Şimdi Ara

Atmosferik vs Turbo (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
217
Cevap
1
Favori
9.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt

    Euro 6d-TEMP ve 6d ile onun da sonu geldi. İsterlerse 2 milyon km test etmiş olsunlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 19 Nisan 2021; 21:5:37 >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    Hocam bu 0.9 tce testinin bilgisini nerden aldınız ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Piyasada geçmişten beri en yaygin turbo benzinli motorlu platformlari kullanan volvodur 80 lerin sonunda volvo turbolu motorlarini piyasa surdugunde değil vw premium alman rakipleri bile Volvo nun gerisindeydi



    Alıntıları Göster
    Üstad aynı dönemde Opel' de ciddi derecede başarılıydı Turbo besleme unitelerde.

    92 çıkışlı Calibra Turbo 4x4 ve 93 çıkışlı Vectra A Turbo 4x4, 204hp lik 2.0Turbo motoru ve 6.9sn lik 0-100 değerleri ile dönemin en başarılı araçları arasındadır.

    Yine ayni dönem Lotus işbirliği ile geliştirilen ve Lotus tarafindan modifiye edilen motoru ile 91 çıkışlı Omega A Turbo (Lotus Omega) Çift turbolu motoru ile Fastest Saloon Car on the Planet unvanini uzun süre elinde bulundurmuştur.
    E39 M5 çıkınca da ünvanı ona devretmistir.


    Güzel bir nostaljik video :))




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 19 Nisan 2021; 21:10:30 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Navi kullanıcısına yanıt
    Sizinle aynı kanaatteyim kullanımla alakalı atmosferik motorda ara hızlanmalar yavaş devir yükseltmek gerekiyor.olması gerekeni Turboda torku minimal devirlerde alıyorsunuz. Rampalı yüklü araçlar için mükemmel bir teknoloji sürüş keyfi içinde tabiki turbo çok keyifli 😉 ama ben 95 km CC ile sağ şeritte LPG ile minimum yakıt maksimum km yapmayı seviyorum. Önceliğim cebim 😎



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 19 Nisan 2021; 21:13:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • cormen kullanıcısına yanıt
    Nasıl yani hocam anladmım 0.9 tce Euro 7 ye uyarlanamaz mu diyorsunuz ileriye dönük

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Motor swaplayan üstadlara göre atmosferik gibisi yoktur lakin turbodan en iyi verimi bu şekilde aldıklarını söylüyorlar tek bir büyük turbo kullanıyorlar dci ve mjet bide psa grubu dışında ekonomi pek mümkün değil japon ve alman markalar bu stabiliteyi asla yakalayamadılar dizelleride hep çöp motor olarak çıktı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ozanbey86 O kullanıcısına yanıt

    Commonrail'de 2000 bar civarı yüksek basınçları bulana kadar 2200 bar püskürtebilen PD dizeller performans ve ekonomi olarak çok daha iyiydi ama traktör misaliydiler. Commonrail 2000'leri gördükten sonra PD'nin de amel defteri kapandı. Binek otomobillere dizeli getiren VAG'dir. Biraz acımasız yorum olmuş. :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 19 Nisan 2021; 21:18:15 >
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt

    Hayır

  • Şahsen ben 1.4 Fire aldım sıfır olarak, ilk arabam olduğu için şimdilik idare ediyor ama performanslı değil, kaçmıyor, çok yakıyor. Yakıt sarfiyatını azaltmak için dikkatli kullanmak lazım. Turbolu bir motoru arıyorum şahsen.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Wuluan kullanıcısına yanıt

    Ortalama tüketiminiz ne kadar?

  • cormen kullanıcısına yanıt
    hocam yaklaşık 1000kmdir sürüyorum şehir içi bol dur kalklı trafikte 8.3 litre. Uzun yolda 5 litrelere kadar düşürmeyi başardım, sakin sakin ort 90km hızda sürerek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • En iyisi 1.2 turbo


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 ecoboost buna güldü :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wuluan

    hocam yaklaşık 1000kmdir sürüyorum şehir içi bol dur kalklı trafikte 8.3 litre. Uzun yolda 5 litrelere kadar düşürmeyi başardım, sakin sakin ort 90km hızda sürerek.

