Şimdi Ara

Corolla Rölanti Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
34.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. 99 model 1.3 otomatik vites corolla terra aracım. sorun şu. motor ısınınca rölanti düşüyor. motor soğukken başta 1200-1100 devirde iken, motor ısındıkça 600 deviri bazen daha da aşağısını görüyor, titreme oluyor, istop etti edecek diye trafikte bir türlü rahat edemiyorum. uzun yolda süratli giderken motor ısısı özellikle kışın yükselmediği için, problem olmuyor ama şehir içinde bi 10 dakika yol alınca, ısı göstergesinde ok yarıya kadar çıkıyor ve o ısıdayken rölanti düşük.

    işinin ehli bir ustam var, ona gösterdim. kelebeği temizledi falan biraz yükseldi ama sorun daha sonra yine tekrarladı. rölanti valfını değiştirdi denedi çözüm olmadı, hava girişini falan ölçmek için bir alete bağladı, sorun yok. bujileri değiştirdik yok. buji kablosuna baktı orda da problem yok ateşlemede.

    en son bi ayar çekti rölantiye ve biraz kullan sorun devam ederse, boğaz kelebeği bulacaz bi tane hurdacıdan, onu deneyecez dedi. problem kalkarsa, yeni boğaz kelebeği alacaz dedi. ki bu acayip maliyetli en az 300 400 lira gibi bir para.

    şimdi sorum şu: motor rölanti kaça düşerse istop eder? bir de arabada düz sistem tüp var. (araba enjeksiyonlu ama düz sistem takılı) acaba gaz mı bu problemlere sebep oluyor? benzinde de aynı problem var bu arada... usta ihtimal vermedi ama, acaba radyatörde, soğutma sisteminde falan bir problem mi var? benzer durum yaşayan varsa bi paylaşırsa, fikir edinebilirim işallah.







  • hocam bende 15 yaşımdayken 99 yılında babam Corolla Terra almıştı.. bizde de araç rolantide çalışırken direksiyon çevirdiğimizde devir düşüyor(650 - 700d/d), direksiyon çevirmeyi bıraktığımız zamanda devir sabitleniyordu normal haline (850 - 900d/d)... servise göstermiştik ama normal olduğunu söylemişlerdi.. pekde rahatsız etmedi sonrada unuttuk zaten..

    seninki daha bir problem olarak görünüyor.. Toyota'ya gidip sordun mu??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    hocam bende 15 yaşımdayken 99 yılında babam Corolla Terra almıştı.. bizde de araç rolantide çalışırken direksiyon çevirdiğimizde devir düşüyor(650 - 700d/d), direksiyon çevirmeyi bıraktığımız zamanda devir sabitleniyordu normal haline (850 - 900d/d)... servise göstermiştik ama normal olduğunu söylemişlerdi.. pekde rahatsız etmedi sonrada unuttuk zaten..

    seninki daha bir problem olarak görünüyor.. Toyota'ya gidip sordun mu??
    valla toyota'ya sormadım neden dersen arabayı aldığımda yaklaşık bir sene evvel triger değişimi için fiyat aldım (100.000 i yeni geçmişti) 650 lira gibi bir fiyat çıkarttılar. sanayide 150 liraya hallettik.. daha sonra da hiç servise gitmeyi düşünmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdi93

    valla toyota'ya sormadım neden dersen arabayı aldığımda yaklaşık bir sene evvel triger değişimi için fiyat aldım (100.000 i yeni geçmişti) 650 lira gibi bir fiyat çıkarttılar. sanayide 150 liraya hallettik.. daha sonra da hiç servise gitmeyi düşünmedim.

    Alıntıları Göster
    sen yine bi sor bence... hatta alsınlar baksınlar araca.. şu şu şu değişecek şu kadar tutar die gelip söylüolar.. en azından nelerin değişeceğini söylerlerse öyle gidersin ustana..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdi93

    valla toyota'ya sormadım neden dersen arabayı aldığımda yaklaşık bir sene evvel triger değişimi için fiyat aldım (100.000 i yeni geçmişti) 650 lira gibi bir fiyat çıkarttılar. sanayide 150 liraya hallettik.. daha sonra da hiç servise gitmeyi düşünmedim.

