Şimdi Ara

Atmosferik vs. Turbo benzin tüketim farkı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
94
Cevap
1
Favori
4.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Tezlerinizle alakasız yaftanız için teşekkür ederim Atmosferik vs. Turbo benzin tüketim farkı 

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Bu forumdaki en eski, en azılı atmosferik savunucularinin basinda ben gelirdim. Eski mesajlarim duruyordur dileyen açıp okuyabilir.

    Bundan 15-20 sene once dogru duzgun verimli turbo benzinli araç yoktu. Olanlar ise deli gibi benzin içer ve arızadan başını kaldıramazdı. Servisten çıkmazdı araçlar. Öyle bir sarfiyatlari vardi ki depoda kaçak var sanırdın.

    Lakin artık oyle değil. Dünya değişiyor, teknoloji ve bilim gelişiyor. Şimdiki turbo benzinliler tam bir teknoloji harikası. Basmazsan, sakin surersen yakmiyor, bastımı da köpek gibi gidiyor. Ayrıca taş gibiler arıza marıza da yapmiyorlar. Sagladıkları mtv avantajı da cabası. Şuan herhangi guncel bir 2.0T uniteden neredeyse 4.0 V8 çekişi alinmaya başlandı.Deli işler bunlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    üstteki 200 hp 2.5 litre toyota , alttaki de 150 hp 1.5 tsi.


    1.5 tsi 222gr/kwh'yı sadece tek noktada verebilirken, toyota %1 daha verimli çıktıyı yani 220 gr/kwh'yı geniş bir devir-yük bandında veriyor.


    ama ezbere baksan 2.5 yakıtı içerken, diğeri dizel ikamesi.

    Atmosferik vs. Turbo benzin tüketim farkı


    Atmosferik vs. Turbo benzin tüketim farkı




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    O yıllarda Volvo ve Saab turbolar çok yaygındı ama aşırı yakan, aşırı arıza veren ne motor vardı hatırlamıyorum açıkcası.. atmosferik motorlarda da gayet problemler oluyordu..


    Aşırı yakıt tüketimi işi antika otomatiklerle gelen bir fenomen.. her gaza bastındığında şanzıman kaçırır.. güç soğrulur gider pelte gibi aktarma.. asıl gelişimin ağababası şanzımanlarda yapıldı doğruyu söylemek gerekirse. ve ben hatırlamıyorum bir S60 T5 330i'den, C320den fazla yaksın veya muadil Saab..


    Daha düşük hacimlerden veya daha az silindirden çok daha fazla güç alındığı doğru..


    Da alındı da ne oldu =) egzotik bir motoru, muhteşem bir sesi kaybettin.


    O yamaçlarda gazlayınca yankılanan senfoni gitti.. yerine bağcılar tiposunun çata pataraları geldi. hoparlörden ses kompoze etmeye çalışıyorlar elektronik olarak abuk subuk işler. yalan değil yani..


    Asıl motivi atlıyorsunuz dostum.. sadece ve sadece emisyon için yapıldı bunlar.. biz ülkecek memnunuz 4.0 v8'in gücüne 2 litre motorla erişebildiğimiz için güç olarak. 2.5 yerine 3.0 yerine 1.6 turbo alabildiğimiz için hatta ne kadar hacim küçükse o kadar memnunuz.. çünkü aracı alabiliyoruz.. sistemimiz bu şekilde müsade veriyor..


    Dünyanın geri kalan gelişmiş ülkelerdeki otomobil tutkunu komünü memnun falan değil.. o adamlar zaten ekstra benzin parasını veriyordu.. aracı alabiliyordu ve mükemmel biçimde keyfini sürüyordu..


    Altlarından V8leri, V10'ları 12'leri aldılar, ve alıyorlar, al dediler sana ufak hacim turbolar, hybridler. elektrikliler.. gibi..


    Yanlış olmasın bende bayılıyorum altarda tork dalgaları ile uçuran araçları.. düşük hacim ve silindirle gelen tüketim avantajlarını. ama hepsi bir arada var olsa çok çok daha zengin bir repertuvar olacaktı. superchargerlar gitti.. rotary motor gitti, 9000 dönen atmosferikler gitti..


    Altın dönem 90'lar ve 2000'lerdi bu yüzden, dayatma yok, zorunluluk yok. İsteyen istediği tarzda motor yapardı.. bu tercih bolluğu da araçlara ayrı karakterler katardı..


    Fakat günümüz dünyasında olamıyor, oldurmuyorlar, tüm mesele bu..





