Şimdi Ara

MMT- TAM OTOMATIK FARKI?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
2
Favori
51.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BU IKI VITES ARASINDA NE FARK VAR YARDIMCI OLUR MUSUNZ?



  • İkisinin ortak yanı vites değişimlerinin otomatik olması ve debriyaj pedalı olmamasıdır.

    MMT aslında manuel şanzımanla aynıdır, tek farkı sizin yerinize debriyaja basan ve vites değiştiren bir mekanizmanın entegre edilmiş olmasıdır. Yani aslında kavrama yapan bir baskı balatası var ancak debriyaja siz değil sizin yerinize bir mekanızma basıyor. Aynı şekilde vitesleri de bu mekanizma değiştiriyor.

    MMT'de otomatik moddan manuel moda aldığınızda da yine sizin isteklerinize göre bu mekanizma vitesi değiştirmektedir.

    Tam otomatiğe göre avantajı daha az yakması ve daha seri olmasıdır. Dezavantajı ise hatalı kullanımda zarar görmeye daha elverişli olmasıdır. Ancak hasar olması durumunda da tam otomatikten daha az maliyetlidir.
  • dizellerde kullanılan MMT mi yoksa benzinlilerde kullanılan tam otomatik vitesi mi tavsiye edersiniz? yakıt tüketimi açısından değilde perfonmans(hızlanma)- vites geçişlerinde sarsılma- sorunsuzluk açısından???
  • toyota için konuşursak;benzinlilerde de mmt vites var...
  • Corolla'larda hem dizelde hem de benzinlilerde MMT kullanılıyor. Benzinli denemedim ancak 1-2 deneyen arkadaşımızın yorumuna ve forumdaki yorumlara göre dizele daha uygun olduğunu düşünüyorum. Benzinli motorlar daha çabuk devirlenebildiği için olsa gerek vites değişimlerinde kavrama anında sarsıntı olabiliyormuş. Ben dizel aracıma göre konuşursam 2. vitesten itibaren vites değişimlerini benden başka kimse anlayamaz diye iddia ederim.
  • 2005-2006 model önceki kasa corollalar için de aynı şeyi söyleyebilir misinz? eşit şartlarda( fiyat, KM vs) benzinli tam otomatik mi yoksa dizel mmt yi mi tavsiye edersiniz? şimdiden teşekkürler..
  • Daha önce otomatik kullanmadı iseniz mmt yi tavsiye edebilirim, düz vitese göre çok büyük rahatlık, ama otomatik geçmişiniz varsa canınızı sıkar, vites değiştirme hızı tork konvektörlü otomatiklere göre daha yavaş, devirli kullanımda çok daha sarsıntılı ve tam otomatik kadar akıllı değil malesef. Düz vites kullandıysanız vites değişimnde ayağı gazdan çekme v.b. alışkanlıklarınız oluyor ve bu vites geçişlerindeki sarsıntıyı engelliyor epeyce. Ama tam otomatiklerde bu olmadığından tam otomatikten mmt ye geçişte afallıyorsunuz biraz sarsıntıdan. MMT daha masrafsız konusu ise tartışmaya açık. yokuşta kalkış, ışıkta viteste bekleme v.b. gibi olgular tam otomatikte sorun yaratmıyorken mmt de baskı balata bitmesine yol açabiliyor. Toyota, opel bu konuda sorun yaşayanlar var, ki 1,000 tl civarında. ama tork konvektöründen daha ekonomik çünkü daha az güç kaybı yaşıyorsunuz. Sonuçya biri konfor diğeri ekonomi amaçlı iki şanzıman tipi. corolla alacaksanız başka seçenek yok zaten. düz mü mmt mi? konfor mmt, agresif sürüş düz. MMt mi Tam oto mu? Konfor, agresif sürüş, rahatlık v.b. için kesinlikle tam otomatik.


    (şu ana kadar sahip olduğum twingo(düz), mazda323(düz), leon(düz), octavia(otm.), Crv(otm)civic(otm.) ve corolla(mmt) kullanım deneyimlerimdir, kişiden kişiye ve beklentiden beklentiye değişir.... )




  • quote:

