Şimdi Ara

Audi A3 8p 1.6 Fsi tekleme, gaz yememe, gaz kesme problemi.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
10.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    bir çok fsi kullanıcısının karşılaştığı soruna parmak basmak istedim. biraz uzun uzadıya yazacağım şimdiden sabırla okuyanlar için teşekkür ederim

    iki sene önce ilk sahibinden 2006 model 1.6 a3 fsi sline araç aldım. kullandığım bu süre içerisinde en ufak bir problem yaşamadım.

    28 ağustos 2017 tarihinde arıza lambası yandı. sonrasındaki bir hafta süreçte zaman zaman sönerek, yandı.
    4 eylül 2017 tarihinde arıza lambası sürekli yanmaya başladı. seyahat halinde ufak teklemeler, devirli giderken gaz kesmeler başladı. uzun yol dönüşü ara ara teklemelerle eve kadar geldik.

    akabininde istanbul yolunda seyahat halinde ilerlerken, aracım aniden gaz yememeye başladı. sol şeritten en sağ şeride zor bela attım kendimi. durur durmaz, aracım kendiliğinden stop etti. tekrar marş yaptım ve yoluma devam ettim.

    sonraki hafta aracımı Ankara'da Başkent Oto Sanayinde bulunan CS Garage Volkswagen Cahit ustanın özel servisine götürdüm. usta bilgisayara bakarak arıza tespiti yaptı. Yakıt ayar basınç valfi arızası zaman zaman uyarısı verdiği için yakıttan olabileceğini ön görerek yakıt almamı ve depoya würth enjektör temizleyicisi eklememi sorunun düzeleceğini iletti. bu arada araçla şimdiye kadar shell dışında sadece 2 sefer kadoilden benzin alındı toplam 100 tl.
    Audi A3 8p 1.6 Fsi tekleme, gaz yememe, gaz kesme problemi.


    denememiz neticesinde sorun ilk bir hafta içerisinde ortadan kalktı, arıza lambası söndü. 1 hafta sonunda depo bitmeye yakınken, önceleri olan küçük küçük gaz kesmeler, hiç gaz yememeye kadar ilerledi. gideceğim yere kalmış 3 km yolu yavaş yavaş stop et, çalıştır, dur kalk geldim. 5 saat sonra geri dönüş için aracımı çalıştırdığımda sorunun devam ettiğini gördüm. benzinliğe kadar gidip yakıt aldım. tekrar würth benzin katkısı kullandım . yola koyuldum fakat 4lü lerimi yakarak 35 km yolu yaklaşık 2 saatte katettim. evime yaklaşık 5 km mesafede yolda kaldım. aracım hiç gaz yemiyordu.

    Cahit ustayı aradım. sorunun devam ettiğini söyledim. akü kutup başını sökerek 2 dk beklememi tekrar takıp yola devam etmemi söyledi. denedim lamba sönüyordu, tekrar yanıyordu ama arızanın geçmesine ilişki tek bir işaret yoktu. 5km yolu 2 kere akü kutup başı söküp takarak, toplamda 1 saatte, arkamdan yediğim kornalarla tamamladım.

    ertesi gün aracımı çalıştırıp denediğimde 10 km yolu ara sokaklarda zor bela gittim. en son durduğumda aracım bu halde idi.
    Karisik Kasetyoutube
    Audi A3 8P 1.6 fsi tekleme, gaz yememe, gaz kesme (çözüldü)
    https://www.youtube.com/watch?v=U9WMZhkvpBI&feature=youtu.be


    bir sonraki gün marş basmama rağmen aracım çalışmadı. uzun marş denemelerinden sonra (25 - 30 defa) aracım çalıştı ama gaz yemiyordu. Cahit usta ya aracımı çekici ile götürdüm.

    ne yazık ki Cahit usta basit bir bilgisayar bağlantısı ve arıza alınmış sonuçlar neticesinde, yorum yaparak yakıt sistemiyle ilgili parçaları değiştirmemiz gerektiğini söyledi. yani deneme yanılma yaptı ve en ucuz parçalardan başlayarak sorun çözmeye çalıştı. ilk önce bir benzin pompası almamız gerektiğini söyledi. onuda yan sanayi, aldı usta taktık sorun düzelmedi. benzin filtresini değiştirdi sorun düzelmedi. halbuki benzin pompalarının basınçları ölçülerek, testler yapılarak arızalı olup olmadığı tespit edilebiliyormuş, sonrasında öğrendik. taktığımız yan sanayi benzin pompasıda orjinale göre az da olsa uğultu yapıyordu.

    tabi bu süreçte parça paraları yazmaya devam ediyor

    en son olarak yüksek basınç ayar regülatörü değiştirmemiz ön görüsüne boğaz kelebeğine balata spreyi sıkarak tespitte bulundu.

