Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
540
Cevap
45
Favori
79.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • turoktr kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim,iyi günler dilerim.
  • Gururla yerli sloganına aldanıp, pişman olmayın.
    6-7 yıl öncesine kadar evimdeki bütün ürünler sıemens marka idi. Sonrasında;
    Türk malı, yerli üretim diyerek, Vestel markasını tercih etmeye başladım.
    Vestel marka Buzdolabı, Bulaşık makinası, Televizyon aldım. Çamaşır makinası ve fırını da Vestel marka almayı düşünüyordum.
    22.06.2017 tarihinde n11 sitesinden 2044 tl ye almış olduğum Vestel ub8300 model televizyonun renk kalitesinin, komşumuzun 850 TL ye almış olduğu LCD televizyon kadar bile olmadığını fark ettik. Ayrıca internet tarayıcısı her 2 saniyede bir sayfayı yeniliyordu, sıkıntılı idi.
    İade etmek için satıcı ile görüştüğümde; müşteri memnuniyetinin kendileri için önemli olduğunu belirterek, birçok kez montajı yapılmış olmasına rağmen başka marka televizyonları raporsuz, onaysız iade aldıklarını ancak; Vestel markanın zorluk çıkarttığını iade alamayacaklarını, Vestel den sadece değişim onayı bile alırsam iadeyi kabul edeceklerini belirtti.
    Vestel müşteri hizmetlerini aradım. Bana yardımcı olmadılar, satıcının Vestel hakkındaki yorumunun doğru olduğunu gördüm. Maalesef Vestel ürettiği ürünün arkasında durmuyor, müşteri memnuniyetine hiç önem vermiyor. “VESTEL GURURLA YERLİ” imiş?
    Vestelin sıradan sayılabilecek bir firma kadar bile müşteri memnuniyetine önem vermediğini gördüm. İnternet üzeri almış olduğum 3-4 gün duvara asılı olarak kullanılmış bir televizyondan memnun olmadığım için iade edip, yaşadığım şehirde görerek yine Vestel marka bir televizyon almak istediğimi dolayısıyla maddi kayıplarının olmayacağını. Ürettikleri malın arkasında müşlterilerinin yanında olmaları gerektiğini belirttim. Yardımcı olmalarını bekliyorum. Yardımcı olmazlarsa; tüketici heyeti, mahkemesi ne gerekiyorsa yasal yollardan hakkımı arıyacağım.
    Bilgi paylaşımı ve hak aramanın önemine inandığım için bu konuyu açtım. Vestel yetkililerinin kararını bekliyorum. Olumsuz karar vermeleri durumunda; yasal mücadelem aşamasında, bu konuda bilgili arkadaşlarımızdan yardım ve yönlendirme bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.




  • 2 ay önce teknosadan lg 43 uh650 v aldım sorunluydu donma görüntü kesme vardı ve sonunda 2 ayın sonunda iade aldılar teknosaya sevk ettiler teknosa hediye çeki vericekti saf sandı beni ama yediremediler ve paramı nakit olarak aldım herkes hakkını arasın uğraşamam demesin parayı çöpte toplamıyorsunuz sonuçta . ve yeni aldığınız ürün hata veriyorsa videoya kaydedip firma merkezine mail atın bu çok işe yarıyor. çünki servis orada testlerde arıza bulamadık diyip cihazı size yolluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thsnblt

    2 ay önce teknosadan lg 43 uh650 v aldım sorunluydu donma görüntü kesme vardı ve sonunda 2 ayın sonunda iade aldılar teknosaya sevk ettiler teknosa hediye çeki vericekti saf sandı beni ama yediremediler ve paramı nakit olarak aldım herkes hakkını arasın uğraşamam demesin parayı çöpte toplamıyorsunuz sonuçta . ve yeni aldığınız ürün hata veriyorsa videoya kaydedip firma merkezine mail atın bu çok işe yarıyor. çünki servis orada testlerde arıza bulamadık diyip cihazı size yolluyor

    Merhaba;

    nakit ödemesi ne kadar sürede gerçekleşti?




  • Samsung Ks 49 8500 almıştım cihaz fena değildi çok da iyi değildi bir saat sonra kapandı ve bir daha açılmadı ,

    Cahil servis elemanı aylardır tüm cihazlarımda kullandığım voltaj koruyucu cihazım için ya biz bunları ağır pc lere tavsiye ediyoruz hiç tv buna takılırmı demesiyle sinir tepeme çıkmıştı , yani bu cahile kalda kusurlu benim adama bişeyler soruyorum sanki hayatında ilk defa tv görmüş gibi yüzüme bakıyor yav bu adamlara insan hiçmi eğitim vermez herneyse , işte böyle cahil biri alıp götürünce tv ye inanın bir hafta gözüme uyku girmedi neyseki samsung dan iyi haber geldi cihaz değişime düşmüş bende hemen iade ettim , şimdi bir hafta beni uykusuz bırakan suçlu gibi gösteren bu cahil elemanı mahkemeye verebilirmiyim merak ediyorum
  • Merhaba Arkadaşlar

