İyi güzel yazmışsınız da her yerde lpg den anlayan iyi ustalar olmuyor. Örnek Ordu. Kasap dolu. Deneme yanılma yoluyla sorunu çözmeye çalışıyorlar. Üstelik Lpg fiyatı da sizin yazdığınız gibi ucuz değil. Hâl böyle olunca da insan "Lpg bana uzak olsun." diyebiliyor. |
Atmosferik vs Turbo (8. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: teteniBöyle yazınca bazı insanlar direkt "Ne olursa olsun. Benim yaptığım doğrudur." ya da "Kendi tercihinin doğru olduğunu ispatlamak adına benim malımı kötülüyor." mantığıyla cevap yetiştirmeye kalkıyorlar. Halbuki isteyen istediği yakıtı kullansın. Bir başkasının kullandığı yakıtın ne size ne bana ne faydası ne zararı var. Tecrübeleri paylaşmak adına yazdığınız belli. Belli ki zamanında Lpg kullanmışsınız. Yazdıklarınıza katılıyorum. Ben de zamanında Lpg kullandım. Maddi anlamda pek fazla getirisi olduğunu söyleyemem.
Aynen oyle hocam. Keske reel tasarrufunu gorseydik de, bizim icin de alternatif olmaya devam etseydi
Bir de ikinci elde lpg takilmis araclar daha pahali muhabbeti var. Aksine aranan ve degerli olan "daha once hic lpg takilmamis" araclar oluyor. Lpg ya aracin degerini dusuruyor, ya da en fazla ayni kaliyor. Kimse eski lpg.den kalan sorun potansiyeli ve yipranmayi istemiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandxİlk alım fiyatını hiç hesaba katmiyorsunuz. Bu fiyat farkının getirisini, değer kaybını hiç hesaba katmiyorsunuz. İkinci el kısmını hiç hesaba katmiyorsunuz. Lpg uyumlu araçlar ikinci elde daha değerli. Yaş büyüdükçe lpg kullanımı çok artıyor. Km arttıkça turbo araçların arıza masrafları artıyor. Performanslı vs kullanımda yuzdesel artmasa bile birimsel olarak çok artıyor lpg kazancı. Böyle kullanımda turbo ünitelerin ekonomisi gidiyor. Ülke olarak da nasıl kullandığımız ortada.
Lpg savunmuyorum ama herhangi bir turbo motora göre en az %30 avantajlı olacaktır.
2013 model golf 7 1.2 tsi ve diger markalarin lpg uyumlu atmosferiklerini kiyaslayabilirsiniz hocam. Golf.ler degerini daha fazla korumus olarak gorunuyor
Konu tam olarak lpg uyumsuz araclarin tutulmamasi degil. Sarfiyati dizginlenemeyen lpg uyumsuz araclar tutulmuyor. Mesela 2005 avensis 2.0 atmosferik direkt enjeksiyon motor tutulmaz. Ama 1.6 mpi atmosferik tutulur
1.6 fsi passat tutulmaz, 1.6 hitler passat tutulur
Eski araclarda lpg.nin oncelikli hale geldigi dogru ama konu daha komplike. Aracin yakiti tasarruflu olmali. Yakiyorsa da karsiligini vermeli
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 21 Nisan 2021; 9:9:30 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Atmosferik devir çeviriyor ama turbo da ömrü boyunca yüksek basınçta çalışıyor. Ömür konusu çevirdiği devir sayısından ziyade bakım ve kullanımla alakalı bence. Şahsen ben lpg uyumu, sorunsuzluk ve onarım kolaylığı için atmosferik araç tercih ediyorum. Kişisel tercihler değişkendir tabi. Litre hesabı yapmakla uğraşmıyorum şu an 2016 1,33 Corolla ile lpg'de şehir içi 28-29 kuruş falan yakıyorum. Kullanımım normal yani az yaksın diye basmam gereken yerde basmamazlık yapmam.
-
3.5 LT V6 ve üzeri atmosferik kullananlar harici atmosferik motoru övenler, turbo motor isteyipte fakirlikten alamayanlardır. bu zamanda hala atmosferiği savunmanın başka açıklaması olamaz.
-
Bende corolla var 2020 1.6 LPG takmadım benzinde biniyorum 6 bin km yaptım. Şuan memnunum bundan önce de 2018 LPGli corolla vardı. Hiç bir avantajını görmedim. LPG performansı çok yiyor -
Bu sizin bölgenizle alakalı bir durum 😉
Samsunda anca iyi LPG servisi vardır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 21 Nisan 2021; 10:59:40 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yanılıyorsun hocam turbo iyidir hoştur hatta 1,33 Corolla'dan önce 2015 dci Clio vardı nasıl bir fark olduğunu en iyi ben bilirim ama araç alırken tek kriter motor gücü değil emin ol. Ayrıca 3.5 V6 demişsin de sen hiç 2000 motor pejo 406'ya bindin mi?
