Şimdi Ara

astra j landirenzo lpg li yakıt tüketimi?? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
58.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    önceki motordan kastınız ecotech 105 hp olanlarmı?
    115hp olanlar sanırım bir benzeri cruze larda kullanılıyor? onlara firma garanti vermeyip üstelik tavsiyede etmiyor.

    aynı sorun bunlardadamı olur acaba?

    otomatik olması (easytronik) lpg kullanımında sorun oluyormu?

    Önceki motor derken 2009'da Insignia'larla birlikte kullanılmaya başlanan 115 bg'lik ecotech motor öncesi bütün ecotech serileri.
    Opel 2009'da Insignia ile birlikte çıkardığı revize edilmiş 115 bg'lik ecotech'lerde yaşanan sıkıntılardan dolayı, bunlara lpg montajını önermiyor. Ama öncesindeki motorlar için LAndirenzo ile anlaşıp kendi servislerinde montaj yapıyor, sizler de biliyorsunuz.

    Kendi aracım Classic 3'teki 1.6 motor için Landirenzo'ya mail attım. Garanti kapsamından çıkıyor ama biz 2 sene/100 bin km garanti veriyoruz dediler.

    Cruze'lerdeki 115 bg'lik motor da demek ki A16xer serisi motor olduğu için, onlara da vermiyorlardır, dediğinize göre. Ama ilk çıkanlara takılabiliyordur, onlarda 105 bg'lik twinport ecotech'ler kullanılıyor olması lazım.

    Umarım çok karmaşık olmamıştır.

    Easytronik şanzımanlı olması lpg için birşey farkettirmez, yani olumlu ya da olumsuz bir etkisi olmaz.


    landi bayisi biz garantili opellere takıyoruz diyor hala...!!
    peki bu 105 liklerde olupta 115liklerde olmayan ne? neden sorun çıkıyor? problemin kaynağı neki? hangi parçada sorun çıkarıyor?

    Garantili opel'lere takıyoruz diyor da, Opel garantiyi devam ettiyormuymuş peki?

    Farkın şu olduğu söyleniyor; yakıt tüketimini düşürmek için motor içinde ve sübaplarda hafif alaşımlı malzemeler kullanılmış yeni serilerde. Bu nedenle belirli bir süre sonra sübap kafalarında erime durumlarıyla karşılaşılabiliyor. Insignia'larda ilk zamanlarda bu tip problemler çıkınca, Opel takılmamasını öneriyor.

    peki bu problemler ne kadar km içinde oluşuyormuş bir fikriniz varmı?
    peki bu sübap içi yağlama sistemlerinden bahsediyorlar, çare olurmu?

    eee şimdi bu arabaya tüp takamayacakmıyız yani:((




  • opel astra classic 3 kullancısıyım. yaklaşık 2 yıl kadar benzin ile bindim. servise sadece 59000 km'de triger değişimi ve ilk aldığımda istanbul arabası olduğu için debrijaj baskı balata bitmişti 57000'de balata değiştirdim. onun haricinde sadece bakımlarında uğradım. yani benzini koy yola devam şeklindeydi.

    fakat yakıt maliyeti yüzünden severek binemiyordum. aslında lpg taktırmak istedim ama opel'in tvinport mtorlarında sıkıntılı olduğunu servisim söylemişti.

    sonra landirenzo ile olan anlaşmasını duydum. soluğu serviste aldım. opel servisimle ikili ilişkilerimde çok samimidir. bana kesinlikle düşünme dedi ve ekledi ilk olarak buji diyecekler, sonra ateşleme bobini, kelebek arızası vs vs dedi. ve parça değişimine bana geleceksin ve ben para kazanacağım ama sana taktırma diyorum dedi. özel opel servisine gittim o da aynı konudan bahsetti.

    bonra landirenzonun dispiritörü olan olgun lpg'yi aradım. hiç bir sorun olmayacağını tam uyumlu kitlerinin olduğunu söylediler. ankara landirenzoyu aradım aynı. güya opel ile ortaklaşa oturup bu kitleri üretmişler.

