak ve aracı daha sakin kullanarak ilk yetkili servise uğrayacaktım.

    Ya da

    Yine benzer bir durumda termostat zamanında devreye giriyor ama bir sebepten dolayı yeterli soğutmayı sağlayamıyor. Bu durumda ben bunun farkında olmadığım için araca işkence çektirerek kullanmaya devam edeceğim ve birazdan ısı uyarı lambası yanacak. Sağa çekip suyun soğumasını bekleyeceğim. Halbuki gösterge olsa hararetin yükseldiğini farkedip daha sakin kullanmaya başlar hararetin ilerlemesini engelleyebilirim. (Termostat hiç çalışmazsa engellenemez tabiki ama böyle bir durum olursa da bir uyarı alırım diye düşünüyorum)

    Sonuç olarak buna gerek yok diyerek hararet göstergesi koyulmamasını ben de yadırgadım. O göstergenin kimseye bir zararı olmaz ama gördüğünüz gibi o bilgiyi görmek isteyen birçok insan olabilir. Yarın öbür gün devir göstergesi de koymasınlar o zaman. Bizim araçta devir kesici var zararlı bölgeye geçmesi engelleniyor aracın ne gerek var desinler.


    EDIT: Bu arada motor sıcaklığı tehlikeli bölgeye geldiğinde yanan ikaz ışığı sadece Astra'ya özel değil. Çoğu arabada bu ikaz vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 28 Haziran 2006; 2:28:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer23

    Arkadaşlar, bazı yorumları hayretle okudum.
    Bir defa Opel beğenseniz de beğenmeseniz de büyük bir marka ve ürettiği araca cam suyunun bittiğine dair uyarı vermek gibi hoş bir ayrıntıyı düşünüp de hararet göstergesinden tasarruf ettiğini düşünmek çok saçma bence.
    Soruyorum, son yıllarda üretilen yüksek teknolojili araçların hangisi hararet nedeniyle yolda kalmış? Ben şahsen araba sürmeyi opelde öğrendim ve bildim bileli opel kullanıcısıyım (vectra, corsa, astra classic,)hepsini kullandım ve şu an astra cdti kullanıyorum. Opel'in eleştirilecek yönleri çok olsa da böyle bir hoşluğun, masraftan kaçma diye nitelendirilmesi çok yanlış.
    35 derece sıcakta, klima açık, araba yüklü vaziyette iken mersin- antalya veya diğer sahil şeritlerindeki yokuşlarda virajlarda araç kullandım, hararet göstergesi hiçbir zaman tehlikeli bölgeye yaklaşmadı.
    Bunun açıklaması şu: Benim ürettiğim araba kolay kolay hararet yapmaz, eğer ki çok tehlikeli hale gelirse, soğutma suyu sıcaklığını gösteren sembol yanar olay kontrol altına alınır.
    Ayrıca çoğu arabada olmayan böyle bir ayrıntının benim aracımda olması da hoşuma gidiyo.
    Son olarak aracı teslim alırken benim de dikkatimi çektiği için tanıtım yapan görevliye sorduğumda, gülerek hararet yapmaz ki demesi bile hoşuma gitmişti.
    sen mekaniği mükemmel yaparsın buna sözüm yok. diyelim ki radyatör borularından birinde sızıntı var,bu durumda soğutma suyu eksilecek ve motoru soğutmaya yetmemeye başlayacak,al sana hararet.ki yeni teknoloji motorların hararet yapmasının başlıca nedeni budur.ha bunun için ayrıca su seviyesiyle ilgili uyarı veren bir şey varsa bilemiyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    Arkadaşlar, bazı yorumları hayretle okudum.
    Bir defa Opel beğenseniz de beğenmeseniz de büyük bir marka ve ürettiği araca cam suyunun bittiğine dair uyarı vermek gibi hoş bir ayrıntıyı düşünüp de hararet göstergesinden tasarruf ettiğini düşünmek çok saçma bence.
    Soruyorum, son yıllarda üretilen yüksek teknolojili araçların hangisi hararet nedeniyle yolda kalmış? Ben şahsen araba sürmeyi opelde öğrendim ve bildim bileli opel kullanıcısıyım (vectra, corsa, astra classic,)hepsini kullandım ve şu an astra cdti kullanıyorum. Opel'in eleştirilecek yönleri çok olsa da böyle bir hoşluğun, masraftan kaçma diye nitelendirilmesi çok yanlış.
    35 derece sıcakta, klima açık, araba yüklü vaziyette iken mersin- antalya veya diğer sahil şeritlerindeki yokuşlarda virajlarda araç kullandım, hararet göstergesi hiçbir zaman tehlikeli bölgeye yaklaşmadı.
    Bunun açıklaması şu: Benim ürettiğim araba kolay kolay hararet yapmaz, eğer ki çok tehlikeli hale gelirse, soğutma suyu sıcaklığını gösteren sembol yanar olay kontrol altına alınır.
    Ayrıca çoğu arabada olmayan böyle bir ayrıntının benim aracımda olması da hoşuma gidiyo.
    Son olarak aracı teslim alırken benim de dikkatimi çektiği için tanıtım yapan görevliye sorduğumda, gülerek hararet yapmaz ki demesi bile hoşuma gitmişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayathonda

