Şimdi Ara

Avrupa Geneli Motorlu Araçlar vergisi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
2
Favori
40.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli dostlar Bir çok arkadaşımızın almanyadaki motorlu taşıtlar vergisi sistemi nasıl,işte oraya gelmeyi düşünüyorum, Araç kullanım maliyetleri hakkında bir çok Özel mesaj aldım. İzin verirseniz Genelden Paylaşmak istedim.Bu konuda merakı olanlar, Çalışmak,okumak vb gibi sebeplerle Avrupanın her hangi bir ülkesine yerleşmek isteyenlerin işine yarayabilir.

    Almanyada Sıfır km otomobil alırken Liste fiyatlarına ilaven %19 lık bir vergi vardır.

    Otomobil,Arazi taşıtı, 3 ton dan küçük motorlu araçlar için motorlu araçlar vergisi şu şekilde hesaplanır:

    Almanyada Motorlu taşıtlar vergisinin matrağı aracın yakıt türü ve CO2 salınımıyla belli olur. Yaş, kasko değeri vb gibi etmenler önem arzetmez. Yalnız aracın yaşı ne kadar genç olursa CO2 salınımı az olacağından vergiside az olur.

    Detaylarıyla açıklarsak: 2 türlü vergi vardır.

    1: Yol Vergisi
    Benzinle çalışan otomobillerde Her 100 cc için 2 Euro ödenir.

    Dizel motorlu otomobillerde Her 100 cc için 9,50 Euro ödenir.

    2: Karbon vergisi

    Karbon vergisi adı altında CO2 salınımı 120 gr/km altında olan otomobiller karbon vergisi ödemez(2014 yılında 110 gr/km olacak). üstü her gram CO2 için 2 euro ödenir.


    LPG veya CNG ile çalışan aracınız varsa yol vergisi %25 indirimlidir.


    Örnek vermek gerekirse 1998cc lik kmde 135 gr CO2 salan dizel motorlu bir aracınız var ise:

    19,98*9,50=189,81 Euro Yol vergisi

    135-120= 15 gr/km CO2 için 30 Euro Karbon vergisi ödersiniz.

    Toplamda: 189,81+30=219,81 Euro ödersiniz.

    Türkiyede yeni kurulacak sistem üç aşağı beş yukarı buna benzer olabilir.

    Herkese iyi geceler.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Avrupa Geneli Motorlu Araçlar Vergisi

    Avrupa'da motorlu araçlar için uygulanan vergilendirme sistemleri ülkeden ülkeye farklılık gösterir. Bu vergiler genellikle aracın emisyon seviyesi, motor hacmi ve ağırlığı gibi faktörlere göre hesaplanır.

    Almanya'da Motorlu Taşıtlar Vergisi

    Almanya'da motorlu taşıtlar vergisi, aracın emisyon seviyesine göre belirlenir. Vergi, aracın tescil edildiği tarihten itibaren yıllık olarak ödenir. Aracın motor hacmine ve ağırlığına göre ek vergiler de uygulanabilir.

    Almanya'da Aylık Araç Vergisi

    Almanya'da motorlu taşıtlar vergisi aylık olarak ödenmez. Ancak bazı şehirler, hava kirliliğini azaltmak amacıyla çevresel bölgelerde araç kullanımına ek vergiler uygulayabilir.

    Avrupa'da Araba Yıllık Vergileri

    Çoğu Avrupa ülkesi, motorlu araçlar için yıllık vergiler uygular. Bu vergiler, ülkeden ülkeye değişmekle birlikte genellikle aracın emisyon seviyesi, motor hacmi ve ağırlığı gibi faktörlere göre hesaplanır.

    Almanya'da Motorlu Taşıtlar Vergisi Hesaplama

    Almanya'da motorlu taşıtlar vergisi, aracın emisyon seviyesi kullanılarak hesaplanır. Vergi tutarı, Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) tarafından belirlenir. Aracın vergi tutarını KBA'nın web sitesinden veya yetkili bir vergi dairesinden öğrenebilirsin.

    Almanya'da MTV Ne Kadar?

    Almanya'da motorlu taşıtlar vergisi tutarı, aracın emisyon seviyesine göre değişir. Örneğin, 2023 yılında, 95 gram/km CO2 emisyonuna sahip bir araç için yıllık vergi tutarı yaklaşık 120 Euro'dur. Ancak, 200 gram/km CO2 emisyonuna sahip bir araç için yıllık vergi tutarı yaklaşık 400 Euro'dur.

