Atmosferik araçların yüksek devir çevirmeden gitmediğini ve dolayısıyla çok fazla motor sesine maruz bıraktığını biliyoruz. Pekala benim sorum şu; yüksek devirli kullanmak sürtünmenin-ısının artmasına(hararet) ve zamanla yataklara problem oluşturmaz mı? Malesef ucuz yollu tek seçenek 1.4 fire var. 1.3 tce dersek eğer 60-70 bin tl fiyat farkı oluşuyor. Fiat’ın neden bu sene 1.4 turbo benzinli yapmadığını anlamış değilim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MancınıK* -- 19 Nisan 2021; 19:27:23 > |
Atmosferik vs Turbo
-
-
Atmosferik motor yüksek devir nedeniyle aşınmalara maruz kalır, turbo motor ise yüksek basınç nedeniyle strese maruz kalır.
Motor üretiminde kullanılan malzemelere göre ikisi de uzun ömürlü veya kısa ömürlü olabilir. Yani önemli olan motorun tipi değil üretim tekniğidir.
Motoru üreten firmanın metalurji bilgisi iyi ise bakımlarını zamanında yaptırdığınız sürece motor sorunu yaşamazsınız. -
Çünkü FCA Powertrain, "bu yıl ne motor yapsak acaba dur bir de Bursa'ya soralım" demiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 19 Nisan 2021; 19:42:58 > -
Fiatin 1.4 turbo motoru var. Egea a koymuyorlar. Zamaninda linea vardi sanki 1.4 turbo. -
Piston kırılması ve kol çıkarmanın metalurjinin sanata dönüşmüş hali olduğunu da öğrenmiş olduk. -
Atmosferik benzinli motorlar, sorunsuzluk ve uzun ömürlü olmalarıyla bilinir ama. Bence mantık yüksek devir varsa çabuk yıpranır kadar basit değil.
-
Tam da bu akşam bunu düşündüm. 1.4 atmosferik jazz ile 15 km bol dur kalklı yolu 50 dakikada aldım. Buna rağmen yol bilgisayarım 6.5 litreyi gösteriyordu. 0.5 lt az gösterdi diyelim, 7 lt olsun. Bu yolda turbo olsa ne avantajı olur diye de düşündüm. 1.2 puretech ile muhtemelen 8 lt yakacaktım. Ben çoğunluğa göre fazla ihtiyaç ve fayda odaklı bakıyorum olaya. Olmasa da olur yani. Rampada ya da çift yönlü şehirlerarası yolda araç sollarken zorlanırım sadece. -
Üstad, Tce ve Ecoboost nasil sizce?quote:
Orijinalden alıntı: Guest-007649809
Bu mesaj silindi.
Ozellikle 0.9 Tce 800 bin km sorunsuz bi sekilde test edilmis bi motor? Siz ne dusunuyorsunuz. -
Hiç güleceğim yoktu akşam akşam.
-
Turbo benzinliler az falanyakmiyor onu gecin.Atmosferik alinir lpg takilir binilir.Km de 70 kurus yakip az yakiyorum diyen varsa Allah akil fikir versin. -
Aramizda hala turbo motorun tsi ile ortaya ciktigini sanan sozde makine mubendisleri var forumda. Yazik guzel ulkemin egitim sistemi bitmis.
Ayrica ihtiyaca butceye gore iki motor tipi de alinabilirdir. Hersey ekonominize ve isteklerinize bagli. -
124 spider motorunu koymaları lazım 1.4 turbo 140 HPquote:
Orijinalden alıntı: electrun
Fiatin 1.4 turbo motoru var. Egea a koymuyorlar. Zamaninda linea vardi sanki 1.4 turbo.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlee89 -- 19 Nisan 2021; 20:53:57 > -
Lineayı bilmiyorum ama benim bildiğim bravo ve giulietta da 1.4 tjet motor vardı eskiden, artık üretmiyorlar sanırım o motoru -
İlk turbo benzini yapan derken?quote:
Orijinalden alıntı: Guest-007649809
Bu mesaj silindi.
Sen makine muhendisi olduguna emin misin? -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-007649809
Bu mesaj silindi.Piyasada geçmişten beri en yaygin turbo benzinli motorlu platformlari kullanan volvodur 80 lerin sonunda volvo turbolu motorlarini piyasa surdugunde değil vw premium alman rakipleri bile Volvo nun gerisindeydi
-
Atmosferik motor ile devire sadece yokuş çıkarken ihtiyaç duyuyorum. Oda 5000 filan değil 3500 maksimum.
Atmosferik ve turbo motorun kendinde göre avantaj ve dezavantajları var. İsteyen istediğini kullansın. -
O dönemler VW dizel peşinde koşuyordu.
