Şimdi Ara

Auris Multimode Sorunu Nedir? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
3
Favori
52.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Selam Arkadaşlar,
    Ben foruma yeni katıldım. Auris mmt 4d4 2008 sahibi olarak merak ettiğim konulardan biri multimode şanzımandan sorunu olan bir tek ben miyim?
    Bu konuda çok fazla bahis görmedim? Tek tük bahseden olmuş ama olay çok fazla aydınlanmamış? Kaç kişi bu sorunları yaşıyor kaç kişi yaşamıyor? Memnun olanlar hangi şartlarda kullanıyor, memnun olmayanlar neden memnun değil?
    Zira ben aracı aldıktan birkaç hafta sonra dik bir yokuşu çıkamaynca sorun olduğunu fark ettim. Toyota ile irtibata geçtim ama çok yeterli bir yanıt alamadım. multimode ayarı yaptılar, araç biraz düzelir gibi oldu ama bu seferde zorlanınca koku yaymaya, solda kırmızı çark ışığı yanmaya sonra yine yokuş çıkamamaya başladı. neredeyse 2-3 bin km de bir servise götürüp multimode ayarı yaptırıyorum.
    Deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim
    saygılar..

    Merhaba arkadaşlar 2007 model auris dizel otamatik araci yeni aldim bu aracin yakit tüketimi ve multi mode modu hakkinde bilgi almak istiyorum yardimci olabilirmisiniz iyi gunler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar. 2012 model yarı otomatiklerde de aynı sorun var mı? bilen yardımcı olursa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtolgae

    Selamlar. 2012 model yarı otomatiklerde de aynı sorun var mı? bilen yardımcı olursa sevinirim.

    bende tam bu konuyu arastiriyodum, hala dogru duzgun bi sonuca ulasamadim, ayrica dizel tam otomatik varmi diyede bakiniyorum, suana kadar tam otomatik dizel auris denk gelmedi, mini bi karsilastirma tablosu yaptim, fakat gidisle tam otomatik benzinli hondalara dogru ilerleyecegim, cunku araci deneyimsiz bir bayan kullanacak, yokus, vites, ariza, aman buna dikkat et, şunu kontrol et vs.. durumlari devre yakar bunyede, trafigin ortasinda korna seslerinin arasinda telefon gelmesini cekemem...


     Auris Multimode Sorunu Nedir?




  • Aynı bayandan bizde de var :) MM, DSG sıkıntılarını çok yaşayanlar var forumda. Şimdi nispeten daha iyi olduğunu düşündüğüm citroen c4 mcp dizel bakıyorum.
  • Benim 2008 aurisi genelde eşim kullanıyordu. Hiç bir sıkıntı çekmedi. Zaten hafif geri kaçırınca gaza basıyorsun hemen duruyor tekrar.
    110bin km kullandım, bir gune bir gun sıkıntı yaşamadık. Sadece hanıma, yokuş yukarı giderken ve sıkışık trafikte sport moda al diyordum okdadr.
    Şimdikilerde yokuş kalkış desteği olduğu için sıkıntı hiç olmaz diye düşunuyorum ama keşke CVT olsaydı dizelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin_55to


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Selam Arkadaşlar,
    Ben foruma yeni katıldım. Auris mmt 4d4 2008 sahibi olarak merak ettiğim konulardan biri multimode şanzımandan sorunu olan bir tek ben miyim?
    Bu konuda çok fazla bahis görmedim? Tek tük bahseden olmuş ama olay çok fazla aydınlanmamış? Kaç kişi bu sorunları yaşıyor kaç kişi yaşamıyor? Memnun olanlar hangi şartlarda kullanıyor, memnun olmayanlar neden memnun değil?
    Zira ben aracı aldıktan birkaç hafta sonra dik bir yokuşu çıkamaynca sorun olduğunu fark ettim. Toyota ile irtibata geçtim ama çok yeterli bir yanıt alamadım. multimode ayarı yaptılar, araç biraz düzelir gibi oldu ama bu seferde zorlanınca koku yaymaya, solda kırmızı çark ışığı yanmaya sonra yine yokuş çıkamamaya başladı. neredeyse 2-3 bin km de bir servise götürüp multimode ayarı yaptırıyorum.
    Deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim
    saygılar..