    Yaklaşık 3-4 hafta önce haramidere Eskidji Bazaar olarak ismi geçen yerden bir mobilyacıdan fiyatını anlaşarak oturma takımı aldım.Buraya kadar her şey normal mobilyayı söylenen tarihte teslim ettiler.Normalde koltukların üzerlerin de boydan boya enlemesine 5 adet boylamasına 3 adet dikiş bulunmaktadır.Dikişleri incelediğim zaman dikiş atlamaları çift dikiş dikiş sökülmeleri vs gördüm.Ayrıca farklı yastıklarının üzerinde farklı renkte dikiş ipi kullanılmıştı.Ayrıca koltukların kenarlarında bulunan tahtaların birinde boya akması vardı ve koltukların kenarlarının içinde sanırım demir gibi bir mesal kalmış parmak ile kumasın üzerinden bastırıldığı zaman hissediliyordu.Bunları satıcıya bildirdim.Ben ürünleri alıp tamir ettirip en kısa sürece size teslim edeceğim dedi.Bende anlayışla karşılayıp tamam dedim.Neyse gelip koltukları aldılar 1 hafta sonra tekrar koltukları getirdiler.

    Bu koltuk kenarlarında kumaşın altındaki demirleri yapmadan getirmişler.Hanımda bunlar ne olacak deyince bu iş bilmez tayfa kumaşın üzerinden koltuğa vurmuş ve o metali içeri çakmış.Tabiki bu iş bilmez arkadaş sanırım kumaşın yırtılacağını hesap etmemiş kuması delmiş ve öyle bırakıp gitmişler.Bende bunu duyunca hemen satıcıyı aradım.Durumu izah ettim dedim yeni ürün aldık yaptığınız şeye bak vs derken ben ürünlerin iadesini istiyorum dediğimde arkadaş bunun mümkün olmadığını ürünün kullanılmış vs olduğunu söyledi.

    Ben de dedim ki ürün geldiği gün zaten ben sizi arayıp durumu izah ettim üründe çıkan sorunları söyledim gelip götürseydin vs dediğimde şimdi ben zaten gerekeni yapıyorum.Koltukları vs geldim aldım yaptırdım vs bir sürü birşeyler söyledi.Bende akşam eve geçtiğim zaman ayrıntılı koltukları inceleyip size bilgi vereceğim dedim.Akşam eve geçtiğim zaman tekrardan koltukları incelediğimde yine bazı yerlerinde sökülme olduğunu dikiş atlaması vs gördüm.Bu metali çaktıkları yerlerin deliklerini vs çekip tekrardan satıcıya gönderdim.

    Sonrasında aradım bak kardeşim dedim gelen koltuklar burada dikişler vs sökük tekrar atlama vs var dedim.Bu nasıl olur vs yeni yapılan şey nasıl sökülür der desine siz yapmışsınızdır moduna getirmeye çalıştı.

    Satıcı bana diyor ki siz bir kere iadeyi kafanıza koymuşsunuz ben ne yapsam yinede bir bahane bulacaksınız.Ben de dedim ki kardeşim sesin getirdiğin üründe sorun cvar şimdi beni suçluyorsun vs vs

    Hafta içi imalattan birini gönderecek gelip bakacakları vs vs

    Anlıyacağınız adam malı sattım geri almam diyor.Kısacası paramız ile rezil olduk.

    Şimdi benim öğrenmek istediğim bazı sorular var.

    1.Elimde fatura vs yok verilmedi.Sadece Teklif formu yazan bir form var.Bu formda firma ismi vs yazmıyor.Formda imza vs yok benim adım soy adım adresim ve telefon numaram yazılı ayrıca ürünlerin ne olduğu verilen kapora kalan para ve toplam fiyat yazmaktadır.(Toplam Fiyat 2250 TL Kapora 250 TL Kalan 2000 TL Kalan para koltuk tesliminde verildi.)
    Bu form benim bir işime yarar mı?

    2.Şimdi bu satıcı bana ürünü sattı fatura vs vermedi.Burada satıcı suçlu değil mi.Maliyeyi işin içine soksam bana bir yararı olur mu.?

    3.Koltuklar bir daha tamir vs olursa artık dikiş izleri vs yırtılma aşamasına gelecek.Bu durumda vs benim ne yapmam gerekiyor.Tekrar tamire mi yollamalıyım yoksa satıcı ile kavgamı edeyim(üslubunu beğenmedim.İade olmaz vs iş o zaman değişir gibi garip söylemler içine giriyor.)

    4.Eğer satıcı ürünün iadesini almamakta ısrar ederse tüketici hakem heyetine gidersem bir sonuç alabilir miyim.(Kendisi de zaten ürünün sorunlu olduğunu kabul ediyor fakat son konuşmasında kıvıracak gibi davrandı )

    5.Gerçekten can sıkıcı bir durum kendi paramızla rezil oluyoruz.Bu konuda bir avukata gitmem gerekiyor mu.Yoksa tüketici hakem heyeti yeterlimidir.?




