Şimdi Ara

B SERISI Kullan Var mı ? Tecrübelerinizi Yazınız

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.185
Cevap
41
Favori
360.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Forumda Mercedes'in kompakt modeli hakkında açılmış bir başlık bulunmadığından ayrıca bir başlık açarak B serisi kullananların izlenimlerini, isterlerse resimlerini buradan paylaşmalarını bekliyorum.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrMurat07 -- 20 Mart 2010; 21:03:46 >



  • Hiç seveni ya da kullanıcısı yok sanırım şu B serisi Mercedes otomobillerin !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Hiç seveni ya da kullanıcısı yok sanırım şu B serisi Mercedes otomobillerin !
    b class

     B SERISI Kullan Var mı ? Tecrübelerinizi Yazınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtmmustafa

    b class

     B SERISI Kullan Var mı ? Tecrübelerinizi Yazınız


    Alıntıları Göster
    Merhabalar 2008 model b 150 aracım var otomatik vites special editon donanımında;

    aslında babam kullanıyor ancak bende baya haşır neşir oldum ama hızı ve atikliği sevmemden dolayı memnun kalmadım çünkü aracın motoru 1500 zaten çok fazla bişey bekleyemiyorsun ayrıca şanzımanın otomatik olması ve aracın 1400kg lık ağırlığı tabi bunda en büyük etken.

    Yüklenirsen de haliyle benzini yutuyor :) Ama yol tutuş, viraj kabiliyeti, konfor, frenleme, özellikle yüksek süratte direksiyon hakimiyeti açısından çok memnunum.

    Kısacası araçtan ne beklediğin önemli, varsa merak ettiğin belli konular yanıtlamaya çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JustForLaW

    Merhabalar 2008 model b 150 aracım var otomatik vites special editon donanımında;

    aslında babam kullanıyor ancak bende baya haşır neşir oldum ama hızı ve atikliği sevmemden dolayı memnun kalmadım çünkü aracın motoru 1500 zaten çok fazla bişey bekleyemiyorsun ayrıca şanzımanın otomatik olması ve aracın 1400kg lık ağırlığı tabi bunda en büyük etken.

    Yüklenirsen de haliyle benzini yutuyor :) Ama yol tutuş, viraj kabiliyeti, konfor, frenleme, özellikle yüksek süratte direksiyon hakimiyeti açısından çok memnunum.

    Kısacası araçtan ne beklediğin önemli, varsa merak ettiğin belli konular yanıtlamaya çalışırım.



    vitesle ilgili biraz bilgi verebilirsen sevinirim. Vites geçişleri nasıl, kaç vites sorun oluyormu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yurtser

    quote:

    Orijinalden alıntı: JustForLaW

    Merhabalar 2008 model b 150 aracım var otomatik vites special editon donanımında;

    aslında babam kullanıyor ancak bende baya haşır neşir oldum ama hızı ve atikliği sevmemden dolayı memnun kalmadım çünkü aracın motoru 1500 zaten çok fazla bişey bekleyemiyorsun ayrıca şanzımanın otomatik olması ve aracın 1400kg lık ağırlığı tabi bunda en büyük etken.

    Yüklenirsen de haliyle benzini yutuyor :) Ama yol tutuş, viraj kabiliyeti, konfor, frenleme, özellikle yüksek süratte direksiyon hakimiyeti açısından çok memnunum.

    Kısacası araçtan ne beklediğin önemli, varsa merak ettiğin belli konular yanıtlamaya çalışırım.



    vitesle ilgili biraz bilgi verebilirsen sevinirim. Vites geçişleri nasıl, kaç vites sorun oluyormu...

    Alıntıları Göster
    Tabiki, şanzıman otomatik hatta triptronik, birde 7 ileri vites koymuşlar -ilk 7ye attığımda şok geçirmiştim- :D

    7 ileri vites ama tabi 6 ve 7yi zaten geçtim; ara hızlanma açısından 5 bile yetersiz; 3 e 4e düşmek zorundasın -tabi bu durum triptronikte kullandığın varsayımında-

    Otomatikte kullandığında vites geçişleri de çok başarılı, hiç bir problemi, sarsıntısı yok sanki araba tek vitesli -hem şehiriçi düşük hızda kullanımda hem de uzun yolda yüksek hızda

    Comfort ve spor şanzıman modları var, comfort da gaza basışına göre de değişmekle beraber genel olarak 2000 devirde vites değiştiriyor, spor modunda 3000e doğru değiştiriyor.

