Şimdi Ara

AYNI GUCTEKI TURBOLU MOTORMU DAHA VERIMLIDIR YOKSA NORMAL MOTORMU SİZ HANGISINI TERCIH EDERDINIZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
1.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN



  • normal motor

    turbo boşluğu olmayacak ve tabiki bakım masrafı ve turbo ömrü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    normal motor

    turbo boşluğu olmayacak ve tabiki bakım masrafı ve turbo ömrü
    GUZEL BIYORUM TURBOLU MOTORLAR BILDIIM KADARIYLA DAHA AZ YAKAR NORMAL MOTORA GORE BASKA SEYLER BILENLER?AMA BUNA RAĞMEN AMERIKALILAR DISINDA ÖZELIKLE JAPONLAR TURBOYU COK KULLANIYOLAR BUNUN SEBEBI VARDIR DEGILMI ACABA NEDEN DIR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRIVERWRX

    GUZEL BIYORUM TURBOLU MOTORLAR BILDIIM KADARIYLA DAHA AZ YAKAR NORMAL MOTORA GORE BASKA SEYLER BILENLER?AMA BUNA RAĞMEN AMERIKALILAR DISINDA ÖZELIKLE JAPONLAR TURBOYU COK KULLANIYOLAR BUNUN SEBEBI VARDIR DEGILMI ACABA NEDEN DIR

    Alıntıları Göster
    Turbo motor.Üst devirleri canlı olur.Son hızları da genellikle daha iyi olur.
    Kalkış için ise geometrisi önemli Turbonun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seat Tüpraş GT

    Turbo motor.Üst devirleri canlı olur.Son hızları da genellikle daha iyi olur.
    Kalkış için ise geometrisi önemli Turbonun.

    Alıntıları Göster
    AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRIVERWRX

    AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR

    Alıntıları Göster
    normal motordan kastın atmosferik motor herhalde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRIVERWRX

    GUZEL BIYORUM TURBOLU MOTORLAR BILDIIM KADARIYLA DAHA AZ YAKAR NORMAL MOTORA GORE BASKA SEYLER BILENLER?AMA BUNA RAĞMEN AMERIKALILAR DISINDA ÖZELIKLE JAPONLAR TURBOYU COK KULLANIYOLAR BUNUN SEBEBI VARDIR DEGILMI ACABA NEDEN DIR

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX

    GUZEL BIYORUM TURBOLU MOTORLAR BILDIIM KADARIYLA DAHA AZ YAKAR NORMAL MOTORA GORE BASKA SEYLER BILENLER?AMA BUNA RAĞMEN AMERIKALILAR DISINDA ÖZELIKLE JAPONLAR TURBOYU COK KULLANIYOLAR BUNUN SEBEBI VARDIR DEGILMI ACABA NEDEN DIR

    BUNA RAĞMEN TORK' U YUKSEK ARACLAR YAPIYO AMERIKANLAR ALÇAK DEVIRLERDE YUKSEK GUC ALIYOLAR MOTORLARDAN EE TAMAMDA EN PERFORMANSLI MOTORLAR JAPONLARA AİT DEGILMIYDI EN İYİSİ ONLARDA DIYE BILIRDIK




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    MMT- TAM OTOMATIK FARKI?
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugrvw

    normal motordan kastın atmosferik motor herhalde...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ugrvw

    normal motordan kastın atmosferik motor herhalde...

    EVET ATMOSFERIK MOTORDAN BAHSEDIYORUM BEN NORMAL MOTORDAN KASTIMLA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRIVERWRX

    AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR

    Alıntıları Göster
    Aşınma ayrı konu.Boşver onu şimdi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX

    AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seat Tüpraş GT

    Aşınma ayrı konu.Boşver onu şimdi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX

    AMA AŞINMADA FAZLA OLACAKTIR BUNA BAĞLI OLARAK TURBO KULLANIYOSAN YUKSEK DEVIR ALMAK ZORUNDA KALACAKSIN BU DA VAR


    Alıntıları Göster
    CHARGER TURBO DEĞİL DEGILMI O ATMOSFERIK MOTORLARA takılmıyomu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRIVERWRX

    CHARGER TURBO DEĞİL DEGILMI O ATMOSFERIK MOTORLARA takılmıyomu

    Alıntıları Göster
    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli


    aralarinda 400cc kadar fark war ama..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRIVERWRX

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR


    Aynı güçte olan araçlar benzer performansa sahiptirler Hani bilesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR


    Aynı güçte olan araçlar benzer performansa sahiptirler Hani bilesin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR


    Aynı güçte olan araçlar benzer performansa sahiptirler Hani bilesin

    ZANNETMIYORUM ARABANIN 4 ÇEKER OLMASI MOTORUNUN ARKADA OLMASI VEYA ONDE OLMASI COK SEY DEĞİŞTİRİR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuuberk

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli


    aralarinda 400cc kadar fark war ama..


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli


    aralarinda 400cc kadar fark war ama..



    Tamam işte ben de ondan bahsediyorum, normal dizel 65 beygir üretmek için 1900 cc hacme ihtiyaç duyuyor ama turbo için 1500 cc yeterli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratugras

    quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli


    aralarinda 400cc kadar fark war ama..



    Tamam işte ben de ondan bahsediyorum, normal dizel 65 beygir üretmek için 1900 cc hacme ihtiyaç duyuyor ama turbo için 1500 cc yeterli.

