Şimdi Ara

Audi B8 A4 ACİL HATA NE DEMEK İSTİYOR resim eklendi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
9.940
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ki dpf sıkıntısı olsa araç uyaeı veya uyarı ışığı vermez miydi?

    2013 a4 için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wheatley

    Gerçekten pistonların sesi de farklı geliyordu eve geldiğim zaman biraz çalışır vaziyette bıraktım. Uzun ve zorlu kullanım sonrası sürekli yaparım turbolar dinlensin diye. Peki çözüm nedir şuan için yağ çekmek mi?
    Muhtemelen yağın çarpmasından değil, aracın hala rejenerasyon yapmaya çalışmasından ötürüdür. Rölantide anlık tüketim yükselir normalin iki katına çıkar, fanı daha sık açmaya başlar. Böyle belli eder kendini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wheatley

    Ki dpf sıkıntısı olsa araç uyaeı veya uyarı ışığı vermez miydi?

    2013 a4 için.
    DPF aşırı dolduğunda lamba yanar, servise yollamak için. Fakat çok hızlı doluyorsa, kendini de sürekli temizleme imkanı buluyorsa dpf lambası yanmaz. Sürekli rejenerasyon yapmak zorunda kaldığı için de yağ seviyesi yükselir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Her dizel araçtamı böyledir ? Kendi kendine partikül filtresi temizleyen araçlarda bu sorunmu oluyor ? Eğer öyleyse dpf yi kendi imkanlarımızla temizlesek ? Yani otobana çıkıp son viteslerde olmak kaydıyla 3500-4000 devirde gezip tapagaz yapsak ?

    Alıntıları Göster
    Dpf kendi kendini daima temizler. Temizlerken bu durum oluşur zaten. Temizleyemeyeceği kadar dolarsa zaten tork keser ve servise yollar sürücüyü.

    Dpf temizliği sırasında gazlamak egzozu kendiliğinden ısıtacağı için, motorun atması gereken post enjeksiyon miktarını azaltır. Yağdaki kirlenmeyi azaltır. Fakat az da olsa kirlenir ya da şehiriçinde rejenerasyon yapmak zorunda kalırsa kirlenir. Tam gazda da post enjeksiyonu sıfırlamak mantıklı değil. 2800-3000 devirde sürekli tam gaz gitmek mantıklı değil sonuçta.




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Bu dediklerinizin hiç biri DPF temizlenmemesine etken değil.



    Kullanim klabuzunda rejenerasyon esnasinda 60 km/h ile 20 dk surus yapiniz yazar.



    Ancak yanlış yağ kullanımı uzun veya kisa vadede dpf doldurur ise onun temizlenmesi Rejenerasyonla mümkün olmaz. Ve sürekli yagdaki mazot seviyesi artar.



    Bu durumda disaridan mudehale gerekebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wheatley kullanıcısına yanıt
    Msansertekin gerekli, post-enjeksiyon cevabini vermis.



    Ben her ne kadar audi servisi de olsa yağın yanlış kullanabileceğini düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan yağı boşaltın demiyor. Yağ durumu max da ama. Şimdi sıradan bir vatandaş olarak ne yapmalıyım ben? Bugün yine istanbul a geldim birazdan yine düzce ye dönücem.

    29-30-31 ağustos 3 günde de düzce istanbul, istanbul düzce yaptım(3. dönüşü birazdan yapıcam). Belirtmek isterim ki motordan hiç anlamam. Fakat sizin, sizlerin, anlattıklarınız ve yakıtı sürekli shellden almam. 3 gündür sadece shellden aldım aynı istasyonundan ve sirkülasyonu fazla olan bir istasyon. Bununla birlikte gidebildiğim en yüksek hızda gidiyorum. Sanmıyorum dpf sorunum olsun ama oladabilir. Şimdi sebep ne onu bulmamız lazım.



    1-) servis yanlış yağ koyuyor?

    2-) servis fazla yağ koyuyor?

    3-) yağa mazot yada başka bir şey karışıyor?



    Şimdi ben ne yapmalıyım. Yağ çubuğuda yok ki bakalım, tamamen araç içindeki yazılımından oil level, yağ seviyesine bakabiliyorum.



    Bir de rutin bakımlarda dpf yi değiştiriyorlar mı?

    Ek olarak aracıma uygun yağ nedir?

    2013 a4 2.0 tdi quattro s tronic şanzıman.



    Aklıma gelen bir soru daha var.



    Hızlı, agresif ve yoğun kullanımlar yağ seviyesini arttırır mı?

    Benden kaynaklı olabilecek tek durum bu, benim elimde olan tek değişken bu bir de akaryatkıt istasyonunu ben seçiyorum fakat shelllerde sorun olmamalı, bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @msansertekin, @NextMove

    Arkadaşlar, konuyu okurken yazdığınız bilgilendirici mesajları gördüm. Bilgilerinizi bizlerle paylaştığınız, bizleri aydınlattığınız ve yardımcı olduğunuz için tüm forum adına sizlere teşekkür etmek istedim, katkılarınızın daim olması dileğiyle.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle hocam. Ben de tekrar teşekkür ederim kendilerine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Msansertekin'in diğer konusunu ve ilgili mesajlari tavsiye ederim.



    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&fromZero=yes&m=133188990


    https://forum.donanimhaber.com/dizel-partikul-filtreli-araclarda-gorulen-yaglama-problemi--127906714-1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 31 Ağustos 2018; 16:30:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.