Şimdi Ara

Atmosferik mi? Turbo Beslemeli mi? Sene Olmuş 2015 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
1.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • en az 2.0lt olduktan sonra turbo atmosferik farketmez...4.0 atmosferikte yürür 2.0 turboda önemli olan hacimdir hacim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Hocam 0 km aliyorsan turbo alacaksin. Kafan rahat bineceksin. 2. El aliyorsan da atmosferik pesinde kosacaksin. Veya turbo alacaksan da masrafini hesaba katacaksin. 3 kurusa 5 kofte yok ne yazikki.

    atmosferik candır

    https://www.youtube.com/watch?v=GCBTF8L4dWs



    Atmosferik motorun böylesine can kurban da aynı sesi çıkarıp gitmeyeni ne yapıcaz :)




    Bütün yolu bu gürültüyle mi gideceksin
    Kardeş atmosferik motor= bağırmadan gitmiyor




  • 5.0 V10 507 hp 520 nm diyorum.

     Atmosferik mi? Turbo Beslemeli mi? Sene Olmuş 2015
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanemre58

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yahu arkadaş , gören de sanar ki turbo benzinli araç 2500 devirde rahat bayır çıkarken full torkta 5 litre yakıyor. Anlamıyorum bu mantığı.

    Atmosferik araç 3500 civarı dönerken 1.6 ise 14 litreleri görüyor eyvallah ama 1.4 tsi ile bayırda 2000 devirde gaza basınca siz de anlık 14-15 litre görüyorsunuz kimseyi kandırmaya çalışmayın burada.

    Anlamadığım mantık şu. Aracınızın ağırlığı belli, çıktığı eğim belli. Yani gereken güç belli. O gücü almak için vermeniz gereken yakıt belli. Kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın burada. Turbo da olsanız, atmosferik de olsanız aynı bayırı aynı ağırlıkta aynı hızda çıkmaya kalkarsanız aşağı yukarı aynı yakarsınız. Motor sürtünmeleri de devire göre öyle bariz değişim göstermiyor teknoloji gelişti. Yani siz 2000 devirde turboşarj basıncı altındayken , 4000 devir çeviren atmosferiğin yarısı kadar yaktığınızı düşünüyorsanız arabanın anahtarını en yakın galeriye teslim edin ve ehliyet kursuna tekrar gidin.

    Atmosferik, yakıtı içiyormuş yüksek devirde. Sen turbo benzinlide yakıt göstergesine baktın mı diye sorarlar adama. 1.4 tsi ı getir bayırlı yolda 13-15 litre yaktırırım, atmosferik motorla aynı hızda çıkarken. Neyin kafasındasınız anlamıyorum. Adam şehir içi 7 yazıyor diye bu adamlar sanıyor ki bayır çıkarken de 7 yakıyor. Teknik veriler ile gerçek veriler arasındaki fark turbo motorlarda daha fazladır. Bende turbo dizel var oradan biliyorum kimse burada atıp tutmaya kalkmasın.

    Antakya-İskenderun yolunu belki bilirsiniz ya da aramızdan bilenler çıkacaktır.Alabildiğince yokuş bir yoldur, trafikte gördüğünüz çoğu aracı bayıltır ve haftada bir bu yolu kullanırım.Önceki 1.6 atmosferik motorlu Megane 1 aracım 70-80 lira benzinle bu yolu git-gel yaparken imzamdaki araç 40 liraya gidip geliyor.Üstelik eski aracımdan 400 kg gibi büyük bir ağırlık farkı var ve klasik bir otomatik şanzıman kullanıyor.Yani yol bilgisayarının dışında ben cebimden çıkan paraya da bakıyorum.Onun için tercihim tabi ki turbo benzin.
    Düşük hacme hapsolduğumuz için atmosferik motor bi anlam ifade etmiyor benim için.
    Bu arada eski aracımı teslim ettiğimde ortalamam 8 lt'di ve şimdiki aracımın ortalaması aynı kullanım şartlarında 6.4 lt.