    Orjinalden alıntı: qNesh

    Daha önce otomatik kullanmadı iseniz mmt yi tavsiye edebilirim, düz vitese göre çok büyük rahatlık, ama otomatik geçmişiniz varsa canınızı sıkar, vites değiştirme hızı tork konvektörlü otomatiklere göre daha yavaş, devirli kullanımda çok daha sarsıntılı ve tam otomatik kadar akıllı değil malesef. Düz vites kullandıysanız vites değişimnde ayağı gazdan çekme v.b. alışkanlıklarınız oluyor ve bu vites geçişlerindeki sarsıntıyı engelliyor epeyce. Ama tam otomatiklerde bu olmadığından tam otomatikten mmt ye geçişte afallıyorsunuz biraz sarsıntıdan. MMT daha masrafsız konusu ise tartışmaya açık. yokuşta kalkış, ışıkta viteste bekleme v.b. gibi olgular tam otomatikte sorun yaratmıyorken mmt de baskı balata bitmesine yol açabiliyor. Toyota, opel bu konuda sorun yaşayanlar var, ki 1,000 tl civarında. ama tork konvektöründen daha ekonomik çünkü daha az güç kaybı yaşıyorsunuz. Sonuçya biri konfor diğeri ekonomi amaçlı iki şanzıman tipi. corolla alacaksanız başka seçenek yok zaten. düz mü mmt mi? konfor mmt, agresif sürüş düz. MMt mi Tam oto mu? Konfor, agresif sürüş, rahatlık v.b. için kesinlikle tam otomatik.
    (şu ana kadar sahip olduğum twingo(düz), mazda323(düz), leon(düz), octavia(otm.), Crv(otm)civic(otm.) ve corolla(mmt) kullanım deneyimlerimdir, kişiden kişiye ve beklentiden beklentiye değişir.... )


    Genelde doğru teşhisler, tebrik ederim.
    İki yerde yanıldığınızı düşünüyorum, 1.si devirli kullanımda herhangi bir sarsıntı olmuyor. Kastettiğiniz vites değişimlerinde ayağın gazda olmasıysa eğer abartıldığı gibi bir sarsıntı yok, sadece araç vites değişim esnasında biraz öne yığılıyor. Manuel viteste de ayak gazda olursa sarsıntı olur sonuçta.

    Agresif sürüş için tam otomatik demişsiniz, MMT serilik konusunda tam otomatikten çok daha üstündür. 1. vites kalkıştan sonra manuelden hiçbir kalır yanı yoktur, çoğu yerde de hızlı ve sorunsuz (vites geçmeme derdi olmadığından) vites geçişlerinden ötürü manuelden bile daha iyi sonuçlar verir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35


    Genelde doğru teşhisler, tebrik ederim.
    İki yerde yanıldığınızı düşünüyorum, 1.si devirli kullanımda herhangi bir sarsıntı olmuyor. Kastettiğiniz vites değişimlerinde ayağın gazda olmasıysa eğer abartıldığı gibi bir sarsıntı yok, sadece araç vites değişim esnasında biraz öne yığılıyor. 1) Manuel viteste de ayak gazda olursa sarsıntı olur sonuçta.

    2) Agresif sürüş için tam otomatik demişsiniz, MMT serilik konusunda tam otomatikten çok daha üstündür. 1. vites kalkıştan sonra manuelden hiçbir kalır yanı yoktur, çoğu yerde de hızlı ve sorunsuz (vites geçmeme derdi olmadığından) vites geçişlerinden ötürü manuelden bile daha iyi sonuçlar verir.


    Teşekkürler;
    1 madde için manuelle değil tam otomatik ile kıyaslamıştım, eğer ayak gazda değilse manuelde ulaşamayacağınız yumuşak geçişlere sahipsiniz mmt de, yanlış anlaşılma olmasın... Sarsıntı da yanlış kelime seçimi olabilir. öne yığılma daha doğru bir kelime.

    2.maddede ise serilik kısmına kesinlikle katılmıyorum, gerek otomatik gerek manuel(direksiyon kulakcıkları) tam otomatiğin tepkisi çok daha hızlı. 99crv de değişimler ve tepkiler geçti 4*4 ve 1995 de tasarlanan bir araç olduğundan, ama mmt ancak onunla boy ölçüşebilir, 2008 civicte ise bu süreç daha hızlı, daha net ve yığılmasız. Motor gücü değil kıyasladığım, motorlar bir kenara bırakılmış yanlızca otomatik şanzıman tepkileri. MMT debriyaj bas, değişim yap, debriyaj bırak sürecinde zaten zaman kaybediyor. Öne yığılmada bunun göstergesi zaten.

    Not: MMT kullanmayanlar yanlış izlenime kapılmasın, geç değişim dediğimiz olay pek çok düz vites kullanıcısının vites değişim süresinden bile daha kısa, yanlızca hızlılar arasında hangisi daha yavaş onun tartışmasıdır yukarıda yapılan...




