Şimdi Ara

Avrupa’da tüm yeni araçlarda hız sınırlayıcı zorunlu oluyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avrupa’da tüm yeni araçlarda hız sınırlayıcı zorunlu oluyor
    Günümüzde çoğu modern araçta Akıllı Hız Yardımı (ISA) teknolojisi bulunuyor ancak bu hizmet genellikle rahatlıkla geçersiz kılınabiliyor. Avrupa Birliği ise yol güvenliğini artırmak için tüm yeni araçlarda hız sınırlayıcıları zorunlu kılacak yönetmeliği 7 Temmuz tarihinde yürürlüğe alıyor.



    Avrupa'da hız sınırlayıcılar zorunlu oluyor



    ISA veya akıllı hız limitleyici gibi teknolojiler devredeyken normalde olduğu gibi hızlanıp fren yapabilirken, sınır aşıldığında sürücülere yavaşlayana kadar dokunsal, sesli ve görsel uyarılar gönderiyor. AB’nin yeni kuralları otomobillerin kalıcı olarak kapatılamayan ISA sistemlerine sahip olmasını sağlıyor.



    Avrupa’da tüm yeni araçlarda hız sınırlayıcı zorunlu oluyor
    Aralarında Citroen, Ford, Honda, Jaguar, Peugeot, Renault ve Volvo'nun da bulunduğu birçok otomobil üreticisinin halihazırda bazı otomobillerinde fabrikada takılmış ISA bulunduğu belirtiliyor. Öte yandan bazı sürücüler ISA sistemlerinden aldıkları uyarı sinyallerinin sürüş sırasında rahatsız edici ve hatta dikkat dağıtıcı olduğunu söylüyor. Bunun gibi sorunları çözmek için üreticiler gaz pedalının geri itilmesi, tahrik gücünün otomatik olarak azaltılması, görsel ve işitsel geri bildirimler ve titreşimli uyarı bildirimleri gibi çeşitli şekillerde sürücüyü uyarabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli BYD’den Türkiye’ye 1 milyar dolarlık elektrikli otomobil yatırımı iddiası



    Hız sınırlayıcının yanı sıra yeni kurallar, otomatik şerit takip ve otonom acil frenleme gibi diğer araç güvenlik özelliklerini de zorunlu hale getiriyor. Bu teknolojiler, trafik kazalarında önemli bir faktör olan insan hatasını azaltmayı ve tüm yol kullanıcılar için daha güvenli bir sürüş ortamı sağlamayı amaçlıyor. Avrupa Birliği, her ne kadar bu zorunluluklar ile güvenliği merkeze alsa da en nihayetinde yakıt tüketiminin de azaltılmasını maçlıyor.




    Kaynak:https://www.techspot.com/news/103684-eu-mandates-speed-limiters-all-new-cars-enhance.html







  • Bizim çoğu yolda hız sınırını belirtir tabela yok. Sadece virajlarda ve kavşaklara yanaşırken var sıklıkla. Virajı döndün yada kavşağı geçtin o düzlük boyunca kaçla gidileceğini belirtir tabela yok veya şehrin yanından geçiyorsun hız sınırı 70 diyor tamam deyip 70 ile gidiyorsun 70’in bitişine kaçla gidileceğini tabelaya yazmıyorlar. Mecburen yandex haritalar kullanıp elin rusuna konum bildirip soruyorum Türkiye’de bu gittiğim yoldaki hız limiti kaç diye, o da %100 doğru göstermiyor hız limitlerini. Bizim hız tabelaları bir acayip. Sonra da hız sınırı cezası ödüyoruz.

    Acilen tüm köprü otoyol sokak cadde vs ne var ne yoksa ulusal hız limitlerini gösteren ve verileri sürekli güncellenen bir veritabanı yapılmalı daha sonra bu veritabanından navigasyon uygulamaları sahiplerinin (apple maps, google maps, yandex maps, ovi maps vs) veri çekip Türk kullanıcılarına hız sınırlarını göstermeleri zorunlu kılınmalı. Örneğin; Apple şeytanı milyonlarca dolar kazanıyor Türk tüketicilerden, fakat Apple haritalar uygulamasında hız sınırını göstermiyor. Bunlara aba altından sopa gösterip zorunlu kıldıracaksın. Aynı zamanda bu ulusal hız limitlerini gösterir veritabanı haritayla beraber online olarak tüm vatandaşlara bir websitesi aracılığıyla sunulmalı. Hatta mobil uygulama dahi yapılmalı.