    sonra bulunduğum ildeki landirenzo servisine gittim. usta kaliteli bir usta onu diyeyim. ankarada ki ustalar bile bu dediğim ustayı söylüyorlar.

    neyse arıza lambası yanma, titreme, yok ateşleme bobinix kelebek vs sorunu olmadığını ama fiyatının değirlerine göre pahalı olduğunu söyledi bende sorunsuz olsun 400 tl çok olsun deyip taktırdım.

    birde lpg servisi bujilerimi ve motor yağımı konrtol ettirmemi söyledi. ben ise daha 4-5 ay olmuştu 60000 bakımından çıkaralı ona rağmen gidip tekrar full bakım yaptırdım (tüm filtre ve yağlar-poyen fitresi dahil)

    ilk 1 ay gayet iyidi. bazen kırmızı ışıklarda durunca stop ediyordu o kadar. arıza lambam da yanmadı. birgün şehir içinde giderken arabada titreme başladı. sonra arıza lambası yandı ve arabanın gücü düştü. ben bujiler zannettim. servis o meşur cihazı el freni altından taktı ve 3 numaralı silindi ateşleme hatası çıktı. ateşleme bobini gitmiş. orjinal gm taktırdık 260 tl. bu fiyatta dosta olan fiyat. normalde 320-360 civarı takıyor servisler.

    asıl sıkıntı servis taktığı ürüne garanti vermedi çünkü lpgli olduğu için. tabi bunu öğrenince taktırdığım lpg servisini aradım. abi opellerde olabiliyor dedi. o an oara usta olsa herhalde kötü şeyler olurdu ama ben hesabımı ahirete saklıyorum.

    mecbur taktıdık. sonra landirenzo istanbul merkezini aradım. benim bulunduğum ile orası bakıyormuş. dedim önce böyle dediniz şimdi böyle oldu dedim . söylediği her opel'e ateşleme bobini takarsak biz bu işi bırakalım abi dedi, kapattım telefonu.

    sonra 2 ay kadar sıkıntısız bindim. birgün ara kendi kendine devri düşürüyor artırıyordu. ve arıza lambası yandı. lpg'ye götürdüm kelebek arızalı opel servisinde baktır dedi. opel servisimde arızayı hemen bilgisayardan sildi. ama dediği kelebeğin yakın zamanda arıza verebilir dedi ve kaynağının lpg olduğunu söyledi. ben sana taktırma demedim mi diye ekledi.

    bu arada lpg servisinin verdiği cevap şu. arıza benzine geçince de yapıyor mu diye sordu bende hem benzinde hem lpg de yapıyor dedim. o zama bana benzinde de yapıyorsa biz garanti kapsamında yapamayız dedi, kendin arızanı servisde yaptıracaksın dedi.

    neyse eminim sıkıntısız binenlerde vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    önceki motordan kastınız ecotech 105 hp olanlarmı?
    115hp olanlar sanırım bir benzeri cruze larda kullanılıyor? onlara firma garanti vermeyip üstelik tavsiyede etmiyor.

    aynı sorun bunlardadamı olur acaba?

    otomatik olması (easytronik) lpg kullanımında sorun oluyormu?

    Önceki motor derken 2009'da Insignia'larla birlikte kullanılmaya başlanan 115 bg'lik ecotech motor öncesi bütün ecotech serileri.
    Opel 2009'da Insignia ile birlikte çıkardığı revize edilmiş 115 bg'lik ecotech'lerde yaşanan sıkıntılardan dolayı, bunlara lpg montajını önermiyor. Ama öncesindeki motorlar için LAndirenzo ile anlaşıp kendi servislerinde montaj yapıyor, sizler de biliyorsunuz.

    Kendi aracım Classic 3'teki 1.6 motor için Landirenzo'ya mail attım. Garanti kapsamından çıkıyor ama biz 2 sene/100 bin km garanti veriyoruz dediler.

