Arkadaşlar Merhaba, 2007 model Audi a3 (8p1) 1.6 100 hp otomatik aracımın 2 yıldır süren fakat her ustanın farklı yorumuyla el sürdürmeye çekindiğim ; Rolanti dalgalanması - Işıkta stop etme - özellikle yokuş çıkarken sarsıntılı ve sallayarak ilerleme konularıyla ilgili sorunu çözdüğümü belirtmek isterim. Bu olay BSE motor (yani düz 1.6 100 hp ) araçların başına çok sık gelen fakat Kelebek, ateşleme sistemi, egsoz sistemi vb gibi bir çok ustanın fikriyle değiştirip de sonuca ulaşamayan kişileri gördüm. Güncel olarak hem maliyetinden hem de olayları kısaca anlatmak isterim. Defalarca farklı VW / Audi ustasına gittim fakat hepsi kelebek değişecek, adaptasyon tutmaz, arabayı sat kurtul, ateşleme sistemi komple değişecek, Siboplar yanmış üst kapak sökülecek gibi onlarca farklı yorum aldım fakat hepsinin sağlamlığından emindim ve bu söylemleri bilgisayara bağlamadan yapmak istediler, Bilgisayar bağlayıp hatayı daha doğru görebileceğimize inandığım bir audi servisine gittim, buradaki usta bilgisayara bağlayarak yanma odası hatası veriyor ateşleme sistemin komple elden geçecek yoksa üst kapak sökülüp siboplar değişecek yanık olabilir dedi. Daha sonrasında öğrendim ki bu OBD kabloların orijinali olmaz ise nokta atışı olarak hatayı göstermiyormuş, Bir VW Servis çalışanından yardım alarak orjinal kablosuyla bağlandığında ; Lambda Sensör hatasını aldığımızı gördük, bunun üzerine kendisi motor rolanti dalgalanmalı çalışırken lambda(oksijen sensörü) fişini çekerek dalgalanmanın durduğunu keşfettik. (Önemli olan bir husus ise bu araçlarda 2 adet lambda sensörü bulunuyor, hangisinin arızalı olduğu bilgisayarda gösteriyor ona dikkat ediniz) Arızalı olan bu parçanın yenisini almak üzere 3 adet yedek parçacıdan fiyat aldım, birincisi yan sanayi fakat ithal olan F... ile başlayan markanın sorunsuz çalışacağını söyledi 2.250 TL olacağını belirti. diğer yedek parçaca ise F... ile başlayan markanın kesinlikle uyumsuz olduğunu çalışmaz ise geri iadesinin olmadığını belirterek Orijinal olan NGK Markanın Lambda sensörünü önerdi ( 9 Kasım 2023 Tarihinde Ankara iskitlerde 3.700 TL'ye temin ettim, ) Daha sonra kendi ustamın bu parçayı değiştirmesiyle arabadaki tüm sorunlar çözüldü, arabanın sesi bile değişti diyebilirim. Bu konuyu açma amacım benimle aynı problemi yaşayan veya aynı araç türüne sahip olan kişilerin Doğru OBD kablosuyla bu işi çözümlemesidir. Her gün yeni şeyler öğreniyoruz, ama ben diğer ustaların sözünü dinleseydim bugün cebimden 30.000 TL'ye yakın para çıkacaktı fakat ufacık bir kablo bunun önüne geçti ve sorunu 4,000 TL gibi bir rakama hallettim. Umarım sizlere faydası olur, İyi forumlar dilerim. |
AUDİ A3 - TEKLEME - ROLANTİ DALGALANMA SORUNU ( ÇÖZÜMÜ )
-
-
2006 modelini 2017 yılından beri kullanıyorum hocam. 176000’de aldım, 221000 km’de şu an. Bana bu yazdıkların o kadar tanıdık geldi ve o kadar alıştım ki sorun olarak bile görmüyordum artık. Az önce gelirken bile ışıklarda, trafikte tekleye tekleye; titreye titreye geldim Tamamen anlattıklarını yaşıyorum yıllardır. Dediğin parçayı alıp direk ustaya taktırıcam aşırı kafama yattı, yoksa motoru indirtirler bana tekliyor diye -
Bir de sana bir soru hocam, kısa mesafe kullanıyorum ben aracı sürekli. Sende hiç motor kapağının altında köpüklenme oluyor mu dikkat ettin mi acaba? Su eksiltme yok ama kapağı kaldırdığımda bi ufaktan köpürme oluyor. -
Yok o şekilde bi köpüklenme olmuyor fakat 5w35 yağ kullanıyordum geçen bakıma kadar ve araba yağ 5.000 kmde ortalama 2 lt yağ eksiltiyordu, şuan 10w40 kullandım 8000 km oldu henüz yağ eksiltmedi. Yağ yakma problemi olabilir mi yağ kontrolü de yapın isterseniz,
Eğer aynı sorunlar sizde de varsa öncelikle Düzgün yetkili, mümkünse daha önce vw / audi yetkili servisinde çalışmış ustalara götürüp PC bağlattırın, eğer Lambda sensörü arızası veriyorsa muhtemelen aynısı olacakktır, ama arıza tespiti yapmadan parça almanız sorun olabilir. Çünkü bu parçayı poşetinden açınca geri iade almıyolar ve cidden pahalı bi ürün.
diğer dikkat etmek gereken bi husus da usta arabayı pcye bağladığında lambda yani oksijen sensörü arızası verirse hangi lambdanın arızalı olduğunu iyi öğrenin, çünkü bu araçlarda 2 adet lambda sensörü var birisi manifold çıkışında diğeri de alt egsoz kısmında demişti usta,
Aslında bi yöntemi daha var bunu siz de deneyebilirsiniz, aracın motor kaputunu kaldırınca sağ tarafta silecek önünde bi soket var lambdaya giden, motor dalgalı çalışırken soketi söküp deneyin eğer dalgalanma kesiliyorsa muhtemelen oradandır, ama devam ediyorsa başka bişey olabilir.
Eğer bulamazsanız tekrar yazın fotoğrafını çeker işaretler iletirim.
Sevgiler.
-
Güncelleme : Bazı kişilerden mesajlar aldım, talep etmeniz halinde Ankaradaki yedek parçacı ve tamir eden ustanın numarasını verebilirim.
-
A3 2010 model otomatik vites aracım trafikte dururken ve ışıkta dururken ekran gidip kendi kendine stop ediyor. Anahtarı çıkarıp taktığımda çalışıyor ancak sonra aynı durum farklı zamanlarda devam ediyor. Araç arıza kaydı vermiyor. Araçta orijinal far ampulleri yerine LED ampul takılmış olduğu için sadece lamba uyarısı veriyor. Başka bir arıza yok Fikri olan ustalarım bilgi verir misiniz lütfen
-
Bu titreme sorununum birçok sebebi olabilir, bende tek enjektör arızalıydı hepsini değiştim düzeldi, üstüne zaten oksijen müşürüde arıza verir diye onuda değiştirdim. Şuan olay çözüldü lakin bazen ilk marş basınca rölanti dalgalanıp istop ediyor 2. De alıyor. Yakıt filtresinden şüheleniyorum. Birde araba opeti filan sevmiyor yada diğerlerini direk arıza 50 100 km sonra arıza lambası yakıyor. Ne zaman petrol ofisinden yakıt alıyorum lamba kendiliğinden sönüyor
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X