    Kısacası şunu söyleyeyim ki, vites geçişleri kesinlikle mükemmel, yüksek devirlerde içeriye motor sesi de çok az geliyor -top speed olarak 200ü ddahi gördüğüm için bunu söyleyebilirim-

    Performans açısından ise başta dediğim gibi triptronik olarak kullandığında hızlanma için vites düşmen yani yüksek devirde kullanman gerekli çünkü aracın beygiri 95 torku ise 140 civarıydı galiba. Otomatikte kullandığında ise gaza yüklenmen veya araç sollarken -kickdown(tam gaz)- yapman gerekiyor. Eğer genel olarak 1600cc motorlu araç kullanmışsan, performans ve hızlanma açısından benzer ama dediğim gibi b150 1400 küsür kg ve otomatik şanzıman olması dolayısıyla devri biraz yüksek tutman gerekiyor, özellikle rampa çıkışlarında ve sollamalarda; velhasılı ne kdr ekmek (bg, tork) o kadar köfte :D

    Tabi gaza dokunuş ve devirli kullanımda benzin tüketimi ile doğru orantılı onu da söylemeden geçmeyelim =)

    Tüm bunlardan sonra ve 45000 kmyi de devirmekle birlikte şu değerlendirmede bulunabilirm; çok rahat sağlam sessiz güven veren bir araç ancak dediğim gibi motor 1500 ve beygir düşük olduğu, ağırlık 1400kg olduğu için şehir içinde çok pratik ve ergonomik olmakla beraber şehirler arası yolculukta sürüş konfor güven açısından değil ama sollamalarda ve rampalarda ağır kalıyor, ama düz yolda canavar :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JustForLaW -- 3 Nisan 2010; 13:50:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JustForLaW

    Tabiki, şanzıman otomatik hatta triptronik, birde 7 ileri vites koymuşlar -ilk 7ye attığımda şok geçirmiştim- :D

    7 ileri vites ama tabi 6 ve 7yi zaten geçtim; ara hızlanma açısından 5 bile yetersiz; 3 e 4e düşmek zorundasın -tabi bu durum triptronikte kullandığın varsayımında-

    Otomatikte kullandığında vites geçişleri de çok başarılı, hiç bir problemi, sarsıntısı yok sanki araba tek vitesli -hem şehiriçi düşük hızda kullanımda hem de uzun yolda yüksek hızda

    Comfort ve spor şanzıman modları var, comfort da gaza basışına göre de değişmekle beraber genel olarak 2000 devirde vites değiştiriyor, spor modunda 3000e doğru değiştiriyor.

    Kısacası şunu söyleyeyim ki, vites geçişleri kesinlikle mükemmel, yüksek devirlerde içeriye motor sesi de çok az geliyor -top speed olarak 200ü ddahi gördüğüm için bunu söyleyebilirim-

    Performans açısından ise başta dediğim gibi triptronik olarak kullandığında hızlanma için vites düşmen yani yüksek devirde kullanman gerekli çünkü aracın beygiri 95 torku ise 140 civarıydı galiba. Otomatikte kullandığında ise gaza yüklenmen veya araç sollarken -kickdown(tam gaz)- yapman gerekiyor. Eğer genel olarak 1600cc motorlu araç kullanmışsan, performans ve hızlanma açısından benzer ama dediğim gibi b150 1400 küsür kg ve otomatik şanzıman olması dolayısıyla devri biraz yüksek tutman gerekiyor, özellikle rampa çıkışlarında ve sollamalarda; velhasılı ne kdr ekmek (bg, tork) o kadar köfte :D

    Tabi gaza dokunuş ve devirli kullanımda benzin tüketimi ile doğru orantılı onu da söylemeden geçmeyelim =)