    Şuanki halde kara düzen gidiyor hız limitleri. Ondan sonra vay efendim kaza oldu, hız sınırı cezası geldi, radara girmişiz, hız sınırını % bilmem kaç aşmışız vs vs saçma sapan şeyler. Ben bilmiyorum ki kaçla gitmem gerektiğini bana gösteriyor musun kaçla gitmem gerektiğini? Ne yaptın bana göstermek için de ceza yazıyorsun? Ben navigasyon kullanıyorum navigasyonda yok hız sınırı, tabela arıyorum gözle tabela da yok çoğu yerde. Eee sıkıntı vatandaşta mı. Yahu çok mu zor. Yapsın karayolları bu ulusal hız limitlerini gösterir veritabanı sistemini, sonrada zorunlu kılsın Türkiye’de navigasyon hizmeti veren herkese hız sınırlarını göstermeyi de. Vatandaş rahatlasın, kaza olmasın, ceza ödemeyelim. Temiz temiz gidelim temiz temiz gelelim.

    eve gelirken tren hattından geçiyorum, hız sınırı 30 yazıyor. ondan sonra tabela yok, eve kadar 30 la mı gidelim ?


    karadeniz sahil şeridinde sürekli 90-70-50 diye 50 şer metre arayla dikilmiş tabelalar var ama o son 50 den sonra ne ara 90 a çıktı hız sınırı onu yazan yok! 500 metre gidiyorsun 90-70-50, 1km daha gidiyorsun yine 90-70-50. 90 km hız sınırı sadece 70 tabelasına kadar olan 50 metre mesafede mi geçerli olacak otomatik olursa ?


    bu arada karadenizde o yolda kimseye ceza yazdıklarını sanmıyorum çünkü karadenizlilerin çoğu o cezayı ödemez isyan çıkarır. ben de zaten bir yerden sonra bastım gittim , ceza falan da gelmedi tahmin ettiğim gibi.

    Aaaaa Olur mu öyle şey.


    Nerede kaç km. hızla gittiğin belli olmayacak ki, bir güzel katmerli cezayı döşeyecekler.


    Çokomelli bakanken trafik polislerine limit veriyorlarmış. Şu kadar ceza yazmadan geri gelmeyin diye. Vatandaştan para düdüklemenin bir başka yolu sonuçta.


    Onlar da tuzak sayılacak yerlerde pusuya yatıyorlardı kotayı doldurabilmek için.


    Yine böyle bir yerde 56 ile ceza yemiştim. İtiraz edip iptal ettirmiştim.

  • Bizim çoğu yolda hız sınırını belirtir tabela yok. Sadece virajlarda ve kavşaklara yanaşırken var sıklıkla. Virajı döndün yada kavşağı geçtin o düzlük boyunca kaçla gidileceğini belirtir tabela yok veya şehrin yanından geçiyorsun hız sınırı 70 diyor tamam deyip 70 ile gidiyorsun 70’in bitişine kaçla gidileceğini tabelaya yazmıyorlar. Mecburen yandex haritalar kullanıp elin rusuna konum bildirip soruyorum Türkiye’de bu gittiğim yoldaki hız limiti kaç diye, o da %100 doğru göstermiyor hız limitlerini. Bizim hız tabelaları bir acayip. Sonra da hız sınırı cezası ödüyoruz.

    Acilen tüm köprü otoyol sokak cadde vs ne var ne yoksa ulusal hız limitlerini gösteren ve verileri sürekli güncellenen bir veritabanı yapılmalı daha sonra bu veritabanından navigasyon uygulamaları sahiplerinin (apple maps, google maps, yandex maps, ovi maps vs) veri çekip Türk kullanıcılarına hız sınırlarını göstermeleri zorunlu kılınmalı. Örneğin; Apple şeytanı milyonlarca dolar kazanıyor Türk tüketicilerden, fakat Apple haritalar uygulamasında hız sınırını göstermiyor. Bunlara aba altından sopa gösterip zorunlu kıldıracaksın. Aynı zamanda bu ulusal hız limitlerini gösterir veritabanı haritayla beraber online olarak tüm vatandaşlara bir websitesi aracılığıyla sunulmalı. Hatta mobil uygulama dahi yapılmalı.

    Şuanki halde kara düzen gidiyor hız limitleri. Ondan sonra vay efendim kaza oldu, hız sınırı cezası geldi, radara girmişiz, hız sınırını % bilmem kaç aşmışız vs vs saçma sapan şeyler. Ben bilmiyorum ki kaçla gitmem gerektiğini bana gösteriyor musun kaçla gitmem gerektiğini? Ne yaptın bana göstermek için de ceza yazıyorsun? Ben navigasyon kullanıyorum navigasyonda yok hız sınırı, tabela arıyorum gözle tabela da yok çoğu yerde. Eee sıkıntı vatandaşta mı. Yahu çok mu zor. Yapsın karayolları bu ulusal hız limitlerini gösterir veritabanı sistemini, sonrada zorunlu kılsın Türkiye’de navigasyon hizmeti veren herkese hız sınırlarını göstermeyi de. Vatandaş rahatlasın, kaza olmasın, ceza ödemeyelim. Temiz temiz gidelim temiz temiz gelelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 5 Temmuz 2024; 22:46:8 >




  • Bu geçenki haberin aynısı değil mi? Avrupa süre uzatması yapmamış. Türkiyede Ağustos sonuna uzatıldı sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 5 Temmuz 2024; 22:40:38 >
  • güzel olur en azından radar derdi biter polisler sinke avlar
  • Aaaaa Olur mu öyle şey.


