1.3t olarak güncellediler egeada yok < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Atmosferik vs Turbo (4. sayfa)
-
-
Güncellenmedi. GSE / FireFly dedikleri bambaşka, farklı tasarım bir motor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 20 Nisan 2021; 1:17:36 > -
Benzin olmuş 7 lira ne turbosu ya.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benzin 7 lirayı ilk kez geçeli 2,5 yıl oldu yalnız. Hatta tam olarak 6 Ekim 2018'de.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 20 Nisan 2021; 1:26:57 > -
Merhaba,
Atmosferik motorlar;ya silindir hacminden güç alırlar yada devirden güç alırlar.Sizin bahsettiğiniz motor genel tüketici beklentilerine cevap veren bir motordur yani hem düşük silindir hacmine sahiptir hem de çok yüksek devirlerde kullanılmak için üretilmemişlerdir.
Sizin kullanımız da A noktasından B noktasına gitmek ise ve çok da yakıt da tüketmek istemiyorsanız 3.000 d/d devir çevirerek vites değiştirmek size yetecektir,fazlasına da lüzum yoktur.Elbette sürekli olmamak koşuluyla 5.000 d/d da çevirebilir.
Turbo motorlar aşırı beslemeye sahip oldukları için maksimum torku daha düşük devirde alırlar ama teknolojileri sebebiyle hem alırken hem de yürütürken daha pahalıya malolurlar.
Bahsettiğiniz 1.4 atmosferik motorlu araç normal şartlarda kullanılır ve düzenli bakımı yapılırsa size uzun süre hizmet eder.
Bu arada Fiat PSA grubu ile birleştiği için kısa zaman sonra 1.2 turbo motorlara geçebilir ama elbette önümüzdeki birkaç ayda değil.
-
Atmosferik kullanıcısı olarak,nefret ediyorum.Hiçbir mantıklı yanı yok şu motorları kullanmanın artık.
-
Atmosferik motorlu arabaya LPG takar daha az yakarak giderim diyenler olmuş. Amaç sadece yakıt ise doğru ama 16 yıl atmosferik motorlu araçlara binip turbo benzine geçmiş biri olarak şunu söyleyebilirm ki araba sürmek acayip keyif veriyor. Gaz tepkimeleri olsun, 6. viteste bile rampada bayılmadan gidebilmesi olsun.. tadından yenmiyor. Tabi yılda 15.000 km den fazla araç kullanılıyorsa turbo dizel tercih edilebilir ama bu saatten sonra atmosferik + LPG avantajından bahsetmeyin. Motor ömrünün kısalması, motor performansının düşmesi, LPG tankının bagajda yer kaplaması gibi sıkıntılara hiç gerek yok. Alın turbolu bir araç, geçin artık.
-
hangi motor ureten firma pistonu kranki biyel kolunu kendi bunyesinde uretiyor?quote:
Orijinalden alıntı: Acil Stop
Atmosferik motor yüksek devir nedeniyle aşınmalara maruz kalır, turbo motor ise yüksek basınç nedeniyle strese maruz kalır.
Motor üretiminde kullanılan malzemelere göre ikisi de uzun ömürlü veya kısa ömürlü olabilir. Yani önemli olan motorun tipi değil üretim tekniğidir.
Motoru üreten firmanın metalurji bilgisi iyi ise bakımlarını zamanında yaptırdığınız sürece motor sorunu yaşamazsınız.
www.kanca.com.trwww.kanca.com.tr | KANCAhttp://www.kanca.com.tr/Default.asp?Section=Product&Act=List&ID=1
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Maksimum tork 4000 devirde ama bir anda gelip sonra tekrar yok olmuyor. 40000 devirde 200nm tork varsa, 3500'de de 4500'de de en az 170-180nm tork devam ediyor. Dolayısıyla ne kadar devir çevirirseniz o kadar fazla güç üretir (tabii motor tasarımından dolayı bir yerden sonra güç azalmaya başlar lakin bu da 6000 devirden önce değildir çoğu motorda).
