Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
540
Cevap
45
Favori
79.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahattin ali

    Cayma hakki sadece internetten yapilan alimlarda var. Sartsiz

    Bilgi için teşekkür ederim. Benim şanssızlığım...
    samsung 60KS8000 aldım, 7 yıllık LCD Sony TV ile aynı motion hızına sahipmiş gibi davranıyor. Oysa hızlı sahnelerde sony bozulmaya başlarken yeni TV'nin net ve akıcı göstermeye devam edeceğini düşünmüştüm. Hayal kırıklığı yaşıyorum.
  • 60ks8000 Ben de yeni aldim Ben de vertical banding ve cercevede cizik cikti sizde mac yayinlarinda golgelenme var mi.ne sorunlu modelmis bu 60ks8000....
  • Ben internetten, vatanbilgisayardan lg 58uh635 marka televizyon aldım. Servis kurulumu yaptı. Paneli kontrol ederken panelin tam ortadan yamuk olduğunu fark ettim. Servis görevlisi tekrar paketledi ve bantladı. Raporda kurulumda panelin ve çerçevenin yamuk olduğu tespit edilmiş ve fotoğrafları çekilmiştir dedi. Bende vatan bilgisayarı arayıp ürün ayıplı çıktığını ve değişim istediğimi söyledim. Herhangi bir vatan mağazasına götürüp iade işlemi başlatabilirsiniz dediler. Mağazaya teslim ettim. Mağaza görevlisi servisin verdiği fişle işlem yapılmadığını merkezden bir onay belgesi geleceğini bununda bir hafta, on gün süreceğini söyledi. Yani direk servis fişiyle işlem yapılmıyormuş. Umarım selametle değişim işlemi gerçekleşir.
  • Merhabalar.26 ocak tarihinde Buca adatepe vatandan peşin ödeyerek 3099 liraya grundig 55vlx8586 satın aldım.30 ocakta servis gelip tv yi kurdu.Tv de üst tarafta büyük bir karartı vardı.Servis tv yi tekrar pakatleyip değişim diyerek geri götürdü.Tv kurulurken show tv sd yayını vardı.İnsanların yüzü nasıl diyeyim böyle aşırı pastelsi-yağlı boya tablo gibiydi.Resmen soğudum tvden.Zaten arkadaşlar bu tv nin ilgili sayfalarında bu durumdan bahsetmişlerdi.Bu gün arçelik bayine gittim tv bakıyormuş gibi.Grundig yine aynı görüntüyü veriyordu.Ekranda cnn türk vardı yan taraftaki arçelikten çok kötüydü görüntüsü.Aldığım vatan şubesine gittim.İade etmek istediğimi söyledim.Yok para iadesi yapamayız bunun yerine kupon verelim başka alışverişte kullanırsınız falan dendi.Israrla iade istediğimi tvden memnun olmadığımı söyledim.Müşteri hizmetleriyle iletişime geçeceklerini bana dönüleceğini falan söylediler.Arçelik müşteri hizmetlerini aradım.Şikayetimin üst mercilere iletileceğini bana dönüş yapılacağını falan söylediler.Vatan çağrı merkezini aradım ürünü 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanunun 11 maddesine göre iade etmek istediğimi söyledim.Mağazadan aldığım için bunun mümkün olmadığını söyledi.Bende malın ayıplı olduğunu buna istinaden iade etmek istediğimi ,hem mağazada tv görerek almadığımı tv yi başka mağazadan bana tedarik edilerek gönderildiğini falan anlattım.Nafile.Şimdi 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanunun 11 maddesi diyorki:Ayıplı mal teslim edilen müşteri
    1-iade
    2-indirim
    3-onarım
    4-değişim
    şıklarından herhangi birini isteyebilir deniyor.Dikkat edilirse AYIPLI mal diyor.E banada ayıplı mal teslim edildi.Bende buradan iade talep ediyorum.Bu süreçte ben haksız mıyım şimdi.İlgili kanunun 11 maddesini kopyalıyorum buraya

    AYIPLI MAL:
    Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele
    uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

    TÜKETİCİNİN SEÇİMLİK HAKLARI:
    MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz
    onarılmasını isteme,
    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da
    kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
    Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde

    sorumlu tutulmaz.
    (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde
    getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini
    kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın
    tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
    (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu
    talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı
    taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca
    çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen
    azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
    (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş
    olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine
    getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk
    Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

    Bu başlığı sonradan fark ettim.Açtığım konuyu burayada yazayım dedim.




