Şimdi Ara

AUDI A4 HAKKINDA HERŞEY (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
5
Favori
240.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnşallah ben de yakın zamanda A4 sahibi olacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Briskhan

    2.0 dizel motorunun yakıt tüketim değerleri şaka mı gerçek mi?

    Web sitesinde;
    Şehir içi: 5,7
    Şehir dışı: 4,4
    Ortalama: 4,8

    Benim super ekonomik diye hava attığım 1.6 Megane III DCI motorun gerçek değerlerinden düşük yahu... Hadi kullanım şartlarını ekleyelim üzerine 0,5 litre koyalım yine müthiş... Hem de 2.0 motorla...

    hemde 177 beygir 1500kg :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutarslan.com

    quote:

    Orijinalden alıntı: Briskhan

    2.0 dizel motorunun yakıt tüketim değerleri şaka mı gerçek mi?

    Web sitesinde;
    Şehir içi: 5,7
    Şehir dışı: 4,4
    Ortalama: 4,8

    Benim super ekonomik diye hava attığım 1.6 Megane III DCI motorun gerçek değerlerinden düşük yahu... Hadi kullanım şartlarını ekleyelim üzerine 0,5 litre koyalım yine müthiş... Hem de 2.0 motorla...

    hemde 177 beygir 1500kg :D

    Alıntıları Göster
    mesajım bulunsun, güzel konu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resulcaliskan

    mesajım bulunsun, güzel konu

    Alıntıları Göster
    multitronic şanzumana başarılı diyen arkadaşım çok büyük yanılgıda... bir aktarma organı olarak çok başarılı olduğu doğrudur. ancak kendisi de belirtmiş zaten servise girmeden şanzuman inen gördüm 1-2 tane diye :D ki bu adam kaç a4 gördü ki 1-2'si ilk servise girmeden şanzuman indirdi. burada japon ya da fransız aracından söz etmiyoruz. bir alman ekolü, dünya markası bir araç için yüz karası bir şanzumandır. bakın performans olarak demiyorum. arıza olarak diyorum. kronik olarak özellikle B6 kasalarda şanzuman beyninin şanzuman yağının içinde çalışması gibi aptal bi durum var. 2-3 yıla bir hatayı yeniliyor. ilk seferde şansınız varsa beyin tamir olabiliyor ancak sonrasında mümkün değil tamir görmesi. şanzuman beyni ise 3-4 bin lirayı buluyor. multitronic'ten uzak durun!!!

    şimdi audi'yi bu kadar kötüleyince millet beni kuşçu ya da japoncu sanacak :D B5/8D kasa Audi A4 1,8T kullanıcısıyım... ama manuel :D ki benim kasa da henüz multitronic şanzuman yoktu. tiptronic sistemdi. ona rağmen cesaret edemedim çünkü multitronicten çok çektik be hacı :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin.altikulac

    multitronic şanzumana başarılı diyen arkadaşım çok büyük yanılgıda... bir aktarma organı olarak çok başarılı olduğu doğrudur. ancak kendisi de belirtmiş zaten servise girmeden şanzuman inen gördüm 1-2 tane diye :D ki bu adam kaç a4 gördü ki 1-2'si ilk servise girmeden şanzuman indirdi. burada japon ya da fransız aracından söz etmiyoruz. bir alman ekolü, dünya markası bir araç için yüz karası bir şanzumandır. bakın performans olarak demiyorum. arıza olarak diyorum. kronik olarak özellikle B6 kasalarda şanzuman beyninin şanzuman yağının içinde çalışması gibi aptal bi durum var. 2-3 yıla bir hatayı yeniliyor. ilk seferde şansınız varsa beyin tamir olabiliyor ancak sonrasında mümkün değil tamir görmesi. şanzuman beyni ise 3-4 bin lirayı buluyor. multitronic'ten uzak durun!!!

