Şimdi Ara

Atmosferik vs Turbo (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
217
Cevap
1
Favori
9.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gencturk33 kullanıcısına yanıt

    ben de epey yavaş süren ve süreyi önemsemeyen birisiyim ancak atmosferik motor uzun yolda insanı çaresiz hissettirip şevkini kırıyor. Benim bile "bu ne ya yine mi yokuş" dediğim çok oluyor. Toplumun büyük kısmını da rahatsız ettiğini düşünüyorum.

  • autindustry A kullanıcısına yanıt
    2017 corollam var 56 TL lık gaz ile 244 km yapmış neresi müsrif? 2yilda gaza yaptigim harcama 120 TL filtre değişimi ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aracım atmosferik ama şu an ki kafam olsa turbo araç alırdım. Yok abi yok gitmiyor gibi araba.

    1.0 motor olmasından da kaynaklı tabii o da var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski nesil ve düşük hacimli atmosferik motorlu araçları devirli kullanınca rahatsız ettiği doğru. 2 gündür 1.4 atmosferik Hyundai marka ticari taksi ile işe geliyorum ve motor sesi rahatsız ediyor. Ayrıca aracı arkadan çekiyorlar hissiyatı oluşturuyor. Yeni nesil 1.5 atmosferik motorlu kendi aracımla bu tip eski araçların hiçbir benzerliği yok.


    Yeni nesil motorlu araçlar için;


    Aracın kullanıldığı coğrafya engebeli ise turbo motor tercih edilir. Fiyatları aynı olsa yine turbo motor tercih edilir. Değilse fiyat farkından dolayı atmosferik motorlu araç fiyat/performans olur.


    1.0 turbo fındık motorlu araçlar yüklüyken uzun yolda düşük devirle yokuş çıkmak hayalden ibaret. 5 kişi+bagaj yükü ile çok defa redline devir çevirmem gerekti. Atmosferik motorlu şimdiki aracımla da farklı olmayacak.

  • Mesajım neden silindi ?


    Herkes görüşünü yorumlayıp yazmış, benimkide ; milenyumdan sonra düşük maliyetlerle “downsizing” mottosuyla daha alt segmentlere düşük yakıt tüketimiyle yüksek performans vaad eden TSİ motorların ilk ve öncü olduğunu vurgulamıştım.

    Bu mu silinmesine sebep oldu ?


    Metalurjinin sanata dönüştüğü yer olan yerde üretiliyor demiştim. Almanya metalurji ilminin geliştiği dünya üzerinde ki en güçlü ülkelerden.

    Bu mu silinmesine sebep oldu ?


    Devir tasarruf devri, devir kaynakları en verimli kullanma devri demiştim.

    Bu mu silinmesine sebep oldu ?


    Burada forum kurallarına aykırı bir durum mu var ? Varsa eğer özür diliyorum.


    @anyhill




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-007649809 -- 20 Nisan 2021; 13:39:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7) Otomobil bölümünde sıkıntı yaratan en önemli konulardan biri FANATİKLİK konusudur. Fanatiklik Babında, yersiz ve sürekli tartışma yaratacak konular açan veyahut o markayı savunmak adına forumdaki üyelere hakaret mertebesinde mesajlar yazan ve de sürekli bir markayı körü körüne savunan üyeler hem yöneticiler tarafından uyarılabilir mesajları silinebilir ileri gidildiği takdirde cezada alabilirler. Bu konu Forumun özellikle Otomobil bölümü için kesinkes dikkate alınması gereken kurallarındandır...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    8,5 lt yaksa arabam, sırtımda gezdiririm ödül olarak. Böyle 7-8 lt yakanları görünce imrenmiyor değilim. Ben de Ankara'da yaşıyorum, sabah 6 km, akşam 6 km git gel, bol bol yokuş ve dur kalk var, 16-18 km/s ortalama hızı geçemiyorum bir türlü, 10 lt altını daha görmedim şehir içinde. 11-13 lt arası yakıyor hava/lastik durumuna göre. Yaz aylarında 11 lt, kışın 13 lt oluyor.


    Şimdi baktım da sabah 1050 rakımdan 850 rakıma iniyorum, akşam tam tersi 850 rakımdan 1050 rakıma çıkıyorum. 