    Cruze'lerdeki 115 bg'lik motor da demek ki A16xer serisi motor olduğu için, onlara da vermiyorlardır, dediğinize göre. Ama ilk çıkanlara takılabiliyordur, onlarda 105 bg'lik twinport ecotech'ler kullanılıyor olması lazım.

    Umarım çok karmaşık olmamıştır.

    Easytronik şanzımanlı olması lpg için birşey farkettirmez, yani olumlu ya da olumsuz bir etkisi olmaz.


    landi bayisi biz garantili opellere takıyoruz diyor hala...!!
    peki bu 105 liklerde olupta 115liklerde olmayan ne? neden sorun çıkıyor? problemin kaynağı neki? hangi parçada sorun çıkarıyor?

    Garantili opel'lere takıyoruz diyor da, Opel garantiyi devam ettiyormuymuş peki?

    Farkın şu olduğu söyleniyor; yakıt tüketimini düşürmek için motor içinde ve sübaplarda hafif alaşımlı malzemeler kullanılmış yeni serilerde. Bu nedenle belirli bir süre sonra sübap kafalarında erime durumlarıyla karşılaşılabiliyor. Insignia'larda ilk zamanlarda bu tip problemler çıkınca, Opel takılmamasını öneriyor.

    peki bu problemler ne kadar km içinde oluşuyormuş bir fikriniz varmı?
    peki bu sübap içi yağlama sistemlerinden bahsediyorlar, çare olurmu?

    eee şimdi bu arabaya tüp takamayacakmıyız yani:((

    Yazdığım bilgileri öğrendikten sonra peşini bıraktım araştırmanın (zaten lpg taktırma niyetiyle almamıştım).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotac2009

    opel astra classic 3 kullancısıyım. yaklaşık 2 yıl kadar benzin ile bindim. servise sadece 59000 km'de triger değişimi ve ilk aldığımda istanbul arabası olduğu için debrijaj baskı balata bitmişti 57000'de balata değiştirdim. onun haricinde sadece bakımlarında uğradım. yani benzini koy yola devam şeklindeydi.

    fakat yakıt maliyeti yüzünden severek binemiyordum. aslında lpg taktırmak istedim ama opel'in tvinport mtorlarında sıkıntılı olduğunu servisim söylemişti.

    sonra landirenzo ile olan anlaşmasını duydum. soluğu serviste aldım. opel servisimle ikili ilişkilerimde çok samimidir. bana kesinlikle düşünme dedi ve ekledi ilk olarak buji diyecekler, sonra ateşleme bobini, kelebek arızası vs vs dedi. ve parça değişimine bana geleceksin ve ben para kazanacağım ama sana taktırma diyorum dedi. özel opel servisine gittim o da aynı konudan bahsetti.

    bonra landirenzonun dispiritörü olan olgun lpg'yi aradım. hiç bir sorun olmayacağını tam uyumlu kitlerinin olduğunu söylediler. ankara landirenzoyu aradım aynı. güya opel ile ortaklaşa oturup bu kitleri üretmişler.

    sonra bulunduğum ildeki landirenzo servisine gittim. usta kaliteli bir usta onu diyeyim. ankarada ki ustalar bile bu dediğim ustayı söylüyorlar.

    neyse arıza lambası yanma, titreme, yok ateşleme bobinix kelebek vs sorunu olmadığını ama fiyatının değirlerine göre pahalı olduğunu söyledi bende sorunsuz olsun 400 tl çok olsun deyip taktırdım.

    birde lpg servisi bujilerimi ve motor yağımı konrtol ettirmemi söyledi. ben ise daha 4-5 ay olmuştu 60000 bakımından çıkaralı ona rağmen gidip tekrar full bakım yaptırdım (tüm filtre ve yağlar-poyen fitresi dahil)

    ilk 1 ay gayet iyidi. bazen kırmızı ışıklarda durunca stop ediyordu o kadar. arıza lambam da yanmadı. birgün şehir içinde giderken arabada titreme başladı. sonra arıza lambası yandı ve arabanın gücü düştü. ben bujiler zannettim. servis o meşur cihazı el freni altından taktı ve 3 numaralı silindi ateşleme hatası çıktı. ateşleme bobini gitmiş. orjinal gm taktırdık 260 tl. bu fiyatta dosta olan fiyat. normalde 320-360 civarı takıyor servisler.

