Bildirim
Ateşleme bobini!
Collonil Waterstop 33030001008 ayakkabı kremi pürüzsüz deri 75 ml (0), Açık kahverengi, Ölçü Birimi : Amazon.com.tr: Moda
https://www.amazon.com.tr/gp/aw/d/B00GSR1O4U?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image
7 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
sanırım o yıllarda üretilen renaultlarda öyle bir problem var. akrabanın megane da alındıktan 6-7 ay sonra bobin yakmıştı.
ama benim 7 yaşındaki cliomda daha bir şey yok.(maşallah) -
bu kadar kolay arıza yapan bir parça değil bunu size muhtemelen servis söylemiştir , arkadaşımında başına geldi böyle bişey bizde gidip özel serviste bobine baktırdık hiç bişey yokmuş sadece biri arızalı çıktı servis ise nerdeyse komple değişecekti , servis kazığı yemekten ucuz kurtardık 30 ytl ye iş hallolduquote:
Orijinalden alıntı: ccaparli
sanırım o yıllarda üretilen renaultlarda öyle bir problem var. akrabanın megane da alındıktan 6-7 ay sonra bobin yakmıştı.
ama benim 7 yaşındaki cliomda daha bir şey yok.(maşallah) -
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor. -
Motor sıcaklığı fazla yükseliyormu. Eğer yükseliyorsa sıcakda arıza yapar. Fan açma sıcaklığı falan kontrol edilmeli.quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor. -
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem.. -
quote:
Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16Vquote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..
Evet, bujilerin tam sıkılmamasını kasdetmiştim. Silindirlerden biri devre dışı kaldı, motor hırıltılı, araç titreşimli çalışmaya başladı. Özetle sadece üç silindir çalışıyordu. Açtık baktık, buji gevşekti ve ateşleme bobinini yakmıştı. Bujileri sıktık, bobini değiştik, sorun gitti.
-
Clio II'lerde ateşleme bobini arızası neredeyse rutin. Hangi yetkili servise giderseniz gidin bu arabaların benzer arızayı hep yaptığını göreceksiniz. Yani aracın elektrik sisteminde bir sorun var. Araba garantideyse sorun yok ama garantiden çıktıktan sonra cebinizden değiştirmeniz gerekiyor.quote:
Orijinalden alıntı: hesheitquote:
Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..
Evet, bujilerin tam sıkılmamasını kasdetmiştim. Silindirlerden biri devre dışı kaldı, motor hırıltılı, araç titreşimli çalışmaya başladı. Özetle sadece üç silindir çalışıyordu. Açtık baktık, buji gevşekti ve ateşleme bobinini yakmıştı. Bujileri sıktık, bobini değiştik, sorun gitti.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: hesheitquote:
Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..
Evet, bujilerin tam sıkılmamasını kasdetmiştim. Silindirlerden biri devre dışı kaldı, motor hırıltılı, araç titreşimli çalışmaya başladı. Özetle sadece üç silindir çalışıyordu. Açtık baktık, buji gevşekti ve ateşleme bobinini yakmıştı. Bujileri sıktık, bobini değiştik, sorun gitti.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: hesheit
quote:
Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Bujilerden biri gevşekse ateşleme bobininin yanmasına sebep olabiliyor.
buji yerine tam sıkılmadığında mı demek istediniz ? Öle bişy olsa baya patırtı koparır ki mecburen sıkılır. ama buji kafası ile kablo arasında tam temas etmeme dyosanız oda genelde az da olsa herkesde mevcut ama sebeb olur yada olmaz dyemem..
Evet, bujilerin tam sıkılmamasını kasdetmiştim. Silindirlerden biri devre dışı kaldı, motor hırıltılı, araç titreşimli çalışmaya başladı. Özetle sadece üç silindir çalışıyordu. Açtık baktık, buji gevşekti ve ateşleme bobinini yakmıştı. Bujileri sıktık, bobini değiştik, sorun gitti.