-
Hızlanma,cekişte ve beygirde fark olmaması lazım ki eğer oluyorsa ya LPG kiti yada ayarlar yada montaj kalitesizdir önceki aracınızda vede LPG de performans isteniyorsa kesinlikle iridyum buji en az vede mümkünse ngk LPG bujisi ile kullanılmalı vede 60 bin km ye riayet edilerek düzenli bujiler depiştirilmeli. Hava hava karışımı daha homojen ve etkin ve yanma kalitesi daha yüksek olabilir. Ama bu LPG kalitesi lpg kiti kalitesi vede LPG montajı çok önemli. Eper arabayı törpülediğini hissediyorsanız muhtemelen fakir/zengin karışım muhabbeti vardır subap erimesi yanması genleşme katalizör erimesi şusubusu cıkmask için çok bir zman yoktur 😉
Bazı acıklamalar buradaki linkte var
https://www.youtube.com/watch?v=5DLLVvwasq0&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Bu konuda da düşüncenize katılırım. Lpg kitine -örnek vermek gerekirse- 3000 TL verip aracınıza takdırdınız. Aracınızı 1 hafta sonra satmaya kalkın. Aracınıza takdığınız diğer tüm parçalarda olduğu gibi o verdiğiniz 3000 Tl yi aracınızın fiyatına yansıtamıyorsunuz. İstisnayi durumlar eş dost aracı olursa söz konusu olabilir. Geçmişini bilmediğim bir araçta sübap, bobin, buji, boğaz kelebeği, rolanti motoru vs gibi sürprizleri risk almaktansa, Lpg takılmamış bir aracı tercih etmek daha akıl kârı bir iş değil midir? 200.000 km de biri Lpg li biri Lpg siz iki araç olsun. Hangisi daha makbuldür? Alırım Lpg siz olanı kendi bütçeme göre istediğim kiti taktırırım. On binlerce km yapıp da problem yaşamayanlar varmış. Doğrudur. Fakat o araçlar benim gözümde istisnai araçlardır. Bir elin parmaklarını geçmez. Haftanın en az 3-4 gününü sanaai de parçacı arkadaşımın dükkanında geçiririm. Lpg hakkında da kendimce biraz bilgi birikimim var. Aklın yolu bir. İstisnai de olsa aksini iddia etmek yanlış olur. "İlle de Lpg!" diyenin de yolu açık olsun. Ben tecrübe mi yazarım. Kıssadan hisse. Değerlendirip değerlendirmemek diğer forumdaşların yazdıklarıyla birlikte okuyanlara kalmış.
-
Bu çok peşin hükümlü bir yaklaşım olmuş. Sıfır (aldığım) turbo benzinli aracımı satıp, sıfır km atmosferik benzinli araç aldım. İki aracımın performansı da ihtiyacımı karşılıyor. Koşullara göre yeniden turbo motorlu araç da alırım atmosferik motorlu olan da. Aynı şekilde benzinli, dizel ya da hibrit. Konu bireyin fakirliği ile değil rasyonelliği ile ilgili.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plf -- 21 Nisan 2021; 14:52:13 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Mhmmd.239
Hızlanma,cekişte ve beygirde fark olmaması lazım ki eğer oluyorsa ya LPG kiti yada ayarlar yada montaj kalitesizdir önceki aracınızda vede LPG de performans isteniyorsa kesinlikle iridyum buji en az vede mümkünse ngk LPG bujisi ile kullanılmalı vede 60 bin km ye riayet edilerek düzenli bujiler depiştirilmeli. Hava hava karışımı daha homojen ve etkin ve yanma kalitesi daha yüksek olabilir. Ama bu LPG kalitesi lpg kiti kalitesi vede LPG montajı çok önemli. Eper arabayı törpülediğini hissediyorsanız muhtemelen fakir/zengin karışım muhabbeti vardır subap erimesi yanması genleşme katalizör erimesi şusubusu cıkmask için çok bir zman yoktur 😉
Bazı acıklamalar buradaki linkte var
https://www.youtube.com/watch?v=5DLLVvwasq0&feature=youtu.be"LPG kiti yada ayarlar yada montaj kalitesizdir" demişsiniz ya, tamda bundan bahsediyorum. Öyle yada böyle sıkıntılar fazlaca oluyor. İlk gördüğüm Lpg li araç bir öğretmen arkadaşımındı. Yıl 2000 idi. 30 yıl geçmiş hâla aynı sorunlar devam ediyor. Ustaların hepsi beceriksiz olamaz. Dile kolay 30 yıl. Kit üreticileri de aptal değillerdir her halde. Bir sürü arge yatırımları vs. yapıyorlar. Tek noktadan, çok nokta enjeksiyona, oradan sıvı püskürtmeye kadar vardı iş. Fakat sıkıntılar devam etmekte. "Diğer yakıtlara göre Lpg daha sıkıntılıdır" izlenimi oluşması gayet doğal değil mi?