  • rambocuk kullanıcısına yanıt
    hemen kasadan aldım ödemeyi nakit tek çekimdi
  • GittiGidiyor dan aldığım tv nin paneli kırık çıktı arkadaşlar kutunun dışında herhangi bir deforme yoktu servis gelince kıtuyu birlikte açtık ve panelin kırık olduğunu gördük servis kırık geldiğine dair rapor tuttu şu anda bizim ne yapmamız gerekiyor nasıl bir yol izleyeceğiz GittiGidiyor da ki satıcı mı iade alıcak iadeyi yada değişimi kabül etmezse ne yapmamız uygun olur tv yi de yakın arkadaşıma aldık internetten almayada pek yanaşmıyordu ben ikna ettim böyle bi olay geldi başımıza
  • yahya90 Y kullanıcısına yanıt
    servis rapor tuttu ise tamam sizlik bi durum yok. onlar size yenisini getireceklerdir.
  • Merhaba herkese,
    Hepsiburadadan Sony Xperi XA aldım,
    Şarjı çok az gidiyordu ve çekimi çok zayıftı...
    Trabzon KVK ya gitti geldi,sonra sorun devam ettiği için Ankara TeleServise gitti..
    Gelen raporda pil değişti falan diyordu...
    Neyse...bütün bunlar telefonu aldığım tarihi takip eden bir iki aylık zamanda gerçekleşti...
    2 defa servise gidip geldiği ve sorun düzelmediği için ve birde parça değiştiğinden ücret iadesi için Tüketici Hakem Heyetine başvurdum... 3-4 ay sonra paramı aldım...
  • arkadaşlar ben 4 gün önce internetten gördüğüm bir arabayı aldım

    ilan metninde sadece 3 parçada boya var krsinlikle degisen yok yazıyordu ve özellikle konuşmamda ağır hasar var mi diye sorduğumda hayır yok dedi. ben aracı gidip aldım ekspertiz yaptırdık 4 parça boya çıktı onu da kabul ettim

    fakat araçla oturduğum ile dönerken yolda tüm hata kodları yanmaya başladı araç otomatik vitesten duz vitese geçmeye başladı bende aracı durdurup sahibini aradım sorunu anlattığımda bana akuden olduğunu söyledi evde akkuyu çıkarıp elektirik bağlamış bulunduğum ile geldiğimde hemen servise goturdum aracın 5000 tl masrafı olduğu söylendi ve ayni gun aracin agir hasarli olduğunu öğrendim araç sahibini aradım geri iade etmek istediği mı söyledim ben özellikle sana ağır hasar var mi diye sordum hayır dedin ayrıca arabanın bu kadar masrafı çıktı dedim geri iade etmek istiyorum dedim bana cevabı

    ben sattım sen aldin

    satilan araba geri alınmaz

    sen aldın bitti o iş diye cevaplar veriyor

    bende daava açtım sonra beni arayarak 5000 tl teklif etti bende kabul etmediğimi aracı iade etmek istediğimi gelip arabasi almasini söyledim ( şahsın bana uzaklığı 60 km ) buna da cevabı ben gelmem sen getireceksin diyor ben böyle bir arabayla Hayati mi tehlikeye atıp getiremiyecegimi söyledim burdaki sorum onun mu gelip almasi gerekiyor benim mi götürmem gerekiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kamuran731

    Gururla yerli sloganına aldanıp, pişman olmayın.
    6-7 yıl öncesine kadar evimdeki bütün ürünler sıemens marka idi. Sonrasında;
    Türk malı, yerli üretim diyerek, Vestel markasını tercih etmeye başladım.
    Vestel marka Buzdolabı, Bulaşık makinası, Televizyon aldım. Çamaşır makinası ve fırını da Vestel marka almayı düşünüyordum.
    22.06.2017 tarihinde n11 sitesinden 2044 tl ye almış olduğum Vestel ub8300 model televizyonun renk kalitesinin, komşumuzun 850 TL ye almış olduğu LCD televizyon kadar bile olmadığını fark ettik. Ayrıca internet tarayıcısı her 2 saniyede bir sayfayı yeniliyordu, sıkıntılı idi.
    İade etmek için satıcı ile görüştüğümde; müşteri memnuniyetinin kendileri için önemli olduğunu belirterek, birçok kez montajı yapılmış olmasına rağmen başka marka televizyonları raporsuz, onaysız iade aldıklarını ancak; Vestel markanın zorluk çıkarttığını iade alamayacaklarını, Vestel den sadece değişim onayı bile alırsam iadeyi kabul edeceklerini belirtti.
    Vestel müşteri hizmetlerini aradım. Bana yardımcı olmadılar, satıcının Vestel hakkındaki yorumunun doğru olduğunu gördüm. Maalesef Vestel ürettiği ürünün arkasında durmuyor, müşteri memnuniyetine hiç önem vermiyor. “VESTEL GURURLA YERLİ” imiş?
    Vestelin sıradan sayılabilecek bir firma kadar bile müşteri memnuniyetine önem vermediğini gördüm. İnternet üzeri almış olduğum 3-4 gün duvara asılı olarak kullanılmış bir televizyondan memnun olmadığım için iade edip, yaşadığım şehirde görerek yine Vestel marka bir televizyon almak istediğimi dolayısıyla maddi kayıplarının olmayacağını. Ürettikleri malın arkasında müşlterilerinin yanında olmaları gerektiğini belirttim. Yardımcı olmalarını bekliyorum. Yardımcı olmazlarsa; tüketici heyeti, mahkemesi ne gerekiyorsa yasal yollardan hakkımı arıyacağım.
    Bilgi paylaşımı ve hak aramanın önemine inandığım için bu konuyu açtım. Vestel yetkililerinin kararını bekliyorum. Olumsuz karar vermeleri durumunda; yasal mücadelem aşamasında, bu konuda bilgili arkadaşlarımızdan yardım ve yönlendirme bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    Hocam vestel böyle malesef.