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tdci ile ilgili hiç birşey yazmadım psa da benzinli motorlarıda performans üzerine olduğu için genel yazdım lakin herhalükarda dizelde alman ve japonlardan daha iyi motorlar ve almanlarda fransızlardan motor alıyorlar bir çoğu modelde dizel üniteleri sağlıklı olmadığı için fakat bu skala 2.0-2.5 hacim altı için geçerlidir dci ve ödüllü mjet 'ler problemsiz değillersede bir çoğunda bir iki tık çok daha iyiler hem ekonomi hem performans olarak
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: cormenGüncellenmedi. GSE / FireFly dedikleri bambaşka, farklı tasarım bir motor.
Güncelleme değil de yeni motor demek lazımdı doğrusun hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: gencturk33Türkiye'de şehirler arası 500 km'lik yolculuğunuzun en fazla 50 km'lik yokuş gibi tırmanışlarında atmosferik motor zorlanır. Geri kalan yollarda turbolu ve atmosferik araçların performansı aşağı yukarı aynıdır. Bahse konu 50 km'lik kısmı turbolu bir araç 120 km hızla giderken, atmosferik bir araç ortalama 90 km hızla çıkabilir. O da motoru zorlamadan, 3500 devirde falan.
Turbolu araç -> 120 km hızla 50 km'yi 25 dakikada gider.
Atmosferik araç -> 90 km hızla 50 km'yi 33 dakikada gider.
Aradaki fark, sadece 8 dakika. 100 km ortalama hızla bu yolculuğu yaptığınızı düşünürsek turbolu araç gideceği yere 5 saatte giderken, atmosferik araç 5 saat 8 dakikada gider.
Ortalama 50-60 kuruş yakan turbolu araç bu yolculuğu 250-300 TL'ye yaparken,
Ortalama 25-30 kuruş yakan LPG'li atmosferik araç bu yolculuğu 125-150 TL'ye yapar.
Benim hayatımdaki 8 dk çok önemli onun için aynı yolculuğa iki katı fazla yakıt parası ödemek istiyorum diyenler turbolu, 8 dk geç gidip aradaki 150 lirayla ailece yemek yerim diyenler atmosferik arabaya binebilir.
Benim bakış açım bu. :)
Şöyle sorsak daha doğru olurdu; Arabayı kullanırken zevk almak isteyen bastım mı gitsin diyen yakıtı çok dert etmeyen Turbo, ekonomisini düşününen kalan parayı ailecek yerim diyen için de atmosferik lpg li araç kullansın :)
Not:1.4 T 140 astra j sahibi
-
Yilda 8-10.000km arasi km yapan için halen cazip.quote:
Orijinalden alıntı: hoksi
Benzin olmuş 7 lira ne turbosu ya.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: hoksi
Benzin olmuş 7 lira ne turbosu ya.O yuzden turbo, cunku ekonomik
Lpg.li araclar toplam maliyet acisindan az falan yakmiyor. Lpg uyumlu motorlar zaten musrif
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Atmosferik lpg düz vites eski kafadan devam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: echomaniac
Atmosferik lpg düz vites eski kafadan devamEski kafa dediğin at arabasına kadar gider.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Slim CharlesGerçekten şehir içi bol dur kalk olan bir yerde turbo benzinin ne yakmasını bekliyorsunuz ki? Egeanızın 8.3 yaktığı yerde tsi bir araba da 7 yakacak. Hoş 8.3 de İstanbul için hiç de kötü bir değer değil. Gerçi senaryoya da bağlı. Ben Ankara'dayım. Sabahları kısa mesafe ve yokuşlu trafikte kullanıyoruz arabayı. Bundan 1 ay önce filan havalar soğukken 12 litre yakıyordu. Araba 1.6 civic otomatik. Lpg de var tabi. Mazda'nın skyactive gibi motorları haricinde atmosferik motora lpg takmamak için bir sebep yok bence. Egeaya lpg taktırın memnun kalırsınız ekonomisinden. Maalesef benzinli arabanın kaderi şehir içi trafikte çok yakmak. Ekranda yüksek değer okumak moral bozuyorsa en iyisi dizel.