Keşke sorunlu olmasaydı da bende kullanmaya devam etseydim. Fakat olmadı. Hep cepten gitti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 21 Nisan 2021; 11:14:16 >
-
Tövbe ettim LPG ye :) benzinle devam -
bendede cruze 1.6 var lpgli ama benzinde kullanıyorum hep, zaten az yol yapıyorum o yüzden sorun olmuyor.Zaten fabrika verisinin bile altında yakıyor araba benim kullanımımda, şehir içi 33km ortalama hızla 7 litre benzin yaktı mesela bugün sabah trafiğinde.Bugün tsi lar hariç çoğu benzinli araç aynı yakıyor zaten.
Lpgde kullanmaya çekiniyorum çünkü masraf çıkarmasından korkuyorum ve lpgde masraf çıkaracağınada adım gibi eminim zaten.Yok yağ soğutucusu patladı, yok efendim subapları yamuldu yok efendim conta yaktı vs. vs. uğraşılmaz lpg ile.Üç kuruş tasarruf edeyim derken motoru elimize alıyoruz.Motor hararetli çalışıyor lpgdeyken, cehenem sıcağı gibi yanıyor kaput.Arabadan inince bile o sıcağı aracın yanından geçerken hissediyorsun ama benzinde kullanınca hiçbir sıcaklık vs. olmuyor.Bir subap değişeyim desen şuan sanayide 2 3 bin yetkili servisde 6 bin lira fiyat çekiyorlar.Yılda 5 bin km bile yapmıyorum o yüzden tüpe bulaşmıyorum.İlk arabam zaten alırken lpgli olmasına pek dikkat etmedim o yüzden ama arabadan anlayan biri olsaydım kesinlikle tüplü almazdım.
-
😁 oda güzel hocam
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Fiatın neden turbo benzinli çıkarmadığını çok net söyleyebilirim. Çünkü ticari araç olarak kullanılıyor yani LPG uyumu nedeniyle....
-
yeni aldığınız atmosferik araçta turbo seçeneği var mıydı? varsa fiyatını yazabilir misiniz? aldığınız aracın da fiyatını öğrenebilir miyim?
-
2.0 peugeot dediğiniz 1999 yapımı verimlilik fakiri bir motor neyini ovuyorsunuz anlamıyorum? 1.0 120bg aracımla oyun oynarım.
-
Tabi kesinlikle riskli ama burada araç markası ve motoru çok önemli neden? LPG ye ne denli uyumlu takılan kit in ecu su ile aracın ecu yazılımı ne denli örtüşüyor? İşin içine OBD girince inanın işler çok farklı bir boyut kazandı. 0 rakım sayılabilecek bir kıyı kentinde LPG takdırıyor yada ayar yaptırıyorsunuz, lakin rakım 1500/2000 lere cıkınıca 0 rakımda ki basınc ve oksijen oranı ile verilerin alakası kalmıyor! İster istemez fakir yada zengin karışım durumu oluyor. Çekiş düşüklüğü daha gürültülü çalışma gibi sorunlar baş gösterebiliyor ve bu anormal çalışma zamanla bir çok arızayı beraberinde getiriyor maalesef. Benzinde ise aracın ecusu map sensöründen alınan verilere göre benzin ve oksijen oranını anlık değiştirip ayarlıyor. OBD ile de artık bu teknoloji LPG kitlerinede uygulanabiliyor ve ilk yapılan montaj ve benzin enjektörleri m/sn değerlerine göre yapılan gaz ayarlarını %25 yukarı ve aşağı oynayabiliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 21 Nisan 2021; 11:54:1 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Eğer insanları yanıltmak istemiyorsa 80-90 hızla 20 km git-gel yapıyorum, 3 tane trafik ışığı var, hiç trafik yok. Bu şekilde 6 litre LPG yakıyor diyecek. Hiç kimsede buna itiraz etmez zaten. Bir arabanın en az yakabileceği koşul.
aynı şeyi tsi kullanan vatandaş yapsa, yok yakıt üretmişsin, yok yokuş aşağı inmişsin, yok camları açmamışsın vs vs. Türlü türlü laf edersin. En sonunda tüketim öyle ölçülmez dersin.
şuradaki tutumunu yazdım bir kenara. Günün birinde “tsi aracım şu kadar az yakıyor” konusu açıldığında mesaj yazma. Çünkü gelecek şırada söylediklerin.
3 gün önceye kadar Toyota kullanıyordum. Maşallah benim dizelde yaktığımı neredeyse lpgde yakıyor. Araç benzinli olsa dizelden az yakacak. Ama Bunu söyleyince ben fanboy oluyorum.
Hız sınırlara uygun gittiğim için apaçilik yaptığımı bilmiyordum. Bir yaşıma daha girdim. 😂
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X