  • Faydalı konu için paylaşımda bulunan arakdaşlara teşekkür ederim.

    Yeni mobilya aldık 20 gündür evde ama ben bariz işçilik hataları tespit ettim koltuk takımımızda. Yani öyle ufak tefek değil mesela berjerlerden biri diğeriyle çok açık şekilde simteri değil. Birine yastık koymadan dik oturulabilirken diğerine sırt bölgenize yastık koymanız gerekiyor. Geriye doğru bayılmış biraz yani ve bel bölgesi dolgusu birinde varken diğerinde yok. Üçlü koltuklardan biinin kolçağında yine bir araz var maaleef. Ve en önemlisi koltuğun birigıcırdamıyorken diğer göz kırpsanız gıcırdıyor.

    Mobilyayı yerel bir mağazadan aldım ama yerelde bilinen bir mağaza.

    Sanırım açık şekilde ayıpı bir mala sahibim. Sıkıntı şurda. Mağaza izmirde ama ben afyonda yaşıyorm mobilyalarda afyonda. Gelin bakın desem servis hizmeti eminim ki sağlayamayacaklar ya da bir ara uğrarız geliriz o tarafa yolumuz düşerse bir bakarız vs diyecekler. Nasıl bir yol izlemeliyim sizce.

    Teşekkürler.




  • eakdemir7 kullanıcısına yanıt
    Tüm bu başından geçenleri ayrıntılı bir şekilde anlatarak ama ayrıntıdan sakın kaçma ve ispatları da ekleyerek hakem heyetine başvur mutlaka kazanırsın
  • azami tamir süresi olan 20 iş günlük süre malın kullanım ömrü süresince toplamda olarakmı anlaşılmalıdır yoksa her servise gidişte bu 20 günlük süre sıfırlanmaktamıdır???
  • n11 den aldığım ürünü iade etmem gerekiyor, fakat ürünü aldığım kredi kartını iptal ettirdim, o bankayla çalışmıyorum, iade işlemi nasıl olur biliyor musunuz?
  • MaTRiX M kullanıcısına yanıt
    Merhaba MaTRiX,

    Konu ile ilgili sizinle görüşmek ve yardımcı olmak isteriz. İrtibat bilginizi, PM olarak iletmeniz halinde ilgili ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

    n11.com
  • Merhaba arkadaşlar benim de başım da böyle bir problem var mahkemeye gidip gitmeme konusunda düşünceliyim.

    Fikirlerinizi söyler misiniz?

    Resimdeki belgede Hakem Heyeti kararı vardır. Anlattığım sorun görüntü anlık gidip gelme problemi Kablo tv den yayın izlerken de yapıyor usb flash diskten film izlerken de. Fakat hakem heyetinden gelen kişi usb den film izlerken de teledünya cihazı takılı olduğu için yine sorun ondandır diyor. Kablo tv teknik servisi çağırdım televizyon problemi sizin kabloda kaynaklanıyormuş dedim servis öyle birşey yoktur hdmi kablodan olabilir gibi muallak konuştu.

    Elimde kablo tv den tv izlerken ve usb flash diskten film izlerken (aynı zamanda teledünya hdmi kablosu takılı çalışır durumda) blink yaparken çekilmiş videolarım var.

    Ne yapsam hakem heyeti dediği gibi midir? Onun söyleminin de bana göre bir kesinliği yok. Mahkemeye itiraz etsem mi kazanma ihtimalim o mı kararsız kaldım? Bu cuma 03.03.2017 mahkemeye itiraz hakkım son gün.
     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI




  • burada her şey açık açık yazıyor bakmanızı tavsiye ederim
    http://www.hukuki.xyz/2017/02/tuketici-haklari-basvurusu.html
  • Arkadaşlar teknosadan aldığım sony marka cep telefonumu yine teknosa aracılığıyla kvk bayisine gönderdim para iadesi talebi çıktı. Teknosadaki satış görevlisi bana eğer çek ya da yeniz cihaz almayıp para iadesi istersen paranı ancak 2-3 ay içinde alabileceğimi söyledi. bu işlemin yasal süresi ne kadar ?
  • Başımdan geçen olayı yazcam ama şunu baştan söyliyeyim kolay kolay hiçbi markayı kötülemem ilk olmayı başaran firma samsung oldu ( evdeki herşeyim samsung )

    Bügüne kadar hiç servis cagırma gereğim olmamıstı ta ki yeni aldığım televizyon ölü pikselli gelene kadar !

