Şimdi Ara

Asus WHEA-Logger uyarıları.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
1
Favori
1.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar
    Vatan Bilgisayardan 23 Kasımda Asus K555UB-XO099T aldım. Windows 10 Home ile geliyor cihaz. Açtığımda bunun Windows ve CPU-Z programları bunu Assus X55UB olarak görüyor. Neyse buna çok takılmadım. Ama aşağıdaki belirttiğim uyarılar almak hoş değil.


    Marka Model : Assus X55UB Notebook

    OS : Windows 10 Home Single Language 64 bit.

    CPU : Intel(R)_Core(TM)_i5-6200U_CPU_@_2.30GHz

    RAM : 4 GB Ram

    Chipset : Intel(R) Chipset 100 Series Chipset





    Yukarıdaki özellikte bir bilgisayar. Bilgisayar Yönetimi-Olay Görüntüleycisi-Windows Günlükleri-Sistem altında sık aralıklar ile WHEA-Logger uyarısında aşağıdaki logları nerdeyse dakikada bir almaktayım.



    Düzeltilen bir donanım hatası oluştu.

    Bileşen: PCI Express Kök Bağlantı Noktası
    Hata Kaynağı: Gelişmiş Hata Bildirimi (PCI Express)

    Veri Yolu:Aygıt:İşlev: 0x0:0x1C:0x4
    Satıcı Kimliği:Aygıt Kimliği: 0x8086:0x9D14
    Sınıf Kodu: 0x30400


    Bu girişin ayrıntılar görünümünde daha fazla bilgi bulunur.



    XML görünümü:

    - <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-WHEA-Logger" Guid="{C26C4F3C-3F66-4E99-8F8A-39405CFED220}" />
    <EventID>17</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>3</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2015-12-11T20:39:58.032004200Z" />
    <EventRecordID>3532</EventRecordID>
    <Correlation ActivityID="{7BFA92ED-1649-4BBB-9B5E-5D477A581657}" />
    <Execution ProcessID="1064" ThreadID="4864" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-82REFRC</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-19" />
    </System>
    - <EventData>
    <Data Name="ErrorSource">4</Data>
    <Data Name="FRUId">{00000000-0000-0000-0000-000000000000}</Data>
    <Data Name="FRUText" />
    <Data Name="ValidBits">0xdf</Data>
    <Data Name="PortType">4</Data>
    <Data Name="Version">0x101</Data>
    <Data Name="Command">0x10</Data>
    <Data Name="Status">0x407</Data>
    <Data Name="Bus">0x0</Data>
    <Data Name="Device">0x1c</Data>
    <Data Name="Function">0x4</Data>
    <Data Name="Segment">0x0</Data>
    <Data Name="SecondaryBus">0x0</Data>
    <Data Name="Slot">0x0</Data>
    <Data Name="VendorID">0x8086</Data>
    <Data Name="DeviceID">0x9d14</Data>
    <Data Name="ClassCode">0x30400</Data>
    <Data Name="DeviceSerialNumber">0x0</Data>
    <Data Name="BridgeControl">0x0</Data>
    <Data Name="BridgeStatus">0x0</Data>
    <Data Name="UncorrectableErrorStatus">0x0</Data>
    <Data Name="CorrectableErrorStatus">0x1000</Data>
    <Data Name="HeaderLog">00000000000000000000000000000000</Data>
    <Data Name="Length">672</Data>
    <Data Name="RawData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ata>
    </EventData>
    </Event>




    Biraz bu uyarı loguyla ilgili internet de araştırma yaptım sorunun

    Intel(R) Chipset 100 Series Chipset Family PCI Express Root Port#5 -9D14

    ile ilgili olduğunu okudum. Chipset bilgilerini inceledim Root Port#5 -9D14 gigabit Ethernet ile ilgili.

    Chipset driver sürücüsü versiyonu 10.1.1.11 ve güncel olduğu görünüyor. BIOS versiyonu güncel.


    Bilgisayarı yeni aldığım için aldığım mağaza asus servise gönderdi. Asus servise bu uyarının donanım hatası olabileceğini ilettim.

    Cihaz servise gidip geldi. "Arıza görülemedi" cevabını aldım. Cihazı test ettiklerini söylediler. Nasıl bir test uyguladıklarını bilmiyorum. Mağazada servis raporuna göre değişim yada iade yapamayacağını söyler.
    Asus servisi ile telefonda yeniden görüştüm durumu izah etmeye çalıştım. Durum budur başka birşey yapamayız demeye getirdiler.

    Sergideki aynı model bilgisayarda da bu log'un geçtiğini gördüm. Herhalde bu model Asusların hepsi böyle.

    Aynı chipset,işlmecili ve Windows 10 olan laptop lenovoda da var fakat onda bu tür loglar yoktu.


    WHEA-Logger da geçen bu hata ile ilgli yardım ve görüşlerini iletebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.







  • Merak edip Teknosada başka iki modeline daha baktım. Onlarda da aynı uyarı logları geçiyor.
    Baktığım modeller K555UB-XO098T ve K555UB-XO066T
    Bu Asus modellerden kullananlar varsa loglarına bakabilirler mi?
    Sanırım asusun bu model bütün cihazlarında bu uyarı logu var.
    Microsoft destek masasına sordum WHEA-Logger da geçen bu uyarı donanım hatası var mı demek diye. Onlarda beni onayladı evet bir donanım hatasıdır diye.
  • Bilgisayarı aldıktan 1 ay sonra Asus servise gidip geldi Servis buna bir sorun bulamadı. Asus'a yazın dedi :) Asus sizsiniz siz gerekli yere yazın dedim.
    Açıkçası işin peşini bıraktım.
    Sitesinden driverları takip ediyorum en son BIOS sürümü çıktı düzelir mi diye ümit ettim fakat bir değişiklik yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.