    sen mekaniği mükemmel yaparsın buna sözüm yok. diyelim ki radyatör borularından birinde sızıntı var,bu durumda soğutma suyu eksilecek ve motoru soğutmaya yetmemeye başlayacak,al sana hararet.ki yeni teknoloji motorların hararet yapmasının başlıca nedeni budur.ha bunun için ayrıca su seviyesiyle ilgili uyarı veren bir şey varsa bilemiyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    Arkadaşlar, bazı yorumları hayretle okudum.
    Bir defa Opel beğenseniz de beğenmeseniz de büyük bir marka ve ürettiği araca cam suyunun bittiğine dair uyarı vermek gibi hoş bir ayrıntıyı düşünüp de hararet göstergesinden tasarruf ettiğini düşünmek çok saçma bence.
    Soruyorum, son yıllarda üretilen yüksek teknolojili araçların hangisi hararet nedeniyle yolda kalmış? Ben şahsen araba sürmeyi opelde öğrendim ve bildim bileli opel kullanıcısıyım (vectra, corsa, astra classic,)hepsini kullandım ve şu an astra cdti kullanıyorum. Opel'in eleştirilecek yönleri çok olsa da böyle bir hoşluğun, masraftan kaçma diye nitelendirilmesi çok yanlış.
    35 derece sıcakta, klima açık, araba yüklü vaziyette iken mersin- antalya veya diğer sahil şeritlerindeki yokuşlarda virajlarda araç kullandım, hararet göstergesi hiçbir zaman tehlikeli bölgeye yaklaşmadı.
    Bunun açıklaması şu: Benim ürettiğim araba kolay kolay hararet yapmaz, eğer ki çok tehlikeli hale gelirse, soğutma suyu sıcaklığını gösteren sembol yanar olay kontrol altına alınır.
    Ayrıca çoğu arabada olmayan böyle bir ayrıntının benim aracımda olması da hoşuma gidiyo.
    Son olarak aracı teslim alırken benim de dikkatimi çektiği için tanıtım yapan görevliye sorduğumda, gülerek hararet yapmaz ki demesi bile hoşuma gitmişti.


    Alıntıları Göster
    @gorele2000

    Uzatan biraz sizsiniz gibi geliyor bana. Gerek yok ya da var. Hararet yaptığında yanan uyarı ışığı dediğim gibi hemen hemen tüm araçlarda var. 1994 - 2006 Ocak ayı arası Tempra SX-A kullandım. Aracı satarken 193.000 km de idi. 1 defa bile yapmadı hararet. Neden koymuşlar o zaman o göstergeyi?