    şimdi audi'yi bu kadar kötüleyince millet beni kuşçu ya da japoncu sanacak :D B5/8D kasa Audi A4 1,8T kullanıcısıyım... ama manuel :D ki benim kasa da henüz multitronic şanzuman yoktu. tiptronic sistemdi. ona rağmen cesaret edemedim çünkü multitronicten çok çektik be hacı :D

    Alıntıları Göster
    Merhaba bir sorum olacaktı audi a4 almıs babam 2013 internette bulamadım size s orayım dedim bu otomatik part etme özelligi var mı bu aracta varsa nasıl calıstırılıyor biraz sacma oldu sorularım ama hic bir fikrim yok arabalar konusunda :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: StrawHatLuffy

    Merhaba bir sorum olacaktı audi a4 almıs babam 2013 internette bulamadım size s orayım dedim bu otomatik part etme özelligi var mı bu aracta varsa nasıl calıstırılıyor biraz sacma oldu sorularım ama hic bir fikrim yok arabalar konusunda :)

    Alıntıları Göster
    2015 yılında A4 kasa değiştiriyor. Bu arada 2014 sonunda vw-audi yeni 2.0 tdi motoru kullanacaklar. Motor kodu EA288. Yeni motor 2.0 hacimden 184hp üretiyor.
  • engin.altikulac E kullanıcısına yanıt
    Şu anda A4'lerdeki kasa kodu B8 sizdeki B5 ise 2000 model falan olmalı. O yaşta bir arabada her arıza çıkar zaten...
    Bu arada bilginiz olsun...
    A4 2015 yılında kasa değişiyor.
    Kasa değişimi öncesi audi eski kasada fiyatlara kampanya indirimi yapar.
    İkinci el açısından satmak için uygun zaman. Yılsonu A4 indirimi başlayınca ikinci elleri etkiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Şu anda A4'lerdeki kasa kodu B8 sizdeki B5 ise 2000 model falan olmalı. O yaşta bir arabada her arıza çıkar zaten...
    Bu arada bilginiz olsun...
    A4 2015 yılında kasa değişiyor.
    Kasa değişimi öncesi audi eski kasada fiyatlara kampanya indirimi yapar.
    İkinci el açısından satmak için uygun zaman. Yılsonu A4 indirimi başlayınca ikinci elleri etkiler.
    a4 tdı en sorunsuz şanzuman hangisi.. 80-90 000tl arası 2. ele para verecem...150 000km civarı bir araç olacak... önerdiğiniz sorunsuz model hangisi..

    turbo arızası ortalama kaç km de karşılaşırız.
    diğer mekanik sorunlar ve km lerini yaşayanlar fiyatları ile yazarlarsa memmun olurum...

    böylece audi kullananlar ve alacaklar konusunda arıza fiyatları ve km lerine göre karşılaşılan arızalar için bir spektrum oluşur.




  • mrtxpp M kullanıcısına yanıt
    A4 2011 ve öncesi 143hp motorla satıldı. 2012 ve sonrasında 177hp motorla değiştirildi. Eski motor 1-1.5lt fazla yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor. Bu yüzden ikinci elde iki motor arasında ciddi fark vardır. Şanzıman ise iki ayrı vites kutusuyla satıldı birisi 7 ileri stronic, diğeri 8 ileri multitronic. Her ikiside kötü kullanımda bile 60000km minimum peryoda sahip ve baskı-balata setleri değişimi yapılınca sorunsuz kullanılabilecek şanzımanlar. Genelde yazın güneyde yüksek sıcaklıkta kullanılan şanzımanlarda klasik volan sıyırma veya conta yakma yaşanabilir. Şanzımanın sağlığını kontrol için aracı dik bir yokuştan yukarı hızla sürün, vites değişimlerinde titreme-silkinme olup olmadığını hissetmeye çalışın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    A4 2011 ve öncesi 143hp motorla satıldı. 2012 ve sonrasında 177hp motorla değiştirildi. Eski motor 1-1.5lt fazla yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor. Bu yüzden ikinci elde iki motor arasında ciddi fark vardır. Şanzıman ise iki ayrı vites kutusuyla satıldı birisi 7 ileri stronic, diğeri 8 ileri multitronic. Her ikiside kötü kullanımda bile 60000km minimum peryoda sahip ve baskı-balata setleri değişimi yapılınca sorunsuz kullanılabilecek şanzımanlar. Genelde yazın güneyde yüksek sıcaklıkta kullanılan şanzımanlarda klasik volan sıyırma veya conta yakma yaşanabilir. Şanzımanın sağlığını kontrol için aracı dik bir yokuştan yukarı hızla sürün, vites değişimlerinde titreme-silkinme olup olmadığını hissetmeye çalışın.
    multitronik narin ve sorunlu diyorlar..

    s tronik : dsg sanırım

    yarı otomatik var bide neyse ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtxpp

    multitronik narin ve sorunlu diyorlar..

    s tronik : dsg sanırım

    yarı otomatik var bide neyse ?