    Alıntıları Göster
    hocam sen ustayla birlikte zaten olayın derinliklerine inmişsin. biz ne anlarız toyota motorundan. alakalı değil ama benim 2001 focusta benzer bir rolanti düşmesi problemi vardı. boşa alınca rolanti aşırı düşüyor ve stop edecek gibi olup toparlıyordu. serviste yeni yazılım yüklediler düzeldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 16 Ocak 2009; 1:09:06 >




  • merhaba sizin sorunun aynısı birebir aynısı bendede var ve benim de aracım corolla terra 99 bende sizin gibi çok uğraştım gitmediğim usta kalmadı sonunda kendi ustama gittim ve sorunu bulduk.sorun kaput açıkken sol kösede 3lü kablonun girdiği bi sensör var vakum sensörü yazıyor üzerinde sorun ondaçıktı bende daha dün buldum sorunu.sensöre takılan kabloyu söktüğünde dalgalanma duruyor ama araba gaz yemiyor sensör kablosunu takınca dalgalanma yapıyor sorun bu arkadaş dene ve hatta git ustana söyle bende kelebeği temizlettim felan ama olmuyor sorunu buldum aynı problem var ikimizdede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    hocam bende 15 yaşımdayken 99 yılında babam Corolla Terra almıştı.. bizde de araç rolantide çalışırken direksiyon çevirdiğimizde devir düşüyor(650 - 700d/d), direksiyon çevirmeyi bıraktığımız zamanda devir sabitleniyordu normal haline (850 - 900d/d)... servise göstermiştik ama normal olduğunu söylemişlerdi.. pekde rahatsız etmedi sonrada unuttuk zaten..

    seninki daha bir problem olarak görünüyor.. Toyota'ya gidip sordun mu??
    sizin sorunda direksiyon döndüğünde devirin düsmemesi için bi motor var motorun sol kösede ismi suan aklıma gelmedi onunda sorunu oymuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedrisus

    sizin sorunda direksiyon döndüğünde devirin düsmemesi için bi motor var motorun sol kösede ismi suan aklıma gelmedi onunda sorunu oymuş

    Alıntıları Göster
    1.3 1999 model terra mızda da aynı sorun var.rölantide çok düşük devirde çalışıyor ve araç titriyor.ancak bu zamana kadar bir defa stop etti oda ilk çalıştırdım 10 saniye geçti stop etti.ondan beri hiç birdaha aynısını yapmadı.ancak bu rölantideki titreme durumu çok rahatsız edici değil.bazen çok rahatsız edici oluyor ama bu da çok nadir.bakımları düzenli yapılıyor.bu problemde 50 bin km den beri var.araç şimdi 120 bin km de.araçta onun dışında sol cam otomatiği bozuldu okadar başka herhangi bir problemi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LTBA_36R

    1.3 1999 model terra mızda da aynı sorun var.rölantide çok düşük devirde çalışıyor ve araç titriyor.ancak bu zamana kadar bir defa stop etti oda ilk çalıştırdım 10 saniye geçti stop etti.ondan beri hiç birdaha aynısını yapmadı.ancak bu rölantideki titreme durumu çok rahatsız edici değil.bazen çok rahatsız edici oluyor ama bu da çok nadir.bakımları düzenli yapılıyor.bu problemde 50 bin km den beri var.araç şimdi 120 bin km de.araçta onun dışında sol cam otomatiği bozuldu okadar başka herhangi bir problemi yok.

    Alıntıları Göster
    hocam aynısı derken sizin de motor ısınınca mı düşüyor rölanti?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdi93

    hocam aynısı derken sizin de motor ısınınca mı düşüyor rölanti?

    Alıntıları Göster
    valla motor sıcakken dalgalanma oluyor soğukken düşük devir ama sabit.manifolt basınç sensörü arızalı dediler (türkçe meali) üzerinde vaccum sensor yazıyor.servise sordum 515 lira dedi.hatta yerini söyleyeyim bak istersen sol tarafta silecek motorunun yanında duran bi parca sadece bi fiş giriyor. küçük bir parça. araba çalısırken fişi çıkar rölanti normale dönüyor ama gaz yemiyor.geri taktığında yine devam.parca numarası 89420-12090




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedrisus

    valla motor sıcakken dalgalanma oluyor soğukken düşük devir ama sabit.manifolt basınç sensörü arızalı dediler (türkçe meali) üzerinde vaccum sensor yazıyor.servise sordum 515 lira dedi.hatta yerini söyleyeyim bak istersen sol tarafta silecek motorunun yanında duran bi parca sadece bi fiş giriyor. küçük bir parça. araba çalısırken fişi çıkar rölanti normale dönüyor ama gaz yemiyor.geri taktığında yine devam.parca numarası 89420-12090