    Eski aracın ortalaması 8, yenisi 6.4 diyorsunuz(ki birisi dipdiri araç diğeri megane 1) ama yolda birisinin 70-80 diğerinin 40 yaktığını söylüyorsunuz. Yani kaba bir hesapla yenisinin 5 yaktığı yolda eskisinin 10 yaktığını söylüyorsunuz. E yol yokuş ise yenisi 5 litreyle zor gider. Yenisi 7 yaksa eskisinin 14 yakması lazım. Hesabınızda bir tutarsızlık var veya eski aracınızda ciddi mekanik problemler vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a.gnl

    quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Hocam 0 km aliyorsan turbo alacaksin. Kafan rahat bineceksin. 2. El aliyorsan da atmosferik pesinde kosacaksin. Veya turbo alacaksan da masrafini hesaba katacaksin. 3 kurusa 5 kofte yok ne yazikki.

    atmosferik candır

    https://www.youtube.com/watch?v=GCBTF8L4dWs



    Atmosferik motorun böylesine can kurban da aynı sesi çıkarıp gitmeyeni ne yapıcaz :)




    Bütün yolu bu gürültüyle mi gideceksin
    Kardeş atmosferik motor= bağırmadan gitmiyor

    Bu araba rx8. Büyük ihtimalle egzoz da vardır. Bağırması doğal. İyi yalıtılmış bir benzinli motorun sesini zor duyarsınız. Ona bakılırsa turbolu motorların da alt devirde turbo ıslığı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yahu arkadaş , gören de sanar ki turbo benzinli araç 2500 devirde rahat bayır çıkarken full torkta 5 litre yakıyor. Anlamıyorum bu mantığı.

    Atmosferik araç 3500 civarı dönerken 1.6 ise 14 litreleri görüyor eyvallah ama 1.4 tsi ile bayırda 2000 devirde gaza basınca siz de anlık 14-15 litre görüyorsunuz kimseyi kandırmaya çalışmayın burada.

    Anlamadığım mantık şu. Aracınızın ağırlığı belli, çıktığı eğim belli. Yani gereken güç belli. O gücü almak için vermeniz gereken yakıt belli. Kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın burada. Turbo da olsanız, atmosferik de olsanız aynı bayırı aynı ağırlıkta aynı hızda çıkmaya kalkarsanız aşağı yukarı aynı yakarsınız. Motor sürtünmeleri de devire göre öyle bariz değişim göstermiyor teknoloji gelişti. Yani siz 2000 devirde turboşarj basıncı altındayken , 4000 devir çeviren atmosferiğin yarısı kadar yaktığınızı düşünüyorsanız arabanın anahtarını en yakın galeriye teslim edin ve ehliyet kursuna tekrar gidin.

    Atmosferik, yakıtı içiyormuş yüksek devirde. Sen turbo benzinlide yakıt göstergesine baktın mı diye sorarlar adama. 1.4 tsi ı getir bayırlı yolda 13-15 litre yaktırırım, atmosferik motorla aynı hızda çıkarken. Neyin kafasındasınız anlamıyorum. Adam şehir içi 7 yazıyor diye bu adamlar sanıyor ki bayır çıkarken de 7 yakıyor. Teknik veriler ile gerçek veriler arasındaki fark turbo motorlarda daha fazladır. Bende turbo dizel var oradan biliyorum kimse burada atıp tutmaya kalkmasın.

    Eksi verenler güveniyorlarsa gelip görüşlerini savunsunlar.




  • Yorumlara çok güldüm böyle devam edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yahu arkadaş , gören de sanar ki turbo benzinli araç 2500 devirde rahat bayır çıkarken full torkta 5 litre yakıyor. Anlamıyorum bu mantığı.

    Atmosferik araç 3500 civarı dönerken 1.6 ise 14 litreleri görüyor eyvallah ama 1.4 tsi ile bayırda 2000 devirde gaza basınca siz de anlık 14-15 litre görüyorsunuz kimseyi kandırmaya çalışmayın burada.

    Anlamadığım mantık şu. Aracınızın ağırlığı belli, çıktığı eğim belli. Yani gereken güç belli. O gücü almak için vermeniz gereken yakıt belli. Kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın burada. Turbo da olsanız, atmosferik de olsanız aynı bayırı aynı ağırlıkta aynı hızda çıkmaya kalkarsanız aşağı yukarı aynı yakarsınız. Motor sürtünmeleri de devire göre öyle bariz değişim göstermiyor teknoloji gelişti. Yani siz 2000 devirde turboşarj basıncı altındayken , 4000 devir çeviren atmosferiğin yarısı kadar yaktığınızı düşünüyorsanız arabanın anahtarını en yakın galeriye teslim edin ve ehliyet kursuna tekrar gidin.

