Şimdi Ara

Atmosferik vs. Turbo benzin tüketim farkı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
94
Cevap
1
Favori
4.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kıyasladığınız araçların sınıfı farklı..


    Bırakın turbo-atmosferik kıyaslamasını,


    İki tane turbo motoru veya iki tane atmosferik motoru da kıyaslayamazsınız motorlar dışındaki bir çok şeyi sabitlemeden..


    Yani çıkıp 1.0 turbo Fiesta, 1.4 turbo Golften az yakıyor, yani Fordun motoru daha az yakıyor demek gibi bir şey bu.


    Sizin verileriniz için söylemiyorum verilere bakmadım zaten. ama Tce Clio ile en azından 1.5 Yaris'i kıyaslamanız lazım. bir aydır da ben kullanıyorum 1.5 125 beygir cvt Yaris, kendi aracım 1.4 turbo Astra k.


    34 litre yakıtla 600kmye yakın yol yapıyor izmir şehir içi.. 5.5 litre gibi ortalamam var. tek kişi sakin giderim ama epey trafik de oluyor.. gerçekten astradan sonra aylık depo masrafım 3'te 1 oranında düştü.


    Ama tutup Astra motoru ile de kıyaslayamam yani, atmosferik az yakıyor falan diyemem.. çünkü o araç daha ağır.. tam otomatik şanzımanı var ve motor hem daha güçlü, hemde en en önemlisi daha eski bir makina.. belki 10 yıllık dizayn. Toyotanın 1.5i çok yeni bir motor.


    Doğrudan motorları kıyaslamak bu yüzden zor bir konu.. çok az araçta denk getirmek mümkün. biz aslında komple araç kıyaslıyoruz. çıkan sonucu doğrudan motorun kendine havale ediyoruz ki hatalı bir tutum bu..





  • torquehp kullanıcısına yanıt

    O yıl aralığında düşünürsek mümkün olduğu kadar hafif, manuel veya en kötü ihtimal robotize otomatik vites bir araç bakmanız gerekli.. malesef motorların kendisi pek ekonomik değil.. termal verimleri düşük, sıkıştırmaları düşük, Mpi enjeksiyon, 10w-40 kalın yağlar revaçta..


    Bazı motorlarda subap zamanlaması bile yok, emme kısmında dahi yok.. doğrudan eksantriğe sabit kayışla dönüyor.


    Spesifik bir araç söylemeyim.. B sınıfı manuel araçlar iyi olur diyebilirim. 1.25 fiesta iyidir örneğin. Honda jazz 1.4 16v.. İbiza 1.4 16v.. gibi


    Düşük araç ağırlığı, dar taban lastikle hafif jant, manuel şanzıman bunlar önemli.

  • Yıl olmuş 2023. Atmosferik motor denen çağdışı ucubeyi bu saatten sonra kapıma koymam.

    5.0 V8 yerine 3.0T
    3.5 V6 yerine 2.0T
    2.0 I4 yerine 1.4T
    1.6 I4 yerine 1.0T

    Her turlu tercih ederim. Sessiz sakin konforlu bir şekilde ayağımın altında her devirde balyoz gibi çakan torkla keyfime bakarım. Bu saatten sonra atmosferiğin yükünü ve hantallığını sırtında taşımak hammallıktır.


    Profesyonel pist araçları ve Supersportlar hariç tabi. O ayri bir konu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • "1.0 turbolu 110 beygir bir araç, 1.6 110hp bir araçtan her türlü az yakıyor. "


    "Her türlü" demeniz çok iddialı olmuş, motoruna, aracına, yoluna göre değişir. Yukarıdaki mesajımda Egeanın 1.0 100bg ve 1.6 110bg 2 farklı motorunun benzer ortalama hızlarda yakıt tüketimlerini fotoğraflı olarak paylaştım, tüketim genellikle benzer ve hatta uzun yol tüketimi 1.6 lehine daha makul.

  • torquehp kullanıcısına yanıt

    o yıllardaki b segmenti japon otomobillerinin düşük hız ortalamalı şehiriçi tüketimi günümüz 1.0 turbolarına oldukça yakındır. Jazz-colt-yaris-mazda 2-swift 1.3 motorları gibi. Özellikle honda jazz'daki 1.4 idsi motor 20 km civarı hızlarla bile 7 litre civarı yakar.


    Fakat uzun yolda kısa vites oranlarının da etkisiyle pek verimli sayılmazlar, bugünün 1.0 turbolarından %25-30 civarı fazla tüketirler.


    b segmenti üzerinde bu derece verimli örnek bilmiyorum.

  • atmosferik-turbo tercihine etkili vergi sistemi, nüfus yoğunluğu, alternatif ulaşım imkanları, trafik durumu vs pek çok değişken var.


    türkiye şartları için küçük hacim turbo motor daha iyi bir tercih bence ve pek çok kişiye göre de...


    ama salt verimlilik olarak bakarsan mesela toyotanın güncel camry'de vs kullandığı 2.5 litre güncel atmosferin motorunun maksimum verimliliği ile vw 'nin 1.5 tsi motoru denk, ikisi de 220 gr/kwh civarında. keza mazdanın 2.0 skyactivleri de o seviyelerde.


    sadece bazı hybridlerin atkinson çevrimli motorları bunlardan daha iyi değerler çıkarıyor benzinlide o da 210 gibi oluyor.

