Şimdi Ara

Atmosferik mi? Turbo Beslemeli mi? Sene Olmuş 2015 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
1.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zaten tsi in oyle 7 8 lt gibi ekonomik yaktigini soyleyenlere inanmayin. 1.2 tsi jettamiz 19 kmh ortalama hizda 14 lt yakiyordu. Tsi dan uzak duurn.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu konuyu daha önce açtım lütfen biraz geliştirin şu forumu yahu direk konuya d alıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=104235391&p=4#110838582

    Arkadaş kelimesi kelimesine aynı edep yahu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Turbodan bu kadar korkmayın yahu. O kadarda çıt kırıldım değil. Büyük firmalar arge yapıyor sonuçta o turboyu koyarken. Alt devirlerde torkun keyfini çıkarın.

    turbodan conta yakanlar var hocam artı turbo masrafı= kazık yemek pahabiçilemez

    Turbo masrafı dediğin şey 150 200 bin kilometrede olur. Turbolu araçta kullandık. Kilometresi 250 260 binde olmasına rağmen turbosu orjinaldi. 1300 liraya değiştirildi sonradan. Sağdan soldan duyduğun şehir efsanelerine aldırma. Atmosferik=gitmiyor. Yüksek devir çevir deme. Hem motor ömrü hem konfor hem de yakıt bakımından hoş değil sürekli bağırtmak motoru. Aynı güçte olan motorları düşünürsek turbolu olanın beygirinden standart kullanımda daha çok faydalanırsın. Çünkü alt devirde torkun büyük kısmını verebilir. Sürekli verim alırsın yani motordan.

    Her turlu atmosferik daha mantikli geliyor bana. Sebepleri.

    Lpg avantaji. Lpg taktirarak turboludan cok daha ekonomik olabilir. Lpg taktirmasaniz bile ikinci elde satarken lpg uyumlu olmasi onemli avantaj.
    Ikinci el degeri. 2. elde atmosferikler daha degerli. Bu yoruma katilmayan eski tsi ve 1.6 golfleri kiyaslayabilir. 1.6lar tsilere gore cok uygun satiliyordu, simdi benzer fiyata gidiyorlar.
    Uzun omur. Atmosferik araclarin uzun omurlu oldugu, daha az masrafli oldugu bir gercek. Aracim 210bin km,de. Motor yag degisimi disinda masraf acmamistir buyuk ihtimal.
    Ilk alim fiyati. Atmosferik araclar turbo araclara gore maliyet olarak daha dusuktur, fiyati daha Uygundur. Bu konuda fordun fiyat listesi iyi bir referans.

    Ayrica soyle bir algi var forumda. Turbo cok az yakar atmosferik icer gibi bir algi var. Kastira kastira turbo araclara 5-6 litre yaktiriyorlar sonra atmosferikler 10litre yakiyor gibi konusuyorlar. Benzer kullanimla, sakin kullanimla atmosferik araclar da gayet ekonomik.


    Lpgyi sevmediğim için o konuya girmek istemiyorum. Kişisel tercihtir. Lpg arabayı ancak eski araçta alırım. Yeni araçta taktırmaya kıyamam. Atmosferikler daha uzun ömürlü olabilir. Ancak atmosferik 500 bin kilometre gidiyorsa turboluda 350 bin kilometre yapar gibi. Yüksek kilometrelerde ortaya çıkar bunlar. Motor bitirmek kolay değil bakımlı olduktan sonra. İmzamdaki almera 200 binin üstünde. Tüplü atmosferik. Dediğiniz gibi hiç bir sorunu yok. Şöyle bir şeyde var. Normal bir kullanıcı için 250 bin kilometre yapmak uzun yıllar gerektirir. Hele ki Türkiye gibi yakıtın pahalı olduğu ülkelerde.
    Piyasa konusunada girmiyorum. Umrumda değil çünkü 2. eli. Ben aldığım keyfe bakarım. İlk alım konusunada katılıyorum. Turbolu motorlar daha pahalıdır.
    Atmosferik motorların daha çok yaktığını düşünüyorum bende. Çünkü araçlar devir çeviriyor vites oranlarından dolayı. Turbolu araçların vites oranları daha uzun torktan dolayı. Bu da sakin kullanımda daha az yakıt demek. Buna istisna araçlardan biri otomatik civictir. Uzun dişli oranları olan atmosferik civice forumda ve çevremde gayette az yaktırıyorlar uzun yolda. Sebebi tamamen dişli oranları olduğunu düşünüyorum. Ama mondeo 107 108 km ile giderken 3 bin devir çeviriyor. 1.6 atmosferik ve uzun yolda sakin kullanımda rahatlıkta 7.5ları görüyor. İstediğiniz kadar kasın kendinizi çok fazla indiremiyorsunuz aşağıya. Almerada aynı şekilde. İçiyor aslında yakıtı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Turbo, v8 v12 atmosferik olmadığı zaman...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RailFlexboost

