Şimdi Ara

Ateşleme bobini!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
25.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aralık 2004 tarihinde aldığım 2005 model Clio 1.4 16V HB aracımın ateşleme bobinleri 1 ay arayla ikişer ikişer arızalandı ve değişti. Aralık 2004'ten Kasım 2007'ye kadar 36.000 km yaptım. Ateşleme bobinlerinin bu kadar erken arızalanması normal midir? Bilen varsa bilgilendirebilir mi?



  • sanırım o yıllarda üretilen renaultlarda öyle bir problem var. akrabanın megane da alındıktan 6-7 ay sonra bobin yakmıştı.

    ama benim 7 yaşındaki cliomda daha bir şey yok.(maşallah)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    sanırım o yıllarda üretilen renaultlarda öyle bir problem var. akrabanın megane da alındıktan 6-7 ay sonra bobin yakmıştı.

    ama benim 7 yaşındaki cliomda daha bir şey yok.(maşallah)
    bu kadar kolay arıza yapan bir parça değil bunu size muhtemelen servis söylemiştir , arkadaşımında başına geldi böyle bişey bizde gidip özel serviste bobine baktırdık hiç bişey yokmuş sadece biri arızalı çıktı servis ise nerdeyse komple değişecekti , servis kazığı yemekten ucuz kurtardık 30 ytl ye iş halloldu
  • Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
    Motor sıcaklığı fazla yükseliyormu. Eğer yükseliyorsa sıcakda arıza yapar. Fan açma sıcaklığı falan kontrol edilmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.


    buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.


    buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit
    Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.

    buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..


    Evet, bujilerin tam sıkılmamasını kasdetmiştim. Silindirlerden biri devre dışı kaldı, motor hırıltılı, araç titreşimli çalışmaya başladı. Özetle sadece üç silindir çalışıyordu. Açtık baktık, buji gevşekti ve ateşleme bobinini yakmıştı. Bujileri sıktık, bobini değiştik, sorun gitti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit
    Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.

    buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..


    Evet, bujilerin tam sıkılmamasını kasdetmiştim. Silindirlerden biri devre dışı kaldı, motor hırıltılı, araç titreşimli çalışmaya başladı. Özetle sadece üç silindir çalışıyordu. Açtık baktık, buji gevşekti ve ateşleme bobinini yakmıştı. Bujileri sıktık, bobini değiştik, sorun gitti.

    Alıntıları Göster
    Clio II'lerde ateşleme bobini arızası neredeyse rutin. Hangi yetkili servise giderseniz gidin bu arabaların benzer arızayı hep yaptığını göreceksiniz. Yani aracın elektrik sisteminde bir sorun var. Araba garantideyse sorun yok ama garantiden çıktıktan sonra cebinizden değiştirmeniz gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit
    Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.

    buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..


    Evet, bujilerin tam sıkılmamasını kasdetmiştim. Silindirlerden biri devre dışı kaldı, motor hırıltılı, araç titreşimli çalışmaya başladı. Özetle sadece üç silindir çalışıyordu. Açtık baktık, buji gevşekti ve ateşleme bobinini yakmıştı. Bujileri sıktık, bobini değiştik, sorun gitti.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit
    Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.

    buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..


    Evet, bujilerin tam sıkılmamasını kasdetmiştim. Silindirlerden biri devre dışı kaldı, motor hırıltılı, araç titreşimli çalışmaya başladı. Özetle sadece üç silindir çalışıyordu. Açtık baktık, buji gevşekti ve ateşleme bobinini yakmıştı. Bujileri sıktık, bobini değiştik, sorun gitti.

    Demkki böle de oluyomuş. Buji gevşek olunca silindirde patlama olmayacak kadar gevşek demekki ki patlama olmamış yoksa öle patlama sesi olurdiki aracı kullanmaya korkar insan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Motor sıcaklığı fazla yükseliyormu. Eğer yükseliyorsa sıcakda arıza yapar. Fan açma sıcaklığı falan kontrol edilmeli.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Motor sıcaklığı fazla yükseliyormu. Eğer yükseliyorsa sıcakda arıza yapar. Fan açma sıcaklığı falan kontrol edilmeli.


    İlgilenen ve cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    Fan güzel çalışıyor. Aracı aldığımdan bu yana hararet yarıyı hiç geçmedi.
    Bu arada, aracımın garanti süresi dolduğu için 4 bobini cebimizde değiştirdik. Reno servisi çağırdım, geldi bir ay önce iki bobini bu ay da diğer ikisini değiştirdi. İşçilik, kdv, yol 337 YTL ödedim. :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atikus -- 18 Kasım 2007; 18:33:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atikus

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Motor sıcaklığı fazla yükseliyormu. Eğer yükseliyorsa sıcakda arıza yapar. Fan açma sıcaklığı falan kontrol edilmeli.