    Gerçekten şehir içi bol dur kalk olan bir yerde turbo benzinin ne yakmasını bekliyorsunuz ki? Egeanızın 8.3 yaktığı yerde tsi bir araba da 7 yakacak. Hoş 8.3 de İstanbul için hiç de kötü bir değer değil. Gerçi senaryoya da bağlı. Ben Ankara'dayım. Sabahları kısa mesafe ve yokuşlu trafikte kullanıyoruz arabayı. Bundan 1 ay önce filan havalar soğukken 12 litre yakıyordu. Araba 1.6 civic otomatik. Lpg de var tabi. Mazda'nın skyactive gibi motorları haricinde atmosferik motora lpg takmamak için bir sebep yok bence. Egeaya lpg taktırın memnun kalırsınız ekonomisinden. Maalesef benzinli arabanın kaderi şehir içi trafikte çok yakmak. Ekranda yüksek değer okumak moral bozuyorsa en iyisi dizel.





  • Türkiye'de şehirler arası 500 km'lik yolculuğunuzun en fazla 50 km'lik yokuş gibi tırmanışlarında atmosferik motor zorlanır. Geri kalan yollarda turbolu ve atmosferik araçların performansı aşağı yukarı aynıdır. Bahse konu 50 km'lik kısmı turbolu bir araç 120 km hızla giderken, atmosferik bir araç ortalama 90 km hızla çıkabilir. O da motoru zorlamadan, 3500 devirde falan.


    Turbolu araç -> 120 km hızla 50 km'yi 25 dakikada gider.

    Atmosferik araç -> 90 km hızla 50 km'yi 33 dakikada gider.


    Aradaki fark, sadece 8 dakika. 100 km ortalama hızla bu yolculuğu yaptığınızı düşünürsek turbolu araç gideceği yere 5 saatte giderken, atmosferik araç 5 saat 8 dakikada gider.


    Ortalama 50-60 kuruş yakan turbolu araç bu yolculuğu 250-300 TL'ye yaparken,

    Ortalama 25-30 kuruş yakan LPG'li atmosferik araç bu yolculuğu 125-150 TL'ye yapar.


    Benim hayatımdaki 8 dk çok önemli onun için aynı yolculuğa iki katı fazla yakıt parası ödemek istiyorum diyenler turbolu, 8 dk geç gidip aradaki 150 lirayla ailece yemek yerim diyenler atmosferik arabaya binebilir.


    Benim bakış açım bu. :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Piyasada geçmişten beri en yaygin turbo benzinli motorlu platformlari kullanan volvodur 80 lerin sonunda volvo turbolu motorlarini piyasa surdugunde değil vw premium alman rakipleri bile Volvo nun gerisindeydi



    Alıntıları Göster

    Ben geçmişte volvonun tasarruflu bir motorunu duymadım. Eskiden turbo tasarruf amaçlı kullanılan bir kit değildi. Vw bunu tasarruf amaçlı kullandı ve başarılı oldu. Devir tasarruf devri


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Bu mesaj silindi.
    O zaman downsizing diye en baştan belirticeksin :)

    Evet tsi bu işin öncüsüdür.

    Ondan once en düşük olarak sadece D segmentlerde 2.0T olarak görürdûk turboyu... Ya da C segmentin spor özel seri modellerinde. Şehiriçinde 13-14lt ile gezerlerdi. Şuan ayni koşullarda 1.5tsi ler 8-9lt ile geziyor ve performansi eski 2.0t ler ile ayni üstelik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik araçları maksimum torku verdiği devirde sürmek lazım ne çok düşük ne çok yüksek, çok düşük devirde avans vurdurursan zararlı çok yüksek devirde dolanırsan oda zararlı her atmosferik motorun ideal gücü ürettiği orta devir bandı vardır onu kullanmak lazım.

  • yüksek hacimde atmosferik tercih ederim. türkiyede şartlardan ötürü bu olmayacağı için seçenek turbo olmalı. hele düşük hacimli motora sahip bir araç bakıyorsam adresim kesinlikle turbo olur. düşük hacimde atmosferik tam bir kanserdir.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.