  • merhaba arkadaşlar benim 2 hafta önce aldığım araç ağır hasarlı çıktı satıcı basta bana satılan mal geri alınmaz gibisinden konuştu dava açtım satıcı geri almayı kabul ediyor ama aracı benim oraya götürüp ona teslim etmemi istiyor
    burada onun mu gelip alması gerekir yoksa benim mi götürmem lazım ? bana uzkalığı 80 km
  • beytullah_733 B kullanıcısına yanıt
    " Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır."
    Benzin parasını vermesi gerekir ya da kendi almalı bence.
  • samsung markasının türkiye de satış yapması için devlete verdiği taahhütleri yerine getirmemesi olayı.

    özet geçiyorum.

    televizyon aldım. bozuldu. 6 ay içerisinde değiştirebilme hakkım olduğu halde samsung değişim hakkımı gasp ediyor.

    olay:
    20 haziran 2017 tarihinde media markt mağazasından aldığım televizyon 17 ağustos 2017 tarihinde bozuldu. servis çağırdım anakart değişecek dedi. ben de televizyon için tüketici hakkım olan değişimi istedim. samsung türkiye merkezindeki uzmanlar değişim kriterlerini taşımadığı için değişim talebime red vermişler. samsung'un şirket politikası gereği cihaz ilk ay içerisinde bozulursa samsung değiştiriyormuş. tüketiciyi koruma kanununda açık açık yazdığı üzere ilk altı ay içerisindeki tüketiciden kaynaklanmayan arızalar ürünü ayıplı kılar. ayıplı üründe tüketici para iadesi, değişim veya onarım seçeneklerinden bir tanesini tercih edebilir. samsung müşteri hizmetlerine olan onlarca telefonuma geri dönüş olmayınca ben de biraz ısrarcı oldum ve nihayet çözüm merkezi adındaki birimden arandım. durumu anlattıktan sonra çözümün olmadığını tüketici hakkımı kullanarak mahkemeye verebileceğimi söylediler.:) (3000 tl nin üzerindeki anlaşmazlıklara tüketici mahkemesi bakıyormuş.)

    bildiğim kadarıyla samsung türkiye'de satış yapabilmek için bu kanunlara uyacağını taahhüt ediyor. yani iki yıl garanti (bazı ülkelerde bir yıl mesela), tüketiciyi koruma hakkındaki kanuna riayet etmek gibi. ama benim durumumda bu kanunu hiçe sayıp kendi değişim kriterlerini ortaya sürüyor. işine gelmiyorsa mahkeme yolunu gösteriyor ki mahkeme ve bilirkişi masraflarının fazlalığı ve mahkeme süresinin uzunluğunu da size karşı bir sopa gibi kullanıyor. vatandaşlık ve tüketici olmaktan kaynaklanan haklarınızı gasp edip işine gelmiyorsa mahkemeye git diyor. gidelim gitmesine, gittik te ama buradaki hak gaspının bir cezası da yok. yani mahkeme sonunda hakim değişim hakkını kullandırmamışsın, türkiye cumhuriyetine karşı sorumluluğun olan tüketici haklarına uymamışsın televizyonu değiş veya parasını iade et; kurallara uymadığın için de devlete şu kadar ceza veya vatandaşa bu kadar tazminat ödeyeceksin demiyor. sonuç değişimine karar verildi şeklinde oluyor. hal böyle olunca samsung uzun yargı süresi ve hiçbir cezai müeyyide olmadığı için nasılsa değişeceğim gitsin biraz uğraşsın mahkemelerde tavrı takınarak tüketici hakkını gasp ediyor.

    gelişim:
    adliyeye gidip dava açtım. mahkeme kalemine çıkarak tahmini bi dava tarihi öğreneyim dedim, demez olaydım. tahmini tarihin mart veya nisan olabileceğini davanın da üç veya dört ay sürebileceğini söylediler. yarısı kadar sürse tahminden yaklaşık 5 ay yapıyor sonuçlanması.