    Atmosferik, yakıtı içiyormuş yüksek devirde. Sen turbo benzinlide yakıt göstergesine baktın mı diye sorarlar adama. 1.4 tsi ı getir bayırlı yolda 13-15 litre yaktırırım, atmosferik motorla aynı hızda çıkarken. Neyin kafasındasınız anlamıyorum. Adam şehir içi 7 yazıyor diye bu adamlar sanıyor ki bayır çıkarken de 7 yakıyor. Teknik veriler ile gerçek veriler arasındaki fark turbo motorlarda daha fazladır. Bende turbo dizel var oradan biliyorum kimse burada atıp tutmaya kalkmasın.

    çok güzel sallamışşın tebrik ederim seni





  • Küçük hacimde turbo .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: a.gnl

    quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Hocam 0 km aliyorsan turbo alacaksin. Kafan rahat bineceksin. 2. El aliyorsan da atmosferik pesinde kosacaksin. Veya turbo alacaksan da masrafini hesaba katacaksin. 3 kurusa 5 kofte yok ne yazikki.

    atmosferik candır

    https://www.youtube.com/watch?v=GCBTF8L4dWs



    Atmosferik motorun böylesine can kurban da aynı sesi çıkarıp gitmeyeni ne yapıcaz :)




    Bütün yolu bu gürültüyle mi gideceksin
    Kardeş atmosferik motor= bağırmadan gitmiyor

    Bu araba rx8. Büyük ihtimalle egzoz da vardır. Bağırması doğal. İyi yalıtılmış bir benzinli motorun sesini zor duyarsınız. Ona bakılırsa turbolu motorların da alt devirde turbo ıslığı var.

    aynen hocam
    ne anlarlar bunlar rx8 rotary wankel den
    spor araç sonuçta ses çıkarmasın mı?

    bak aklıma ne getirdin şimdi






  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yahu arkadaş , gören de sanar ki turbo benzinli araç 2500 devirde rahat bayır çıkarken full torkta 5 litre yakıyor. Anlamıyorum bu mantığı.

    Atmosferik araç 3500 civarı dönerken 1.6 ise 14 litreleri görüyor eyvallah ama 1.4 tsi ile bayırda 2000 devirde gaza basınca siz de anlık 14-15 litre görüyorsunuz kimseyi kandırmaya çalışmayın burada.

    Anlamadığım mantık şu. Aracınızın ağırlığı belli, çıktığı eğim belli. Yani gereken güç belli. O gücü almak için vermeniz gereken yakıt belli. Kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın burada. Turbo da olsanız, atmosferik de olsanız aynı bayırı aynı ağırlıkta aynı hızda çıkmaya kalkarsanız aşağı yukarı aynı yakarsınız. Motor sürtünmeleri de devire göre öyle bariz değişim göstermiyor teknoloji gelişti. Yani siz 2000 devirde turboşarj basıncı altındayken , 4000 devir çeviren atmosferiğin yarısı kadar yaktığınızı düşünüyorsanız arabanın anahtarını en yakın galeriye teslim edin ve ehliyet kursuna tekrar gidin.

    Atmosferik, yakıtı içiyormuş yüksek devirde. Sen turbo benzinlide yakıt göstergesine baktın mı diye sorarlar adama. 1.4 tsi ı getir bayırlı yolda 13-15 litre yaktırırım, atmosferik motorla aynı hızda çıkarken. Neyin kafasındasınız anlamıyorum. Adam şehir içi 7 yazıyor diye bu adamlar sanıyor ki bayır çıkarken de 7 yakıyor. Teknik veriler ile gerçek veriler arasındaki fark turbo motorlarda daha fazladır. Bende turbo dizel var oradan biliyorum kimse burada atıp tutmaya kalkmasın.