    asıl sıkıntı servis taktığı ürüne garanti vermedi çünkü lpgli olduğu için. tabi bunu öğrenince taktırdığım lpg servisini aradım. abi opellerde olabiliyor dedi. o an oara usta olsa herhalde kötü şeyler olurdu ama ben hesabımı ahirete saklıyorum.

    mecbur taktıdık. sonra landirenzo istanbul merkezini aradım. benim bulunduğum ile orası bakıyormuş. dedim önce böyle dediniz şimdi böyle oldu dedim . söylediği her opel'e ateşleme bobini takarsak biz bu işi bırakalım abi dedi, kapattım telefonu.

    sonra 2 ay kadar sıkıntısız bindim. birgün ara kendi kendine devri düşürüyor artırıyordu. ve arıza lambası yandı. lpg'ye götürdüm kelebek arızalı opel servisinde baktır dedi. opel servisimde arızayı hemen bilgisayardan sildi. ama dediği kelebeğin yakın zamanda arıza verebilir dedi ve kaynağının lpg olduğunu söyledi. ben sana taktırma demedim mi diye ekledi.

    bu arada lpg servisinin verdiği cevap şu. arıza benzine geçince de yapıyor mu diye sordu bende hem benzinde hem lpg de yapıyor dedim. o zama bana benzinde de yapıyorsa biz garanti kapsamında yapamayız dedi, kendin arızanı servisde yaptıracaksın dedi.

    neyse eminim sıkıntısız binenlerde vardır.



    İnşallah en kısa zamanda sıkıntıyı çözersiniz.
    Şimdi biri de çıkıp "şu kadar zaman kullanıyorum tık demedi" diyebilir, doğrudur. Ama ben şöyle bakıyorum; zaten barındırdığı elektronik kontrol sistemleriyle araçtaki her sistemin belirli bir arıza çıkarma ihtimali vardır. Bu ihtimalin üzerine bir de montajı yapılan lpg sisteminin (bütün mekanik sistemlerin doğası gereği) kendi arıza ihtimali eklenmiş oluyor.
    Yani takdir edersiniz ki, benzin-lpg'li karma bir yakıt sisteminin, sadece benzinle çalışan bir yakıt sisteminden daha fazla arıza çıkarma ihtimali olacaktır.

    Geçen haber çıkmıştı, Adıyaman'da petrol bulunmuş diye. Olur da benzin ucuzlarsa, bu dilemmalarda ortadan kalkar :-)




  • dediğim gibi opel'lerde kötünün iyisi landirenzo. prince var aslında ama çok pahalı.

    şimdi opel servisime(dost derecesinde ilişkimiz var) bu devir ayarzıslığı için gidemiyorum. adam beni gördüğünde kafa sallıyor.

    brc takıp çok iyi binenlerde var. ama benim talihsizliğimden midir nedir servisin dediği tüm sıkıntıları yaşadım. saat gibi çalışan arabam varken şimdi arabaya binesim yok. devir kendi kendine artıp düşüyor. kelebek değişirse 1000-1500 tl civarıymış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotac2009

    dediğim gibi opel'lerde kötünün iyisi landirenzo. prince var aslında ama çok pahalı.

    şimdi opel servisime(dost derecesinde ilişkimiz var) bu devir ayarzıslığı için gidemiyorum. adam beni gördüğünde kafa sallıyor.

    brc takıp çok iyi binenlerde var. ama benim talihsizliğimden midir nedir servisin dediği tüm sıkıntıları yaşadım. saat gibi çalışan arabam varken şimdi arabaya binesim yok. devir kendi kendine artıp düşüyor. kelebek değişirse 1000-1500 tl civarıymış.



    peki bu problemler ne zaman ortaya çıkmaya başladı. (takldıktan sonra)?
    landi renzoda arıza ışığı yanmıyormuş heralde dimi?
    peki başka ne tip sorun çıkar ?