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Ortalama hız bir kriter, şoför ve yol koşulları ayrı bir kriter.


    Aşırı besleme sistemleri verimlilik icin is makineleri, ağır vasıta, otobüs, gemi vs birçok alanda kullanılır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Atmosferik vs. Turbo benzin tüketim farkı

    Rakipten kastaniz ne ise cevabı mesajımda. Bahsettiğiniz bu öneri doğru değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verimlilik değil de, turbo motorun mevzubahis gücü sunuş farkı yüzünden diyelim. Yoksa verimlilik diyince iş başka konulara kayiyor.

    Özellikle tonajlı ağır vasıtalar ve ağır iş makinalarına hareket kabiliyeti vermek için atmosferikteki gibi devirlere yayılmış güç değil, bir bukle halinde birden gelen patlayıcı güç gerekir. Turbonun avantaji da burada devreye giriyor. Dizelin zaten halihazırda olan uzun stroku ile birlestiginde de ortaya leziz bir patlayıcı güç çıkıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Konu başlığı ile ne alakası var bu dediklerinin? Adam verimlilik sormuş, sen performansa, kişisel tercihe çekiyorsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap mesajda değil.. söylediğim hiç bir şeyin cevabı veya karşılığı mesajınızda değil. başkasına yazar gibi bir cevap yazmışsınız.


    Nedir bunların rakipleri deseniz yazardım zaten.


    80-90larda 1.3 turbo Uno'nun, renault 5 1.4 turbonun, Punto Gt 1.4 turbonun rakipleri, 1.6 Civic del sol'dur. TU motor 1.6 205-106'lardır. Citroen Ax- GTI, Ibıza Gtı, Corolla 1.6 sport vesaire liste uzar. Bu araçlar birbirine rakiptir..

  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Kişisel tercih değil, dünya çapındaki tüm ağır vasıta ve iş makinesi üreticilerinin/muhendislerinin tercihi.

    E, aklın yolu bir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Aynı gücü doğal besleme motorlar ile de elde edebilirsiniz. Ama hacimden ve ağırlıktan dolayı kullanim ve üretim maliyetleri artar. Verimlilik düşer.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Yine konu ile alakasız mesaj atıyorsun. Üstelik sallamasyon. Atmosferik kalmadı zaten. Hepsi turbo benzin oldu. Atmosferik seçenek olmaktan çıktı. Seçenek olsa hala en yüksek rağbet ona olur.

    Eurostat (Avrupa İstatistik Ofisi) verilerine göre Türkiye'deki her 100 otomobilden 38'inin yakıt türü olarak LPG kullandığı tespit edildi. Yaklaşık 4 milyon 661 bin LPG'li aracın bulunduğu ülkemizde, LPG'li araç sayısı son 10 yılda ikiye katlandı; benzinli araç sayısı ise yüzde 18 oranında azaldı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Bahsettiginiz araçlar arasında ne hacim farkı ne güç farkı var. Hemen hemen aynı araçlar. Bu sebeple aradaki ufak farkları yakalamak zor.


    Ancak örnekleri uç noktalara tasidikca yani V8 motor vs 2 litre turbo gibi, o fark edilemeyecek kadar az olan, marka modele göre 2 yöne çekilebilecek fark görünür hale gelir.


    Herşeyi tane tane açıklamak lazım sanırım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 7 Şubat 2023; 20:32:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Sallamasyon? Neresi sallamasyon anlamadim?

    Günümüzde atmosferik motorlu otobüs veya kamyon/tır var da benim mi haberim yok?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Sallasmasyonun kralını yapmışsın. Resmen üstatın mesajına alem buysa kral benim diyerek sallamasyonda yeni bi ekol başlatmışsın.


    Ya commandx, atmosferikle LPG rakamlarının ne alakası var ? Yani atmosferik motor artık mühendislik artığıdır. Devir TSİ öncülüğünde başlayan “ downsizing “ devri. Devir verimlilik devri, modern mühendislik devri.

    Ya sorarım sana. Acaba şu an 1800’lerde olsaydık o zamanda buharlı motorları mı savunacaktın ? Gerçi sanmam çünkü o zamanlarda japonlar araba nedir bilmiyordu, o zamanlar “kaç yıl oldu saymadım, köyden gideli, mevsimler geldi geçti, görüşmeyeli…” diye binek hayvanlarına biniyorlardı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Uzakdoğuda vardır belki üstat, bunlar mühendislik fukarası, bunlar verimlilik nedir bilmez.

    Bunlard “Aa bu çok güzel oldu ya, ucuzada mâl ettik, arıza da vermiyo, kalsın ellemeyelim ya. Evet kalsın “ zihniyeti hakim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.