    çok güzel sallamışşın tebrik ederim seni



    Neresini sallamışım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Turbodan bu kadar korkmayın yahu. O kadarda çıt kırıldım değil. Büyük firmalar arge yapıyor sonuçta o turboyu koyarken. Alt devirlerde torkun keyfini çıkarın.

    turbodan conta yakanlar var hocam artı turbo masrafı= kazık yemek pahabiçilemez

    Turbo masrafı dediğin şey 150 200 bin kilometrede olur. Turbolu araçta kullandık. Kilometresi 250 260 binde olmasına rağmen turbosu orjinaldi. 1300 liraya değiştirildi sonradan. Sağdan soldan duyduğun şehir efsanelerine aldırma. Atmosferik=gitmiyor. Yüksek devir çevir deme. Hem motor ömrü hem konfor hem de yakıt bakımından hoş değil sürekli bağırtmak motoru. Aynı güçte olan motorları düşünürsek turbolu olanın beygirinden standart kullanımda daha çok faydalanırsın. Çünkü alt devirde torkun büyük kısmını verebilir. Sürekli verim alırsın yani motordan.

    turbo besleme motoru fazla canlandırmaz en fazla yüzde 10 performans verir
    Şimdi böyle söylüyorsunuz ama o fındık turbo benzinli araçlarınızın 10 sene sonra veya 150-200.000 km'den sonra halini ve açacağı masrafı düşünün ama kötülediğiniz atmosferik motorlar Bu km'ler anahtar değmemiş ve hala ilk günki gibi şehvetle kesiciye kadar devir çeviriyor olacaklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 11 Ekim 2015; 18:59:08 >




  • Bence 2000 cc dönüm noktası,

    2L altı atmosferik gitmez,
    2L üstü turbo atmosferik gibi tat vermez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Küçük hacimli motorlarda turbo daha avantajlı olur.Mesela b sınıfı araçlara 0.9 1.0 vs.motor koydular.Hem az yakıyor,hem motorlu taşıt vergisi düşük hem de düşük devirlerde daha istekli hızlanıyorlar.Büyük hacimli motorlarda ise atmosferik motor daha iyidir.Turbo masrafı göz ardı edilirse normal araçlar için daha iyi bir tercihtir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Urbanrevolt -- 11 Ekim 2015; 19:36:22 >
  • Muss@ kullanıcısına yanıt
    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: aslanemre58

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yahu arkadaş , gören de sanar ki turbo benzinli araç 2500 devirde rahat bayır çıkarken full torkta 5 litre yakıyor. Anlamıyorum bu mantığı.

    Atmosferik araç 3500 civarı dönerken 1.6 ise 14 litreleri görüyor eyvallah ama 1.4 tsi ile bayırda 2000 devirde gaza basınca siz de anlık 14-15 litre görüyorsunuz kimseyi kandırmaya çalışmayın burada.

    Anlamadığım mantık şu. Aracınızın ağırlığı belli, çıktığı eğim belli. Yani gereken güç belli. O gücü almak için vermeniz gereken yakıt belli. Kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın burada. Turbo da olsanız, atmosferik de olsanız aynı bayırı aynı ağırlıkta aynı hızda çıkmaya kalkarsanız aşağı yukarı aynı yakarsınız. Motor sürtünmeleri de devire göre öyle bariz değişim göstermiyor teknoloji gelişti. Yani siz 2000 devirde turboşarj basıncı altındayken , 4000 devir çeviren atmosferiğin yarısı kadar yaktığınızı düşünüyorsanız arabanın anahtarını en yakın galeriye teslim edin ve ehliyet kursuna tekrar gidin.

    Atmosferik, yakıtı içiyormuş yüksek devirde. Sen turbo benzinlide yakıt göstergesine baktın mı diye sorarlar adama. 1.4 tsi ı getir bayırlı yolda 13-15 litre yaktırırım, atmosferik motorla aynı hızda çıkarken. Neyin kafasındasınız anlamıyorum. Adam şehir içi 7 yazıyor diye bu adamlar sanıyor ki bayır çıkarken de 7 yakıyor. Teknik veriler ile gerçek veriler arasındaki fark turbo motorlarda daha fazladır. Bende turbo dizel var oradan biliyorum kimse burada atıp tutmaya kalkmasın.

