AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN
yanlış hatta konu ile alakasız yorumları düzeltmek istiyorum.
bildiğimiz gibi motorların verimleri düşük.%40-45 gezer.bu verimin hesabında yanma verimi,mekanik verim gibi birçok verim var.bu verimler birbiri ile çarpılarak genel verim elde edilir.
türbinlerin verimleri ise %90 civarıdır diye kabul edebiliriz.turbo da sonuçta aynı eksende yerleştirilmiş bir kompresör ve bir türbinden oluştuğuna göre turbonun %100ün altında olan verimi genel verim ifadesinin değerini düşürdüğünü söyleyebiliriz.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür.
fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta turbonun motorun bir parçası veya kısmı olmadığıdır.yani aşırı doldurmalı motor için bu kıyaslamayı yapabiliyorken bu konuda yapamayız.
turbonun mekanik veriminin etkisi budur.ve motorun verimine etkisi demek yerine tüm güç sisteminin verime etkisidir.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür demek çok doğru bir tabir değildir.çünkü turbo motorun parçası değildir.motorda bir yardımcı sistemdir.
toparlarsak motor olarak turbo-turbosuz verimi aynıdır.ama birim yakıtla üretilen güç olarak düşündüğümüzde turbolu aracın verimi daha düşüktür.
Tamam işte sonuçta turbo motor daha verimli.
sen şimdi bu sonucu mu çıkardın
tekrar okumanı tavsiye ederim.
motor verimini ölçmek için armutla elma aynı kefeye konamaz.
yani 1,9 lt motorla 1,5 lt motor ürettikleri güce göre kıyaslanamaz.hele hele sonrasında bu daha verimlidir demek ise tamamen yanlış.
bilgi verirken dikkat edelim.
turbolarla ilgili ayrıntılı bilgi üstkonularda kısayollarda mevcut.isterseniz bir göz atın.
SONUNDA DUZGUN BI CEVAP GELDI BAK İŞTE BOYLE TURBO AYRI BIR PARCADIR DIO ARKADAS ANCAK BIZ ORNEK OLARAK 2TANE BIRI 500PS ATMOSFERIK MOTOR DİERİ İSE 500PS TURBO İNTERCOLER MOTOR HANGISI DI ORUS HANGİSİ DAHA İİDİR
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN
yanlış hatta konu ile alakasız yorumları düzeltmek istiyorum.
bildiğimiz gibi motorların verimleri düşük.%40-45 gezer.bu verimin hesabında yanma verimi,mekanik verim gibi birçok verim var.bu verimler birbiri ile çarpılarak genel verim elde edilir.
türbinlerin verimleri ise %90 civarıdır diye kabul edebiliriz.turbo da sonuçta aynı eksende yerleştirilmiş bir kompresör ve bir türbinden oluştuğuna göre turbonun %100ün altında olan verimi genel verim ifadesinin değerini düşürdüğünü söyleyebiliriz.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür.
fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta turbonun motorun bir parçası veya kısmı olmadığıdır.yani aşırı doldurmalı motor için bu kıyaslamayı yapabiliyorken bu konuda yapamayız.
turbonun mekanik veriminin etkisi budur.ve motorun verimine etkisi demek yerine tüm güç sisteminin verime etkisidir.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür demek çok doğru bir tabir değildir.çünkü turbo motorun parçası değildir.motorda bir yardımcı sistemdir.
toparlarsak motor olarak turbo-turbosuz verimi aynıdır.ama birim yakıtla üretilen güç olarak düşündüğümüzde turbolu aracın verimi daha düşüktür.
Tamam işte sonuçta turbo motor daha verimli.
sen şimdi bu sonucu mu çıkardın
tekrar okumanı tavsiye ederim.
Tabi ki bu sonucu çıkardım; İki motoru karşılaştırdığımızda kullanıcısına en fazla verimi sağlayan turbo motordur. Fazla derine gitmeye hiç gerek yok sonuç ortada işte. Önemli olan motorun yardımcı elemanlarıyla birlikte ortaya çıkardığı güçtür.