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=104235391&p=4#110838582

    Arkadaş kelimesi kelimesine aynı edep yahu

    Bana cevap olarak attığı mesaj diğer konuda bir üyeden alıntıymış meğerse. Bende ciddiye alıp cevap veriyorum. Neyse görenler faydalanır en azından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3.0 V6 ve üstü motorlar için atmosferik. Küçük motorlar için turbo tercihimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: RailFlexboost

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=104235391&p=4#110838582

    Arkadaş kelimesi kelimesine aynı edep yahu

    Bana cevap olarak attığı mesaj diğer konuda bir üyeden alıntıymış meğerse. Bende ciddiye alıp cevap veriyorum. Neyse görenler faydalanır en azından.

    Alıntı dediğin zaten benim konum 4 sayfa bakarsan anlarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RailFlexboost


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: RailFlexboost

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=104235391&p=4#110838582

    Arkadaş kelimesi kelimesine aynı edep yahu

    Bana cevap olarak attığı mesaj diğer konuda bir üyeden alıntıymış meğerse. Bende ciddiye alıp cevap veriyorum. Neyse görenler faydalanır en azından.

    Alıntı dediğin zaten benim konum 4 sayfa bakarsan anlarsın

    Bende onu diyorum zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Hocam 0 km aliyorsan turbo alacaksin. Kafan rahat bineceksin. 2. El aliyorsan da atmosferik pesinde kosacaksin. Veya turbo alacaksan da masrafini hesaba katacaksin. 3 kurusa 5 kofte yok ne yazikki.

    atmosferik candır

    https://www.youtube.com/watch?v=GCBTF8L4dWs



    Atmosferik motorun böylesine can kurban da aynı sesi çıkarıp gitmeyeni ne yapıcaz :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forumu -- 11 Ekim 2015; 0:26:47 >




  • turbo benzinli candır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Varsın arıza yapsın turbo, atmosferiğin lahrını çekiceğime yokuşta, keyifle çıkmanın keyfini yaşarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu arkadaş , gören de sanar ki turbo benzinli araç 2500 devirde rahat bayır çıkarken full torkta 5 litre yakıyor. Anlamıyorum bu mantığı.

    Atmosferik araç 3500 civarı dönerken 1.6 ise 14 litreleri görüyor eyvallah ama 1.4 tsi ile bayırda 2000 devirde gaza basınca siz de anlık 14-15 litre görüyorsunuz kimseyi kandırmaya çalışmayın burada.

    Anlamadığım mantık şu. Aracınızın ağırlığı belli, çıktığı eğim belli. Yani gereken güç belli. O gücü almak için vermeniz gereken yakıt belli. Kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın burada. Turbo da olsanız, atmosferik de olsanız aynı bayırı aynı ağırlıkta aynı hızda çıkmaya kalkarsanız aşağı yukarı aynı yakarsınız. Motor sürtünmeleri de devire göre öyle bariz değişim göstermiyor teknoloji gelişti. Yani siz 2000 devirde turboşarj basıncı altındayken , 4000 devir çeviren atmosferiğin yarısı kadar yaktığınızı düşünüyorsanız arabanın anahtarını en yakın galeriye teslim edin ve ehliyet kursuna tekrar gidin.

    Atmosferik, yakıtı içiyormuş yüksek devirde. Sen turbo benzinlide yakıt göstergesine baktın mı diye sorarlar adama. 1.4 tsi ı getir bayırlı yolda 13-15 litre yaktırırım, atmosferik motorla aynı hızda çıkarken. Neyin kafasındasınız anlamıyorum. Adam şehir içi 7 yazıyor diye bu adamlar sanıyor ki bayır çıkarken de 7 yakıyor. Teknik veriler ile gerçek veriler arasındaki fark turbo motorlarda daha fazladır. Bende turbo dizel var oradan biliyorum kimse burada atıp tutmaya kalkmasın.