  • Yalnızca vites değişimine bakarsak evet tam otomatik kesinlikle daha kısa sürede vites değiştiriyor. Ancak daha kısa sürede de değiştirse motor gücünün tekerleklere aktarılmasındaki kayıp daha fazla olduğu için MMT araç daha seridir. Ben seriliği aracın hızlanması olarak algıladığım için itiraz etmiştim
  • Onda da yığılma ile kaybedilen zamana v.s. bakmak lazım... Aslında en güzeli yorumu civic hb kullanıcılarından almak, 1,8 yarı otomatikten tam otomağe döndü, ikisini testedip sürelerine v.s. bakmak lazım. Tork konvektörünün güç yemesi sebebiyle 1,4 hbler yarı otomatik üretime devam edecek. Sonuçya m3 ler de yarı otomatik şanzımanla üretiliyordu, ama lambo v.s. ise tam otomatik.... her 2 şanzımanda kendine has özellikleri olan ve kullanılan ürünler. test edip içe sineni almak lazım. ama corolla 1,6 dansa d4d ü almanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    İkisinin ortak yanı vites değişimlerinin otomatik olması ve debriyaj pedalı olmamasıdır.

    MMT aslında manuel şanzımanla aynıdır, tek farkı sizin yerinize debriyaja basan ve vites değiştiren bir mekanizmanın entegre edilmiş olmasıdır. Yani aslında kavrama yapan bir baskı balatası var ancak debriyaja siz değil sizin yerinize bir mekanızma basıyor. Aynı şekilde vitesleri de bu mekanizma değiştiriyor.

    MMT'de otomatik moddan manuel moda aldığınızda da yine sizin isteklerinize göre bu mekanizma vitesi değiştirmektedir.

    Tam otomatiğe göre avantajı daha az yakması ve daha seri olmasıdır. Dezavantajı ise hatalı kullanımda zarar görmeye daha elverişli olmasıdır. Ancak hasar olması durumunda da tam otomatikten daha az maliyetlidir.



    yazdıklarınızın hepsi doğru,hepsine katılıyorum.
    ayrıca performans olarak tam otomatikten çok daha seri.aracımı genelde üst limitlerde kullanmama rağmen ok şükür bir sorun çıkarmadı mmt.birde dizel almanızı öneririm çok keyifli.ara hızlanmaları gayet güzel.




  • kendi tecrübem, yeni corolla dizeldeki mmt vites değişim hızı ve sarsıntısızlığı, klasik 4 vitesli tam otomatiklerden daha iyi.

    ancak ilerleyen zamanda mmt nin dsg yada powershift tarzı bir yapıya kavuşturulması gerekir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 23 Nisan 2009; 1:04:23 >
  • tşk bilgiler için
  • auris ve corollalarda bence manuel şanzımanı tercih ediniz. Tam otomatik olmadığı için multimode u tercih etmeyiniz. Multimode konusunda fikir ayrılığına düşüyoruz. Ben söylenenlere katılmıyorum. Multimode tam otomatik vitesten daha hızlı değil aksine daha geç tepkiler veriyor. Ve kim ne derse desin sarsıntı yaşanıyor vites değişiminde ne kadar özenle kullansanızda...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucegu60


    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    İkisinin ortak yanı vites değişimlerinin otomatik olması ve debriyaj pedalı olmamasıdır.

    MMT aslında manuel şanzımanla aynıdır, tek farkı sizin yerinize debriyaja basan ve vites değiştiren bir mekanizmanın entegre edilmiş olmasıdır. Yani aslında kavrama yapan bir baskı balatası var ancak debriyaja siz değil sizin yerinize bir mekanızma basıyor. Aynı şekilde vitesleri de bu mekanizma değiştiriyor.

    MMT'de otomatik moddan manuel moda aldığınızda da yine sizin isteklerinize göre bu mekanizma vitesi değiştirmektedir.

    Tam otomatiğe göre avantajı daha az yakması ve daha seri olmasıdır. Dezavantajı ise hatalı kullanımda zarar görmeye daha elverişli olmasıdır. Ancak hasar olması durumunda da tam otomatikten daha az maliyetlidir.



    yazdıklarınızın hepsi doğru,hepsine katılıyorum.
    ayrıca performans olarak tam otomatikten çok daha seri.aracımı genelde üst limitlerde kullanmama rağmen ok şükür bir sorun çıkarmadı mmt.birde dizel almanızı öneririm çok keyifli.ara hızlanmaları gayet güzel.



    Bende Sizlere katılıyorum. Araç gayet seri, ekonmik.

    Ayrıca söylendiği gibi sorunda çıkarmıyor. Sonuçta Toyota mühendisleri bu aracı satışa çıkarmadan önce yüzbinlerce km.de test ediyorlar. Sıkıntılı bir sistem olsa Avupa'da satamazlar.
    Ayrıca bu M/M şanzumanın da bakım,onarım masrafının fazla olacağını düşünmüyorum. Sonuçta 1500-2000 TL farkla bu şanzuman alınabiliyor.
    Yani sistemin kendisi pahalı bir sistem değil ve temelde düz vites.
    Bakım masrafları da 100 bin km de sağladığı yakıt ekonmisine göre çok değildir. Otomatiğe göre 30-40 bin bilemediniz 50 bin kmde yakıtan kendini amorti eder.
    Kullanımıda abartıldığı gibi sorunlu değil. Sadece araca bir kaç gün alışmak lazım. Sonra mükemmel rahat, performanslı, ekonomik.
    Tavsiyem daha önce otomatik vites kullananlar aracı bir kaç gün denesin alsın, yorum yapsın. Otomatiğe göre artıları da var, eksileri de.