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Tabi ki bu sonucu çıkardım; İki motoru karşılaştırdığımızda kullanıcısına en fazla verimi sağlayan turbo motordur. Fazla derine gitmeye hiç gerek yok sonuç ortada işte. Önemli olan motorun yardımcı elemanlarıyla birlikte ortaya çıkardığı güçtür.
o zaman tekrar tekrar oku çünkü öyle birşey demiyorum.
turbo motor diye birşey de yoktur.
sana tavsiyem meb in içten yanmalı motorlar kitabını alıp verim konusunu incelemen.
veya herhangi bir başka yayınevi kitabı da olabilir.
temel bilgileri edindikten sonra yine anlamazsan burda konuşuruz tekrar.
doğru bilgi karşısında daha da uzatırsan o senin düşüncendir diye düşüneceğim.
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
SONUNDA DUZGUN BI CEVAP GELDI BAK İŞTE BOYLE TURBO AYRI BIR PARCADIR DIO ARKADAS ANCAK BIZ ORNEK OLARAK 2TANE BIRI 500PS ATMOSFERIK MOTOR DİERİ İSE 500PS TURBO İNTERCOLER MOTOR HANGISI DI ORUS HANGİSİ DAHA İİDİR
bu şekilde de verim kıyası yapamazsın.aynı önceki dizel-benzinli veya dizellerin kendi içlerindeki kıyaslamalara benzer.yani yanlıştır.amacının bu olduğunu baştan söyleseydin ona göre cevap verirdim.
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Tabi ki bu sonucu çıkardım; İki motoru karşılaştırdığımızda kullanıcısına en fazla verimi sağlayan turbo motordur. Fazla derine gitmeye hiç gerek yok sonuç ortada işte. Önemli olan motorun yardımcı elemanlarıyla birlikte ortaya çıkardığı güçtür.
o zaman tekrar tekrar oku çünkü öyle birşey demiyorum.
turbo motor diye birşey de yoktur.
sana tavsiyem meb in içten yanmalı motorlar kitabını alıp verim konusunu incelemen.
veya herhangi bir başka yayınevi kitabı da olabilir.
temel bilgileri edindikten sonra yine anlamazsan burda konuşuruz tekrar.
doğru bilgi karşısında daha da uzatırsan o senin düşüncendir diye düşüneceğim.
TURBO MOTOR OLMAYABİLİR AMA "TURBOLU MOTOR" VAR SONUÇTA
HATİCEYE DEĞİL NETİCEYE BAKMAK LAZIM
SONUÇTA TURBO MOTOR BANA AYNI BEYGİR GÜCÜNDEKİ NORMAL MOTORDAN DAHA FAZLA VERİM SAĞLIYOR MU SAĞLAMIYOR MU. ÖNEMLİ OLAN BUDUR
ASLINDA YAPABILIRIZ SÖYLE SORALIM ATMOSFERIKTEMI TORQ DAHA YIKSEK OLUR YOKSA TURBOLUDAMI AYNI GUCTEKI MOTORLARDA BILNDIGI GIBI ARABA ASIL TORQLA İLERLER
Turbo daha verimli...
Motor, performans Mondeo 2.5 V6´da Ford´un Duratec adını verdiği 60 derece açılı, silindir sırası başına üstten çift egsantrikli, 24 supaplı ve sıralı elektronik enjeksiyonlu V6 motor bulunuyor. Tamamı alüminyum alaşımdan imal edilen bu modern özelliklere sahip 2544 cc´lik motor 6250 d/d´de 170 HP güç üretiyor. Motorun ürettiği maksimum torksa 4250 d/d´de 220 Nm. Aynı motorun 6500 d/d´de 200 HP güç, 5500 d/d´de 230 Nm tork üreten ancak Türkiye´ye ithal edilmeyen bir versiyonu da bulunuyor. V6 motorların o kendine özgü tatlı mırıltısına sahip olan motor her sürücüyü memnun edecek kadar başarılı özelliklere sahip. Alt devirlerde sakin ve dengeli çalışan motor kırmızı bölgeye yaklaştıkça sportif kullanıma da ne kadar yatkın olduğunu gösteriyor. Gaz pedalı bırakıldığında birden bire devir kaybetmemesi özellikle şehiriçinde yolcuların gereksizce sarsılmasını önlüyor. Ayrıca vites değişimlerinin de daha akıcı olmasını sağlıyor. Mondeo´nun vites geçişleri için mükemmel denilebilir. Yumaşak geçişli ve kısa yollu vitesler sportif kullanımda da sorunsuz çalışıyor.