    mahkeme için dilekçe yazdırmaya arzuhalciye gittim. tazminat istediğimi belirttim arzuhalci vazgeçirdi. çünkü istediğim tazminatın altında bir tazminat hak edersem samsung'a 1800 tl avukat parası ödemem gerekeceğini söyledi. yani 1000 tl lik tazminat istedim ve hakim 500 tl tazminat uygun görürse karşı tarafın avukat parasını üstlenmem gerekiyormuş. tabi yemedi. dava açabilmek için 180 tl harç parası yatırdım; gerekirse bilirkişi için 200/600 tl arasında bir tutar daha ödemem gerekecekmiş.

    amaç:
    aslında bu da işin özeti. en masum haliyle samsung'un yaptığı. her aşamayı tek tek anlatmak istemedim. kimsenin sinirini bozmak ve vaktini almak gibi bir niyetim yok. detaylarla kimseyi boğmak da istemiyorum. amacım buradan sesimi samsung'a ulaştırmak ta değil. öyle olsa mahkemeye vermeden buraya gelir olayı yazardım. amacım tamamen donanımhaber okuyucu ve yazarlarına ulaştırabilmek. ben telefonumu da samsung dan almıştım. yine aynı şey olmuş ama kafaya takmayıp elektronik cihaz şans işi diyerek olayın üzerine gitmemiştim. telefon sonradan 4 5 sefer daha arıza yapıp anakart, ekran, hoparlör ve mikrofon değiştikten sonra yenisiyle değiştirildi fakat telefonu aldıktan sonraki 7 ay içerisinde 4 ay kullanabildim. o da ağır aksak. geri kalan sürede tamamen servisteydi.

    sözün özü:
    tavsiyem şansınıza güveniyorsanız samsung marka bir cihaz alın. birçok tüketici ürününde rakiplerinin önünde ve kendi cihazları arasındaki uyum çok iyi. ama yanlışlıkla aldığınız ürünün başına bir iş gelirse o zaman çok uğraşırsınız. maalesef samsung marka bilinirliğini destekleyecek, tüketiciye güven verecek servis ve satış sonrası desteğe sahip değil.

    telefon macerasını da belki sonra anlatırım.

    varsa imla hataları için şimdiden özür dilerim.