    Tüm bunlardan sonra ve 45000 kmyi de devirmekle birlikte şu değerlendirmede bulunabilirm; çok rahat sağlam sessiz güven veren bir araç ancak dediğim gibi motor 1500 ve beygir düşük olduğu, ağırlık 1400kg olduğu için şehir içinde çok pratik ve ergonomik olmakla beraber şehirler arası yolculukta sürüş konfor güven açısından değil ama sollamalarda ve rampalarda ağır kalıyor, ama düz yolda canavar :D

    Alıntıları Göster
    Bu modelin B160 , B 180 gibi daha yüksek beygirli seçenekleri de var sanırım. Bir de opsyionel başka benzeri olmayan otomatik pilotla kendi kendine park etme özelliği sunuluyormuş. (Araç aynen "kara şimşek" filmindeki araç gibi direksiyonu sizden devralarak kendine kendini park ediyormuş :) )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Bu modelin B160 , B 180 gibi daha yüksek beygirli seçenekleri de var sanırım. Bir de opsyionel başka benzeri olmayan otomatik pilotla kendi kendine park etme özelliği sunuluyormuş. (Araç aynen "kara şimşek" filmindeki araç gibi direksiyonu sizden devralarak kendine kendini park ediyormuş :) )

    Alıntıları Göster
    B serisinden beklentinin ne olduğuna göre değişir ben mercedes olsun şık olsun ama performans istemem hızada gerek duymam diyorsan seni memnun eder ama atak bri araba olarak hayal etme hayal kırıklığı yaşarsın.




  • b 180 cdi da bulunmuslugum var braz da guclu olsa 4 dortluk arac aslında
  • disaridan bakildiginda çok begendigim bi araç ve hatta geçen ay almak için gittim ve içini hîc begenmedim, çok siradan geldi bana. Oyüzden c-class aldim daha atik ve çekici.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: er-soy

    disaridan bakildiginda çok begendigim bi araç ve hatta geçen ay almak için gittim ve içini hîc begenmedim, çok siradan geldi bana. Oyüzden c-class aldim daha atik ve çekici.
    Segmentleri ve hitap ettiği kesimler farkli B ve C serilerini kıyaslamamak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Segmentleri ve hitap ettiği kesimler farkli B ve C serilerini kıyaslamamak lazım.

    Alıntıları Göster
    B serisi opsiyonel sunulan aksesuarlarla dolduruduğunda çok güzel oluyor aslında ama o zaman da fiyatı C serisini yakalıyor ! Ama her ikisi de farklı ketgoride araçlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    B serisi opsiyonel sunulan aksesuarlarla dolduruduğunda çok güzel oluyor aslında ama o zaman da fiyatı C serisini yakalıyor ! Ama her ikisi de farklı ketgoride araçlar.

    Alıntıları Göster
    "TrueBlueSolutions, Mercedes-Benz'in çevreci konseptinin ismidir.

    Bu önlemlerden birisi BlueEFFICIENCY'dir, Aşağıdaki B-Serisi modelinde de bulunmaktadır (B 160 BlueEFFICIENCY, B 180 BlueEFFICIENCY ). Bu teknoloji yakıt tüketimini %12 azaltmaya yardım etmektedir.

    Bu sonuçlara; daha düşük hava direnci, düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler, hafif malzemeler ve otomatik ECO Start/Stop fonksiyonu (B 160 BlueEFFICIENCY ve B 180 BlueEFFICIENCY) gibi özellikler veya doğalgaz ve benzinli çalışma arasında seçim yapabilme yeteneği sayesinde ulaşabilmektedir"


    Bir de doğal gazlı modeli varmış ama Türkiye'de var mı ya da LPG ile de çalışabilir mi acaba !?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    "TrueBlueSolutions, Mercedes-Benz'in çevreci konseptinin ismidir.

    Bu önlemlerden birisi BlueEFFICIENCY'dir, Aşağıdaki B-Serisi modelinde de bulunmaktadır (B 160 BlueEFFICIENCY, B 180 BlueEFFICIENCY ). Bu teknoloji yakıt tüketimini %12 azaltmaya yardım etmektedir.