    Antakya-İskenderun yolunu belki bilirsiniz ya da aramızdan bilenler çıkacaktır.Alabildiğince yokuş bir yoldur, trafikte gördüğünüz çoğu aracı bayıltır ve haftada bir bu yolu kullanırım.Önceki 1.6 atmosferik motorlu Megane 1 aracım 70-80 lira benzinle bu yolu git-gel yaparken imzamdaki araç 40 liraya gidip geliyor.Üstelik eski aracımdan 400 kg gibi büyük bir ağırlık farkı var ve klasik bir otomatik şanzıman kullanıyor.Yani yol bilgisayarının dışında ben cebimden çıkan paraya da bakıyorum.Onun için tercihim tabi ki turbo benzin.
    Düşük hacme hapsolduğumuz için atmosferik motor bi anlam ifade etmiyor benim için.
    Bu arada eski aracımı teslim ettiğimde ortalamam 8 lt'di ve şimdiki aracımın ortalaması aynı kullanım şartlarında 6.4 lt.

    Eski aracın ortalaması 8, yenisi 6.4 diyorsunuz(ki birisi dipdiri araç diğeri megane 1) ama yolda birisinin 70-80 diğerinin 40 yaktığını söylüyorsunuz. Yani kaba bir hesapla yenisinin 5 yaktığı yolda eskisinin 10 yaktığını söylüyorsunuz. E yol yokuş ise yenisi 5 litreyle zor gider. Yenisi 7 yaksa eskisinin 14 yakması lazım. Hesabınızda bir tutarsızlık var veya eski aracınızda ciddi mekanik problemler vardı.

    Hocam sadece o yoldaki ortalamam değil sanırım yanlış anladınız.İki aracın da genel ortalamalarıydı bunlar.

    Önceki aracımda da herhangi bir mekaniksel sıkıntı yoktu.İlk sahibi bendim ve bakımlarının hepsi zamanında yetkili serviste yapılmış temiz bir araçtı.Yaşla ilgili bir mekanik yorgunluk olacaktır elbet, 2003 trafiğe çıkışlı 2004 model bir araçtı ve daha 100000 km'e yeni adım atmıştı.Sorun şu ki o aracım yokuş çıktığı zaman(klima açıksa fazlasıyla) bayılıyordu ve vites düşürmek durumunda kalıyordum.Bu da yüksek devir çevirmek ve fazladan yakıt tüketimi olarak geri dönüyordu.Şimdiki aracım ise aynı yokuşta yokuş yokmuş gibi davranıp gidiyor ve vites düşürmeye ihtiyaç duymuyor.Turbolu araçların avantajı burda ortaya çıkıyor: Düşük devirde ve geniş bir bant aralığında yüksek tork.Önceki aracımı normal şehiriçi kullanımında yürütmek isterken bile devir çevirmek zorundaydım.

    Karşılaştırmasını yaptığım araçlar eşit kondisyonda değil ve eşit şartlara da sahip değil.O yüzden yaptığım sağlıklı bir karşılaştırma değil; fakat cebimden aynı kullanımla daha az benzin parası çıktığı kesin




  • Bir cok spor otomobil firmasinin yuksek gucler uretmek adina turbo kullandigini biliyoruz..Sanirim bu atmosferik vs turbo muhabbeti sadece turkiyede var..Maglum vergiler sebebiyle..Usa zaten urettigi otomobillerin cogunda supercharger kullaniyor zaten..Turbo kendi basina boyutuna ragmen guc anlaminda motora guzel bir destek saglamakta..Supercharger kadar yuksek miktarlar attirmasada o kadar firma bosuna kullanmiyordur heralde..Kullandigim 3.0 v6 aracimda atmosferik..Yokuslarda verimliligi 2.5 devirden sonra alabiliyorum fakat bayilma gibi soz konusu degil..Turboda 2-3 devir bandinda avantaj saglamakta..Turbo bozulur bozulmaz ariza cikarir cikarmaz bilemem fakat guzel bir ivmelenme kaydettigini soylemeliyim..Ha tabi 2.5 motor uzeri V motorlu bir araciniz varsa turboyu pek aramiyorsunuz zaten..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkinci elde atmosferik (aracım şu an serviste, 62binde turbo gitti)
  • Ikisininde iyi ve kotu yanlari var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ah güzel istanbul

    Ikisininde iyi ve kotu yanlari var.




    yazda bilelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 8 Kasım 2015; 3:01:23 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.