    Alıntıları Göster
    a4 2008 üstü modelllerde triptronik var mı?? yoksa hepsi multitronikmi
  • mrtxpp M kullanıcısına yanıt
    Multitronik denilen system CVT(continuous variable transmission) tabanlı bir sistemdir.
    Triptronic sistem denilen audide bildiğim kadarıyla multitronic şanzıman.
    Audi uzun zamandır bu sistemi kullanıyor hemde yüksek torklu motorlara takıyor eğer çok sorunlu olsa s-tronic sistemine dönerdi.
    S-tronic ise dediğiniz gibi DSG ile aynı sistem sonuçta kısaca yarı otomatik denilir.
    Ama DSG çift balata olduğu ve çok iyi optimize edilmiş olduğu için klasik otomatikten farksız sürüş sağlar.
    Tek balatalı yarı otomatiklerde mutlaka yığılma ve silkeleme olur.
    Bu sistemde audi diger vw grubundan farklı bir yol çizmiş.
    Standart dsg şanzımanında 1.7lt sogutma yağı olur.
    Yüksek sıcaklıkta yaşanan dsg problemlerini görünce şanzımanda küçük bir değişiklik yaparak sogutma yağını 3.4lt'ye çıkartmış.
    Bu yüzden vw, skoda ve seat dsg'lerinde yüksek sıcakta şanzımanı zorlayınca baskı-balata-volan setini yakma ihtimaliniz varken.
    Audi'nin bu akıllı çözümüyle bu sorunu audi atlatmış.
    Sonuçta ne kadar para o kadar köfte...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydayd -- 27 Mayıs 2014; 21:08:54 >




  • Merhaba,

    A4 konusunda açılmış cok konu bulamadım, yeni konu açmaktansa buraya yazayım istedim. Su anda satılan makyajli A4'lerde 150 ve 177 bg'lik 2 dizel motor var. Yakıt sarfiyatlarina baktığımızda kağıt uzerinde ikiside aynı gorunuyor. Pratiktede acaba bu iki motorun sarfiyati aynimidir? Tecrübesi olan arkadaslar yanıtlayabilirse sevinirim.
  • spark73 S kullanıcısına yanıt
    Eski 143hp motor 2011'de tedavülden kalktı.
    Şimdiki motorlar aslında aynı, tek fark 150hp olan biraz daha az yakar birde Euro6 normuna uyumlu, 177hp olan ise euro5 normuna uyumlu.
    2015 model olarak yeni kasa a4 gelecek, birkaç ay sonra eski kasada kampanya başlar.
  • aydayd A kullanıcısına yanıt
    Cevap icin teşekkürler. Yeni kasayı biliyorum, hatta 1.4 TSİ'da gelecek ama fiyatının cok yuksek olma ihtimaline karşı bir yandan ikinci el 2.0 TDİ'da bakıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spark73

    Cevap icin teşekkürler. Yeni kasayı biliyorum, hatta 1.4 TSİ'da gelecek ama fiyatının cok yuksek olma ihtimaline karşı bir yandan ikinci el 2.0 TDİ'da bakıyorum.
    elinize sağlık cok güzel açıklama...
  • Çok faydalı bi konu. Emeğinize saygı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beneoushtatic

    Çok faydalı bi konu. Emeğinize saygı.
    ARkadaşlar selam,A4 lerin 150 hp olanlarda donanım dahamı az?
    Donanımı fullemek için illaki 177 hp olanlardanmı almak zorundayız?

    Mesela bana 150 hp tdi motor yeterli ama bu motorda en üst donanımı sunrofu,sline 18 jantı,deri koltuk,navigaston,ses sistemi,cc vs istiyorum illaki 177 hp olandamı üst donanım var?
  • dozi17 D kullanıcısına yanıt
    150 hp motorada aynı donanım yüklenebilir kanısındayım. Satışa sormanız daha doğru olur.

    Bu arada yeni kasa öncesi eski kasa indirim kampanyası aralıkta başlıyor. Şu anda indirimli dolu hasarlılar 123Ktl, dol hasarsızlar ise 133Ktl'den başlayan fiyatlar ile satışta.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.