    Merhaba arkadaşlar 2007 model auris dizel otamatik araci yeni aldim bu aracin yakit tüketimi ve multi mode modu hakkinde bilgi almak istiyorum yardimci olabilirmisiniz iyi gunler

    Selam Dostum,
    Hayırlı olsun. Keşke almasaydın diyebilirim. Hayatımda bana sorun yaşatan tek şanzıman ve markadır Toyota..

    ama almışsın artık yapacak bişi yok..
    şanzımanı yokuşlarda ve yoğun trafikte dur kalk yapacak şekilde kullanmazsan sorun olmaz.. yoksa zorlanırsın..

    şehir içinde ben 6.8 ile 7.2 arası yakardım.. yol durumu yoğunluk, güzargah bunda etkili..
    şehirler arası 5.6-6.2 arası.. gaza basıp basmamaya bağlı olarak..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtolgae

    Selamlar. 2012 model yarı otomatiklerde de aynı sorun var mı? bilen yardımcı olursa sevinirim.

    hepsinde var.. sadece geciktirilmiş sorun.. ben mahkemede kazandım.. tabi çoğu kişi bilirkişiler bilmez der o da ayrı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Galates

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtolgae

    Selamlar. 2012 model yarı otomatiklerde de aynı sorun var mı? bilen yardımcı olursa sevinirim.

    bende tam bu konuyu arastiriyodum, hala dogru duzgun bi sonuca ulasamadim, ayrica dizel tam otomatik varmi diyede bakiniyorum, suana kadar tam otomatik dizel auris denk gelmedi, mini bi karsilastirma tablosu yaptim, fakat gidisle tam otomatik benzinli hondalara dogru ilerleyecegim, cunku araci deneyimsiz bir bayan kullanacak, yokus, vites, ariza, aman buna dikkat et, şunu kontrol et vs.. durumlari devre yakar bunyede, trafigin ortasinda korna seslerinin arasinda telefon gelmesini cekemem...


     Auris Multimode Sorunu Nedir?

    dostum kia ceed al.. tam otomatik dizel.. hatta sw sini al, bagajın büyük olsun..

    hanım kullansın, bir gün bile şikayet ederse getir bana ben alırım o aracı.. almasamda satmana yardımcı olurum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Galates

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtolgae

    Selamlar. 2012 model yarı otomatiklerde de aynı sorun var mı? bilen yardımcı olursa sevinirim.

    bende tam bu konuyu arastiriyodum, hala dogru duzgun bi sonuca ulasamadim, ayrica dizel tam otomatik varmi diyede bakiniyorum, suana kadar tam otomatik dizel auris denk gelmedi, mini bi karsilastirma tablosu yaptim, fakat gidisle tam otomatik benzinli hondalara dogru ilerleyecegim, cunku araci deneyimsiz bir bayan kullanacak, yokus, vites, ariza, aman buna dikkat et, şunu kontrol et vs.. durumlari devre yakar bunyede, trafigin ortasinda korna seslerinin arasinda telefon gelmesini cekemem...


     Auris Multimode Sorunu Nedir?

    dostum kia ceed al.. tam otomatik dizel.. hatta sw sini al, bagajın büyük olsun..

    hanım kullansın, bir gün bile şikayet ederse getir bana ben alırım o aracı.. almasamda satmana yardımcı olurum..

    Eyvallah, Yazdigin gunden buyana inceleyip arastiriyorum, hakketten alinasi binilesi bi arac gibi gorunuyor ama ozellikle premium ve concept plus modelleri... Ama fiyatlar cok yuksek 2. Elde, sifiri zaten ucmus 75-85 bin bandinda pek alinacak gibi degil ne yazikki... (Benim butce icin durum bu)
    Tekrar tesekkurler, iyi bayramlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba,

    Yaşadığım problemle ilgili benzer bir durum var mı diye arama yaptım ve burayı buldum. Bu konuya yazabilmek için foruma yeni katıldım.