    İlk olarak servisi aradım adam çok iyi niyetli biriydi ismini vermicem. Dediki: usta eskiden değişim günü 30 gündü artık o 6 aya çıktı, telefonla samsungu aradığında değişim süresini geçtiniz, değişim yapamayız derlerse diceksinki '' ben cahil değilim değişim süresinin 30 günden 6 aya çıktıgını biliyorum kimi kandırıyosunuz '' baktın gine olmuyo değişimi kabul etmiyolar gidiceksin tüketici hakem heyetine anlatcaksın durumu ordan lehine karar çıkar icraya veirirsin alırsın paranı dedi. (Samsungda bu kadar dürüst bir çalışan oldugu için gerçekten şaşırdım, adam olmasa ciddi ciddi değişim süresini hala 30 gün biliyordum kısacası çok baba biri çıktı tekrardan kendisine teşekkür ediyorum.)


    Aradım samsungu söyledim yukarda yazdıgımı, kadın bana dediki, servisin kararını değişemeyiz size iade çıkmamış, parça değişimi çıkmış ( 24 günlük televizyona parça değişmi yapcaklar? 24 günde ben bu tv yi aldım ölü piksel oluşturdum yani tv de bunu diyolar. ) dedim kapatın telefonu mahkemeye vercem sizi.

    Bunun üstüne gittim tüketici hakem heyetine bana dedilerki işlem başlatmamız için 2 tane servis raporu gerekiyo yani 2 kez servisin evinize gelmesi gerekiyor ( bu bilgi tamamen yanlış kadın çalışmaya yeni başlamış orda müdür yapmışlar thh' de beni tamamen yanlış yönlendirdi. 1 tane olması yeterliymiş. )

    bunun üstüne gittim servisi bu sefer televizyon kendi kendine kapanıyo diye çağırdım 2. raporu almak için

    ertesi gün gelcek adam beni aradı ( kendi cep telefonundan, konuşma kayıt altına alınmasın diye) daha selam bile vermeden telefonu açar açmaz,

    Aynen şunu dedi bana : Evine gelirim ama rapor yazmam.

    Şimdi soruyorum size bunlar nasıl insan? ben televizyon almışım 1700 tl ye, bana ölü pikselli televizyon vermışsınız sattığınız malın arkasında durmuyosunuz bide üstüne hakaret yiyorum aşşağılanıyorum. burda haklı olan benim size ne oluyor yani?

    adama dedimki: .... yiyosa gelirsin bu eve bekliyorum. sonra kapadım telefonu. ( gelmedi )

    Sonra samsungu aradım beni kandırmaya çalışan kadını ve servis elemanını şikayet ettim sonra gittim thh ye samsungu şikayet ettim.

    Elemanları için geri dönüş yaptılar bana, incelememiz sonucu teknik elemanın konuşma kayıtları elimizde bulunmadığı için hakkında işlem yapamayız dediler ( neden kendi cep telefonundan aradığı belli oldu burda. )

    beni değişim süresi 30 gün diyip kandırmaya calısan kadın içinde. İşe yeni başladı oda bilmiyormuş ayağına geçiştirdiler.



    6 ay sonra thh den karar çıktı. samsungu felan aramadan gittim avukata icra takibi başlattım. bügün aradılar telefonu açmadım. FAİZİYLE BİRLİKTE ALICAM.

    Avukatlada anlaştım olabildiğince dosya masrafı çıkarıp samsunga ödettircem herşeyi ( mahkemeyi kaybeden taraf masrafları öder )



    Kısacası hakkınızı arayın bu kurtların önüne yem atmayın. Hukuk her zaman doğru yoldur hakkınızı söke söke alın.




  • Kardeş hakkını aradığın için tebrik ediyorum.Bende SONY tv almıştım.Bir tane ölü piksel çıktı.Fiyat tüketici il hakem heyeti sınırından yüksek olduğu için tüketici mahkemesine başvuracağım.İlk 30 gün olmasına karşın servis 65 inç ekranı servise mersine gönderdi.Servis izleme kusuru olmadığı için rapor tuttu.
    Servis kayıtları elimde. Hakkınızı aramanız dileğiyle.Korkmayın,yılmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cengaver000007 -- 24 Mart 2017; 16:33:25 >
  • Arkadaşlar 4K diye satılıp 4K yayınları göstermeyen TV için yürüttüğüm hukuk mücadelesi lehime sonuçlandı.