    şimdiye kadar sadece ateşleme bobini arızası duydum, sanırım teklemeler ve ışıkta stop etmeler bundan kaynaklanıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotac2009

    dediğim gibi opel'lerde kötünün iyisi landirenzo. prince var aslında ama çok pahalı.

    şimdi opel servisime(dost derecesinde ilişkimiz var) bu devir ayarzıslığı için gidemiyorum. adam beni gördüğünde kafa sallıyor.

    brc takıp çok iyi binenlerde var. ama benim talihsizliğimden midir nedir servisin dediği tüm sıkıntıları yaşadım. saat gibi çalışan arabam varken şimdi arabaya binesim yok. devir kendi kendine artıp düşüyor. kelebek değişirse 1000-1500 tl civarıymış.



    peki bu problemler ne zaman ortaya çıkmaya başladı. (takldıktan sonra)?
    landi renzoda arıza ışığı yanmıyormuş heralde dimi?
    peki başka ne tip sorun çıkar ?

    şimdiye kadar sadece ateşleme bobini arızası duydum, sanırım teklemeler ve ışıkta stop etmeler bundan kaynaklanıyor..

    ben haziran gibi taktırdım. 1 ay sonra ateşleme bobinim gitti. sonra 2 ay kara iyi bindim. geçenlerde arız lambası yandı götürdüm. servis kelebek arızası olduğunu söyledi. ama sorunu bilgisayardan sildi. fakat devir durduk yere bir yükseliyor bir düşüyor. haftasonu lpg servisine gidip göstereceğim. çünkü opel servisim lpg kaynaklı diyor.

    arıza lambası yanma olayı landirenzo da yok. bende bir ateşleme bobininde birde bu devir olayında yandı. o arıza lambası yanma hadisesi zengin/fakir karışım ayarıdır ki küçük bir ayarla düzeliyor. zaten bu arıza tüpü ilk aldığınızda çıkan sorun.




  • Ecotec motorlarda Atiker nasıl acaba daha önce 2004 Astra Njoy'uma Tartarini kit taktırmıştım ve memnundum ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotac2009

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotac2009

    dediğim gibi opel'lerde kötünün iyisi landirenzo. prince var aslında ama çok pahalı.

    şimdi opel servisime(dost derecesinde ilişkimiz var) bu devir ayarzıslığı için gidemiyorum. adam beni gördüğünde kafa sallıyor.

    brc takıp çok iyi binenlerde var. ama benim talihsizliğimden midir nedir servisin dediği tüm sıkıntıları yaşadım. saat gibi çalışan arabam varken şimdi arabaya binesim yok. devir kendi kendine artıp düşüyor. kelebek değişirse 1000-1500 tl civarıymış.



    peki bu problemler ne zaman ortaya çıkmaya başladı. (takldıktan sonra)?
    landi renzoda arıza ışığı yanmıyormuş heralde dimi?
    peki başka ne tip sorun çıkar ?

    şimdiye kadar sadece ateşleme bobini arızası duydum, sanırım teklemeler ve ışıkta stop etmeler bundan kaynaklanıyor..

    ben haziran gibi taktırdım. 1 ay sonra ateşleme bobinim gitti. sonra 2 ay kara iyi bindim. geçenlerde arız lambası yandı götürdüm. servis kelebek arızası olduğunu söyledi. ama sorunu bilgisayardan sildi. fakat devir durduk yere bir yükseliyor bir düşüyor. haftasonu lpg servisine gidip göstereceğim. çünkü opel servisim lpg kaynaklı diyor.

    arıza lambası yanma olayı landirenzo da yok. bende bir ateşleme bobininde birde bu devir olayında yandı. o arıza lambası yanma hadisesi zengin/fakir karışım ayarıdır ki küçük bir ayarla düzeliyor. zaten bu arıza tüpü ilk aldığınızda çıkan sorun.