    Bende 2008 model dizel auris d4-d yarı otomatik var ve 2010 yılından beri kullanıyorum. Aklınıza gelebilecek her dik yokuştan çıktım, İstanbul'un en dik yokuşlarında trafiğe yakalandım, karlı havalarda kullandım, dik yokuşlarda park ettim ve debriyaj sıcaklık uyarısını çokca yedim ancak 3 hafta öncesine kadar aracımda hiçbir sıkıntı yaşamamıştım (çünkü aracı kullanmak şikayet edenlerin aksine çok kolaydı, yokuş çıkıyorsan vitesi sola at yüksek devirde kullan, yokuşta durursan da ya el freniyle yada frene basarak kalk). Açık konuşayım bu konuyu 1 ay önce okusaydım, "hadi ordan sen de" diyip geçerdim ancak başıma geldi.

    Bayram tatilinde aracımla Yunanistan'a gezi düzenledim ve orada çok da dik olmayan bir yokuşta durmak zorunda kaldım ancak aracı kaldıramadım. el freni ,normal fren triptonik ne varsa olmadı. İyi ki arkamda araç yoktu da dar yokuştan aşağıya kadar indim ve düzlükte hızlanıp o yokuştan çıkardım. Sonrasında ise aklıma birçok soru takıldı tabi ki. İstisna bir durum olduğuna inanmak istedim ve bir kaç yerde daha denedim ancak aracı kaldıramadım. Hatta eğimli bir park yerinde mahsur kaldım. Sonrasında ise yokuşlarda durmamaya çalışarak ve rotamı da bayağı kısaltarak İstanbul'a kadar geldim (düz yolda hiçbir sıkıntısı yok, dur kalklarda da sıkıntı yok, yokuş çıkmakta da sıkıntı yok sadece rampada durmak zorunda kalırsam araç bir daha asla kalkamıyor). Tabi ki İstanbul'a gelir gelmez servise verdim (ben hala canımı sıkmayıp sorunun debriyaj baskı balataların eskimesinden kaynaklandığını düşünüyordum. sonuç olarak araç 125 bin km'de ve baskı balata zamanı gelmiş olabilir diye düşündüm). Nitekim serviste de aynı şeyi söylediler ve baskı-balataları değiştirdiler. Ben de aracımı gönül rahatlığıyla teslim aldım ancak o da ne? ilk rampada araç yine kalkamadı. O günden beri aracımda sıkıntının ne olduğunu bulmaya çalışıyoruz ancak KillerLoop isimli arkadaşın yazdığı sıkıntıya benziyor maalesef.

    Napacağımı bilemiyorum, dava açsam 9 yıllık aracın parasını iade edeceklerini hiç düşünmüyorum. Satmaya kalksam kime nasıl satacağım? Mahvolmuş durumdayım. Umarım sorunun kaynağını bulur ve çözebiliriz.




  • cankoksk C kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun. benim durumuma benzemiyor, birebir aynı sorun mevcut.
    gizli ayıpların 10 sene hukuki zaman aşımı var. sen 2010 da aldıysan hala dava açıp kazanma ihtimalin var.
    toyotaya ihtar çek. halletmezlerse dava aç.. kaybetme ihtimalin illaki var. ama bu bir gizli ayıp. düşük ihtimal.
    kaybedersen 6 bin TL vekalet ücreti çıkar sadece. birde eksper ücreti. bence değer..
  • Herkese Selam Arkadaşlar

    2 yıl önce 2008 Dizel Elegant Paket 100000 kmde Auris aldım. Ne yazık ki bütçeme uygun araç bulduğum için çok araştırma fırsatım olmadan aldığım aracı, eğer biraz araştırsaydım kesinlikle almazdım.