    Kaldı ki Yeni üretim araçların tümünde devir kesici var. Neden devir göstergesi koyuyorlar? Ona da gerek yok. Araca zarar veremeyiz nasıl olsa. Bana %100 garanti verseler bile hararet yapmayacak diye ben yine de gözümün önünde görmek isterim o göstergeyi. Kaldı ki hararet yapmayacağı kesin olsa hararet uyarı ışığı koymazlar. O zaman o ışık neden var? Demek ki sistemde bir arıza oluşma ihtimali her zaman var değil mi? Eğer gösterge olsa daha hararet yapmadan ben farkına varırım durumun ve ona göre tavrımı belirlerim.

    Ayrıca BMW 1 seri de benim gözümde BMW'ye yakışmıyor. BMW'nin de hizmet verirken maliyet düşürmeye çalışmadığını iddia ediyorsanız zaten konuşmaya gerek de yok. En büyük firmaların bile maliyet kaygısı vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 28 Haziran 2006; 12:52:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    @gorele2000

    Uzatan biraz sizsiniz gibi geliyor bana. Gerek yok ya da var. Hararet yaptığında yanan uyarı ışığı dediğim gibi hemen hemen tüm araçlarda var. 1994 - 2006 Ocak ayı arası Tempra SX-A kullandım. Aracı satarken 193.000 km de idi. 1 defa bile yapmadı hararet. Neden koymuşlar o zaman o göstergeyi?

    Kaldı ki Yeni üretim araçların tümünde devir kesici var. Neden devir göstergesi koyuyorlar? Ona da gerek yok. Araca zarar veremeyiz nasıl olsa. Bana %100 garanti verseler bile hararet yapmayacak diye ben yine de gözümün önünde görmek isterim o göstergeyi. Kaldı ki hararet yapmayacağı kesin olsa hararet uyarı ışığı koymazlar. O zaman o ışık neden var? Demek ki sistemde bir arıza oluşma ihtimali her zaman var değil mi? Eğer gösterge olsa daha hararet yapmadan ben farkına varırım durumun ve ona göre tavrımı belirlerim.

    Ayrıca BMW 1 seri de benim gözümde BMW'ye yakışmıyor. BMW'nin de hizmet verirken maliyet düşürmeye çalışmadığını iddia ediyorsanız zaten konuşmaya gerek de yok. En büyük firmaların bile maliyet kaygısı vardır.

    Alıntıları Göster
    beyler arabam hararet yapmaz bmw bilmemne diye gişdin elbet bir gün o lamba yanar ve iş işten geçince ne dediğimizi anlarsınız.......



    hararet göstergesi bi arabada şart.............. bunun başka bi açıklaması yok............




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    beyler arabam hararet yapmaz bmw bilmemne diye gişdin elbet bir gün o lamba yanar ve iş işten geçince ne dediğimizi anlarsınız.......



    hararet göstergesi bi arabada şart.............. bunun başka bi açıklaması yok............

    Alıntıları Göster
    Honda city lerde de hararet göstergesi yok ama 2 tane hararet ışığı var. Biri yeteri kadar ısınmadığını gösteriyor. motor çalıştırılınca yanıyor ısınınca sönüyor. Diğeri ise sıcaklık aşırı olunca yanıyormuş ben hiç görmedim görmem de inşallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stressb -- 25 Eylül 2006; 14:02:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stressb

    Honda city lerde de hararet göstergesi yok ama 2 tane hararet ışığı var. Biri yeteri kadar ısınmadığını gösteriyor. motor çalıştırılınca yanıyor ısınınca sönüyor. Diğeri ise sıcaklık aşırı olunca yanıyormuş ben hiç görmedim görmem de inşallah

    Alıntıları Göster
    aracım mitsubishi colt.

    bende de hararet göstergesi yok.

    aşırı ısındığında yanacak olan bir ışık varmış.kullanma kılavuzunda öyle yazıyor.