    İlgilenen ve cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    Fan güzel çalışıyor. Aracı aldığımdan bu yana hararet yarıyı hiç geçmedi.
    Bu arada, aracımın garanti süresi dolduğu için 4 bobini cebimizde değiştirdik. Reno servisi çağırdım, geldi bir ay önce iki bobini bu ay da diğer ikisini değiştirdi. İşçilik, kdv, yol 337 YTL ödedim. :(

    Alıntıları Göster
    Neee 337 YTL mi bidaha olursa parçacıdan alıp kendin takarsın umarım ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Neee 337 YTL mi bidaha olursa parçacıdan alıp kendin takarsın umarım ..

    Alıntıları Göster
    ateşleme bobininin yandığı nereden anlaşılıyor, ne gibi belirtileri var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    ateşleme bobininin yandığı nereden anlaşılıyor, ne gibi belirtileri var?

    Alıntıları Göster
    Araba titremeye başlıyor (dördü aynı anda arızalansa motor stop eder sanırım, teknik bilgisi olan arkadaşlar daha iyi anlar herhalde), bir kaç sn. sonra egzos gazı kontrol ikaz lambası yanıp sönmeye başlıyor (kitapçıktan öğrendim o lambanın tam adını). Normalde arabayı uygun bir yere çekip sevisi çağırın diyor kitapçıkta. Neyse, geçen hafta tam boğaz köprüsüne girişte, iş çıkışı (anadoluya geçiş yönünde) yukarıda saydığım belirtiler olmaya başladı. Km'yi sıfırladım, eve kadar (ev yakın) dörtlüleri yakıp 40-50 km'yi geçmeden 8 km gittim. İstesen de araba hızlanmıyor zaten.

    Bir daha böyle sorun çıkarsa, sorunun kaynağını biliyorum, kendim değiştireceğim!..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atikus

    Araba titremeye başlıyor (dördü aynı anda arızalansa motor stop eder sanırım, teknik bilgisi olan arkadaşlar daha iyi anlar herhalde), bir kaç sn. sonra egzos gazı kontrol ikaz lambası yanıp sönmeye başlıyor (kitapçıktan öğrendim o lambanın tam adını). Normalde arabayı uygun bir yere çekip sevisi çağırın diyor kitapçıkta. Neyse, geçen hafta tam boğaz köprüsüne girişte, iş çıkışı (anadoluya geçiş yönünde) yukarıda saydığım belirtiler olmaya başladı. Km'yi sıfırladım, eve kadar (ev yakın) dörtlüleri yakıp 40-50 km'yi geçmeden 8 km gittim. İstesen de araba hızlanmıyor zaten.

    Bir daha böyle sorun çıkarsa, sorunun kaynağını biliyorum, kendim değiştireceğim!..

    Alıntıları Göster
    benim arabamda henüz arızalanmadı ancak benzinde bi çekiş problemi var. ondan sordum acana bobinde sorun olabilir mi diye.

    ancak benim sorunum muhtemelen benzin pompası yada elektronik bi sorun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    benim arabamda henüz arızalanmadı ancak benzinde bi çekiş problemi var. ondan sordum acana bobinde sorun olabilir mi diye.

    ancak benim sorunum muhtemelen benzin pompası yada elektronik bi sorun.

    Alıntıları Göster
    renaultlarda kronik bir sorun benimde iki ay önce başıma geldi garantiye girdi sadece 4 te 1 ini ödedim 85 ytl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    renaultlarda kronik bir sorun benimde iki ay önce başıma geldi garantiye girdi sadece 4 te 1 ini ödedim 85 ytl

    Alıntıları Göster
    Bir keresinde serviste yağ değişimi sırasında kapak açık kalmış.Motor battı tabi.Servise geri gittim.Eksilen yağı tamamlayıp motoru yıkattılar.Bir yıl sonra ikisi bummmmmmmm.Bu sene mayısta oto kuaförde susuz yıkama diye bi şey yaptırdım.1000km lik bir uzun bir yolculuktan sonra diğer ikisi de sizlere ömür.Muhtemelen sebeb su ve kimyasal teması.Yetkili servis motor yıkamayı önermiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczsenol

    Bir keresinde serviste yağ değişimi sırasında kapak açık kalmış.Motor battı tabi.Servise geri gittim.Eksilen yağı tamamlayıp motoru yıkattılar.Bir yıl sonra ikisi bummmmmmmm.Bu sene mayısta oto kuaförde susuz yıkama diye bi şey yaptırdım.1000km lik bir uzun bir yolculuktan sonra diğer ikisi de sizlere ömür.Muhtemelen sebeb su ve kimyasal teması.Yetkili servis motor yıkamayı önermiyor.