    İlk olarak ilk otomatik vites arabam olduğu için baskı balatanın değişmesi gerektiğini, şanzımandaki vites geçişlerindeki sallantıyı notere kadarki yolculuğumda anlayamadım ve aldıktan bir ay sonra yetkili serviste baskı balata değişimi yaptırdım. Sonrasında ise yetkili servisin fiyatları yüksek olduğu için 10 bin yağ değişim bakımlarına servisten ayrılma bir usta tarafından açılmış özel servise götürdüm. Vites geçişlerindeki sarsıntıyı kabullenmiştim ancak park ederken aracın ağır ağır hareket ettirilemeyip paralel park ederken öndeki/arkadaki araca birden fıryalıp vurmasın diye düz yerde bile el freni kullanarak park ediyordum. Durumdan özel servisine gittiğim ustaya bahsettiğimde kalibrasyon yapılması gerektiğini söyledi ve yaptı. Sonrasında aracın hareketlenmesi (freni bırakınca kendiliğinden rolantide yürümeye başladı) vites geçişleri falan güzel olmuştu ancak 120 bin bakımına kadar sorun yavaş yavaş tekrarlamaya başladı ve tekrar bakım sırasında ustamdan kalibrasyon yapmasını istedim. Evet kalibrasyon sonrasın sorunum ortadan kalkıyordu ancak 130 bine yaklaşırken yine aynı durum tekrarlamaya başlamıştı. Bu sefer kalkışlardaki fırlama aynı şiddette değildi ama park ederken yada trafikte öndeki araç biraz yürümeden gaza basmaya korkuyordum. Çünkü araç ağır hareket etmiyor yada bir miktar gazı verdikten sonra birden kafa atarcasına kalkış yapıyordu.

    Bunun yanında 110 km hızda duyulmaya başlayan 120 kmde iyice belirginleşen vu vu vu şeklinde ritmik bir ses vardı. Ses hız arttıkça frekansı azalıyor 140 km hıza yaklaşınca da kesiliyordu. Birde benim hissettiğim ayaklara vuran bir titreşim vardı aracımda. Resmen bir süre uzun yol kullanımında ayaklarım karıncalaşıyordu. Kimi ustalara göre dizel araç için normal bir durumdu. Hatta yok bile sayılırdı. Ama 3 sene dizel linea kullandım hiç böyle bir durum yoktu bence. Neyse efenim ustam sesin sol teker poryasından geldiğini söyledi. Titreşim olayını ise hissetmiyordu. Bende bu sorunlarla beraber Toyota'nın hava yastığı değişim kampanyasının gazıyla 130bin bakımına bir de servise gideyim şikayetlerimi söyleyeyim dedim.

    Sonuçları: Fren disklerimin 4 üne de değişim (1000 tl civarı)
    Alt motor koruyucu kapağın bir kaç tutma noktası zarar gördüğü için değişim (en ilgincide 500 tlye yakın parçayı değişmek için zaten yağ değişiminde söktükleri kapağa sökme takma parası yazmış olmaları)
    Titreşim sorunu için bilgisayara bağlayarak 4 enjektör değişimi ancak çok ta gerekli olmadığı (9000 Tl)
    Sık kalibrasyon isteme sorunu içinse şanzıman ecu su değişimi (2100 Tl)
    Yine ses içinde sol teker poryasının değişimi gerektiğini söyledi servisim. (1100 Tl)
    Sanayide 30 tl ye hallettiğim silecek değişimleri için 110 tl yazmalarından bahsetmiyorum bile. Servisin toplam maliyeti ise 13-15 bin civarıydı

    Neyse efenim ben hepsi için düşüneceğim siz yağımı filtre mi hava yastığımı değiştirin dedim ayrıldım servisten ve o moral bozukluğu ile aracı direk satılığa çıkarttım. Sadece enjektörler aracın piyasa fiyatının nerdeyse 1/4 ü çünkü.

    Tabii herkes biz gibi değil muhtemelen araştırıp mmt'den uzak duran bir kesim var buna ikinci el piyasasındaki durgunlukta eklenince araca ciddi anlamda müşteri çıkmadı. Galeriler sadece takas yapacaklarını söylüyor resmen ölü fiyata aracı sayıyorlar, bir takım fırsatçılar ise komik rakamlar teklif ediyorlardı. Ben önce ciddi anlamda aracı duvara vurup kaskodan para almayı aklımdan geçirdim sonra can tatlı geldi bir taraflarım da yemediği için en iyisi dedim bu paralara verip zarar edeceğime, alırken de alacağım araçta neyle karşılaşacağını kestiremiyorsun diyerek iç plastik aksamı şarkılar söyleyen bu aracı kullanmaya devam etmek adına en iyisi yaptırayım dedim ve düştüm sanayi yollarına...Ayrıca belirteyim bu tarz tıkırtılardan hiç hazetmeyen bir insanımdır ona rağmen