    Avrupa'da MTV Vergisi

    Avrupa'da motorlu taşıtlar vergisi sistemleri ülkeden ülkeye farklılık gösterir. Ancak çoğu ülke, aracın emisyon seviyesi, motor hacmi ve ağırlığı gibi faktörlere dayalı yıllık vergiler uygular. Avrupa'daki bazı ülkelerdeki MTV vergisi oranları şunlardır:

    • Fransa: %10-30
    • İngiltere: %1-57
    • İspanya: %4,75-14,75
    • İtalya: %1,5-3,5
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Bu mesaj silindi.
    Bakalım Türkiyede ne zaman mantıklı motorlu taşıtlar vergisi uygulanmaya başlanacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ortadogu06

    Bakalım Türkiyede ne zaman mantıklı motorlu taşıtlar vergisi uygulanmaya başlanacak.

    Alıntıları Göster
    tabi bu çarpım değerleri türkiye uyarlaması ile 3-4 katı olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ortadogu06

    Bakalım Türkiyede ne zaman mantıklı motorlu taşıtlar vergisi uygulanmaya başlanacak.

    Alıntıları Göster
    Benzinli, lpg ve cng kullanımını teşvik var gibi gözüküyor. Benzinli bir araç tercih ettiğinizde yol vergisi sizin örneğinizdeki araç için 40euro olacak aşağı yukarı. Peki CNG-ngt otomobil satışları ne durumda? İlk edinim maliyetleri fazla mı?

    Bilgilendirme için teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Benzinli, lpg ve cng kullanımını teşvik var gibi gözüküyor. Benzinli bir araç tercih ettiğinizde yol vergisi sizin örneğinizdeki araç için 40euro olacak aşağı yukarı. Peki CNG-ngt otomobil satışları ne durumda? İlk edinim maliyetleri fazla mı?

    Bilgilendirme için teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Mevcut sistemi devam ettirip bunu da + olarak uygularlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losangelos

    Mevcut sistemi devam ettirip bunu da + olarak uygularlar

    Alıntıları Göster
    Dikkatimi çeken yaşlandıkça verginin artıyor olması, biz de uygulanan ise tam tersi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Dikkatimi çeken yaşlandıkça verginin artıyor olması, biz de uygulanan ise tam tersi

    Alıntıları Göster
    Çok hatta aşırı mantıklı ancak bizim altyapımız buna hazır mı sorun orada.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    Mevcut sistemi devam ettirip bunu da + olarak uygularlar

    +1

    aynen hocam bu kadar vergicik bizim devletimiz kesmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    Mevcut sistemi devam ettirip bunu da + olarak uygularlar

    +1

    aynen hocam bu kadar vergicik bizim devletimiz kesmez.

    Alıntıları Göster
    Yalnız yol vergisini ne hakla alırlar bizim memlekette,çukur vergisi alsalar ya?Ya da kasis?
  • Eski araclara daha fazla vergi olayi sacma. Ne yani bir yandan rekor dis ticaret acigi var diye aglanirken, bir yandan da mevcut araclari, ekonomik omru bitmeden hurdaya atip, yenisini mi alacagiz. Bence en adil vergilendirme seklimaracin kasko bedeline gore vergilendirme seklidir. 60.000 liralik arac da ayni vergiyi oduyor. 180.000 liralik aracta.. Buna ilaveten ek olarak co2 degerlendirmesi yapilirsa o zaman adil bir rakam olur. Mesela kasko bedelinin yuzde 1 i yol vergisi arti belli ve mantikli bir co2 orani ustunde her gram icin sabit bir bedel.
    Bir de bu emisyon oranlari fabrika katologuna gore mi? Yoksa egzost muayenesine gore mi olacak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Benzinli, lpg ve cng kullanımını teşvik var gibi gözüküyor. Benzinli bir araç tercih ettiğinizde yol vergisi sizin örneğinizdeki araç için 40euro olacak aşağı yukarı. Peki CNG-ngt otomobil satışları ne durumda? İlk edinim maliyetleri fazla mı?

    Bilgilendirme için teşekkürler...