    Audi A3 8p 1.6 Fsi tekleme, gaz yememe, gaz kesme problemi.

    Audi A3 8p 1.6 Fsi tekleme, gaz yememe, gaz kesme problemi.

    Audi A3 8p 1.6 Fsi tekleme, gaz yememe, gaz kesme problemi.

    Audi A3 8p 1.6 Fsi tekleme, gaz yememe, gaz kesme problemi.


    ucuzdan pahalıya ilerlemeliyiz ilkesiyle, değişimini savunduğu yüksek basınç ayar regülatörünün çıkmasını denedi ama olmadı. 900 tl fiyat verdiği bu parçayı eğer kesin olacaksa değiştirmesini söyledim. sonuçta araç yürümek zorundaydı. parçanın sıfırını sipariş edeceğini İstanbuldan kargoyla geleceğini iletti. aracımı serviste bırakarak çıktım.

    ertesi gün saat 12.00 civarı servise geldiğimde aracıma parça takılmış toplanmış test yapılmıştı. km sayacımı sıfırlamıştım. toplam 15 km test yapılmıştı. parça kargodan ne zaman gelmişti ne zaman toplanmıştı. ne zaman test edilmişti. bu sorular beynimi kemirirken aracımın olduğunu söyledi. aracımı çalıştırdığımda arıza lambası yanıyordu ama aracım normal bir şekilde ilerliyordu. sebebini sorduğumda emme manifoldunda açılıp kapanan kelebeklerden olduğunu, bir sorun yaratmayacağını söyledi. hiç tüp takılmamış, arıza lambası yanmamış bir araçta başka bir sorundan neden arıza lambasının yandığını sorduğumda, fsi lar kronik sorunlu motor. bu tarz şeyler çok olur dedi. servise bırakmadan önce bu sorunla alakalı bir hata vermiyordu aracım dedim. kelebekleri gerekirse kır ama bu sekilde bin dedi. sorunun çözülmesi için emme manifoldunun komple değişmesi gerektiğini söyledi. fiyatınında 2000tlye yakın bir rakam olduğunu iletti. tamamiyle samimiyetsiz bulduğum bu davranışlardan sonra aracımı alarak servisten ayrıldım. toplamda işçilik dahil 1700tl ödedim. tabi birde silecekleri yenilettim. onada orjinal takıp arka ve ön takımlar olmak üzere ödediğim ücretin içinde 120 tl ödedim. neyse onada eyvallah dedik.

    tam bir hafta sonra aracımı uzun yolda deneyeyim dedim. arıza lambasıyla kardeş olmuştuk adeta. :banghead: bir de ne göreyim. yol dönüşü gene gaz yememe, ve yolda kalma ile karşı karşıya kaldım. 70 km hızla evime binbir tedirginlikte gelebildim.

    Cahit ustayı aradım sorunun devam ettiğini ilettim. sonrasında whatapp aracığıyla yazdım. enjektörlerin değişmesi gerektiğini söyledi. dedim çözülecekse değiştir. ama sonrasında telefonlara çıkmama, yardımcı olmama gibi durumlar ortaya çıktı. Allahtan öyle yaptı.

    usta ellerle, samimiyetine süphe duymayacağım ustayla tanışmama vesile oldu.
    Şaşmazda, (Şu an Sincan Sanayii de) Tuğrul usta ile tanıştık. Konuyu kendisine açtım, kendisi sağolsun, parça parası vererek değiştirmek yerine test ederek çözüm odaklı çalışabileceğini iletti. ilk önce usta bir elektriikçiye giderek tesisatı kontrol ettirmemi istedi. aracı elektrikçiye götürdük, tüm değerleri kalibre ettirdik. sonrasında devam eden sorunumuzun çözümü için süre istedi. aracımızı bıraktık. ilk günün sonunda aracımınız emme manifoldunda bulunan hatasının kelebeklerden değil klape sensöründen olduğunu, elindeki mevcut parçayla test ederek tespit etti. ama gaz kesmemiz hala düzelmemişti. sonraki gün çalışmalarında manifold içindeki müşürü değiştirdiğini ama düzelmediğini iletti. aslında aracımız bilgisayarda gösterdiği hatayı birebir vermediği görüldü. müşürü değiştirmesine müteakip aracımızın orjinal yüksek basınç ayar regülatörünü ve orjinal yakıt pompasını taktığını ondan sonra düzeldiğini iletti. yani eski ustanın taktığı tüm parçaları boşuna almıştık.

    tabi bu aşamaların herbirinde test edildi. aracımı aldığımda sorunlarım düzelmişti. araçta yanan arıza lambası kalmamıştı. Allah kendisinden razı olsun.

    aracım yapıldı ve toplamda 1500 km ye yakın yol yaptım. hep aklımda yolda kalırmıyım süphesi içime işlemişti, sağolsun beni aracımla barıştırdı. masrafa sokmadan çözeceğim demişti. kendisinin duacısıyım. çok makul rakamlarla işimizi çözdü. ve aslında arızasını tespit ettiği kendisinin denemek için elinde tuttuğu klape sensörünü, parasını almadan denemem için aracımda bıraktı. 1.5 aya yakın aracımda kaldı.

