AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN
normal motor
turbo boşluğu olmayacak ve tabiki bakım masrafı ve turbo ömrü
quote:
Orijinalden alıntı: tturke
normal motor
turbo boşluğu olmayacak ve tabiki bakım masrafı ve turbo ömrü
GUZEL BIYORUM TURBOLU MOTORLAR BILDIIM KADARIYLA DAHA AZ YAKAR NORMAL MOTORA GORE BASKA SEYLER BILENLER?AMA BUNA RAĞMEN AMERIKALILAR DISINDA ÖZELIKLE JAPONLAR TURBOYU COK KULLANIYOLAR BUNUN SEBEBI VARDIR DEGILMI ACABA NEDEN DIR
quote:
Orijinalden alıntı: DRIVERWRX
GUZEL BIYORUM TURBOLU MOTORLAR BILDIIM KADARIYLA DAHA AZ YAKAR NORMAL MOTORA GORE BASKA SEYLER BILENLER?AMA BUNA RAĞMEN AMERIKALILAR DISINDA ÖZELIKLE JAPONLAR TURBOYU COK KULLANIYOLAR BUNUN SEBEBI VARDIR DEGILMI ACABA NEDEN DIR
Alıntıları Göster
Turbo motor.Üst devirleri canlı olur.Son hızları da genellikle daha iyi olur. Kalkış için ise geometrisi önemli Turbonun.
quote:
Orijinalden alıntı: Seat Tüpraş GT
Turbo motor.Üst devirleri canlı olur.Son hızları da genellikle daha iyi olur. Kalkış için ise geometrisi önemli Turbonun.
Alıntıları Göster
AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR
quote:
Orijinalden alıntı: DRIVERWRX
AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR
Alıntıları Göster
normal motordan kastın atmosferik motor herhalde...
quote:
Orijinalden alıntı: DRIVERWRX
GUZEL BIYORUM TURBOLU MOTORLAR BILDIIM KADARIYLA DAHA AZ YAKAR NORMAL MOTORA GORE BASKA SEYLER BILENLER?AMA BUNA RAĞMEN AMERIKALILAR DISINDA ÖZELIKLE JAPONLAR TURBOYU COK KULLANIYOLAR BUNUN SEBEBI VARDIR DEGILMI ACABA NEDEN DIR
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
GUZEL BIYORUM TURBOLU MOTORLAR BILDIIM KADARIYLA DAHA AZ YAKAR NORMAL MOTORA GORE BASKA SEYLER BILENLER?AMA BUNA RAĞMEN AMERIKALILAR DISINDA ÖZELIKLE JAPONLAR TURBOYU COK KULLANIYOLAR BUNUN SEBEBI VARDIR DEGILMI ACABA NEDEN DIR
BUNA RAĞMEN TORK' U YUKSEK ARACLAR YAPIYO AMERIKANLAR ALÇAK DEVIRLERDE YUKSEK GUC ALIYOLAR MOTORLARDAN EE TAMAMDA EN PERFORMANSLI MOTORLAR JAPONLARA AİT DEGILMIYDI EN İYİSİ ONLARDA DIYE BILIRDIK
normal motordan kastın atmosferik motor herhalde...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: ugrvw
normal motordan kastın atmosferik motor herhalde...
EVET ATMOSFERIK MOTORDAN BAHSEDIYORUM BEN NORMAL MOTORDAN KASTIMLA
quote:
Orijinalden alıntı: DRIVERWRX
AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR
Alıntıları Göster
Aşınma ayrı konu.Boşver onu şimdi.
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR
quote:
Orijinalden alıntı: Seat Tüpraş GT
Aşınma ayrı konu.Boşver onu şimdi.
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR
Alıntıları Göster
CHARGER TURBO DEĞİL DEGILMI O ATMOSFERIK MOTORLARA takılmıyomu
quote:
Orijinalden alıntı: DRIVERWRX
CHARGER TURBO DEĞİL DEGILMI O ATMOSFERIK MOTORLARA takılmıyomu
Alıntıları Göster
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
quote:
Orijinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
aralarinda 400cc kadar fark war ama..
quote:
Orijinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR
quote:
Orijinalden alıntı: DRIVERWRX
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR
Aynı güçte olan araçlar benzer performansa sahiptirler Hani bilesin
quote:
Orijinalden alıntı: over and under
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR
Aynı güçte olan araçlar benzer performansa sahiptirler Hani bilesin
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: over and under
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR
Aynı güçte olan araçlar benzer performansa sahiptirler Hani bilesin
ZANNETMIYORUM ARABANIN 4 ÇEKER OLMASI MOTORUNUN ARKADA OLMASI VEYA ONDE OLMASI COK SEY DEĞİŞTİRİR
quote:
Orijinalden alıntı: tuuberk
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
aralarinda 400cc kadar fark war ama..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: tuuberk
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
aralarinda 400cc kadar fark war ama..