Alıntıları Göster8,5 lt yaksa arabam, sırtımda gezdiririm ödül olarak. Böyle 7-8 lt yakanları görünce imrenmiyor değilim. Ben de Ankara'da yaşıyorum, sabah 6 km, akşam 6 km git gel, bol bol yokuş ve dur kalk var, 16-18 km/s ortalama hızı geçemiyorum bir türlü, 10 lt altını daha görmedim şehir içinde. 11-13 lt arası yakıyor hava/lastik durumuna göre. Yaz aylarında 11 lt, kışın 13 lt oluyor.
Şimdi baktım da sabah 1050 rakımdan 850 rakıma iniyorum, akşam tam tersi 850 rakımdan 1050 rakıma çıkıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 20 Nisan 2021; 11:39:26 >
-
Parası olup araçtan keyif almak isteyenler turbo, 3 kuruşun hesabını yapanlar atmosferik
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: 26_bbz_26
hangi motor ureten firma pistonu kranki biyel kolunu kendi bunyesinde uretiyor?
http://www.kanca.com.tr/Default.asp?Section=Product&Act=List&ID=1
Alıntıları GösterAttığınız link otomotiv yan parça üreticisine ait. Her markanın üretim hattını tek tek bilemem ama motoru tasarlayan firma gidip alakasız bir yerden bulduğu çıkma parçayı alacak hali yok. Motor tasarımına malzeme dayanım bilgisi de dahildir. Hangi parçanın hangi dayanımda olması gerektiği daha proje aşamasındayken belirlenir. Motor üretilen firmada piston, krank gibi parçaların da üretildiğini düşünüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: autindustryO yuzden turbo, cunku ekonomik
Lpg.li araclar toplam maliyet acisindan az falan yakmiyor. Lpg uyumlu motorlar zaten musrif
Alıntıları GösterNasıl hocam anlamadım? Aracım 2004 model 200binde Atmosferik 1.4 16valve 101HP Manuel şimdi fayda olarak düşündüğünde 105 lira civarına 27 litre stepne deki LPG tankım doluyor. Ortalama İstanbul içi tem kullanıyorum Ispartakule Akatlar her gün işe gidip geliyorum 320 ila 340 km yol yapıyorum 100TL ile... Şimdi bana mantıklı bir açıklama yaparmısınız niye turbolu araca geçeyim. Bakın şöyle derseniz haklısınız ben 180 200 sol kapatmayı seviyorum diye evet atmosferik bu noktada kullananı üzer ama. Bu şekilde İstanbul kullanımında bana atmosferik çağ öncesi muamelesi yapan gözümde sığırın tekidir arkadaş bu şehirde bu trafikte turbo motor ile başa çıkılır mı :) Yıllardır böyle araba kullanıyorum dümdüz motor zaten laserline buji ngk bobin takım olarak güvende bineceksen alıyorsun. Ondan sonra yağ ve filtreyle uğraşıyorsun. İş yerinde kullandığımız turbo benzin araçlar vardı bir turbo bakımına girdi hepsi kusura bakmayın da Türkiye şartlarında ben o bakımı karşılayamam karşılayanla da dalga geçerim. Sanayide rektefiye olanlar motorlara bir bakın gözünüzü seveyim. Her gittiğimde 3-7 yaşında BMW Mercedesler motor inik oluyor belki turbo basıncından belki kullanımdan kaynaklı ama asıl israf budur benim gözümde. Çağ öncesi denilen motora devam 👍
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGameGuard -- 20 Nisan 2021; 11:27:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X