    Firmadan aradılar önce iade edin sonra paranızı verelim diye.Halbuki mahkeme kararında 1. madde para iadesi.2.Madde ürün iadesi.
    Kararda ayrıca mahkeme masraflarının iadesi de yazılı.
    Arayan kişi bana merkezin kendisine ürün iadesi için talimat verdiği diğer ödemelerden haberi olmadığını söyledi.Bunlar mahkeme kararına ters.

    Kafam karıştı ya..Bu konuda tecrübeli arkadaşların tavsiyesine ihtiyacım var.
    Mahkeme kararıyla para iadesi alanlar süreci nasıl işlettiler acil bilgi lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turoktr -- 18 Nisan 2017; 19:3:49 >




  • Başlık için teşekkürler,sorun yaşayan arkadaşlar paylaşsın,herkes hakkını aramayı öğrensin.

    10 aylık Vestel Yetkisiz Servis ve Seg Tv macerasının sonuna geldik.Genleşme sesleri yüzünden Seg Led TV 3 defa sadece servise gidip geldi,gidip geldi diyorum çünkü servis hiç bir müdahelede bulunmadı,Vestel Genel Merkezi aradım Manisa'daki diğer ilçeden servis istedim,genleşme seslerinin kriter dahilinde olduğunu öğrendim,10 ay bana ve aileme rahatsızlık veren yangın tehlikesi oluşturabilecek bir televizyon evimde duvara asılı bekliyor,izleyemiyoruz çünkü yaşadığımız sıkıntı kriter dahilindeymiş.

    1 ay önce Hakem Heyeti'ne başvuruda bulundum,2 hafta sonra bilirkişi geldi,Tv 'yi gördü,raporunu yazdı,rapor olumlu,yani Vestel'in Müşteri Memnuniyetsizliği kriterleri Hakem Heyeti'nde geçerli değil,Tv'nin kurulum ücreti dahil,iadeye karar verildi.

    Bugün, Vatan Bilgisayar'a gittim,Müşteri Hizmetlerinden iade prosedürünü öğrendim,sizlere de anlatayım;
    İade Kararı, Tv'yi satın aldığınız firmaya ve size tebliğ edildikten sonra,ister ücret iadesi isterseniz alışveriş çeki alabiliyorsunuz.
    Televizyonumun kutusunu attım,nasıl iade edeceğim diye sordum,beyaz eşya grubuna girdiği için onda da zorluk çıkarmayacaklar.Diğer işlemleri Vestel ve Vatan Bilgisayar kendi aralarında halledecekler,cevabını aldım.
    10 aylık Vestel Müşteri Memnuniyeti Masalının sonuna geldik.
    Dip Not:Vestel Yerli Malı az da olsa bizim de katkımız olsun diye almıştık.




  • slvmsstr kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun.Sizinki limit altı olduğundan başvurunuzu THH neticelendirmiş.
    Benimki limit üstüydü Tüketici Mahkemesi para iadesi kararı verdi.

    Size önce ürünü mü götürüp iade edeceksiniz?
    İadeyi öyle birine bırakıp çıkmayın.Belgeye bağlayın.Her şey olabilir.
  • turoktr hocam,mağaza müşteri hizmetleri,karar tebliği merkeze gittikten sonra her türlü yardımcı oluruz,izlenimi verdi, vatan bilgisayar mağazası herhangi bir zorluk çıkarmazsa,yani iade işini uzatmazlarsa üstüne biraz daha verip 55 inç Tv düşünüyorum,tabi Vestel grubundan uzak durmak koşuluyla,şimdilik hdmi çıkışları bozulan panasonic et50 ile idare ediyorum çünkü.
  • Merhaba arkadaşlar bende 3 ay önce tüketici hakem heyetine şikayette bulunmuştum tv de aşırı bulutlanma ve aşırı ışık sızması olduğu icin tüketici.gov tr den baktığımda 14 Nisanda bilirkişi görüşü istendi diyor bilirkişi eve incelemeyemi gelicek demek oluyor yada sadece görüşmü bildirecek çünkü ben tv nin resimlerini cekip şikayetimi öyle yapmıştım.Bilgisi olan varsa cevaplasın lütfen..
  • meekmentos M kullanıcısına yanıt
    Evinize gelip inceleme yapıyor hocam,arızayı gelip görmesi gerekiyor,bize endüstri meslek lisesinden elektrik-elektronik atelye bölüm şefi değerli bir uzman öğretmen arkadaşımız geldi,incelemelerini yaptı,raporu yazıp heyete teslim ediyor,bilirkişinin rapor olumluysa hakem heyetinde imza bekliyor.
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.