    Bu tarz sorunları olup, yardım isteyen arkadaşlar için, güvenle kendisinden destek alabilirsiniz. Tuğrul usta Ankara'da size yardımcı olabilir. (Tel: 0554 896 34 45) (Tuğrul Oto : Ahi Mesut mah. 213. Sok. 6/C Sincan Oto Sanayii)

    yani fsi motoru kötüleyip, bu motor hastalıklı, sorunlu keske almasaydın, diyen ustalara aracınızı elletmeyin. kesinlikle işi bilmiyor ve motordan anlamıyordur. çözüm sunmak yerine paranızı cebinizden almaya odaklıdırlar.

    eğer benzer sorunları yaşayan arkadaşlarımıza bir nebze yardımcı olabileceksem, ne mutlu bana.

    sorun oldukça bu posta gelen arkadaşlar olacaktır. (07.2021) Şu an itibariyle güncelleme girmek istedim. arıza üzerinden geçen zaman yaklaşık 4 sene oldu. km bazında 32000 km oldu. bir ağır bakım geçirdi. tekrarlamadığını eklemek istedim.


    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mAGENTa_ -- 11 Temmuz 2021; 23:30:31 >







  • hocam merhaba,
    aradan 2 yıl geçmiş ama bilgi rica edeceğim mümkünse.
    Aracın hata vermesini müteakip ikinci usta eksi parçaları geri taktı demişsin. yazıyı tekrar tekrar okudum ama hangi parça değişince bu sorun düzeldi anlayamadım. bende de aynı sroun var ve can sıkıcı olmaya başladı.
  • chemavea C kullanıcısına yanıt
    merhaba, yorumunuzu kontrol ederken yeni gördüm. aslında linkteki resimlerde gümlemiş ama şöyle ifade ediyim.
    ilk ustanın değiştirdiğin tüm orjinal parçalar sağlammış, manifolddaki yüksek basınç ayar valfi arızalıymiş. sizin sorununuz bundan kaynaklı olup olmadığı kesin olmamakla birlikte resmini koydum.Audi A3 8p 1.6 Fsi tekleme, gaz yememe, gaz kesme problemi. bu parça kaynaklıymış bendeki sıkıntı.




  • merhaba, bende uzun zaman sonra gördüm mesajınızı.
    ben bu kadar parça değişimine girmedim. tamamen sizin tecrübelerinizle ilerledim ve parça değişecek diyenlerden uzak kaçtım.
    istanbul maslak ta bir ustaya gittim. konuştuğumuzda bakış açısı çok etkiledi ve getir tüm sistemi kontrol edelim demesine inanarak götürdüm ona. sabah 08:30 dan 15:30 a kadar tornavida değdirmediler. işten izin alıp ara ara gidip sorduğumda dolaylı olarak öğrendim bunu. :( sonra sistemde sorun yok parça değişecek diyince oradan da kaçtım.

    bende en ucuz çözüme odaklandım ve yabancı site ve youtube paylaşımlarınıda tercüme ederek baya araştırdım, eski sahibi ile görüştüm. ve bakım zamanıda geldiği için eski sahibininde sadece yağına suyuna bakıp bindiğini öğrenince benzin filtresini değiştirdim. ve tüm sorunlarım çok şükür bitti. benzin filtresinin içinden bir avuçtan fazla kum çıktı diyebilirim.

    meğerse benzin filtresi tıkandığı için benzinin yüksek basınç pompasına düşük basınçla gelmesi sonucu ecu kendini korumaya alıyormuş ve teklemeye başlıyor ve hatta stop ediyormu.

    benim çözümüm de bu oldu.

    şimdi hala arıza lambası yanıyor.yüksek basınç pompası hatası ile. ancak bununda sebebi aracın lpg li olması. arada sönüyor sonra tekrar yanıyor. alıştık birbirimize :D

    selametle




  • Merhaba , sorununun çözülmesine sevindim. Yakıt sistemini kontrol eden tüm ekipmanla sorun çıkarabiliyor. Benzini çok düşük seviyelerde kullanmamak gerekiyor. Mümkünse hep çeyreğin altına inmeden benzin almak gerek. Filtreyi değiştirdikten sonra düzeldiğini söylemiştin. Araç lpgye geçtiğinde de aynı şekilde tekleme devaö ediyormuydu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 FSi Jetta aldık, geçen sene 70 bin harcadık.


    Klima kompresörlerde kronik sorun ona da 10 bin gitti.


    Yakıt pompaları da bozuluyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.