    Bu sonuçlara; daha düşük hava direnci, düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler, hafif malzemeler ve otomatik ECO Start/Stop fonksiyonu (B 160 BlueEFFICIENCY ve B 180 BlueEFFICIENCY) gibi özellikler veya doğalgaz ve benzinli çalışma arasında seçim yapabilme yeteneği sayesinde ulaşabilmektedir"


    Bir de doğal gazlı modeli varmış ama Türkiye'de var mı ya da LPG ile de çalışabilir mi acaba !?

    Alıntıları Göster
    bi tandiğım b serisi aracında sıralı sistem kullanıyor bi şikayetinide duymadım bugüne kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    bi tandiğım b serisi aracında sıralı sistem kullanıyor bi şikayetinide duymadım bugüne kadar.

    Alıntıları Göster
    Yok benim dediğim model orjinalinden (fabrika çıkışlı) doğal gazlı. B170 Bluefficiency ismi sanırım. Bu orjinalinden doğal gazlı olan modeli Türkiye'ye getirdiler mi bilimiyorum. Ancak doğal gaz ile çalışan bir araç lpg ile de çalışmaz mı acaba !?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Yok benim dediğim model orjinalinden (fabrika çıkışlı) doğal gazlı. B170 Bluefficiency ismi sanırım. Bu orjinalinden doğal gazlı olan modeli Türkiye'ye getirdiler mi bilimiyorum. Ancak doğal gaz ile çalışan bir araç lpg ile de çalışmaz mı acaba !?

    Alıntıları Göster
    Güncel. Gereksiz başlık açmayın B serisi yeri burasıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Güncel. Gereksiz başlık açmayın B serisi yeri burasıdır

    Alıntıları Göster
    önceki aracım olan bmw 1.16 'yı satıp geçen ay aldığım 2009 model B150 ile ilgili modifiyem.com forumunda yazdığım görüşlerimi burayada ekleyim...


    99 model 2000cc mondeo ile kıyaslarsak;

    Yüksekliğinden çok memnun kaldım, daha yukarda oturuyorsunuz,bu hem inip binmelerinizi kolaylaştırıyor hemde trafikte daha ferah bir görüş açısı veriyor

    Tüketim olarak uzun yolda mondeo 7lt/100 yaktı bu 7.8lt/100km

    Konfor olarak daha sesiz ve daha az sarsıyor, kesinlikle çok memnun kaldım

    Hızlanma olarak modeo ile 5.viteste 100km ile giderken önünüzdeki aracı sollamak için gaza basmanız yetiyor, B'de gaza köküne kadar basıp (otomatik vites iki vites birden düşürüyor) sollamaya çıkmanız gerekli..Buda çift şerit gidiş geliş olmayan uzun yolda yakıt tüketiminin artması demek

    Yol tutuş olarak bir olumsuzluk görmedim

    2005 bmw 1.16 ile kıyaslarsak;

    benim gibi 1.90 boyunu varsa bmw 1'in sürücü koltuğundan inmeye değil çıkmaya çalışıyorsunuz, dolayısıyla B'den çok memnun kaldım arabaya inip binerken hiç efor sarfetmiyorum ..sürüş anlamında da önünüzdeki arabanın üsütünden ileriyi görmek çok güzel..

    Konfor olarak, 1'den çook daha az sarsıyor , sessizlik olarak B bi çıt iyi

    Yakıt tüketimi olarak 1.16 ile aynı yakıyor

    Performans olarak yukardaki sollama örneğinden hareket edersek 1'de de sollamak için 1 vites düşürmeniz gerekiyor

    Yol tutuş, bu konuda 1 süper olduğu için kıyas bile yapmıyorum

    Sonuç olarak, araba alacaksanız ve benim gibi biraz yüksek olsun kriteriniz varsa ve genel olarak şehir içinde ve çift yol olan uzun yollarda kullanırım diyorsanız tavsiye ederim

    Ama yükseklik gibi bir kriteriniz yoksa bu paralara çok başka alternatiflerde alınabilir.Heleki tek şeritli uzun yollarda kulanacaksanız sollamalarda hem tüketim hem stres yaratarak canınızı sıkabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: landmoon

    önceki aracım olan bmw 1.16 'yı satıp geçen ay aldığım 2009 model B150 ile ilgili modifiyem.com forumunda yazdığım görüşlerimi burayada ekleyim...