  • @muzombo ACİL!Aslında (muzombo Rumuzlu arkadaş çok güzel tarif etmiş,şimdi farkettim,ben ayrıntılı yazacağım o yüzden kendisi ayrıntılara girmek istememiş) ama bir kaç şey daha var öğrenmek isetdiğim)Arkadaşlar Merhaba; Beni iki ürün ile alakalı çok sorun yaşattılar ve ikisi de Samsung marka ,biraz uzun olabilir konun net olarak anlaşılması için elimden geldiince kısa ama detaylı yazmaya çalışacağım...
    1.)muzombo rumuzlu arkadaş yazmış epey aydınlatıcı oldu ama Televizyonum ile ilgili aynı sorunu bende yaşadım,hatta muzombo ile tarihlerimizde çok yakın birbirine ,olayı kısaca anlatacak olursam...19.05.2017 de Doğubank tan netteki bir internet alışveriş sitesi üzerinden tv yi ve firmayı inceledim ve ordan aldım.Eşyalarımı aldığım firma ilede bir ton sorun vs.(eşyaların teslimat tarihine yakın tv yi getirmelerini istedim) tv geldi bir süre de evde kutusunda durdu eşyalarım gelmediği için verilen teslimat tarihinde(eşyaalrım 5 temuzda geldi onlarda tehdit edince 2 defa ileri atmışlardı,he sonradan eşyaları aldığım firma iş teklif etti o ayrı konu)06.07.2017 de tv nin kurulumu yapıldı,gayette memnun idim sırf bu tv yi alabilmek için 2 yıl para biriktirdim köyden de o yüzden erken gelemedim İstanbul a (sinema severlerin beni daha iyi anlaaycağını düşünüyorum)29.08.2017 de tv kendiliğinden kapandı ve açılmadı bir daha teknik servisi aradaım hemen yönlendiriyoruz bugün için dediler ertesi gün geldi teknik servis elemanı ve parça değişecek ama depo kapalı şu an bayramdan dolayı dedi,bende ben ne yapacağım tatile gidecektim bend dedim benim yapabileceğim bir şey yok dedi gitti...Değişim talebimi ilettim ama değişim yapamıyoruz yapılamayacağı söylendi ve eğer 1 yıl içerisinde 4,2 yıl içerisinde 6 parça değişirse yapılıyormuş!!!Ama garanti belgesinde de ayıplı mal iade de böyle bir şey yok...Hem tatile çıkamadım hem keyfi mağdur oldum,paralı yayın izliyorum kullanamadığım halde faturayı ödeyeceğim vs...08.09.2017 de tüketici heyetine telefon için gittim nette ve garanti belgesine de iyice baktım,evet Büyük şehirlerde 3.610 tl idi sanırım üzerindeki ürünlere Tüketici hakları mahkemesi bakıyormuş,hatta Beylikdüzü tüketici derneğindende bilgi aldım değişim yapmak zorundalar dedi ve ihtar çek elinde belge bulunsun,ayrıyeten bir avukat arkadaşta aynı şeyşi söyledi...Tüketici heyetindeki danışmada duran memur artık değişim yapılmadığını para iadesi olduğunu söyledi???Yeni çıktı dedi bu kanun!!!Bununla ilgili bilgisi olan var mı?muzombo arkadaşın dediği gibi gerek zaman kaybı,gerek maddi ,gerek tazminat her türlü maalesef Develtimiz vatandaşı korumuyor,muzombo arkadaş iyimser konuşmuş belki biraz diyelim ki dava 10 ay ve ya 14 ay sürdü yaşadığımız sinir,stresi bir kenara bıraksak bile parasını ödeyerek aldığımız ve yazılı kanuna rağmen bunca mağduriyete rağmen neden firmalara yaptırım uygulanmıyor???Hatta bu süreçte hastalandım mideme ve kalbime vurdu kalp krizi geçiriyorum sandım ve fiziksel bir şey çıkmadı 3 hafta filan diken üstünde yaşadım,tabi birde yaptığım masraflar var...Hadi benim vaktim var çalışmıyorum uğraşayımda çalışan insanalr ne yapacak burda işverenler bir ton sorun izin almak...Benim sorum şu tazminat davası her yönden sıkıntılı helede imkanınız yoksa ,fakirin haklıda olsa tazminat davası açmaya hakkıda yok bi anlamda...Misal 1 kuruşluk tazminat davası açıp Ulusal basında(görsel ve ya yazınsal) yayınlatma gibi bir yaptırım kararı çıkar mı mahkemeden???Artı 180 tl dava açma harcı yatırmış muzambo,bazı yerlerde farklı okudum ama en günceli bu ,bilirkişi masrafını hemen mi ödememiz gerekiyor?Bilirkişi masrafını dava sonrasında da ödeyebilir miyim ve ya en geç dava açıldıktan ne kadar sonra yatırmalıyız?Dava lehimize sonuçlanınca bu masrafları geri alabiliyor muyuz, ben öyle biliyorum ama istersek elden alabiliyor muyuz ve ya başka bir ehsaba aytırılmasını isteyebilir miyiz(ANNEMİN)...Başlığı açan arkadaşa da ayrıca teşekkür ederim o kadar haklı ki...Bu memlekette nezaketli ,düzgün üslup sahibi,medeni insanlar ezik olarak görülüyor maalesef ben artık insanına göre kullanacağım...Eşyalarımı aldığım firma olsun Anneme habersiz eşya paket sigortası yapıp parayı hesaptan çeken ziraat bankası ile olsun bu şekilde çözdüm...Misal bir 20mere karelik bakkala gireyim ben düzgün bir üslupla ve nezaketle bana bir ekmek verir misiniz diyeyim,arkamdan da başka birisi gelsin böyle parayı atsın tezgaha bana bir sakız ver vs.desin sizce kimin işini önce yapar ?İsterseniz sosyald eney yaapbilirsiniz ,ben çokça şahit oldum ,sizlerde olmuşssunuzdur heralde...Sağlıklı ve sorun yaşatmayan firmalarla vs. geçen günleriniz olmasını dilerim...Yazım yanlışları ve imla hataları için özür dilerim...
    2.)06.01.2016 da Armonipark Teknosa dan J2 model Samsung marka bir teelfon aldım(649.00 tl) bedel ile ve aldığım gün koruma camı taktırdım(20.00 TL) aynı günün akşamı yaşadığım yer olan Kastamonu-Tosya ya döndüm.Kullanımım sırasında şarşının geç dolduğunu,bataryasının çok çabuk bittiğini (2-3 saat orta yoğun kullanımda dahi daha az sürede bittiğini anladım) misal akşam yatmadan önce %100 bıraktığım halde sabah şarşının bittiğini görüyordum.Ama sıf bu yüzden İstanbul a gelemedim ve ya kontrol için (f20.9 tanımlanmamış şizofreni hastasıyım) bir şekilde idare ettim.18.05.2017 de İstanbul a tekrar taşındım ve 30.06.2017 de telefonumu Bakırköy Samsung teknik servisine götürdüm ve telefon ile ilgili sorunları anlattım.Kullanmak için telefon verip vermediklerini sordum,fakata 10 gün altındaki işlemlerde verilmediği söylendi.Bu arada koruma camınıda ön kontrol için çıkardılar.E-posta adresimi almadılar mesaj geleceğini söylediler.Afedersiniz bu süreçte mesaj gelip gelmediğine bakmak için dilenci gibi onun bunun telefonuna hattımı takarak kontrol ettim(verdikleri makbuzda internet adresinden takip numarası ile takip edilebileceği yazıyordu ama site kapalı ekran görüntüsüde mevcut ve arama motorundan çalışan siteyi bularak baktım sonra) ve 5 gün sonra baktığımda bir gün önce mesaj geldiğini gördüm ve teknik servise gittim.Garanti kapsamı içerisinde yapıldığı ve ücretsiz yapıldığı söylendi.Bu ilk gittiğimde bataryasının ve şarj soketinin değiştirildiği bilgisini gördüm.Teslim aldım ve belki o gün belki bir gün sonra şarjı bitti ve şarja taktım bir kaç saat sonra dolmuştur diye çıkardım.Ama telefon açılmıyordu,bataryasını taktım çıkardım bir kaç denemeden sonra açıldı ama bu seferde dokunmatiği çalışmıyordu şifreyi giremedim ve pes ettim tekrar götürürüm diye sonra 3 saat sonra filan bir daha deneyeyim dedim açıldı ve çalışıyordu.Bir süre boyunca kullandım sorun görünmüyordu.23.06.2017 de akşam sehpada bıraktığım telefonu sabah sol üst köşesinde yarım yuvarla belki yarım cm kalınlığında karartı vardı ama o gün götüremedim çünkü Kocaeline gitmem gerekiyordu.O şekilde kullanmaya mecbur şekilde gittim 4-5 gün orda kaldığım süreçte karartı büyüdü ve 03.07.2017 saat 15:30 gibi tamamen karardı yanlış hatırlamıyorsam ancak bi kaç gün sonra (en fazla 3 gün) aynı teknik servise götürdüm durumu aynen olduğu gibi anlattım.Ordaki yine ilk gittiğimde muhatap olduğum personel telefonu daha eline alır almaz bunda çatlak var dedi!Halbuki hiç bir şekilde belli olan bir şey değil göstermesini rica ettim bulanıklık vs.var bakın dedi ki ben göremedim.Bende iken hiç bir darbeye ,düşmeye uğramadı teelfon,hatta kendilerine benim Notebook um da Kore malı olduğunu benden kaynaklanan bir sorun vardı ben bunu söyledim teknik servisine ve çıkardıkları 400.00 TL bedeli de ödedim ve yaptırdım ben sahtekar mıyım dedim...Bu arada 2.kez tamir e bıraktığımda başka makbuz vermediler teslimat için ve ilk verilen makbuzda ki ile ikinci kez verdiğimde mesajla geldi takip numaralarıda farklı,sonradan öğrendim...(Bu arada tamir süresi 10 gün ü geçtiği halde gene kullanmak için telefon vermediler)(artı ilk gittiğimde sormuştum Samsung un kendi teknik servisi mi samsung mu yapıyor diye,evet demişlerdi,ama kvk makbuzu verdiler)22.07.2017 de mesaj geldi 217.00 TL garanti dışı kapmasında arıza tespit edilmiştir onay verirseniz yapılacaktır vs.ama tamir sırsında fiyatta artabilirmiş!!!Teknik servisi aradım olayı en başından gene anlattım ,sonra bana geri dönüş sağlanacak dendi sağlandı ama rezalet yaşatmaya alışmışlar demek ki bende bir ton ağır tehditlerde bulundum(küfür,hakaret etmedim).Sonra 4 Ağustos ta mesaj geldi telefonunuzu alabilirsiniz bedeli 0TL diye 3 gün sonra 7 Ağustos ta gittim verdi telefonu ordaki aynı personel açmaya çalıştım açılmadı dedim bu açılmıyor ,baktı yapılmamış dedi.Tamir ücretine onay vermemişssiniz diye ,bende ben kaç kez teelfonla görüştüm sizede analttım madem böyle neden gelip alın bedeli 0TL DİYE MESAJ ATILIYOR BANA TAMİR ÜCRETİNE ONAY VERMEDİĞİNİZ İÇİN YAPILMAMIŞTIR DENMİYOR DİYE,AMA gelin görün ki her zaman her firmanın kullandığı klasik kelimeler orda da bi ton laf dedim,teslim almadım telefonu,şu an tekip numarası ile baktığımda ise telefonun kaydı dahi yok...Neyse 08.09.2017 de Tüketici heyetine gittim ,henüz ikametgahımı buraya aldıramadığım için işlem yapılamadı...Yazım yanlışları ve imla hataları için özür dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tony montana34 -- 10 Eylül 2017; 4:43:10 >