    Alıntıları Göster

    Çare düz ve nispeten sıcak bir yere taşınmak.   Bizim mesafe 3 km. Arabanın motoru adam akıllı kendine gelemeden yol bitiyor. Önce yokuş inip sonra çıkıyoruz. Bu senaryolarda 7-8 yaksa arabada sorun ararım.  





  • plf P kullanıcısına yanıt

    Klima da küçük hacimlerde çok etkiliyor diye yorumlar vardı. Muhtemelen turbonun devrede olmadığı devirlerde klima daha çok etkiliyor olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz yolda, şehir içi sürüşlerde atmosferik eksiklik hissettirmez, otobanda özellikle rampalarda sollama yapmazsanız yine sorun yaşamazsınız. Neticede turbolu motorun aynı hacimli motordan farkı elinde bir kamçı olması, sıkıştınız mı basıyorsunuz pedala o da kamçıyı vuruyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Araç yüklü değilse klima etkisi hissedilmiyor ama yüklüyken uzun dik rampalarda klimayı kapatıyordum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheGameGuard

    Nasıl hocam anlamadım? Aracım 2004 model 200binde Atmosferik 1.4 16valve 101HP Manuel şimdi fayda olarak düşündüğünde 105 lira civarına 27 litre stepne deki LPG tankım doluyor. Ortalama İstanbul içi tem kullanıyorum Ispartakule Akatlar her gün işe gidip geliyorum 320 ila 340 km yol yapıyorum 100TL ile... Şimdi bana mantıklı bir açıklama yaparmısınız niye turbolu araca geçeyim. Bakın şöyle derseniz haklısınız ben 180 200 sol kapatmayı seviyorum diye evet atmosferik bu noktada kullananı üzer ama. Bu şekilde İstanbul kullanımında bana atmosferik çağ öncesi muamelesi yapan gözümde sığırın tekidir arkadaş bu şehirde bu trafikte turbo motor ile başa çıkılır mı :) Yıllardır böyle araba kullanıyorum dümdüz motor zaten laserline buji ngk bobin takım olarak güvende bineceksen alıyorsun. Ondan sonra yağ ve filtreyle uğraşıyorsun. İş yerinde kullandığımız turbo benzin araçlar vardı bir turbo bakımına girdi hepsi kusura bakmayın da Türkiye şartlarında ben o bakımı karşılayamam karşılayanla da dalga geçerim. Sanayide rektefiye olanlar motorlara bir bakın gözünüzü seveyim. Her gittiğimde 3-7 yaşında BMW Mercedesler motor inik oluyor belki turbo basıncından belki kullanımdan kaynaklı ama asıl israf budur benim gözümde. Çağ öncesi denilen motora devam 👍



    Alıntıları Göster

    Oncelikle cok sayida lpg.li arac kullanmis oldugumu ve lpg.den de yine ortalamanin oldukca ustunde anladigimi belirteyim


    Bu mevsimde tuketiminize 100 km.de 0.7-1 litre benzin ekleyin 5-10 kurus da oyle tuketiminiz artar. Lpg montaj, bakim, ayar, parca degisimi ve bunlara harcanan vakitle isler iyice komplike hale gelir.


    Sizin kosullarinizda 1.0 turbolar 5.5-6 litre yakiyor. Sahsen lpg ile ugrasmayi biraktim. Bi 10 sene daha direnin sonra elektrikliler gelir

     

    Ayrica atmosferik 180-200le sol serit kapatmaya calisani degil, huzurluca uzun yol yapmayi - yokus tirmanmayi isteyeni uzer  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzin fiyatları 7.22 değil de 4-5 arası olsa atmosferik motoru bırak almayı çöpe at!

    2 haftada bir uzun yol yaptığım için turbo araç seçtim. Arada şehiriçi de yapıyorum ama yaptığıma pişman ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autindustry

    Oncelikle cok sayida lpg.li arac kullanmis oldugumu ve lpg.den de yine ortalamanin oldukca ustunde anladigimi belirteyim


    Bu mevsimde tuketiminize 100 km.de 0.7-1 litre benzin ekleyin 5-10 kurus da oyle tuketiminiz artar. Lpg montaj, bakim, ayar, parca degisimi ve bunlara harcanan vakitle isler iyice komplike hale gelir.