    12.06.2011 Tarihi İtibari ile Almanyada

    Benzinle çalışan 30,487,500 Araç

    Motorin ie çalışan 11,266,644

    LPG ile çalışan 418,659

    CNG ile çalışan 71,519

    Hibrit motorlu 37,256

    Elektrikle çalışan 5560

    Otomobil mevcut. Son geçen yıl ile kıyaslama yapılacak olursa LPG li araç sayısı 215 binlerden 418 binli rakamlara çıkmış. Artış miktarı büyük. Sıfır Otomobillerde Marka ya göre İlk edinim maliyeti (LPG Nin) 1600-2800 Euro arasında değişiyor. Lpg nin satış fiyatı 0.75-0.86 Euro arasında değişiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdrive

    quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Benzinli, lpg ve cng kullanımını teşvik var gibi gözüküyor. Benzinli bir araç tercih ettiğinizde yol vergisi sizin örneğinizdeki araç için 40euro olacak aşağı yukarı. Peki CNG-ngt otomobil satışları ne durumda? İlk edinim maliyetleri fazla mı?

    Bilgilendirme için teşekkürler...

    12.06.2011 Tarihi İtibari ile Almanyada

    Benzinle çalışan 30,487,500 Araç

    Motorin ie çalışan 11,266,644

    LPG ile çalışan 418,659

    CNG ile çalışan 71,519

    Hibrit motorlu 37,256

    Elektrikle çalışan 5560

    Otomobil mevcut. Son geçen yıl ile kıyaslama yapılacak olursa LPG li araç sayısı 215 binlerden 418 binli rakamlara çıkmış. Artış miktarı büyük. Sıfır Otomobillerde Marka ya göre İlk edinim maliyeti (LPG Nin) 1600-2800 Euro arasında değişiyor. Lpg nin satış fiyatı 0.75-0.86 Euro arasında değişiyor.

    Alıntıları Göster
    Bizde motor hacmine göre vergilendirme öncesi uygulama nasıldı? Hatırlayan var mı?


    Hatta haberlerde CMYLMZ çıkmıştı ve yüksek hacimli araçlarının vergisinden dolayı canının yanmayacağını sormuşlardı da kendine yakılşan bir cevap vermişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    Bizde motor hacmine göre vergilendirme öncesi uygulama nasıldı? Hatırlayan var mı?


    Hatta haberlerde CMYLMZ çıkmıştı ve yüksek hacimli araçlarının vergisinden dolayı canının yanmayacağını sormuşlardı da kendine yakılşan bir cevap vermişti.

    Alıntıları Göster
    Eğer ben yaklaşık olarak yıllık 500 tl 2.0 lt motor vergisi vericeksem direk yeni çıkıcak mondeo 2.0 163 hp powershift alır hayatın tadını çıkartırım....

    Bilgilendirme için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    Bizde motor hacmine göre vergilendirme öncesi uygulama nasıldı? Hatırlayan var mı?


    Hatta haberlerde CMYLMZ çıkmıştı ve yüksek hacimli araçlarının vergisinden dolayı canının yanmayacağını sormuşlardı da kendine yakılşan bir cevap vermişti.

    Ağırlığa göre alınıyordu. Tam içeriğini hatırlayamıyorum ama 950kg ve altı en düşük tarifeydi. Sonra da çeşitli sınırlar vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    Bizde motor hacmine göre vergilendirme öncesi uygulama nasıldı? Hatırlayan var mı?


    Hatta haberlerde CMYLMZ çıkmıştı ve yüksek hacimli araçlarının vergisinden dolayı canının yanmayacağını sormuşlardı da kendine yakılşan bir cevap vermişti.

    Alıntıları Göster
    Bu vergilendirme sistemi çevre odaklı bir vergilendirme sistemi.

    Bizdeki vergilendirme ise tamamen "Büyük motorlu arabayı zengin alır, o yüzden ondan daha çok vergi alınmalı" mantığı üzerine kurulu.

    Bir de arabaların yaşı ilerledikçe vergi artması bize hiç ama hiç uymaz, çünkü ikinci el araçların cazibesini iyice bitirir, herkesi sıfır araba almaya yönlendirir ve zaten çok olan cari açığı iyice arttırır.

    Ükemizin şu anki ekonomik dengelerini göz önüne alınırsa bizim böyle bir vergilendirmeye geçmemiz yakın zamanda pek mümknü gözükmüyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Eğer ben yaklaşık olarak yıllık 500 tl 2.0 lt motor vergisi vericeksem direk yeni çıkıcak mondeo 2.0 163 hp powershift alır hayatın tadını çıkartırım....

    Bilgilendirme için teşekkürler.