    Nerede kaç km. hızla gittiğin belli olmayacak ki, bir güzel katmerli cezayı döşeyecekler.


    Çokomelli bakanken trafik polislerine limit veriyorlarmış. Şu kadar ceza yazmadan geri gelmeyin diye. Vatandaştan para düdüklemenin bir başka yolu sonuçta.


    Onlar da tuzak sayılacak yerlerde pusuya yatıyorlardı kotayı doldurabilmek için.


    Yine böyle bir yerde 56 ile ceza yemiştim. İtiraz edip iptal ettirmiştim.

  • eve gelirken tren hattından geçiyorum, hız sınırı 30 yazıyor. ondan sonra tabela yok, eve kadar 30 la mı gidelim ?


    karadeniz sahil şeridinde sürekli 90-70-50 diye 50 şer metre arayla dikilmiş tabelalar var ama o son 50 den sonra ne ara 90 a çıktı hız sınırı onu yazan yok! 500 metre gidiyorsun 90-70-50, 1km daha gidiyorsun yine 90-70-50. 90 km hız sınırı sadece 70 tabelasına kadar olan 50 metre mesafede mi geçerli olacak otomatik olursa ?


    bu arada karadenizde o yolda kimseye ceza yazdıklarını sanmıyorum çünkü karadenizlilerin çoğu o cezayı ödemez isyan çıkarır. ben de zaten bir yerden sonra bastım gittim , ceza falan da gelmedi tahmin ettiğim gibi.

  • Almışım ferrariyi gazı köklüyom sonuna kadar otobanda havamdan geçilmiyo ama gel gelelim max hız 120 :D
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Önce hız birliği lazım ülke çapında.

    Özellikle meskun mahal dedikleri bölgeler de farklı limitler var. 70-82-60.

    Azami limitleri gösterir tabelalar eksik. Assos Çanakkale merkez arası ortalama hız var diyor. Güzel azami limit nedir belli değil. Tabela yok. En son benzinlikte durdum dedim bilse bilse pompacı bilir. Abi bende bilmiyorum 5 yıldır burdayım ben 90 ı geçmiyorum dedi :)
  • Yukarıda görüş yazan arkadaşlar o kadar detaylı ve güzel yazmışlar ki katılmamak elde değil
  • Bizim yollarda saçma sapan hız limitleri var. Bu sistemin uygulanması için tüm Türkiye'de hız tabelaları gözden geçirilmeli, değişmeli. Yoksa sürekli kaza olur.
  • Bunlar zaten bilmeniz gereken limitler. Aksi belirtir tabela olmadıkça : Şehir içinde hız sınırı 50dir. Tüm şehirler arası yollarda otoban statüsünde değilse 90 dır. Duble şehirler arası yollarda 110 dur Otoban statüsündeki yollarda 130 Kuzey Marmara'da 140 dır. Kavşaklara göbeklere yaklaşırken hız kademeli olarak düşer en fazla 50 yaya geçidi varsa 30. vs vs . Aksi belirtilmedikçe zaten bunlar geçerli ve bilmen gereken limitlerdir.
    Eğer 90 ile gidilen yolda sana 50 diye bir tabela dikmişse zaten kavşağa yol bağlantısına köy içine vs geliyorsundur. Özel durum biter tekrar 90 olur.
    Buda linki:




  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Hakikate hocam çok doğru bir konuya değinmişsiniz.Bir yerde hız sınırı 70 km tabelada yazdığı zaman nerede bittiğini kimse bilmiyor.70 km hız sınırı bitiminde devamında kaç km ile gidileceğine dair tabela olmuyor.Benim araçta hız sınırı göstergede çıkıyor fakat pejo da en son harita güncellemesi 2021 olduğu için her yeri yanlış gösteriyor.