Mondeo 2.5 V6´yla yaptığımız hızlanma teslerinde 0´dan 100 km/s hıza 8.5 sn´de ulaştık. Bu süre birçok GTI´yla aşağı yukarı aynı. Maksimum hızının 224 km/s olduğu da düşünülürse Mondeo için aile GTI´yı demek yanlış olmaz. Biraz uzun tutulan 5´inci viteste bile ara hızlanmalar tatmin ediyor. 60-100 km/s´ye 4´üncü viteste 8.5 sn´de ulaşan Mondeo 5´inci viteste aynı hıza 11.5 sn´de çıktı. 90 km/s´den 120 km/s´ye hızlanmada da 4´üncü viteste 6.8 sn, 5´inci viteste de 9.8 sn´lik değerler elde edildi. Bu değerlerden de anlaşılacağı gibi Mondeo´yla sollamalara çıkmak ya da aniden hızlanmak gerektiğinde vites değiştirmek pek gerekli değil.
Mondeo´nun V6 motoru başarılı sürüş özelliklerinin yanısıra yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor. Testimizde 100 km´de ortalama 10.2 litre yakıt tüketen Mondeo´nun menzili 602 km´ye ulaşıyor. 170 HP gücündeki orta sınıftaki bir otomobil için bu tüketim miktarı çok başarılı.
aynı miktarda yada daha az yakan turbolu ve 170 hp başka motor bulamadım ben varın siz karar verin hangisi verimli...
BBIDE MERCEDES 220CDI A BI BAKSAK MI ACABA
arkadaşlarım elma ile armutu kıyaslamayın dedikçe devam ediyorsunuz.motorun verimi ile ilgili bilgileri bu şekilde elde edemezsiniz.
motorun çevrimleri var,karakteristikleri var.
eski motorlar 4800cc 70bg,şimdi 1200cc 70 bg.1200cc liğin verimi buna bakarak daha yüksek diyen yanlış der.
veya diyene derim ki 4 katı daha mı verimli.birinin verimi %40 sa öbürü %160 mı?
saçmalıktır...
verim daha yüksek olabilir ama bu rakamlara bakarak verim kıyası yapamazsınız.
yapan yanlış bilgi vermiş olur.bunun eğitimini almış biri olarak söylüyorum
emre turbonun %100 verimle çalışmadığı için aslında verimi düşürdüğü anlamını çıkardım yazından, ancak turbo zaten atık olan ve işe yaramayan eksoz gazlarını kullanmıyor mu? yani hiçbir işe yaramıycak olan eksoz gazının gücünü kullanarak motora fazladan hava veriyor bu sistemde turbo nasıl verimi düşürebilir?
birde konu termodinamik anlamda verim mi, yani yaktığınız yakıtın içerdiği enerjinin ne kadarının tekerleklere aktarılabildiğimi, yoksa motorun hacmi ile gücünün oranı mı?
ben mühendis değilim teknik birşey bilmiyorum sadece denediğimi söyledim anlamsız yorum eğer benimkiyse
Beş Silindir Konfigürasyon Sıralı Silindir başına sübap sayısı 4 Toplam hacim (litre) 2685 Çap / strok (mm) 88/88.3 Sıkıştırma oranı 18,00 Net güç (hp/devirdak) 170/4200 Maks. tork (lb-ft/devdak) 400/1600-2800 Diferansiyel oranı 2,65 Yakıt Dizel Performans 0-100 km/saat 9.1 saniye Yakıt tüketimi 9.8/5.6 mercedes2,7CDI
quote:
Orjinalden alıntı: vasago
emre turbonun %100 verimle çalışmadığı için aslında verimi düşürdüğü anlamını çıkardım yazından, ancak turbo zaten atık olan ve işe yaramayan eksoz gazlarını kullanmıyor mu? yani hiçbir işe yaramıycak olan eksoz gazının gücünü kullanarak motora fazladan hava veriyor bu sistemde turbo nasıl verimi düşürebilir?