  • Arkadaşlar samsungtan tv aldım(7000.00tl,üst sınırı aştığı için Tüketici hakem heyetine değil Tüketici mahkemesine dava açmam lazım) kurulum yapıldıktan sonra 52.günde bozuldu açılmıyor,teknik servis geldi parça değişecek diyor gerek garanti belgesinde gerekse tüketici hakları kanunun ayıplı mal başlığında ilk 6 ay içerisinde arıza olursa ayıplı mal sayılıyor ama satın aldığım yerlede görüştüm.Samsung a ilk olarak değişim talep ettim kabul etmediler artık ben değişimde istemiyorum ücret iadesi istiyorum dedim.Satın aldığım yer tamam mahkeme seni dinler evet doğru böyle hakkın var ama birde üreticiye ve ya teknik servise sralım der evet biz parça değişimi yapacağız dedik bunuda garanti ediyoruz der o yüzden değişim yapılmaz vs.tarzından bir şeyler söyledi.Artı 08.09.2017 de tüketici heyetine gene samsung teelfonum için gittim bu konuyuda sordum artık değişim olmuyor ücret iadesi oluyor dedi ama hukuk geriye doğru işler mi?(evet başka bir konuda işlediğini gördük ama Türkiye de ) avukat bir arkadaşa da sordum ama yoğun olduğu için tekrar aramak istemiyorum...Bu şekilde dava açıp kazanan var mı ?Ve dava da epey sürebiliyormuş bu süreçteki mağduriyetimize bianen mahkemenin belirleyeceği bir tazminat alabilir miyim ya da alan var mı?Artı dava sonucunun misal ulusal en büyük 5 gazetede yayınlanması gibi bir şeyide dava dillekçesine eklesem?




