Şimdi Ara

Atmosferik mi? Turbo Beslemeli mi? Sene Olmuş 2015

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
1.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • atmosferik mi turbo besleme mi?
    atmosferik motorlar daha dayanaklı diye biliyorum.......

    (Bende atmosferik motor aractan turbo dizele gectim.
    Aman basmayayim, aman turbosuna bisey olur mu, aman calistirdiktan sonra 1 dk bekle, kontagi kapatmadan bekle, sogukta yorgana sar, hasta olursa nane limon yap, turbodab ambulans Sesi gelirse 2500 lirayi hazir tut, islik calarsa arabayi yan yatir..
    Anasinin gozu, huzurum kalmadi be.
    Teknoloji iyidir arkadas ama parasi bol olana birde benim gibi takintili olmayana iyi.) not: alıntıdır...



  • Hayırlısı bakalım....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turboferik

    Sizin gibi kullanip, 150 200bine kadar binip, sorunsuz satan da var, prosedure bire bir uyup sorun yasayan da..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane 2 Extreme dci 197 binde taksi 🚕 banamıısn demedi turbodan ses bile gelmiyordu üstündeki kağıdı çıkarınca sıfır gibi oldu .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 de sıfır km alıp Mehmet Gazihan a yazılım attırdığım, 67.000km de oto kiralamacılığı yapan arkadaşıma sattıktan sonra 133.000km de hiçbir sorunu yokken kaza yapıp pert olan Focus 2.5 TDCI aracım geldi aklıma..

    O zamanlarda da turbo kültürüne yabancı olan forumdaşlar her görüşmemizde "turbo patladı mı, enjektör cortladı mı?" diye sorarlardı, başlığı ve içeriği okuyunca aklıma geldi (( :
  • Firmanın iş ahlikiyla bağlantılı bence cevap. Mesela malum markaya guvenemem olanlardan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    2008 de sıfır km alıp Mehmet Gazihan a yazılım attırdığım, 67.000km de oto kiralamacılığı yapan arkadaşıma sattıktan sonra 133.000km de hiçbir sorunu yokken kaza yapıp pert olan Focus 2.5 TDCI aracım geldi aklıma..

    O zamanlarda da turbo kültürüne yabancı olan forumdaşlar her görüşmemizde "turbo patladı mı, enjektör cortladı mı?" diye sorarlardı, başlığı ve içeriği okuyunca aklıma geldi (( :


    Ilk paragrafi imza yapsan, yine anlatamazsin "onlarca muhendis dusunememis mi bunu" culara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 egea motoru yeterli mi?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam 0 km aliyorsan turbo alacaksin. Kafan rahat bineceksin. 2. El aliyorsan da atmosferik pesinde kosacaksin. Veya turbo alacaksan da masrafini hesaba katacaksin. 3 kurusa 5 kofte yok ne yazikki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motoru yürütmeden ve kapatmadan biraz beklemek her araç için sağlıklı birşeydir. atmosferiğin devir çevirmesi gerekli yoksa hantal kalıyor, bu seferde çok yakmaya başlıyor benim tercihim turbo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Hocam 0 km aliyorsan turbo alacaksin. Kafan rahat bineceksin. 2. El aliyorsan da atmosferik pesinde kosacaksin. Veya turbo alacaksan da masrafini hesaba katacaksin. 3 kurusa 5 kofte yok ne yazikki.

    atmosferik candır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 11 Ekim 2015; 18:35:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    motoru yürütmeden ve kapatmadan biraz beklemek her araç için sağlıklı birşeydir. atmosferiğin devir çevirmesi gerekli yoksa hantal kalıyor, bu seferde çok yakmaya başlıyor benim tercihim turbo

    zenginsin galiba
  • Turbodan bu kadar korkmayın yahu. O kadarda çıt kırıldım değil. Büyük firmalar arge yapıyor sonuçta o turboyu koyarken. Alt devirlerde torkun keyfini çıkarın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Turbodan bu kadar korkmayın yahu. O kadarda çıt kırıldım değil. Büyük firmalar arge yapıyor sonuçta o turboyu koyarken. Alt devirlerde torkun keyfini çıkarın.

    turbodan conta yakanlar var hocam artı turbo masrafı= kazık yemek pahabiçilemez
  • Bende 1.4 90 Beygir Atmosferik Ford Fiesta var, yokuslarda gaza fazla basmanız gerekiyor ancak diğer aracım 1.6 180 beygir Turbo benzin Kuga turbo sayesinde yokuşta 2000 devir bandında bile tork kasayı kaldırıyor . 1.4 1.6 2.0 atmosferikler yetersiz ancak 3.0 atmosferik güzel olabilir. Atmosferik araç gitmesi için basmanız gerek buda turbolu araclara kıyasla geride kalıyor. Ayrıca aynı motor hacminde turbolu olan motor daha fazla güç sunar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Turbodan bu kadar korkmayın yahu. O kadarda çıt kırıldım değil. Büyük firmalar arge yapıyor sonuçta o turboyu koyarken. Alt devirlerde torkun keyfini çıkarın.