    Sizin kosullarinizda 1.0 turbolar 5.5-6 litre yakiyor. Sahsen lpg ile ugrasmayi biraktim. Bi 10 sene daha direnin sonra elektrikliler gelir

     

    Ayrica atmosferik 180-200le sol serit kapatmaya calisani degil, huzurluca uzun yol yapmayi - yokus tirmanmayi isteyeni uzer  



    Alıntıları Göster

    Belki kullandığım atmosferik araç sayısı sizinkinden çokça azdır ama yaptığım yol azımsanacak miktarlarda değil ve güncel bir turbo benzinin bu kmlerde motor yememesi yağ yakmaması imkansız. Son iki şahsi aracım atmosferikti ilki ile 300bin bunlada 70bin km devirdim ilk aracımı sattigimda 340bindeydi şuan ki aracım 200binde. LPG bakımında eğer çok komplike bir kit kullanmıyorsanız en fazla regülatör enjektör veya filtre değişimi yapıyorsunuz ki bunların kullandığım son araçtaki toplam fiyatı 600TL fakat eski aracımda 1 enjektör 15x LPG filtre suanki aracımda aldigimdan beri 3 kere filtre olarak hesap yaptığımda bana 370bin KM de temizleme ve tesisat işçiliği dahil lpgnin bakım masrafı bugüne kadar 2000-2500 TL olmuş. Bahsettiğim 300bin kullandığım araç 75hp ve otomatik olduğu halde bir turbo kadar olmasada yokuşta uzmuyordu hafif olduğu için. Lakin gel gelelim turbo araçlara s350 den tutun Passat 2.0 TDI Leon 1.0 1.5tsi lara kadar kullandım. Türkiye için tam elektrik hayaliniz varsa onu siz göremezsiniz hocam. Türkiye'de iddaa ediyorum ki kullanılacak motor tipi hybrid LPG dir. Bizim gibi geç adapte olan diğer ülkelerde yaygın olarak ne kullanıldığına kendiniz internetten bakabilirsiniz. Bu ülkede LPG ve Hybrid sayesinde tekrar gündeme gelen atmosferik motorlar asla bitmez. Hem not hemde son olarak şunu da belirteyim turboya karşı biri değilim avantajlarını sağladığı rahatlığı bizzat deneyimlemiş biriyim ama işin içine trafik ve Türkiye şartları girince alt bütçeye uygun gelmiyor benzin turbo motorlar tabiki olay yine bütçeye bakıyor... Dizele hiç girmiyorum bile 😂




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGameGuard -- 20 Nisan 2021; 17:31:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Atmosferikçiler daha grafik vs. yayınlamamışlar. Hele bir "Ziya" vardı. Daha gelmemiş buralara. Arkadaşların iddiası "Atmosferik en az turbo kadar seridir." idi.

  • 1.6 117hp, 152nm torklu benzinli aracım var. Aynı aracın 1.0tsi, 1.2puretech vs versiyonları olsa, aynı fiyata olsa yine gider atmosferigini alırım. Daha çok güven veriyor. Burada sayılan olumsuzluklar benim için pek bir önem arz etmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gencturk33

    Türkiye'de şehirler arası 500 km'lik yolculuğunuzun en fazla 50 km'lik yokuş gibi tırmanışlarında atmosferik motor zorlanır. Geri kalan yollarda turbolu ve atmosferik araçların performansı aşağı yukarı aynıdır. Bahse konu 50 km'lik kısmı turbolu bir araç 120 km hızla giderken, atmosferik bir araç ortalama 90 km hızla çıkabilir. O da motoru zorlamadan, 3500 devirde falan.


    Turbolu araç -> 120 km hızla 50 km'yi 25 dakikada gider.

    Atmosferik araç -> 90 km hızla 50 km'yi 33 dakikada gider.


    Aradaki fark, sadece 8 dakika. 100 km ortalama hızla bu yolculuğu yaptığınızı düşünürsek turbolu araç gideceği yere 5 saatte giderken, atmosferik araç 5 saat 8 dakikada gider.