birde konu termodinamik anlamda verim mi, yani yaktığınız yakıtın içerdiği enerjinin ne kadarının tekerleklere aktarılabildiğimi, yoksa motorun hacmi ile gücünün oranı mı?
O TURBO DEGIL SUPER SHARGER OLUYO BENIM BIDIGIM BI VANILATORLE BASINCLI BISEKILDE HAVA EGZOSTAN MOTORA GERI GIDIYO AMA O NORMAL TURBO DİİL YANLISMIYIM
MERCEDES 220CDI Silindir Sayısı 4
Toplam silindir hacmi (cm³) 2148
Nominal güç (PS d/d2de) 143/4200
Nominal tork (NM d/d2de) 340/2000
0-100 km/h hızlanma 10,3
Azami hız(km/s) 224
Lastik Ebatları ön aks 205/55 R 16
Lastik Ebatları arka aks 205/55 R 16
Yakıt tüketimi (1/100 km) 8,7/5,0/6,3
Yakıt deposu hacmi (lt.) 62
quote:
Orjinalden alıntı: vasago
emre turbonun %100 verimle çalışmadığı için aslında verimi düşürdüğü anlamını çıkardım yazından, ancak turbo zaten atık olan ve işe yaramayan eksoz gazlarını kullanmıyor mu? yani hiçbir işe yaramıycak olan eksoz gazının gücünü kullanarak motora fazladan hava veriyor bu sistemde turbo nasıl verimi düşürebilir?
birde konu termodinamik anlamda verim mi, yani yaktığınız yakıtın içerdiği enerjinin ne kadarının tekerleklere aktarılabildiğimi, yoksa motorun hacmi ile gücünün oranı mı?
şu an dünyadaki hiçbir makine verimi %100 bile olmadığı için ,verimi artırmaz zaten.
turbonun ürettmesini sağladığı güç düşük.bu nedenle türbininin veriminin sonuca etkisi çok kısmi.evet egsoz gazlarını kullanıyor.bu egsoz gazlarının geri tepmesi ve gönderdiği fazla havanın oluşturduğu dolgunun termodinamik verime etkisi konusu karışık.bu konuda verilecek bilgiler aslında yüksek lisans seviyesinde olacaktır.ve ayrıntı için araştırma yapmak gerek.
ben sadece mekanik verimi göz önünde bulundurdum.
benim bahsettiğim verim ise motor+yardımcı sistemlerin toplam verimi.genel verimi...
buradaki arkadaşların bahsettiği verimse motorun hacmi gücü oranı,turbonun tork ve bg ne etkisi.fakat verim bu değildir.bunu düzeltmeye çalışıyorum.
motorun verimiyle karıştırılmamasının gerektiğini savunuyorum.
YA ASLIN DA SEN ANLATIYOSUN BEN SORUYORUM DA BULUSANMADIK BI KARARDA BEN DIORUMKI AYNI GUCTEKI 2 MOTORDAN ATMOSFERIK OLANININ MI YOKSA TURBO OLANINMI TORQ U MUHTEMELEN DAHA YUKSEK OLACAKTIR
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
YA ASLIN DA SEN ANLATIYOSUN BEN SORUYORUM DA BULUSANMADIK BI KARARDA BEN DIORUMKI AYNI GUCTEKI 2 MOTORDAN ATMOSFERIK OLANININ MI YOKSA TURBO OLANINMI TORQ U MUHTEMELEN DAHA YUKSEK OLACAKTIR
bu konuda her nasıl otomobil alırken açıyoruz özelliklerine bakıyoruz,diyoruz dizellerin torku daha yüksek,yine aynı yol izlenmelidir.