  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    1.2 tsi için katılıyorum size

    1.2 tsi 11 lt ortalama şehir içi (jetta)

    1.4 tsi 122bg 8 lt ortalama (passat)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yahu arkadaş , gören de sanar ki turbo benzinli araç 2500 devirde rahat bayır çıkarken full torkta 5 litre yakıyor. Anlamıyorum bu mantığı.

    Atmosferik araç 3500 civarı dönerken 1.6 ise 14 litreleri görüyor eyvallah ama 1.4 tsi ile bayırda 2000 devirde gaza basınca siz de anlık 14-15 litre görüyorsunuz kimseyi kandırmaya çalışmayın burada.

    Anlamadığım mantık şu. Aracınızın ağırlığı belli, çıktığı eğim belli. Yani gereken güç belli. O gücü almak için vermeniz gereken yakıt belli. Kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın burada. Turbo da olsanız, atmosferik de olsanız aynı bayırı aynı ağırlıkta aynı hızda çıkmaya kalkarsanız aşağı yukarı aynı yakarsınız. Motor sürtünmeleri de devire göre öyle bariz değişim göstermiyor teknoloji gelişti. Yani siz 2000 devirde turboşarj basıncı altındayken , 4000 devir çeviren atmosferiğin yarısı kadar yaktığınızı düşünüyorsanız arabanın anahtarını en yakın galeriye teslim edin ve ehliyet kursuna tekrar gidin.

    Atmosferik, yakıtı içiyormuş yüksek devirde. Sen turbo benzinlide yakıt göstergesine baktın mı diye sorarlar adama. 1.4 tsi ı getir bayırlı yolda 13-15 litre yaktırırım, atmosferik motorla aynı hızda çıkarken. Neyin kafasındasınız anlamıyorum. Adam şehir içi 7 yazıyor diye bu adamlar sanıyor ki bayır çıkarken de 7 yakıyor. Teknik veriler ile gerçek veriler arasındaki fark turbo motorlarda daha fazladır. Bende turbo dizel var oradan biliyorum kimse burada atıp tutmaya kalkmasın.

    Antakya-İskenderun yolunu belki bilirsiniz ya da aramızdan bilenler çıkacaktır.Alabildiğince yokuş bir yoldur, trafikte gördüğünüz çoğu aracı bayıltır ve haftada bir bu yolu kullanırım.Önceki 1.6 atmosferik motorlu Megane 1 aracım 70-80 lira benzinle bu yolu git-gel yaparken imzamdaki araç 40 liraya gidip geliyor.Üstelik eski aracımdan 400 kg gibi büyük bir ağırlık farkı var ve klasik bir otomatik şanzıman kullanıyor.Yani yol bilgisayarının dışında ben cebimden çıkan paraya da bakıyorum.Onun için tercihim tabi ki turbo benzin.
    Düşük hacme hapsolduğumuz için atmosferik motor bi anlam ifade etmiyor benim için.
    Bu arada eski aracımı teslim ettiğimde ortalamam 8 lt'di ve şimdiki aracımın ortalaması aynı kullanım şartlarında 6.4 lt.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanemre58 -- 11 Ekim 2015; 1:51:29 >




  • Atmosferik tabii ki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    1.2 tsi için katılıyorum size

    1.2 tsi 11 lt ortalama şehir içi (jetta)

    1.4 tsi 122bg 8 lt ortalama (passat)

    Yine VW fan boyları gelmiş arkadaş ya konumuza dönelim
    Motor ve şanzıman özürlüsü VW yi savunmayın şu forumda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Zaten tsi in oyle 7 8 lt gibi ekonomik yaktigini soyleyenlere inanmayin. 1.2 tsi jettamiz 19 kmh ortalama hizda 14 lt yakiyordu. Tsi dan uzak duurn.