-
0.9 tce nerede ve kim test edildi ilgili kaynak linki varmı hocam 🤔quote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07
Üstad, Tce ve Ecoboost nasil sizce?
Ozellikle 0.9 Tce 800 bin km sorunsuz bi sekilde test edilmis bi motor? Siz ne dusunuyorsunuz.
Alıntıları Göster -
Benzini içiyordu ve güncel Euro normlarını karşılamadığı için üretimi bitti. Fiat'ın atmosferik 1.6'sını bile Euro 6'ya uyduramadılar.
Türkiye'de şehirler arası 500 km'lik yolculuğunuzun en fazla 50 km'lik yokuş gibi tırmanışlarında atmosferik motor zorlanır. Geri kalan yollarda turbolu ve atmosferik araçların performansı aşağı yukarı aynıdır. Bahse konu 50 km'lik kısmı turbolu bir araç 120 km hızla giderken, atmosferik bir araç ortalama 90 km hızla çıkabilir. O da motoru zorlamadan, 3500 devirde falan. Turbolu araç -> 120 km hızla 50 km'yi 25 dakikada gider. Atmosferik araç -> 90 km hızla 50 km'yi 33 dakikada gider. Aradaki fark, sadece 8 dakika. 100 km ortalama hızla bu yolculuğu yaptığınızı düşünürsek turbolu araç gideceği yere 5 saatte giderken, atmosferik araç 5 saat 8 dakikada gider. Ortalama 50-60 kuruş yakan turbolu araç bu yolculuğu 250-300 TL'ye yaparken, Ortalama 25-30 kuruş yakan LPG'li atmosferik araç bu yolculuğu 125-150 TL'ye yapar. Benim hayatımdaki 8 dk çok önemli onun için aynı yolculuğa iki katı fazla yakıt parası ödemek istiyorum diyenler turbolu, 8 dk geç gidip aradaki 150 lirayla ailece yemek yerim diyenler atmosferik arabaya binebilir. Benim bakış açım bu. :) |
Atmosferik motor yüksek devir nedeniyle aşınmalara maruz kalır, turbo motor ise yüksek basınç nedeniyle strese maruz kalır.
Motor üretiminde kullanılan malzemelere göre ikisi de uzun ömürlü veya kısa ömürlü olabilir. Yani önemli olan motorun tipi değil üretim tekniğidir. Motoru üreten firmanın metalurji bilgisi iyi ise bakımlarını zamanında yaptırdığınız sürece motor sorunu yaşamazsınız. |
Piston kırılması ve kol çıkarmanın metalurjinin sanata dönüşmüş hali olduğunu da öğrenmiş olduk.
|
Sen makine muhendisi olduguna emin misin? |
Aramizda hala turbo motorun tsi ile ortaya ciktigini sanan sozde makine mubendisleri var forumda. Yazik guzel ulkemin egitim sistemi bitmis.
Ayrica ihtiyaca butceye gore iki motor tipi de alinabilirdir. Hersey ekonominize ve isteklerinize bagli. |
7) Otomobil bölümünde sıkıntı yaratan en önemli konulardan biri FANATİKLİK konusudur. Fanatiklik Babında, yersiz ve sürekli tartışma yaratacak konular açan veyahut o markayı savunmak adına forumdaki üyelere hakaret mertebesinde mesajlar yazan ve de sürekli bir markayı körü körüne savunan üyeler hem yöneticiler tarafından uyarılabilir mesajları silinebilir ileri gidildiği takdirde cezada alabilirler. Bu konu Forumun özellikle Otomobil bölümü için kesinkes dikkate alınması gereken kurallarındandır... |
Atmosferik kullanıcısı olarak,nefret ediyorum.Hiçbir mantıklı yanı yok şu motorları kullanmanın artık. |
G Guest-007649809 demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Piyasada geçmişten beri en yaygin turbo benzinli motorlu platformlari kullanan volvodur 80 lerin sonunda volvo turbolu motorlarini piyasa surdugunde değil vw premium alman rakipleri bile Volvo nun gerisindeydi |
Discovery’de yeni Aston Martin Vantage yapım sürecini izlemiştim. Başmühendis “motora turbo eklemek markaya ve emeğe ihanettir” demişti. Motor da V12
|
Benzer içerikler
- fiat ducato en çok tutulan modeli
- radyatör hortumu neden büzüşür
- mavi duman atma
- kare plaka muayeneden geçer mi
- alkolmetrede alkol çıkmaması için ne yapmalı
- fiat pulse
- akü markaları
- hyundai verna
- zes şarj istasyonu fiyat
- range rover evoque 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X