    Alıntıları Göster
    sanıyorum sorunu buldum ve şimdilik hallettim. önümüzdeki bir kaç hafta içinde problem çıkarmazsa artık emin olucam sorunu çözdüğümden. sanayide götürdüğüm yer 20-30 kilometre uzaklıkta ve bu yol boyunca 90 100 basarak gidiyorum. o yüzden aslında motor çok ısınmıyor. hararet göstergesine baktığımda çok az yükseldiğini görüyorum. bu yüzden ustayı hiç dinlemedim kafama göre bir iş yaptım ve sanayiye gidince arabayı rölantide bir 5 dakika ısıttım. hararet göstergesi ortaya kadar çıkınca rölanti ayarını yaptırdım. p de iken 1100 - 1200 gibi bir değer, d ye çekince de 800 civarında olacak şekilde ayarlattım. 2 haftadır kullanıyorum hala o zamanki rölanti değerlerini muhafaza ediyor çok şükür.

    yani kaç sefer sanayiye gittim ama ustanın sıcak motor anlayışından ötürü bu küçük sorunu hallettirememiştim. bir de otomatik vites olayının detayını bir çok usta bilmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdi93

    sanıyorum sorunu buldum ve şimdilik hallettim. önümüzdeki bir kaç hafta içinde problem çıkarmazsa artık emin olucam sorunu çözdüğümden. sanayide götürdüğüm yer 20-30 kilometre uzaklıkta ve bu yol boyunca 90 100 basarak gidiyorum. o yüzden aslında motor çok ısınmıyor. hararet göstergesine baktığımda çok az yükseldiğini görüyorum. bu yüzden ustayı hiç dinlemedim kafama göre bir iş yaptım ve sanayiye gidince arabayı rölantide bir 5 dakika ısıttım. hararet göstergesi ortaya kadar çıkınca rölanti ayarını yaptırdım. p de iken 1100 - 1200 gibi bir değer, d ye çekince de 800 civarında olacak şekilde ayarlattım. 2 haftadır kullanıyorum hala o zamanki rölanti değerlerini muhafaza ediyor çok şükür.

    yani kaç sefer sanayiye gittim ama ustanın sıcak motor anlayışından ötürü bu küçük sorunu hallettirememiştim. bir de otomatik vites olayının detayını bir çok usta bilmiyor.

    Alıntıları Göster
    bendede aynı sorun var.motor ısınınca rolantı dusuyor.bu sorunu sımdı hangı parca yapıyor yada hangı parca bozuk bunu deneyen deneyımı olan sorununu duzelten varsa banada soyleyın .. tesekkurelr...




  • slm benim aracım corolla xli rölenti düşük 1 devien aşagıda benzinde 1 üzerinde tüpe geçince rölenti acayip düşüyor stop etti edecek gibi oluyor sorun ne yarmcı olurmusunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ışık_22

    slm benim aracım corolla xli rölenti düşük 1 devien aşagıda benzinde 1 üzerinde tüpe geçince rölenti acayip düşüyor stop etti edecek gibi oluyor sorun ne yarmcı olurmusunuz
    aynı sorun var motor soğukken devir 1800 de ısınınca rolanti düşüyor ve oynamaya devam ediyor oda tekleme ve titreme yapıyor . boğaz kelebeğini temizlettim aynı , 130 140 la giderken sanki gaz kesiyo gibi . arabadan soğudum napcaz bilmiyom.. servise gitsem sorun çözülürmü .kesin çözüleceğini bilsem .gidecemde ondnda emin değilim ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun var motor soğukken devir 1800 de ısınınca rolanti düşüyor ve oynamaya devam ediyor oda tekleme ve titreme yapıyor . boğaz kelebeğini temizlettim aynı , 130 140 la giderken sanki gaz kesiyo gibi . arabadan soğudum napcaz bilmiyom.. servise gitsem sorun çözülürmü .kesin çözüleceğini bilsem .gidecemde ondnda emin değilim ...

    Alıntıları Göster
    corolla da rolanti sorunu yaşayan varsa ve araba lpg li ise kesinlikle siboplardan dır. Sibopları değiştirmek gerekiyor. bilginize...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayserkan

    corolla da rolanti sorunu yaşayan varsa ve araba lpg li ise kesinlikle siboplardan dır. Sibopları değiştirmek gerekiyor. bilginize...