    İlk olarak enjektörler için dizel bosch servisine gittim 350 tlye sökme takma temizlik yaptılar, enjektörlerde biraz kurum haricinde bir problem olmadığını söylediler, ancak servisin titreşime sebep olarak söylediği enjektörleri; temizletmeme rağmen titreşim kesilmedi. ( Bu titreşim belki de kabul edilebilir bir titreşimdir ama bende takıntılıyım)

    Frenciye gittim disklerimde bir sorun olmadığını "ses vs problem zaten yokta servisin kalınlık kıstaslarına uymadığı için değişim demişlerdi" ama ön balatalarımın yakında değişim isteyeceğini söyledi bende sökülmüşken değişsin dedim ve değiştirdim 120 tl

    Ön poryayı değiştirdim ancak "vu vu vu" sesi kesilmedi, bu işlemi dün akşam yaptırdım ve testte farkettim ki vitesi boşa alınca ses kesiliyor. Bu da beni şanzıman içinde mi bir sorun var diye düşündürüyor. Bir kaç arkadaşla sohbette turboda olabilir diyenler oldu. Bu konuda ki görüşlerinize açığım. Diğer viteslerde aynı devirlerde sesi duymuyorum sadece 5. viteste oluyor. Ayrıca merak ediyorum işlemi serviste yaptırıp 4 kat para verseydim ve sorun çözülmeseydi servis malzemeyi geri alacakmıydı.

    MMT ile ilgili olarak ta benim kırmızı ışık yakma olayı sadece bir kere Bursa'da bayır çıkarken trafikte başıma geldi yolda kalmadığım için sonrasında da trafik açılmıştı zaten çok üzerinde durmadım. Ama kalibrasyon ayarının bu denli sık gerekmesi üzerine biraz telefon görüşmeleri yaptım. İstanbul'dan garanti değişim uzmanı bir servis elemanıyla görüşmemde, kendisininde aynı aracı kullandığını, şikayetlerimin aslında sistemin normali olduğunu söyledi, başka bir özel servisle görüşmemde ise sorunun ecu değilde aktüatördeki stroke sensörleri ile alakalı olabileceklerini söyledi. Kendi ustam ise sorun olmadığını söylüyor. He şu da var benim bir şikayetimde 2. vites 1400 devirlerde arabada çok titreşim oluyor yada 1. viteste dik bir rampadan aşağı inerken kavşağa gelip durmak için frene basınca durmaya yakın hızda da çok fazla titreşim oluyor. Bunlar normal midir? Ecu'yu Toyota 9 yaşa kadar garantiden değiştirmiş ancak mayıs ayında benim aracımın hakkı dolmuş.

    Alt koruma plastiğini değiştirmeyi düşünmüyorum zaten.

    Şimdi aracımın piyasa değerini düşürecek bu yazıyı neden yazdım ben yandım başkaları yanmasın diye.

    Neyse biraz rahatlamak adına içimi döktüm uzun bir yazı oldu farkındayım. Öneri ve görüşlerinize açığım arkadaşlar.

    Eleştiri noktasına gelince, sene 2017 Toyota hala MMT'li araç üretiyor. Bence vazgeçmeliler. Yolda kalmaz diye reklam yapan bir firma bu denli sorunlu bir ürünü üretmeye devam etmesi bence büyük bir stratejik hatadır. Ben bir daha MMT şanzımanlı bir araç almam. Efenim bu otomatik değil bunu böyle kullanmayın diye mantığı da uyguluyorum ama özür olarak kabul etmiyorum. Madem olmuyor o vites koluna E(Easy) modu koymayın. Zaten uzun yolda ha manuelde 5. vitese takıp gitmişsin ha MMT de basıp gitmişsin. Otomatik kavramı insanı bence trafikte rahatlatmalı. Trafikte darlatan otomatik olamaz.

    Son not: Eğer bu düşük devirdeki titreşim sorunum ve uğultu sesi çözülürse arabayı maddi nedenlerle en az 3 yıl kadar kullanmayı düşünüyorum.




  • ohreyn kullanıcısına yanıt
    www.hakkimiziariyoruz.biz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 14 Ocak 2018; 7:5:22 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.