Demkki böle de oluyomuş. Buji gevşek olunca silindirde patlama olmayacak kadar gevşek demekki ki patlama olmamış yoksa öle patlama sesi olurdiki aracı kullanmaya korkar insan.
-
quote:
Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
Motor sıcaklığı fazla yükseliyormu. Eğer yükseliyorsa sıcakda arıza yapar. Fan açma sıcaklığı falan kontrol edilmeli.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
Motor sıcaklığı fazla yükseliyormu. Eğer yükseliyorsa sıcakda arıza yapar. Fan açma sıcaklığı falan kontrol edilmeli.
İlgilenen ve cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Fan güzel çalışıyor. Aracı aldığımdan bu yana hararet yarıyı hiç geçmedi.
Bu arada, aracımın garanti süresi dolduğu için 4 bobini cebimizde değiştirdik. Reno servisi çağırdım, geldi bir ay önce iki bobini bu ay da diğer ikisini değiştirdi. İşçilik, kdv, yol 337 YTL ödedim. :(
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atikus -- 18 Kasım 2007; 18:33:37 >
-
Neee 337 YTL mi bidaha olursa parçacıdan alıp kendin takarsın umarım ..quote:
Orijinalden alıntı: atikusquote:
Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
Motor sıcaklığı fazla yükseliyormu. Eğer yükseliyorsa sıcakda arıza yapar. Fan açma sıcaklığı falan kontrol edilmeli.
İlgilenen ve cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Fan güzel çalışıyor. Aracı aldığımdan bu yana hararet yarıyı hiç geçmedi.
Bu arada, aracımın garanti süresi dolduğu için 4 bobini cebimizde değiştirdik. Reno servisi çağırdım, geldi bir ay önce iki bobini bu ay da diğer ikisini değiştirdi. İşçilik, kdv, yol 337 YTL ödedim. :(
Alıntıları Göster
-
ateşleme bobininin yandığı nereden anlaşılıyor, ne gibi belirtileri var?quote:
Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
Neee 337 YTL mi bidaha olursa parçacıdan alıp kendin takarsın umarım ..
Alıntıları Göster -
Araba titremeye başlıyor (dördü aynı anda arızalansa motor stop eder sanırım, teknik bilgisi olan arkadaşlar daha iyi anlar herhalde), bir kaç sn. sonra egzos gazı kontrol ikaz lambası yanıp sönmeye başlıyor (kitapçıktan öğrendim o lambanın tam adını). Normalde arabayı uygun bir yere çekip sevisi çağırın diyor kitapçıkta. Neyse, geçen hafta tam boğaz köprüsüne girişte, iş çıkışı (anadoluya geçiş yönünde) yukarıda saydığım belirtiler olmaya başladı. Km'yi sıfırladım, eve kadar (ev yakın) dörtlüleri yakıp 40-50 km'yi geçmeden 8 km gittim. İstesen de araba hızlanmıyor zaten.quote:
Orijinalden alıntı: _KUZEY
ateşleme bobininin yandığı nereden anlaşılıyor, ne gibi belirtileri var?
Alıntıları Göster
Bir daha böyle sorun çıkarsa, sorunun kaynağını biliyorum, kendim değiştireceğim!..
-
benim arabamda henüz arızalanmadı ancak benzinde bi çekiş problemi var. ondan sordum acana bobinde sorun olabilir mi diye.quote:
Orijinalden alıntı: atikus
Araba titremeye başlıyor (dördü aynı anda arızalansa motor stop eder sanırım, teknik bilgisi olan arkadaşlar daha iyi anlar herhalde), bir kaç sn. sonra egzos gazı kontrol ikaz lambası yanıp sönmeye başlıyor (kitapçıktan öğrendim o lambanın tam adını). Normalde arabayı uygun bir yere çekip sevisi çağırın diyor kitapçıkta. Neyse, geçen hafta tam boğaz köprüsüne girişte, iş çıkışı (anadoluya geçiş yönünde) yukarıda saydığım belirtiler olmaya başladı. Km'yi sıfırladım, eve kadar (ev yakın) dörtlüleri yakıp 40-50 km'yi geçmeden 8 km gittim. İstesen de araba hızlanmıyor zaten.