    Alıntıları Göster
    Merhaba Corona 2000 motor enjeksiyonlu, sıralı olmayan, düz tüplü arabada bu sorunu yaşadım. Sabahları haraket ettiğimde ilk 1kmde mesela trafik ışıklarına geldiğimde, ısınmaya başlarken rolanti devri dalgalanıyor, motor duruyordu. Daha detaylı arızayı açıklayacak olursak motor soğukken ve ısındığında sorun yok; fakat ısınma aşamasında devir dalgalanıyor, gaz versemde motor sönüyordu. Usta ve elektrikçi hararet müşürüne kabahat buldular. Onu değiştirdik. Zaten farklı marka bir araca ait bir müşür imiş. Bu gün sabah ilk test ettiğimde sorun yoktu. İnşallah bir daha tekrar etmez.




  • selamünaleyküm bende de 98 gli var sabah aracı çalıştırıyorum rölanti yüksek çalışıyor 17-18 de sonra düşmesi lazım düşmüyor. fişini çekip öyle kullanıyorum tamirci rölanti sensörü arızalı dedi çıkmacıda boğaz kelebeği ile komple 350 TL dedi sadece o parçayı bulamadım anlayan varsa yardımcı olabilirmi başka bir çözüm yolu varmı bunun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mharputlu23

    selamünaleyküm bende de 98 gli var sabah aracı çalıştırıyorum rölanti yüksek çalışıyor 17-18 de sonra düşmesi lazım düşmüyor. fişini çekip öyle kullanıyorum tamirci rölanti sensörü arızalı dedi çıkmacıda boğaz kelebeği ile komple 350 TL dedi sadece o parçayı bulamadım anlayan varsa yardımcı olabilirmi başka bir çözüm yolu varmı bunun
    arkadaşlar bende de 2004 corolla 1.6 sol var aynı sorun benim araçtada var ısınınca rolanti baya bi düşüyor servise götürdüm arıza tespiti için 150 lira istedi, kaç liraya mal olacağını söylemediği için yaptırmadım bu hafta ustama göstereceğim sonucu paylaşırım.@
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali can 04

    arkadaşlar bende de 2004 corolla 1.6 sol var aynı sorun benim araçtada var ısınınca rolanti baya bi düşüyor servise götürdüm arıza tespiti için 150 lira istedi, kaç liraya mal olacağını söylemediği için yaptırmadım bu hafta ustama göstereceğim sonucu paylaşırım.@

    Alıntıları Göster
    aracımı geçen ustaya götürdüm bujilerin değişmesi lazım dedi onları değiştirdi ama rölanti sorunu geçmedi sonra boğaz kelebeğini söküp temizledi sorun ortadan kalktı 20 gündür kullanıyorum şimdilik sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali can 04 -- 8 Nisan 2016; 10:33:35 >




  • beyler bırakın buji buji kablosu map sensoru kelebek konum sensörü subab vs
    toyotalarda tek sorun benzin/lpg
    filtreden fazla hava girmesidir
    hava hortumunun içine bi tapa yerleştirin performans filtresi varsa tapanin ortasındaki delik çapı 4cm (+-1cm deneyerek bulunur)
    orjinal filtre kutusu ve filtre ile delik çapı 6cm (+-1cm deneyerek bulunur)(deliği her genişletip daraltmada mutlaka fitre kutusuna kortumu yerleştirip demeyiniz sonuçta filtreninde hava akımına etkisi vardır)

    eğer yine sıkıntı yaşarsaniz çap 3-4cm den başlayıp yavaş yavaş genişlete genişlete araciniza uygun delik çapını ayarlayiniz .
    mutlaka hava fitreinin hortum giriş çıkış bağlantı vs kontrol ediniz es kaza bi yerden fazla hava girişi mevcut olabilir.
    eğer ısınınca rolentide dalgalanma varsa büyük olasılıkla jigle/rolenti civatasi fazla sıktırilmistir .
    o civatanin ayarı tamamen gevşetip yavaş yavaş sıkılarak ve her rolenti normale dönünce stop edip tekrar start verilerek kesinleşir.
    (sıcak motorda 1000 devir ayarlayiniz)

    buradaki değerler 16valf 1.33 corolla için geçerlidir. motor vakfı x silindir hacmi ile değerler geometrik olarak doru orantılı değişir.
    1.6 motor için kısaca +1 bir çap artışı yapılması yeterlidir.

    herkese kolay gelsin boşa para dökmeyin....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrah8230 -- 18 Mayıs 2016; 15:56:59 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.