    turbodan conta yakanlar var hocam artı turbo masrafı= kazık yemek pahabiçilemez

    Turbo masrafı dediğin şey 150 200 bin kilometrede olur. Turbolu araçta kullandık. Kilometresi 250 260 binde olmasına rağmen turbosu orjinaldi. 1300 liraya değiştirildi sonradan. Sağdan soldan duyduğun şehir efsanelerine aldırma. Atmosferik=gitmiyor. Yüksek devir çevir deme. Hem motor ömrü hem konfor hem de yakıt bakımından hoş değil sürekli bağırtmak motoru. Aynı güçte olan motorları düşünürsek turbolu olanın beygirinden standart kullanımda daha çok faydalanırsın. Çünkü alt devirde torkun büyük kısmını verebilir. Sürekli verim alırsın yani motordan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gelin benim GT3 RS'i bir kullanın bir daha turbolu otomobile elinizi bile sürmezsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejoz

    Bende 1.4 90 Beygir Atmosferik Ford Fiesta var, yokuslarda gaza fazla basmanız gerekiyor ancak diğer aracım 1.6 180 beygir Turbo benzin Kuga turbo sayesinde yokuşta 2000 devir bandında bile tork kasayı kaldırıyor . 1.4 1.6 2.0 atmosferikler yetersiz ancak 3.0 atmosferik güzel olabilir. Atmosferik araç gitmesi için basmanız gerek buda turbolu araclara kıyasla geride kalıyor. Ayrıca aynı motor hacminde turbolu olan motor daha fazla güç sunar.

    UP
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Turbodan bu kadar korkmayın yahu. O kadarda çıt kırıldım değil. Büyük firmalar arge yapıyor sonuçta o turboyu koyarken. Alt devirlerde torkun keyfini çıkarın.

    turbodan conta yakanlar var hocam artı turbo masrafı= kazık yemek pahabiçilemez

    Turbo masrafı dediğin şey 150 200 bin kilometrede olur. Turbolu araçta kullandık. Kilometresi 250 260 binde olmasına rağmen turbosu orjinaldi. 1300 liraya değiştirildi sonradan. Sağdan soldan duyduğun şehir efsanelerine aldırma. Atmosferik=gitmiyor. Yüksek devir çevir deme. Hem motor ömrü hem konfor hem de yakıt bakımından hoş değil sürekli bağırtmak motoru. Aynı güçte olan motorları düşünürsek turbolu olanın beygirinden standart kullanımda daha çok faydalanırsın. Çünkü alt devirde torkun büyük kısmını verebilir. Sürekli verim alırsın yani motordan.

    Her turlu atmosferik daha mantikli geliyor bana. Sebepleri.

    Lpg avantaji. Lpg taktirarak turboludan cok daha ekonomik olabilir. Lpg taktirmasaniz bile ikinci elde satarken lpg uyumlu olmasi onemli avantaj.
    Ikinci el degeri. 2. elde atmosferikler daha degerli. Bu yoruma katilmayan eski tsi ve 1.6 golfleri kiyaslayabilir. 1.6lar tsilere gore cok uygun satiliyordu, simdi benzer fiyata gidiyorlar.
    Uzun omur. Atmosferik araclarin uzun omurlu oldugu, daha az masrafli oldugu bir gercek. Aracim 210bin km,de. Motor yag degisimi disinda masraf acmamistir buyuk ihtimal.
    Ilk alim fiyati. Atmosferik araclar turbo araclara gore maliyet olarak daha dusuktur, fiyati daha Uygundur. Bu konuda fordun fiyat listesi iyi bir referans.

    Ayrica soyle bir algi var forumda. Turbo cok az yakar atmosferik icer gibi bir algi var. Kastira kastira turbo araclara 5-6 litre yaktiriyorlar sonra atmosferikler 10litre yakiyor gibi konusuyorlar. Benzer kullanimla, sakin kullanimla atmosferik araclar da gayet ekonomik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    gelin benim GT3 RS'i bir kullanın bir daha turbolu otomobile elinizi bile sürmezsiniz.

    güzel seçim
    aman hocam kronik sorunlu tsi turboları kullanmayın aklınızın bir köşesinde olsun....
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.