Bir daha böyle sorun çıkarsa, sorunun kaynağını biliyorum, kendim değiştireceğim!..
Alıntıları Göster
ancak benim sorunum muhtemelen benzin pompası yada elektronik bi sorun.
-
renaultlarda kronik bir sorun benimde iki ay önce başıma geldi garantiye girdi sadece 4 te 1 ini ödedim 85 ytlquote:
Orijinalden alıntı: _KUZEY
benim arabamda henüz arızalanmadı ancak benzinde bi çekiş problemi var. ondan sordum acana bobinde sorun olabilir mi diye.
ancak benim sorunum muhtemelen benzin pompası yada elektronik bi sorun.
Alıntıları Göster -
Bir keresinde serviste yağ değişimi sırasında kapak açık kalmış.Motor battı tabi.Servise geri gittim.Eksilen yağı tamamlayıp motoru yıkattılar.Bir yıl sonra ikisi bummmmmmmm.Bu sene mayısta oto kuaförde susuz yıkama diye bi şey yaptırdım.1000km lik bir uzun bir yolculuktan sonra diğer ikisi de sizlere ömür.Muhtemelen sebeb su ve kimyasal teması.Yetkili servis motor yıkamayı önermiyor.quote:
Orijinalden alıntı: efsanea_06
renaultlarda kronik bir sorun benimde iki ay önce başıma geldi garantiye girdi sadece 4 te 1 ini ödedim 85 ytl
Alıntıları Göster
-
kalitesiz buji kullanımından olabilirmi ? veya buji den kaynaklanan bi sorun olabilirmiquote:
Orijinalden alıntı: eczsenol
Bir keresinde serviste yağ değişimi sırasında kapak açık kalmış.Motor battı tabi.Servise geri gittim.Eksilen yağı tamamlayıp motoru yıkattılar.Bir yıl sonra ikisi bummmmmmmm.Bu sene mayısta oto kuaförde susuz yıkama diye bi şey yaptırdım.1000km lik bir uzun bir yolculuktan sonra diğer ikisi de sizlere ömür.Muhtemelen sebeb su ve kimyasal teması.Yetkili servis motor yıkamayı önermiyor.
Alıntıları Göster -
Bujilerin bobini bozma ihtimali sıfır denecek kadar azdır.Ancak buji tırnakları birbirine değerse böyle bir sorun olabilir. -
bobinin devamlı yanması olayı bana ilginç geldi.Bunun ömrü öyle km ler ile değil arıza olmaması teoride halinde sonsuz olmalıdır.
Belki küçük bir olasılık ama yanlış buji seçimi yapıldı ve böylece devam ediyorsa bobine bir yük gelmesi olayı mevcut olabilir.Burada bir elktrikçinin bobini değiştirmeden önce tüm sistemin direncini ölçüp arızaya ne neden oluyor bunu bulması lazım.Bobini değiştirmek ilaç vermek gibi birşey arızaya ne neden oluyor onu da bulması veya söylemesi gerekir idi.Keisn olan birşey varsa bobin herkezin bileceği gibi bir kısa devre veya sonsuza giden bir akım olduğunda yanması gerekir.Eğerr yeni bir bobin takılmışsa bir arıza da yoksa 200-300 bin km bir arıza yapması beklenmemeli.(tasarım hataları hariç)Bu sistemin akımı kullanan en önemli ayağı buji olduğuna göre bujiler öncelikle değiştirilmeli ve katalogtaki orjinal marka (aslında markadan olay bağımsızdır ama ilk inceleme için fabrika dizayn kriterine getirmek lazım)ve parça numarasına sahip olan alınmalıdır.Bu nenden önemlidir tırnak aralığı veya soğuk bujisıcak buji olayı olabilir buda voltaj değerini etkiler voltaj değişince akım da değişir.