    Alıntıları Göster
    kalitesiz buji kullanımından olabilirmi ? veya buji den kaynaklanan bi sorun olabilirmi
  • Bujilerin bobini bozma ihtimali sıfır denecek kadar azdır.Ancak buji tırnakları birbirine değerse böyle bir sorun olabilir.
  • bobinin devamlı yanması olayı bana ilginç geldi.Bunun ömrü öyle km ler ile değil arıza olmaması teoride halinde sonsuz olmalıdır.
    Belki küçük bir olasılık ama yanlış buji seçimi yapıldı ve böylece devam ediyorsa bobine bir yük gelmesi olayı mevcut olabilir.Burada bir elktrikçinin bobini değiştirmeden önce tüm sistemin direncini ölçüp arızaya ne neden oluyor bunu bulması lazım.Bobini değiştirmek ilaç vermek gibi birşey arızaya ne neden oluyor onu da bulması veya söylemesi gerekir idi.Keisn olan birşey varsa bobin herkezin bileceği gibi bir kısa devre veya sonsuza giden bir akım olduğunda yanması gerekir.Eğerr yeni bir bobin takılmışsa bir arıza da yoksa 200-300 bin km bir arıza yapması beklenmemeli.(tasarım hataları hariç)Bu sistemin akımı kullanan en önemli ayağı buji olduğuna göre bujiler öncelikle değiştirilmeli ve katalogtaki orjinal marka (aslında markadan olay bağımsızdır ama ilk inceleme için fabrika dizayn kriterine getirmek lazım)ve parça numarasına sahip olan alınmalıdır.Bu nenden önemlidir tırnak aralığı veya soğuk bujisıcak buji olayı olabilir buda voltaj değerini etkiler voltaj değişince akım da değişir.

    Bu tama olunca ikinci konsantrasyonumuzu buji kablolarına yapmalıyız.Benim şahsi görüşüm arızanın burada çıkacağıdır.(sadece tahmin ) çünkü kablonun yıpranmış veya kablolarından birkaç telinin kapması akımı iletmede praoblem yaratır ve bobine yük bindirir.uji kabloları ne kadar uzun ve ince ise bobin o kadar zorlanır.Bunu şuna benzetebileriz. Bir basınçlı suyu iletirken ne kadar ince ve uzun bir boru kullanırsak diranç artar ve boru zorlanır ve basıncı artmaz.Aynen barajdakidolu suyu boşaltmak gibi .ne kadar dar ve uzun boru olursa direnç artar .Bu noktaları bir gözden geçiriniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bobinin devamlı yanması olayı bana ilginç geldi.Bunun ömrü öyle km ler ile değil arıza olmaması teoride halinde sonsuz olmalıdır.
    Belki küçük bir olasılık ama yanlış buji seçimi yapıldı ve böylece devam ediyorsa bobine bir yük gelmesi olayı mevcut olabilir.Burada bir elktrikçinin bobini değiştirmeden önce tüm sistemin direncini ölçüp arızaya ne neden oluyor bunu bulması lazım.Bobini değiştirmek ilaç vermek gibi birşey arızaya ne neden oluyor onu da bulması veya söylemesi gerekir idi.Keisn olan birşey varsa bobin herkezin bileceği gibi bir kısa devre veya sonsuza giden bir akım olduğunda yanması gerekir.Eğerr yeni bir bobin takılmışsa bir arıza da yoksa 200-300 bin km bir arıza yapması beklenmemeli.(tasarım hataları hariç)Bu sistemin akımı kullanan en önemli ayağı buji olduğuna göre bujiler öncelikle değiştirilmeli ve katalogtaki orjinal marka (aslında markadan olay bağımsızdır ama ilk inceleme için fabrika dizayn kriterine getirmek lazım)ve parça numarasına sahip olan alınmalıdır.Bu nenden önemlidir tırnak aralığı veya soğuk bujisıcak buji olayı olabilir buda voltaj değerini etkiler voltaj değişince akım da değişir.

    Bu tama olunca ikinci konsantrasyonumuzu buji kablolarına yapmalıyız.Benim şahsi görüşüm arızanın burada çıkacağıdır.(sadece tahmin ) çünkü kablonun yıpranmış veya kablolarından birkaç telinin kapması akımı iletmede praoblem yaratır ve bobine yük bindirir.uji kabloları ne kadar uzun ve ince ise bobin o kadar zorlanır.Bunu şuna benzetebileriz. Bir basınçlı suyu iletirken ne kadar ince ve uzun bir boru kullanırsak diranç artar ve boru zorlanır ve basıncı artmaz.Aynen barajdakidolu suyu boşaltmak gibi .ne kadar dar ve uzun boru olursa direnç artar .Bu noktaları bir gözden geçiriniz.
    Vezir kardeş,

    Yukarıda dediklerin doğruysa, hararetin yükselmesi gerekmezmiydi? Benim arabanın harareti, arabayı aldığımdan bu yana yarıyı hiç geçmedi? Yanlış anlama, öğrenmek için soruyorum...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.