  • mahkeme masrafları geri alınabiliyor ama davayı açan kişinin hesabına yatırılıyor. @tony montoya34 kardeşim davayı annenizin açması gerekiyor. bilirkişi mahkeme isterse ücretini davacı yanı siz yatırıyorsunuz. bu rakam 200 ile 600 arasında değişiyor. kazanırsanız bu masrafı da geri alabiliyorsunuz. ulusal gazatede yayınlatma gibi bir uygulama var mı bilmiyorum ama olacağını da zannetmiyorum. şayet dava da böyle bir talepte bulunur ve bu mahkemece reddedilirse karsı tarafın avukat ücretini siz ödersiniz. yani burada devletin tüketiciye sahip çıkmaması ve uzun mahkeme sürecini samsung ve bunu yapan diğer markalar bir koz olarak aleyhimizde kullanıyor. bu konuda yapacak birşey yok. ağır ceza savcısıyla bu durumu konuştum. ben davayı vatandaşlık hakkının gaspı kapsamında oraya açmak istedim ama davanın kabul edilmeyeceğini söyledi. hak vermekle beraber bunun için kurulan mahkemelerin kararının kanun çerçevesine çıkamayacağını, haleiyle yapacak birşey olmadığını söyledi. savcının da dediği gibi yapacak birşey yok. :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzombo -- 12 Eylül 2017; 12:15:19 >




  • Bu Türkiye'deki bütün firmalar aynı yahu. İlla ki uğraştıracaklar.

    8 ay kadar önce RX 480 aldım, durup dururken pert oldu. Adamlar para iadesi yapacağız diye tutturmuş.

    Ulan o paraya tekrar RX 480 alabilsem ne ala da 2 katı para ödemem gerekli ki 480 ya da 580 alayım. O da piyasada bulabilirsem. Bak dedim hukuki olarak böyle, onlar hukuk olarak açık aramaya başladı, ben de.

    İş iyice inada biniyor. Farkını ver yeni bir tane al diyor. Ulan farkını versem, 2 katını vereceğim. RX480'nin muadili kart piyasada yok. Var olanda 2200TL civarı.

    Para iadesi yapacaksan bugünkü fiyatından ver, iadesini yap. Bende başka ürün alayım. Sinirden kafada saç bırakmıyorlar.


    Böyle aynı sorun yaşayan varsa, hakem heyeti ile ilgili süreçte tüyo verebilir mi ?
  • Merhaba,

    Sony telefonumda TrackID™ diye bir uygulama var ve ben bu uygulamayı telefonu aldığımdan beri kullanıyorum, fakat uygulama kapatıldı, yerine shazam diye bir uygulama indir kur falan filan öneriyor, şimdi kullanım kılavuzunda açık bir şekilde uygulama ile ilgili bilgiler var ve uygulama kaldırıldı ben bu konuda teknik açıdan mağdur oluyorum, yani ben bu üründen fayda sağlayamıyorum, ben bu ürünü ayıplı diye iade etmek istiyorum fakat kılavuzda "TrackID™ uygulaması ve TrackID™ hizmetinin bazı özellikleri, tüm ülke veya bölgelerde ya da tüm ağlar ya da ağ operatörleri tarafından desteklenmeyebilir. TrackID™, ülkenizde mevcut olan müzik yayını hizmetlerine bağlanabilir." diye bir açıklama var fakat bu uygulama tüm operatörlerde ve türkiyede çalıştı tabi ispatlayamam, sizce ben bu ürünü ayıplı mal kapsamında iade edebilirmiyim?

     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI



    daha önce aldığımız ve 1 sene kullandığımız vestel televizyonu skype kaldırılmasından dolayı ayıplı mak maddesinden iade ettik.




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.