  • emreb78 E kullanıcısına yanıt

    Yok hocam o kadar basit değil.110 km hız sınırı olan bir yolda yolun kötü olmadığı gayet şehirdışı bir güzergahta önüne 90 km tabelası çıkıyor.Siz o 90 km tabelasının bittiği noktaya kaç km ile devam edileceğini yazmazsanız kimse bilemez.70 km hız sınırı tabelası olan şehir merkezinde seyreden duble bir yolun sonunda 110 km hıza nerde çıkılacağı kesinlikle belli olmuyor.Eskiden şehiriçi olan yerlere kilometrelerce seyrek konutlar yapılmış oluyor ama navigasyonda bakıldığında 110 gösteriyor.O tabela oraya net konulmadan kimse 70 km hız sınırının nerde bittiğini bilemez.Size bunun gibi bir sürü örnek verebilirim.Mesela çoğu yerde hala yerleşim yeri devam ediyor ama hız sınırını net olarak bilemiyoruz.Ancak navigasyona bakınca görülüyor.

  • Geri zekalılara göre sistemi düzenlemek iyice moda oldu. Tamam bu kadar yükleniyorsunuz araçlara da bunun maliyeti, arızası, bu kadar çok elektronik sistemin sorunları bunları kural koyucuların düşündüğü yok. Bu sistemler en ufak bir kazada çok büyük maliyet arttırıyor, zaman ile bozulmaya da eğilimliler, örneğin sürekli güneşe maruz kalan ön kamera gibi.


    Euro 6 ile dizel araçlara DPF ve adblue koyuldu, bu parçaların getirdiği maliyet, emisyon daha fazla. Şunu diyebilirdiler Euro 6 dizel motora sahip olmayan dizeller belli nüfus büyüklüğündeki şehirlerin merkezlerine giremeyecek. Bunu anlarım, dağ başında köyde kullanılacak pick-up araca da bu sistemi zorunlu kıldığın zaman ekonomik olarak mantık sınırlarının dışına çıkıyor.

  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Dediğimi onaylamaktan başka bir şey yazmamışsınız. Yol kötü iyi ona sen karar veremezsin. ne güzel yazmışsın tabela var diye "110 km hız sınırı olan bir yolda yolun kötü olmadığı gayet şehir dışı bir güzergahta önüne 90 km tabelası çıkıyor"

    Hem adam tabela koymuş 110 u 90 a çekmiş diyorsun hem de tabela koymuyorlar diyorsun karar versen. Şehir merkezinde ki duble yol duble yol değildir. şehir içine girer. Eskiden şehir içi olan yer kime göre. Seyrek konut olan yer nasıl şehir merkezi oluyor. Her yerleşim yeri şehir merkezi midir? İtirazların örtüşmüyor ki. zaten binek araçlara 70 km hız sınırı yok. Sen anlaşılan ehliyeti boşa alanlardansın.

  • emreb78 E kullanıcısına yanıt

    Senin bir halttan anladığın yok.Ancak gereksiz gereksiz konuşuyorsun.İdrak edecek kapasiten varsa ki ( hiç zannetmiyorum) bir önceki mesajlarda yazan arkadaşların dediğini iyi oku.

  • Cezaya alerjim var. Ben hep 70 le gidiyorum. Tabela mabela uğraşamam. Arabada hız ikaz sistemi var. 70 e ayarladım. 70 dedi mi sesli ve ekrandan uyarı veriyor. Otoban harici yakın şehirlere de 70 le gidiyorum. 50 olan yerde ne yapıyorsun derseniz 50 ile gideceksem bisikletle giderim derim.
  • emreb78 E kullanıcısına yanıt

    Senin bilgi kapasiten ne ki etrafa yargı dağıtıyorsun. Trafik polisi misin? Hoş bir çok kanunu o trafik polislerinden daha iyi bilirim ya neyse.


    Burada yandaşlık, yalakalık yapacağına yanlışa, yanlış doğruya doğru de.


    Bi kavşağa yaklaşıldığında hızı kademeli olarak 50'ye düşürülüyor. Buraya kadar tamam. Fakat daha sonra 50 km hız sınırlamasının bittiğine dair bir tabela olması lazım.


    Eğer hız sınırlaması varsa aşağıdaki tabela



    Avrupa’da tüm yeni araçlarda hız sınırlayıcı zorunlu oluyor



    Yok başka kısıtlamalar da varsa tüm yasakların sonu tabelası konulmalıdır.



    Avrupa’da tüm yeni araçlarda hız sınırlayıcı zorunlu oluyor


    Vatandaşa kısıtlama, yasaklama bitti diye veya kaç ile gidilmesi gerekli diye vahiy gelmeyecek. Ağababalarına söyle biraz itibardan tasarruf edip maliyetten kaçındıkları o tabelaları koyuversinler.





  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    + 1000000

    Artık bu tip adamlara gerek yüz yüze olsun gerekse sosyal medya ortamında söyleyebileceğim en ağır şeyi söylüyorum.İsterse forumdan ceza versinler.Bunun gibilere kibar,naif konuşmaya gerek yok.Çünkü değmezler.

  • Avrupa’da tüm yeni araçlarda hız sınırlayıcı zorunlu oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropik17 -- 7 Temmuz 2024; 22:15:44 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.