Tamam işte ben de ondan bahsediyorum, normal dizel 65 beygir üretmek için 1900 cc hacme ihtiyaç duyuyor ama turbo için 1500 cc yeterli.
quote:
Orijinalden alıntı: muratugras
quote:
Orjinalden alıntı: tuuberk
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
aralarinda 400cc kadar fark war ama..
Tamam işte ben de ondan bahsediyorum, normal dizel 65 beygir üretmek için 1900 cc hacme ihtiyaç duyuyor ama turbo için 1500 cc yeterli.
Alıntıları Göster
ben turbolu 170 bg araç kullanıyorum yani varın siz düşünün hangisi iyi diye. son hızın ucu açık ne kadar basarsan ayrıca ara hızlanmalarda 2 den 3 atarken antipatinajı devre dışı bırakırsan lastik yanma sesi gelio sen karar ver hangisi iyidir
quote:
Orijinalden alıntı: DRIVERWRX
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
Örneğiyle açıklayayım;
Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km
İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR
Tamam işte ikisi de 65 hp ayrıca turbo olan tork nedeniyle daha performanslı
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN
yanlış hatta konu ile alakasız yorumları düzeltmek istiyorum.
bildiğimiz gibi motorların verimleri düşük.%40-45 gezer.bu verimin hesabında yanma verimi,mekanik verim gibi birçok verim var.bu verimler birbiri ile çarpılarak genel verim elde edilir.
türbinlerin verimleri ise %90 civarıdır diye kabul edebiliriz.turbo da sonuçta aynı eksende yerleştirilmiş bir kompresör ve bir türbinden oluştuğuna göre turbonun %100ün altında olan verimi genel verim ifadesinin değerini düşürdüğünü söyleyebiliriz.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür.
fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta turbonun motorun bir parçası veya kısmı olmadığıdır.yani aşırı doldurmalı motor için bu kıyaslamayı yapabiliyorken bu konuda yapamayız.
turbonun mekanik veriminin etkisi budur.ve motorun verimine etkisi demek yerine tüm güç sisteminin verime etkisidir.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür demek çok doğru bir tabir değildir.çünkü turbo motorun parçası değildir.motorda bir yardımcı sistemdir.
toparlarsak motor olarak turbo-turbosuz verimi aynıdır.ama birim yakıtla üretilen güç olarak düşündüğümüzde turbolu aracın verimi daha düşüktür.
quote:
Orijinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN
yanlış hatta konu ile alakasız yorumları düzeltmek istiyorum.
bildiğimiz gibi motorların verimleri düşük.%40-45 gezer.bu verimin hesabında yanma verimi,mekanik verim gibi birçok verim var.bu verimler birbiri ile çarpılarak genel verim elde edilir.
türbinlerin verimleri ise %90 civarıdır diye kabul edebiliriz.turbo da sonuçta aynı eksende yerleştirilmiş bir kompresör ve bir türbinden oluştuğuna göre turbonun %100ün altında olan verimi genel verim ifadesinin değerini düşürdüğünü söyleyebiliriz.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür.
fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta turbonun motorun bir parçası veya kısmı olmadığıdır.yani aşırı doldurmalı motor için bu kıyaslamayı yapabiliyorken bu konuda yapamayız.
turbonun mekanik veriminin etkisi budur.ve motorun verimine etkisi demek yerine tüm güç sisteminin verime etkisidir.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür demek çok doğru bir tabir değildir.çünkü turbo motorun parçası değildir.motorda bir yardımcı sistemdir.
toparlarsak motor olarak turbo-turbosuz verimi aynıdır.ama birim yakıtla üretilen güç olarak düşündüğümüzde turbolu aracın verimi daha düşüktür.
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: DRIVERWRX
AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN
yanlış hatta konu ile alakasız yorumları düzeltmek istiyorum.
bildiğimiz gibi motorların verimleri düşük.%40-45 gezer.bu verimin hesabında yanma verimi,mekanik verim gibi birçok verim var.bu verimler birbiri ile çarpılarak genel verim elde edilir.
türbinlerin verimleri ise %90 civarıdır diye kabul edebiliriz.turbo da sonuçta aynı eksende yerleştirilmiş bir kompresör ve bir türbinden oluştuğuna göre turbonun %100ün altında olan verimi genel verim ifadesinin değerini düşürdüğünü söyleyebiliriz.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür.
fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta turbonun motorun bir parçası veya kısmı olmadığıdır.yani aşırı doldurmalı motor için bu kıyaslamayı yapabiliyorken bu konuda yapamayız.
turbonun mekanik veriminin etkisi budur.ve motorun verimine etkisi demek yerine tüm güç sisteminin verime etkisidir.
yani turbolu motorun verimi daha düşüktür demek çok doğru bir tabir değildir.çünkü turbo motorun parçası değildir.motorda bir yardımcı sistemdir.
toparlarsak motor olarak turbo-turbosuz verimi aynıdır.ama birim yakıtla üretilen güç olarak düşündüğümüzde turbolu aracın verimi daha düşüktür.