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    20 sene oncenin A4 2.0T leri, A6 2.8T leri keza Opel Vectra C kasanin 2.0T vs şimdiki kadar olmasa da yaygındı yine. Hepsi de sehirici bir V8 kadar tuketen, sanayiden cikmayan arabalardi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Müdür eski leş turbo benzinlilerle şuankileri kıyasliyorum ben.

    Atmosferik toyota ne alaka anlamadim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    "Şimdiki turbo benzinliler tam bir teknoloji harikası. Basmazsan, sakin surersen yakmiyor, bastımı da köpek gibi gidiyor." diyorsun ya, basmazsan 2.5 toyota motoru 1.5 tsi'dan az yakıyor, basarsan da 50 hp fazlası var diyorum ben de.


    yani fark turbo-atmosferik farkı değil. veya turbolar teknoloji harikası olurken, atmosferikler 20 yıldır yerinde saymıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 15 Şubat 2023; 14:39:19 >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Doğru da bunlar direkt enjeksiyon downsized turboların ilk örnekleri zaten hocam..


    2.0T motor 3.2 v6'ların yerini alan ilk motorlar. sonra gelen ilk 1.4Tfsi Vw grup motorlar da problemli idi..


    Vectra'nın ki Saab bloğuydu.. 9-3 vector motoru. normalde Saablarda bir sorun yoktu ama Opel bu. çalışan motoru bozmuş olabilirler =)

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Daha 20 sene önce 1.5 tonluk D segment sedanlarda 8sn lerin altına inemeyen 2.0T bir motor, şuan 1.5 ton arabaya 3.9sn de 0-100 yaptiriyorsa bu bir devrimdir, muhendislik şovudur. Anlı şanlı Atmosferik 6.0 V12 Lamborghinilerin, Ferrarilerin verisiydi zamaninda bu rakam farkindasin demi?


    Ben atmosferik gelişmedi demiyorum. Lakin turbo benzin 10 birim geliştiyse atmosferik 3 birim anca gelişmiştir son 20 senede.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 15 Şubat 2023; 15:54:15 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    20 sene once bunlar vardi işte. Firmalar dogru duzgun beceremiyorlardi turbo benzini. Denk güçteki atmosferiklerden daha çok yakiyorlar bir de üstüne sanayiden çıkmıyorlardi.

    Kim ne derse desin bu hususta gidişata dur diyen, elini taşın altına koyup işin üstüne hakkıyla ilk düşen, TSI onculugunde vw grup oldu. Sonrasi tüm sektörde çorap söküğü gibi geldi zaten. Bugun gelinen noktada turbo vtec bile var, daha baska biseye gerek var mi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Siz kabataslak gidiyorsunuz çok, o zamanın turbosu şimdinin turbosu gibi..


    O zaman downsized direkt enjeksiyon turbo'ların ilk örnekleri idi ve problemler yaşanıyordu.. 15-20 senede düzeltsinler tabiki zahmet olacak.


    Yoksa Volvonun T serilerinde ne problem vardı ki? taa 850 serisinden beri taş gibi 5 silindir motorlar.. bunlar bir büyük motorun ikamesi değildi çünkü. Volvo ana motorlarını böyle yapıyordu.. Saab da aynı şekilde.


    Bütün akımı Volkswagen başlattı evet. Ferdinand piech zamanları öncü görüşlü inovasyon odaklı bir firma bunu inkar edemez kimse.

  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    yaw hocam =)


    2.0T aracı top mermisi gibi fırlatan teknolojiler içinde motorun kendisi en masum olanı..


    O launch control programları.. ışık hızında vites atan kısacık oranlı şanzımanlar.. akıllı diferansiyelli 4 çeker sistemleri olmasa olduğu yerde lastik yakar ancak o 2.0T 400lük araba.


    20 sene önce de vardı 400hp'lik 2.0 turbo lancer, başka 2.0-2.3 turbo- 2.5 turbo araçlar da vardı çok yüksek güçlerde ama onları böyle uçuracak yan teknolojiler yoktu.


    Kaldı ki.. kalkıp 100 120lere geldikten sonra 600hp v12 lambonun Ferrarinin 2.0T araca konum atmasından asıl işi motor mu yapıyor, yoksa o şanzıman 4 çeker sinerjileri mi yapıyor anlaşılıyor zaten.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Yav birak ta 120 den sonra konum atsın bir zahmet zaten. Birisi 6.0lt 600hp digeri kıçıkırık 2.0lt 4 silindir bir unite.

    4 ceker 20 sene once de vardi. 2.0t, 2.8t a4 lerin a6 larin çoğu quattroydu zaten. Lakin bu kadar kısa oranlı ve atik şanzımanları yoktu o konuda haklısın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.