    Accord verseydik Muharremcim.:)

    Muhtemelen yenisi de çıkar o zamana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Eğer ben yaklaşık olarak yıllık 500 tl 2.0 lt motor vergisi vericeksem direk yeni çıkıcak mondeo 2.0 163 hp powershift alır hayatın tadını çıkartırım....

    Bilgilendirme için teşekkürler.

    Accord verseydik Muharremcim.:)

    Muhtemelen yenisi de çıkar o zamana.

    Alıntıları Göster
    YOl vergisini alırlar bir güzel cebe indirip yerler.1 kuruşunu bile yola harcamazlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Eğer ben yaklaşık olarak yıllık 500 tl 2.0 lt motor vergisi vericeksem direk yeni çıkıcak mondeo 2.0 163 hp powershift alır hayatın tadını çıkartırım....

    Bilgilendirme için teşekkürler.

    Accord verseydik Muharremcim.:)

    Muhtemelen yenisi de çıkar o zamana.

    Zaten bu ihale büyük ihtimal abi accord 1.6 dizel ya da mondeo 1.6 dizel de biter....

    Dizelini dört gözle bekliyorum haluk abi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdrive

    quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Benzinli, lpg ve cng kullanımını teşvik var gibi gözüküyor. Benzinli bir araç tercih ettiğinizde yol vergisi sizin örneğinizdeki araç için 40euro olacak aşağı yukarı. Peki CNG-ngt otomobil satışları ne durumda? İlk edinim maliyetleri fazla mı?

    Bilgilendirme için teşekkürler...

    12.06.2011 Tarihi İtibari ile Almanyada

    Benzinle çalışan 30,487,500 Araç

    Motorin ie çalışan 11,266,644

    LPG ile çalışan 418,659

    CNG ile çalışan 71,519

    Hibrit motorlu 37,256

    Elektrikle çalışan 5560

    Otomobil mevcut. Son geçen yıl ile kıyaslama yapılacak olursa LPG li araç sayısı 215 binlerden 418 binli rakamlara çıkmış. Artış miktarı büyük. Sıfır Otomobillerde Marka ya göre İlk edinim maliyeti (LPG Nin) 1600-2800 Euro arasında değişiyor. Lpg nin satış fiyatı 0.75-0.86 Euro arasında değişiyor.

    LPG orda da popüler olmaya başladı demek. Yaşasın orta Sınıfın yeni yakıtı LPG gerçek bir halk kahramanı, Dizelin 100cc sine 9,5 euro verene kadar, 2 euro benzin için veririm Hemde indirimliymiş. Karış karış bütün avrupayı gezerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ortadogu06

    quote:

    Orijinalden alıntı: xdrive

    quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Benzinli, lpg ve cng kullanımını teşvik var gibi gözüküyor. Benzinli bir araç tercih ettiğinizde yol vergisi sizin örneğinizdeki araç için 40euro olacak aşağı yukarı. Peki CNG-ngt otomobil satışları ne durumda? İlk edinim maliyetleri fazla mı?

    Bilgilendirme için teşekkürler...

    12.06.2011 Tarihi İtibari ile Almanyada

    Benzinle çalışan 30,487,500 Araç

    Motorin ie çalışan 11,266,644

    LPG ile çalışan 418,659

    CNG ile çalışan 71,519

    Hibrit motorlu 37,256

    Elektrikle çalışan 5560

    Otomobil mevcut. Son geçen yıl ile kıyaslama yapılacak olursa LPG li araç sayısı 215 binlerden 418 binli rakamlara çıkmış. Artış miktarı büyük. Sıfır Otomobillerde Marka ya göre İlk edinim maliyeti (LPG Nin) 1600-2800 Euro arasında değişiyor. Lpg nin satış fiyatı 0.75-0.86 Euro arasında değişiyor.

    LPG orda da popüler olmaya başladı demek. Yaşasın orta Sınıfın yeni yakıtı LPG gerçek bir halk kahramanı, Dizelin 100cc sine 9,5 euro verene kadar, 2 euro benzin için veririm Hemde indirimliymiş. Karış karış bütün avrupayı gezerim.

    Alıntıları Göster
    peki bu vergi hesaplanırken kullanılan emisyon değeri neye göre baz alınıyor ?

    fabrika değerlerine göre mi?

    yoksa yıllık/3 yıllık TÜVden emisyon ölçümü yapılır, sonuç neyse ona göre mi?

    teşekkürler...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.