    Ortalama 50-60 kuruş yakan turbolu araç bu yolculuğu 250-300 TL'ye yaparken,

    Ortalama 25-30 kuruş yakan LPG'li atmosferik araç bu yolculuğu 125-150 TL'ye yapar.


    Benim hayatımdaki 8 dk çok önemli onun için aynı yolculuğa iki katı fazla yakıt parası ödemek istiyorum diyenler turbolu, 8 dk geç gidip aradaki 150 lirayla ailece yemek yerim diyenler atmosferik arabaya binebilir.


    Benim bakış açım bu. :)

    Her turbolu araç LPG uyumsuz olmadığı gibi her atmosferikte LPG uyumlu olacak diye bişey yok. Şehir dışında atmosferik benzinli motor LPG'li bile olsa aynı sürüş şartlarında asla yarı yarıya yakmaz. 1.6 102 HP Hitler ve 1.2 TSİ 105 HP motorlu Golf 6,Leon II,A3 ve Octavia II lerle test yapılsın 1.6 LPGli en fazla taş çatlasın %40 daha tasarrufla gider asla yarı yarıya olmaz. Şehir içinde atmosferik zaten mümkün değil az yakmaz. Turbo benzinli şehir içinde 7-8 litreleri görürken atmosferik 10 litreden aşağı inmez. Ve daha işin içine LPG takma maliyetini, muayenesini ruhsata işleme masraflarını katmadık bile. Ayrıca 1.2 nin MTV avantajı da var.


    Verdiğin örnekten daha iyisini vereyim. Alırım bir Clio 4 0.9 TCe veya Clio 5 1.0 TCe manuel LPG yi takarım hem yokuşu 120 ile çıkarım hemde atmosferik LPGli araçtan daha ucuza 100 liraya 500 km yolu alırım. Hemde düşük MTV avantajına da sahip olurum. Her iki Clioyu da sıfır alıp kullandım. Öncesinde de atmosferik LPG li aracı 3 yıldan fazla kullandım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    20 yıllık hitler motorla kiyalarsaniz evet Atmosferik iki litre fazla yakar. Güncel motorlarla kıyaslamak lazım. Corolla 1.5 ile 1.0tsi golf benzer wltp verilerine sahip. Yaris, corolla testlerinde de ekonomik olduğundan bahsediliyor. Hatta yarisin daha az yaktığını belirtenler var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    20 yıllık hitler motorla kiyalarsaniz evet Atmosferik iki litre fazla yakar. Güncel motorlarla kıyaslamak lazım. Corolla 1.5 ile 1.0tsi golf benzer wltp verilerine sahip. Yaris, corolla testlerinde de ekonomik olduğundan bahsediliyor. Hatta yarisin daha az yaktığını belirtenler var.

    Corolla 1.5 LPG uyumlu değil. En azından eskisi kadar uyumlu değil. Ve güçler birbirine yakın değil. 1.0 TSİ lar şu an 110 beygir 1.5 Corolla 123 beygir. Ayrıca ben yukarıda birebir aynı araçları birebir aynı koşullarda sürülmesini kastettim. Mesela LPGli 1.6 Golf 6 ile 1.2 TSİ Golf 6 500 km giderse tasarruf %40 tan fazla olamaz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    2017 corollam var 56 TL lık gaz ile 244 km yapmış neresi müsrif? 2yilda gaza yaptigim harcama 120 TL filtre değişimi ?

    Lpg yi kaç liradan alıyorsunuz? Bu rakamlar ortalama yakıt tüketiminiz mi? Araç 1.6 dır diye düşünüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 20 Nisan 2021; 21:27:28 >
  • Atmosferik araçtan ilk uzun yolculuğuma kadar memnundum, 4 kişi+bagaj+klima ile 2-3 km uzunluğunda yokuşlar gelince ağam ben iptalim dediğini duydum, yine yüklü şekilde dağ kamplarına gittik virajlı dik dağ yollarında yine iptalim dedi.

    Dip gaz yapsam 6 bin devire çıksam giderdi de niye öyle bi aksiyona gireyim. Turbo demek, rahatlık ve esneklik demek.

    Yakıt işine, dip gazda ben seni geçerim ederim işine girmiyorum, esneklik, rahatlık diyorum, net...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.