    ateşleme bobini ne kadar tuttu?
    bu arıza olunca ne oldu arabaya,tık gittimi yoksa tekleme filanmı oluyor?

    yani landi renzoda arıza lambası neden yanmıyor? acaba sorunu örtbas etme gibi bir durummu oluyor, yoksa motorun beynine müdahale edip problem yokmuş gibi mi gösteriyor? yanmaması mı iyi yanmasımı iyi anlayamadım???

    kelebek arızası sübap başlarının yıpranmasındanmı kaynaklanıyor yoksa başka bir durummu?

    bu özel yaglama sistemleri varmış, acaba bunlar derman olurmu bu sorunlara??
    http://www.lpghaber.com/montaj-galerisi/cag-lpg-opel-insignia-16-180hp-turbo-landirenzo-elektronik-yaglama-sistemi-20642/4




  • Mesajım bulunsun.
  • Kafa bulandiriyor bu yorumlar almayi dusundugumuz ve lpg taktrcamiz aractan sogutuyo
  • bişey soracağım....
    araç yol bilgisayarında ort tüketiminiz kaç litre olarak gösteriyor?
    benzindeyken benim 9 litre filandı, tüp takılalı 10 ile 10.3 litre gösteriyor.
    tüp kullanıldığı içinde bu yakılanın gerçekmi yoksa motorun bir yanılmasımı anlayamadım?
  • LPG olduğu için gaza daha çok yükleniyorsunuzdur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOXB

    LPG olduğu için gaza daha çok yükleniyorsunuzdur

    öyle olsa gam yemem.. ama normal giderim hep. zaten easytronic olduğundan benden dah seri ve erken vites değiştiriyor,2000i geçince tık atıyor, mesele ne kadar benzin harcıyor onu çözemedim? tüpteki benzin yakıtı olayını çözen varmı??
  • takip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: GOXB

    LPG olduğu için gaza daha çok yükleniyorsunuzdur

    öyle olsa gam yemem.. ama normal giderim hep. zaten easytronic olduğundan benden dah seri ve erken vites değiştiriyor,2000i geçince tık atıyor, mesele ne kadar benzin harcıyor onu çözemedim? tüpteki benzin yakıtı olayını çözen varmı??


    Zaten normalde de LPG li araç benzinli araçtan litre bazında 1,5-2 lt. fazla yakar.Yol bilgisayarındaki oranın yükselme sebebi de bundan kaynaklıdır.




  • arkadaşlar konu başlığı nasıl açılıyor yardım.
  • anladığım kadar opellerde larenzo lpg tüp kesin sorun çıkartıyor.bu arada opel astra essentia comfort paketl 1.4 araba alınır mı?lütfen acil cevap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unicrocodile

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: GOXB

    LPG olduğu için gaza daha çok yükleniyorsunuzdur

    öyle olsa gam yemem.. ama normal giderim hep. zaten easytronic olduğundan benden dah seri ve erken vites değiştiriyor,2000i geçince tık atıyor, mesele ne kadar benzin harcıyor onu çözemedim? tüpteki benzin yakıtı olayını çözen varmı??


    Zaten normalde de LPG li araç benzinli araçtan litre bazında 1,5-2 lt. fazla yakar.Yol bilgisayarındaki oranın yükselme sebebi de bundan kaynaklıdır.

    Yol bilgisayarı benzin tüketimini gösterir, LPG tüketimini değil.




  • bende corolla almadan önce astra almayı düşünüyordum.bu yazıları okuduktan sonra iyiki almamışım diyorum kendime.tüp 2007 de takılmış.easjet marka.arabayı alalı 7 ay oluyor. 113500 de km de 4000 km yol yaptım maşallah tüple ilgili tık yok.saat gibi çalışıyor.araç 2000 model vvt sol spc.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akman7322 -- 30 Haziran 2012; 19:33:47 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.