Bu tama olunca ikinci konsantrasyonumuzu buji kablolarına yapmalıyız.Benim şahsi görüşüm arızanın burada çıkacağıdır.(sadece tahmin ) çünkü kablonun yıpranmış veya kablolarından birkaç telinin kapması akımı iletmede praoblem yaratır ve bobine yük bindirir.uji kabloları ne kadar uzun ve ince ise bobin o kadar zorlanır.Bunu şuna benzetebileriz. Bir basınçlı suyu iletirken ne kadar ince ve uzun bir boru kullanırsak diranç artar ve boru zorlanır ve basıncı artmaz.Aynen barajdakidolu suyu boşaltmak gibi .ne kadar dar ve uzun boru olursa direnç artar .Bu noktaları bir gözden geçiriniz.
-
Vezir kardeş,quote:
Orijinalden alıntı: vezir
bobinin devamlı yanması olayı bana ilginç geldi.Bunun ömrü öyle km ler ile değil arıza olmaması teoride halinde sonsuz olmalıdır.
Belki küçük bir olasılık ama yanlış buji seçimi yapıldı ve böylece devam ediyorsa bobine bir yük gelmesi olayı mevcut olabilir.Burada bir elktrikçinin bobini değiştirmeden önce tüm sistemin direncini ölçüp arızaya ne neden oluyor bunu bulması lazım.Bobini değiştirmek ilaç vermek gibi birşey arızaya ne neden oluyor onu da bulması veya söylemesi gerekir idi.Keisn olan birşey varsa bobin herkezin bileceği gibi bir kısa devre veya sonsuza giden bir akım olduğunda yanması gerekir.Eğerr yeni bir bobin takılmışsa bir arıza da yoksa 200-300 bin km bir arıza yapması beklenmemeli.(tasarım hataları hariç)Bu sistemin akımı kullanan en önemli ayağı buji olduğuna göre bujiler öncelikle değiştirilmeli ve katalogtaki orjinal marka (aslında markadan olay bağımsızdır ama ilk inceleme için fabrika dizayn kriterine getirmek lazım)ve parça numarasına sahip olan alınmalıdır.Bu nenden önemlidir tırnak aralığı veya soğuk bujisıcak buji olayı olabilir buda voltaj değerini etkiler voltaj değişince akım da değişir.
Bu tama olunca ikinci konsantrasyonumuzu buji kablolarına yapmalıyız.Benim şahsi görüşüm arızanın burada çıkacağıdır.(sadece tahmin ) çünkü kablonun yıpranmış veya kablolarından birkaç telinin kapması akımı iletmede praoblem yaratır ve bobine yük bindirir.uji kabloları ne kadar uzun ve ince ise bobin o kadar zorlanır.Bunu şuna benzetebileriz. Bir basınçlı suyu iletirken ne kadar ince ve uzun bir boru kullanırsak diranç artar ve boru zorlanır ve basıncı artmaz.Aynen barajdakidolu suyu boşaltmak gibi .ne kadar dar ve uzun boru olursa direnç artar .Bu noktaları bir gözden geçiriniz.
Yukarıda dediklerin doğruysa, hararetin yükselmesi gerekmezmiydi? Benim arabanın harareti, arabayı aldığımdan bu yana yarıyı hiç geçmedi? Yanlış anlama, öğrenmek için soruyorum...
Benzer içerikler
- gösterge paneline elektrik gelmiyor
- 150 bin bakımında neler değişir
- motor bağırıyor araba hızlanmıyor
- rampa çıkarken hararet yükselmesi
- kontağı açınca benzin pompası çalışmıyor
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X