    araç bilgisayarındada hararetle ilgili bir uyarı yok.

    arkadaşın dediği gibi inşallah görmek nasip olmaz.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 25 Eylül 2006; 14:08:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    aracım mitsubishi colt.

    bende de hararet göstergesi yok.

    aşırı ısındığında yanacak olan bir ışık varmış.kullanma kılavuzunda öyle yazıyor.

    araç bilgisayarındada hararetle ilgili bir uyarı yok.

    arkadaşın dediği gibi inşallah görmek nasip olmaz.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    ARKADASLAR benim bildigim kadarıyla hararet gostergesinin yavas yavas tum araclardan spor olanlar hariç kalkacagı bu saydıgınız araclarda bunun onculeri ama bu işlemin yapılmasında ne ekonomik kaygı nede ortak parca kullanım arzusu var zaten ortak kullansa hararet gostergelide kullanır demi..

    bu gostergenin kaldırılmasının asıl sebebi dikkat dagıtması evet yanlıs okumadınız dikkat dagıtması.normalde hiç bir araba stabil sıcaklıkta calısamaz zaten boyle bir mumkunat yokta.muhakkak bir çalısma aralıgı vardı mesela sallıyorum 88 ila 92 derece arası gibi eger aracta notrmal bir gosterge varsa siz bu degişikliği gaza ani tepki uyguladınızda yada rampada arabayı zorlarken gorursunuz ve bu kimi insanlarda artık fobiye donuyo gozunu hararet gosgergesinden alamıyo bu yuzden kaza yapanlar bile duydum. işte bu gösgergenin asıl kaldırma sebebi bu. he kimi araçlarada gosterge duyarlılıgını azaltıp bu tur ufak oynamalın kadrana yansımasını engelliyolar ve stabil gorunmesini saglıyorlar ama bu seferde gercek bir hararette siz daha gec haberdar oluyorsunuz motorun hararet yapmasından kadran daha gec tepki verdigi için . ondan dolayı ikaz işigı en mantıklısı...bu ısıklarda emin olun farklı kademeler vardır ve sizin kadranda sınır diye nitelediginiz kırmızı çizginin cok altında aracın normal çalısma sıcaklıgının belirkli bi yuzde ustune cıktıgı zaman yanar yani kırmızı alana gelmesini beklemez.bu nedeenden araç kendi sınırlarını sizden iyi bileceginden çok daha guvenlidir .. bi arkadas termostat bozulursa biz bunu nasıl anlayacaz peki hararet yukselmesi tek sogutma sistemi sorunu degildir hararet yukselmedende sorun olur demiş ve haklıda fakat bu araçlarda aynı zamanda elektronik kontrollu termostat var yani termostadın acılıs kapıns sıcaklıkları elektronik olarak kontrol ediliyo bircok arabada ve bir sorun olursa eger aracta elektrik sistemi arıza ısıgı yanıyo yani adamlar bunların hepsini dusunmus siz keyifle surmenize bakın aracınızı. ayrıca butun bunlara ek olarak dikkat ettiyseniz bu araclarda sogutma gorevini su yapmıyo!!!! onun yerine sogutma sıvısı denen mavi yada kırmızı renkte olan kaynama noktası su ya gore oldukca yuksek baska bir sıvı kullanılıyo bu sayede herhangi bir ısı artısında motorun zarar gorecegi max sıcaklık yukseltilmiş oluyo hemde antifiriz ihtiyacı ortadan kalkıyo.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitdaemon

    ARKADASLAR benim bildigim kadarıyla hararet gostergesinin yavas yavas tum araclardan spor olanlar hariç kalkacagı bu saydıgınız araclarda bunun onculeri ama bu işlemin yapılmasında ne ekonomik kaygı nede ortak parca kullanım arzusu var zaten ortak kullansa hararet gostergelide kullanır demi..