    Daha önce de hep manuel kullananlar hiç terettüt etmeden alsın. Merak etmeyin çok yakmaz, hızlı kaçar. Ayrıca vitesi ben değiştireceğim, ben böyle zevk alırım derseniz M/MT yi manuel modda kullanırsınız.
    Aracımı deneyen arkadaşalar (manuel'ci , otomatik kullanmam diyenler) çok beğendi. Hatta birisi bunun 2004 ler(eski Kasa) M/M mi yoksa otomatik mi? dedi ve M/M ise alırım dedi. Şimdi de temiz M/M benzinli 2. el Aurıis arıyor. (Corolla Yı ekonomik durumum müsait değil diye düşünmüyor)
    Çıkan sorunların çoğu da kullanma kılavuzuna uygun kullanmamaktan çıkıyor gibi geldi bana.

    Zaten bu araç aile arabası. Arada eşimde(bayanlarda) ya da yeni ehliyet almış çocuğumda kullanır derseniz M/MT yi tercih edin. Otomatiğin yakıtına bir sürü para vermezsiniz. Ve sizde M/M de monuelin keyfini çıkarırsınız. (beyler)

    Araç kullanmadan, binmeden geriden bakmakla veya 5-10 km yol yapmakla yorum yapılmaz. Bu şekilde uydurma yorum Yapanlar da sinirimi bozuyor.
    Ve tüm Avrupa'da Yaris.Auris ve Corolla'da M/M vites var, otomatik yok.
    Şu Sitelere bakabilirsiniz:
    http://www.toyota.fr/
    http://www.toyota.de/
    http://www.toyota.it/toyota/gamma/welcome/index.html
    http://www.toyota.co.uk/cgi-bin/toyota/bv/frame_start.jsp?id=homepage
    http://www.toyota.ru/cars/new_cars/corolla/gallery.aspx
    http://www.toyota.es/cars/new_cars/corolla/specs.aspx
    http://www.toyota.ru/cars/new_cars/corolla/specs.aspx
    http://www.toyota.gr/cars/new_cars/corolla/index.aspx
    http://www.toyota.se/cars/new_cars/corolla/index.aspx
    http://www.toyota.nl/cars/new_cars/corolla/index.aspx

    Bu ülkelerdeki araçlarda birkaç farklılık(2.0 Dizel Motor gibi) olsa da genel özellikleri ile ülkemizdekilerle aynıdır-benzerdir. Bu da arz talep meselesi ile ilgilidir.


    Not: Benimki 2007 model hala taş gibi Maşallah. İşim gereği hergün de köy yolunda kullanıyorum. Toprak yol, Bozuk asfaltta.




  • klasik otomatikler mmt'den seri olamazlar..(manuel ve E modu için konuşuyorum özellikle)

    CVT bu konuda klasik otomatiklerden çok daha iyi..ama multimode seriliklte yine üstündür..

    mmt sahibi olan, CVT ve klasik otm. kullanmış biri olarak net bir şekilde söyleyebilirim..

    mmt'ye bir çok kez sallamışlığım da vardır ancak en son 4 ileri otm. 308 kullandım..mmt'yi öpüp başıma koyarım vallahi..
  • 4 ileri tam otomatik 308 var mı ki?
  • mmt şanzıman > güç kaybı yoktur, güç kaybı olmadığı için yakıtta artış yoktur, 0-100 km/h hızlanma değerinin düz vitesine göre uzun olmasının nedeni vites geçişlerinin yavaş olmasıdır. vites geçişleri hissedilir düzeydedir, hatta baskı-balata ömrünü tükettikçe bu geçişler daha da hissedilmeye başlar. yokuşta kayar
    tam otomatik şanzıman > güç kaybı vardır, dolasıyla biraz fazla yakar, 0-100 km/h hızlanma değerinin düz vitesine göre uzun olmasının nedeni şanzımandaki güç kaybıdır, vites geçişleri hissedilmez, yokuşta kaymaz

    ben otomatik araba alacak olsam robotize şanzıman tercih ederdim, hem bakım maliyetleri, hem çevreyi daha az yakması ve çevreyi daha az kirletmesi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    4 ileri tam otomatik 308 var mı ki?


    tiptronik diye geçen model..4 ileri o..

    klasik tork konvertörlü 4 ileriyi kontrol edilebilir hale getirince tiptronik olmuş..
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.