    99 model 2000cc mondeo ile kıyaslarsak;

    Yüksekliğinden çok memnun kaldım, daha yukarda oturuyorsunuz,bu hem inip binmelerinizi kolaylaştırıyor hemde trafikte daha ferah bir görüş açısı veriyor

    Tüketim olarak uzun yolda mondeo 7lt/100 yaktı bu 7.8lt/100km

    Konfor olarak daha sesiz ve daha az sarsıyor, kesinlikle çok memnun kaldım

    Hızlanma olarak modeo ile 5.viteste 100km ile giderken önünüzdeki aracı sollamak için gaza basmanız yetiyor, B'de gaza köküne kadar basıp (otomatik vites iki vites birden düşürüyor) sollamaya çıkmanız gerekli..Buda çift şerit gidiş geliş olmayan uzun yolda yakıt tüketiminin artması demek

    Yol tutuş olarak bir olumsuzluk görmedim

    2005 bmw 1.16 ile kıyaslarsak;

    benim gibi 1.90 boyunu varsa bmw 1'in sürücü koltuğundan inmeye değil çıkmaya çalışıyorsunuz, dolayısıyla B'den çok memnun kaldım arabaya inip binerken hiç efor sarfetmiyorum ..sürüş anlamında da önünüzdeki arabanın üsütünden ileriyi görmek çok güzel..

    Konfor olarak, 1'den çook daha az sarsıyor , sessizlik olarak B bi çıt iyi

    Yakıt tüketimi olarak 1.16 ile aynı yakıyor

    Performans olarak yukardaki sollama örneğinden hareket edersek 1'de de sollamak için 1 vites düşürmeniz gerekiyor

    Yol tutuş, bu konuda 1 süper olduğu için kıyas bile yapmıyorum

    Sonuç olarak, araba alacaksanız ve benim gibi biraz yüksek olsun kriteriniz varsa ve genel olarak şehir içinde ve çift yol olan uzun yollarda kullanırım diyorsanız tavsiye ederim

    Ama yükseklik gibi bir kriteriniz yoksa bu paralara çok başka alternatiflerde alınabilir.Heleki tek şeritli uzun yollarda kulanacaksanız sollamalarda hem tüketim hem stres yaratarak canınızı sıkabilir

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler yorumun için Landomon. Tabii Mercedes yahut BMW gibi marka önceliği olmayanlar için o paraya çok daha üstün özellikli araçlar başka markalardan alınır ama bu işler keyif ve tercih meselesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A_R_D_A

    Bu mesaj silindi.
    en üstteki 3 tuştan ortada olanı, ayrıca yol bilgisayarındanda park edip kilitlediğinde aynaları otomatik olarak katla diyebiliyorsun, sonra tekrar binmek için kapıyı açtığında kendiliğinden açılıyor..

    peki ben bir soru sorayım, havalandırmayı ön cama yada ayaklara verdiğinizde ortadanda hava geliyormu? bence gelmemesi lazım ama geçen servise götürdüm , ordaki başka bir B'dede denedik ondada geliyordu
  • Orijinalden alıntı: landmoon

    en üstteki 3 tuştan ortada olanı, ayrıca yol bilgisayarındanda park edip kilitlediğinde aynaları otomatik olarak katla diyebiliyorsun, sonra tekrar binmek için kapıyı açtığında kendiliğinden açılıyor..

    peki ben bir soru sorayım, havalandırmayı ön cama yada ayaklara verdiğinizde ortadanda hava geliyormu? bence gelmemesi lazım ama geçen servise götürdüm , ordaki başka bir B'dede denedik ondada geliyordu

    evet geliyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.