    bu gostergenin kaldırılmasının asıl sebebi dikkat dagıtması evet yanlıs okumadınız dikkat dagıtması.normalde hiç bir araba stabil sıcaklıkta calısamaz zaten boyle bir mumkunat yokta.muhakkak bir çalısma aralıgı vardı mesela sallıyorum 88 ila 92 derece arası gibi eger aracta notrmal bir gosterge varsa siz bu degişikliği gaza ani tepki uyguladınızda yada rampada arabayı zorlarken gorursunuz ve bu kimi insanlarda artık fobiye donuyo gozunu hararet gosgergesinden alamıyo bu yuzden kaza yapanlar bile duydum. işte bu gösgergenin asıl kaldırma sebebi bu. he kimi araçlarada gosterge duyarlılıgını azaltıp bu tur ufak oynamalın kadrana yansımasını engelliyolar ve stabil gorunmesini saglıyorlar ama bu seferde gercek bir hararette siz daha gec haberdar oluyorsunuz motorun hararet yapmasından kadran daha gec tepki verdigi için . ondan dolayı ikaz işigı en mantıklısı...bu ısıklarda emin olun farklı kademeler vardır ve sizin kadranda sınır diye nitelediginiz kırmızı çizginin cok altında aracın normal çalısma sıcaklıgının belirkli bi yuzde ustune cıktıgı zaman yanar yani kırmızı alana gelmesini beklemez.bu nedeenden araç kendi sınırlarını sizden iyi bileceginden çok daha guvenlidir .. bi arkadas termostat bozulursa biz bunu nasıl anlayacaz peki hararet yukselmesi tek sogutma sistemi sorunu degildir hararet yukselmedende sorun olur demiş ve haklıda fakat bu araçlarda aynı zamanda elektronik kontrollu termostat var yani termostadın acılıs kapıns sıcaklıkları elektronik olarak kontrol ediliyo bircok arabada ve bir sorun olursa eger aracta elektrik sistemi arıza ısıgı yanıyo yani adamlar bunların hepsini dusunmus siz keyifle surmenize bakın aracınızı. ayrıca butun bunlara ek olarak dikkat ettiyseniz bu araclarda sogutma gorevini su yapmıyo!!!! onun yerine sogutma sıvısı denen mavi yada kırmızı renkte olan kaynama noktası su ya gore oldukca yuksek baska bir sıvı kullanılıyo bu sayede herhangi bir ısı artısında motorun zarar gorecegi max sıcaklık yukseltilmiş oluyo hemde antifiriz ihtiyacı ortadan kalkıyo.....

    Alıntıları Göster
    yeni konu açmayalım burdan devam edelim.

    arkadaşlar benim araçtada maalesef hararet göstergesi yok 2010 model adamlar ya ucuza maletmek amacıyla koymuyorlar yada başka bir düşünceleri var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzo86

    yeni konu açmayalım burdan devam edelim.

    arkadaşlar benim araçtada maalesef hararet göstergesi yok 2010 model adamlar ya ucuza maletmek amacıyla koymuyorlar yada başka bir düşünceleri var

    Alıntıları Göster
    Astra da hararet göstergesi yok hararet olduğu zaman yol bilgisayarında ve kadranda görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Astra da hararet göstergesi yok hararet olduğu zaman yol bilgisayarında ve kadranda görünüyor.

    Alıntıları Göster
    Aracımızda hararet gostergesı var. Ve gosterge yerınden kıpırdayana kadarda soguk havada tıtreyerek yol alıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Aracımızda hararet gostergesı var. Ve gosterge yerınden kıpırdayana kadarda soguk havada tıtreyerek yol alıyorum.