    Alıntıları Göster
    ben turbolu 170 bg araç kullanıyorum yani varın siz düşünün hangisi iyi diye.
    son hızın ucu açık ne kadar basarsan
    ayrıca ara hızlanmalarda 2 den 3 atarken antipatinajı devre dışı bırakırsan lastik yanma sesi gelio
    sen karar ver hangisi iyidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRIVERWRX

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Örneğiyle açıklayayım;

    Renault kangoo 1.9 D turbosuz 65 HP 114 nm tork ort yakıt tüketimi 6.4 l / 100 km
    Renault kangoo 1.5 DCI turbo 65 HP 160 nm yotk ort yakıt tüketimi 5.4 l / 100 km

    İkiside 65 hp ama turbo olan daha verimli

    AMA O DEĞİLDİ SORUN HEM SENIN DEDIGIN DİZEL BIZ AYNI GÜÇTE OLAN DEDIK AYNI GÜÇTE OLAN ATMOSFERIK MOTORMU YOKSA TURBO SARJ LI MOTORMU DAHA PERFORMANSLIDIR


    Tamam işte ikisi de 65 hp ayrıca turbo olan tork nedeniyle daha performanslı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX

    AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN



    yanlış hatta konu ile alakasız yorumları düzeltmek istiyorum.

    bildiğimiz gibi motorların verimleri düşük.%40-45 gezer.bu verimin hesabında yanma verimi,mekanik verim gibi birçok verim var.bu verimler birbiri ile çarpılarak genel verim elde edilir.

    türbinlerin verimleri ise %90 civarıdır diye kabul edebiliriz.turbo da sonuçta aynı eksende yerleştirilmiş bir kompresör ve bir türbinden oluştuğuna göre turbonun %100ün altında olan verimi genel verim ifadesinin değerini düşürdüğünü söyleyebiliriz.

    yani turbolu motorun verimi daha düşüktür.

    fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta turbonun motorun bir parçası veya kısmı olmadığıdır.yani aşırı doldurmalı motor için bu kıyaslamayı yapabiliyorken bu konuda yapamayız.

    turbonun mekanik veriminin etkisi budur.ve motorun verimine etkisi demek yerine tüm güç sisteminin verime etkisidir.

    yani turbolu motorun verimi daha düşüktür demek çok doğru bir tabir değildir.çünkü turbo motorun parçası değildir.motorda bir yardımcı sistemdir.

    toparlarsak motor olarak turbo-turbosuz verimi aynıdır.ama birim yakıtla üretilen güç olarak düşündüğümüzde turbolu aracın verimi daha düşüktür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX

    AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN



    yanlış hatta konu ile alakasız yorumları düzeltmek istiyorum.

    bildiğimiz gibi motorların verimleri düşük.%40-45 gezer.bu verimin hesabında yanma verimi,mekanik verim gibi birçok verim var.bu verimler birbiri ile çarpılarak genel verim elde edilir.

    türbinlerin verimleri ise %90 civarıdır diye kabul edebiliriz.turbo da sonuçta aynı eksende yerleştirilmiş bir kompresör ve bir türbinden oluştuğuna göre turbonun %100ün altında olan verimi genel verim ifadesinin değerini düşürdüğünü söyleyebiliriz.

    yani turbolu motorun verimi daha düşüktür.

    fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta turbonun motorun bir parçası veya kısmı olmadığıdır.yani aşırı doldurmalı motor için bu kıyaslamayı yapabiliyorken bu konuda yapamayız.

    turbonun mekanik veriminin etkisi budur.ve motorun verimine etkisi demek yerine tüm güç sisteminin verime etkisidir.

    yani turbolu motorun verimi daha düşüktür demek çok doğru bir tabir değildir.çünkü turbo motorun parçası değildir.motorda bir yardımcı sistemdir.

    toparlarsak motor olarak turbo-turbosuz verimi aynıdır.ama birim yakıtla üretilen güç olarak düşündüğümüzde turbolu aracın verimi daha düşüktür.
    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: DRIVERWRX

    AYNI GÜCTEKI TURBOLU VE TURBOSUZ DUZ MOTORDAN HANGISNI KULLANMAK İSTERDINIZ NEDENI ILE BIRLIKTE LUTFEN



    yanlış hatta konu ile alakasız yorumları düzeltmek istiyorum.

    bildiğimiz gibi motorların verimleri düşük.%40-45 gezer.bu verimin hesabında yanma verimi,mekanik verim gibi birçok verim var.bu verimler birbiri ile çarpılarak genel verim elde edilir.

    türbinlerin verimleri ise %90 civarıdır diye kabul edebiliriz.turbo da sonuçta aynı eksende yerleştirilmiş bir kompresör ve bir türbinden oluştuğuna göre turbonun %100ün altında olan verimi genel verim ifadesinin değerini düşürdüğünü söyleyebiliriz.

    yani turbolu motorun verimi daha düşüktür.

    fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta turbonun motorun bir parçası veya kısmı olmadığıdır.yani aşırı doldurmalı motor için bu kıyaslamayı yapabiliyorken bu konuda yapamayız.

    turbonun mekanik veriminin etkisi budur.ve motorun verimine etkisi demek yerine tüm güç sisteminin verime etkisidir.

    yani turbolu motorun verimi daha düşüktür demek çok doğru bir tabir değildir.çünkü turbo motorun parçası değildir.motorda bir yardımcı sistemdir.

    toparlarsak motor olarak turbo-turbosuz verimi aynıdır.ama birim yakıtla üretilen güç olarak düşündüğümüzde turbolu aracın verimi daha düşüktür.



    Tamam işte sonuçta turbo motor daha verimli.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.