    Abovvv o kadar çok yakıyorsa şehir içi 14 litre vw Mazda rx8 şehir içi tüketimine epey yakınmış o da 20 litre yakıyordu.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Turbodan bu kadar korkmayın yahu. O kadarda çıt kırıldım değil. Büyük firmalar arge yapıyor sonuçta o turboyu koyarken. Alt devirlerde torkun keyfini çıkarın.

    turbodan conta yakanlar var hocam artı turbo masrafı= kazık yemek pahabiçilemez

    Turbo masrafı dediğin şey 150 200 bin kilometrede olur. Turbolu araçta kullandık. Kilometresi 250 260 binde olmasına rağmen turbosu orjinaldi. 1300 liraya değiştirildi sonradan. Sağdan soldan duyduğun şehir efsanelerine aldırma. Atmosferik=gitmiyor. Yüksek devir çevir deme. Hem motor ömrü hem konfor hem de yakıt bakımından hoş değil sürekli bağırtmak motoru. Aynı güçte olan motorları düşünürsek turbolu olanın beygirinden standart kullanımda daha çok faydalanırsın. Çünkü alt devirde torkun büyük kısmını verebilir. Sürekli verim alırsın yani motordan.

    Her turlu atmosferik daha mantikli geliyor bana. Sebepleri.

    Lpg avantaji. Lpg taktirarak turboludan cok daha ekonomik olabilir. Lpg taktirmasaniz bile ikinci elde satarken lpg uyumlu olmasi onemli avantaj.
    Ikinci el degeri. 2. elde atmosferikler daha degerli. Bu yoruma katilmayan eski tsi ve 1.6 golfleri kiyaslayabilir. 1.6lar tsilere gore cok uygun satiliyordu, simdi benzer fiyata gidiyorlar.
    Uzun omur. Atmosferik araclarin uzun omurlu oldugu, daha az masrafli oldugu bir gercek. Aracim 210bin km,de. Motor yag degisimi disinda masraf acmamistir buyuk ihtimal.
    Ilk alim fiyati. Atmosferik araclar turbo araclara gore maliyet olarak daha dusuktur, fiyati daha Uygundur. Bu konuda fordun fiyat listesi iyi bir referans.

    Ayrica soyle bir algi var forumda. Turbo cok az yakar atmosferik icer gibi bir algi var. Kastira kastira turbo araclara 5-6 litre yaktiriyorlar sonra atmosferikler 10litre yakiyor gibi konusuyorlar. Benzer kullanimla, sakin kullanimla atmosferik araclar da gayet ekonomik.


    Lpgyi sevmediğim için o konuya girmek istemiyorum. Kişisel tercihtir. Lpg arabayı ancak eski araçta alırım. Yeni araçta taktırmaya kıyamam. Atmosferikler daha uzun ömürlü olabilir. Ancak atmosferik 500 bin kilometre gidiyorsa turboluda 350 bin kilometre yapar gibi. Yüksek kilometrelerde ortaya çıkar bunlar. Motor bitirmek kolay değil bakımlı olduktan sonra. İmzamdaki almera 200 binin üstünde. Tüplü atmosferik. Dediğiniz gibi hiç bir sorunu yok. Şöyle bir şeyde var. Normal bir kullanıcı için 250 bin kilometre yapmak uzun yıllar gerektirir. Hele ki Türkiye gibi yakıtın pahalı olduğu ülkelerde.
    Piyasa konusunada girmiyorum. Umrumda değil çünkü 2. eli. Ben aldığım keyfe bakarım. İlk alım konusunada katılıyorum. Turbolu motorlar daha pahalıdır.
    Atmosferik motorların daha çok yaktığını düşünüyorum bende. Çünkü araçlar devir çeviriyor vites oranlarından dolayı. Turbolu araçların vites oranları daha uzun torktan dolayı. Bu da sakin kullanımda daha az yakıt demek. Buna istisna araçlardan biri otomatik civictir. Uzun dişli oranları olan atmosferik civice forumda ve çevremde gayette az yaktırıyorlar uzun yolda. Sebebi tamamen dişli oranları olduğunu düşünüyorum. Ama mondeo 107 108 km ile giderken 3 bin devir çeviriyor. 1.6 atmosferik ve uzun yolda sakin kullanımda rahatlıkta 7.5ları görüyor. İstediğiniz kadar kasın kendinizi çok fazla indiremiyorsunuz aşağıya. Almerada aynı şekilde. İçiyor aslında yakıtı.

    Yav he he




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RailFlexboost

    Ben bu konuyu daha önce açtım lütfen biraz geliştirin şu forumu yahu direk konuya d alıyorsunuz

    Aynen hocam kavga eder gibi tartışıyorlar şu forumda
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.