    Aynen hatta -10'ların gördüğümde elim direksiyona yapışıyor sanki koltukta çivi varmış gibi oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Noktayı koymak istiyorum izninizle: kişisel fikrimce;

    Astra sportif ve gençlere hitap eden bir model yüzeysel olarak ele alırsak.. Ve farkedileceği üzere kıç tasarım olsun vites topuzu olsun farlar olsun her tarafından sportiflik damlıyor.. Leon kadar olmasa da, ona en yakın.. Bu yüzden de "estetik" kaygısıyla koymadıklarını düşünüyorum benim gibi birine göre yerinde bir karar niye: Çünkü Astra'nın direksiyonuna oturunca o kadranları izlemek keyif veriyor çok şık.. Ama aynı şey Vectra veya Corsa için geçerli değil.. Golf kadranları da mükemmeldir mesela çok beğenirim ama kompakt sınıfta samimi söylüyorum Astra kadranlarını tek geçerim. 147'den sonra tabi

    Alıntıları Göster
    bizim araçta harareti gösteren termostat bozulmuştu astra 2005 model. durmadan ışık yakıyodu ve otomatik vitesti araç 2 den yukarıya çıkmıyodu. 350 tl parayı aldılar termostat değişti düzeldi yani ışık olması yeterli zaten araç kendini korumak için elinden geleni yapıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aahmety

    bizim araçta harareti gösteren termostat bozulmuştu astra 2005 model. durmadan ışık yakıyodu ve otomatik vitesti araç 2 den yukarıya çıkmıyodu. 350 tl parayı aldılar termostat değişti düzeldi yani ışık olması yeterli zaten araç kendini korumak için elinden geleni yapıyor..

    Alıntıları Göster
    Hararet göstergesi var. Geçen sene, sabahları yolda ısınırken ibre ikinci hafif bir dalga daha geliştirmeye başladı. Tamamen bozulduğunda açık kalacak şekilde tasarlanmış termostatın eskidiğini anladım, zaten 7 senelik olmuştu. Aylar içinde müsait olduğum güneşli bir Cumartesi gününde değiştirdim. Termostat 12 lira, conta ücretsiz.

    Bir de voltaj göstergesini seviyorum. Biraz teknik empati varsa problem şarj dinamosu mu, voltaj regülatörü mü yoksa akü müdür ibrenin hareketinden anlaşılır. Teşhisin gizli veya açık maliyetini ödemezsiniz. Erken teşhis de ömürleri birbirine bağlı bu sistemleri kurtarır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SabitSalınım

    Ve hala çok dikkatliyim diyebiliyorsun alkış !!
    quote:

    Orjinalden alıntı: er9en

    ÇOK DİKKATLİ OLMAMA RAĞMEN 4 AYLIK ARABANIN HARARET GÖSTERGESİ OLMADIĞINI DAHA YENİ FARKETTİM.KADRANA BAKIYORUM Bİ EKSİKLİK Bİ BOŞLUK VARACABA NEDEN KOYMAMIŞLAR ? HERHANGİ Bİ HARARET DURUMUNDA NASI UYARI VERİYOR ? AYRICA BENZİNLİ ASTRALARDA DA BU BÖYLE Mİ ?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dupp

    quote:

    Orijinalden alıntı: SabitSalınım

    Ve hala çok dikkatliyim diyebiliyorsun alkış !!
    quote:

    Orjinalden alıntı: er9en

    ÇOK DİKKATLİ OLMAMA RAĞMEN 4 AYLIK ARABANIN HARARET GÖSTERGESİ OLMADIĞINI DAHA YENİ FARKETTİM.KADRANA BAKIYORUM Bİ EKSİKLİK Bİ BOŞLUK VARACABA NEDEN KOYMAMIŞLAR ? HERHANGİ Bİ HARARET DURUMUNDA NASI UYARI VERİYOR ? AYRICA BENZİNLİ ASTRALARDA DA BU BÖYLE Mİ ?





    Alıntıları Göster
    öncelikle herkese selamlar 2 aylık opel kullanıcısı olarak bu konuyu araştırırken ve halen araştırmaya devam ederken bana yardımda bulunacağını düşündüğüm bilgiyi paylaşmak istedim..Ama araç yanımda olmadığından daha denemedim böyle bir bilginin doğru olup olmadığını bilmiyorum...
    setting tuşuna bip sesi gelene kadar basın.sonra bc tuşuna tane tane basarak motor sıcaklığına gelin diye bir bilgi buldum ama aslı varmı bilmiyorum.Şimdilik bunu paylaşmak istedim.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tansed

    öncelikle herkese selamlar 2 aylık opel kullanıcısı olarak bu konuyu araştırırken ve halen araştırmaya devam ederken bana yardımda bulunacağını düşündüğüm bilgiyi paylaşmak istedim..Ama araç yanımda olmadığından daha denemedim böyle bir bilginin doğru olup olmadığını bilmiyorum...
    setting tuşuna bip sesi gelene kadar basın.sonra bc tuşuna tane tane basarak motor sıcaklığına gelin diye bir bilgi buldum ama aslı varmı bilmiyorum.Şimdilik bunu paylaşmak istedim.....


    Asli var tabiiki bu konunun oncesini okursaniz da gorebilirsiniz.
    O menuden sadece motor sicakligi degil baska bir cok bilgi de gorunuyor. Mesela aracin dijital olarak gercek hizini da gorebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Noktayı koymak istiyorum izninizle: kişisel fikrimce;

    Astra sportif ve gençlere hitap eden bir model yüzeysel olarak ele alırsak.. Ve farkedileceği üzere kıç tasarım olsun vites topuzu olsun farlar olsun her tarafından sportiflik damlıyor.. Leon kadar olmasa da, ona en yakın.. Bu yüzden de "estetik" kaygısıyla koymadıklarını düşünüyorum benim gibi birine göre yerinde bir karar niye: Çünkü Astra'nın direksiyonuna oturunca o kadranları izlemek keyif veriyor çok şık.. Ama aynı şey Vectra veya Corsa için geçerli değil.. Golf kadranları da mükemmeldir mesela çok beğenirim ama kompakt sınıfta samimi söylüyorum Astra kadranlarını tek geçerim. 147'den sonra tabi

    Alıntıları Göster
    Astralarda yok
    firma aracın hararet yapmadığını yaptığında da ikaz lambasıyla uyardığını söylüyor
    Fakat yeni kasa 2011 Astralarda gösterge yeniden geldi bildiğim kadarıyla:




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuson

    Astralarda yok
    firma aracın hararet yapmadığını yaptığında da ikaz lambasıyla uyardığını söylüyor
    Fakat yeni kasa 2011 Astralarda gösterge yeniden geldi bildiğim kadarıyla:

    Alıntıları Göster
    maliyet olamaz diyenlere şaşırıyorum.
    adamlar sadece bu göstergeyi çıkararak 1$ kar etseler yeter. kaç bin belki de milyon tane araba satıyorlardır allah bilir. hesabı siz yapın artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tansed

    öncelikle herkese selamlar 2 aylık opel kullanıcısı olarak bu konuyu araştırırken ve halen araştırmaya devam ederken bana yardımda bulunacağını düşündüğüm bilgiyi paylaşmak istedim..Ama araç yanımda olmadığından daha denemedim böyle bir bilginin doğru olup olmadığını bilmiyorum...
    setting tuşuna bip sesi gelene kadar basın.sonra bc tuşuna tane tane basarak motor sıcaklığına gelin diye bir bilgi buldum ama aslı varmı bilmiyorum.Şimdilik bunu paylaşmak istedim.....


    aslı var ancak o menüyü açık bırakıp arabayı 2-3 gün kullanmazsanız kötü bir sürprizle karşılaşırsınız. Akünüz biter. O yüzden kesinlikle kapatmayı unutmayın.

    Bu arada hız dijital ve gerçek olarak gözüküyor. kadranda 100 gözüküyorsa orada (tam hatırlamıyorum ama) 90-92 civarı gösteriyor. GPS ile denendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 25 Temmuz 2010; 8:47:32 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.