Şimdi Ara

bağımsız süspansiyonlu araçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
94
Cevap
3
Favori
26.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar.


    bağımsız süspansiyon konusunda yeni çıkan araçlarda hangilerinde var acaba.


    focus bildiğim hepsinde vardı. sanırım 2019 dan sonrakilerde bazı modellerinde yok.


    civiclerde var galiba.


    yeni corollolarda da var.


    insignia astra da da var diye biliyorum.


    bağımsız süspansiyonlu araç önemli diye düşünüyorum.




  • Golf 5 hepsi.
    Golf 6 hepsi.
    Golf 7 sadece 1.4 ve 1.5ler.
    Focus 1,2,3 hepsi. Focus 4 Tr'de satılan sadece SW kasalarda.
    Hyundai i30 ve Kia Ceed hepsi.
    Astra hiçbiri.
    Megane hiçbiri.
    Peugeot 307, 308 hiçbiri.
    Mini Cooper ve Scirocco hepsi.
    Corolla son kasa hariç hiçbiri.
    Aklıma gelenler bunlar.

    Olmasa da olur donanım far yıkamadır, arka kol dayamadır.

    Bağımsız süspansiyon, esp, 7 hava yastığı, çarpışma önleme gibi donanımlar şöföre bir bilemedin iki kere lazım olur. ama "olmasa da olur" bir kalem olmadığını o an öğretir.


    Mesela fiat'ını hiç istemeden kaydırdın mı bilmiyorum, şayet kaydırdıysan direksiyon mili kopmuş gibi hissettiren o yol tutamayışıyla da tanışmışsındır. c sınıfı olsa bile tam bağımsız yürüyenli, yere iyi basan bir otomobili kullandıktan sonra "gereği yok, torsiyon da iyi tutuyor" diyemiyorsun.

    suatcagdas s kullanıcısına yanıt
    S suatcagdas demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    C segment olarak;

    - Mazda 3 serisinde hep vardı, hala var.
    - hyundai i30 'larda var. (kia ceed'lerde de olabilir, aynı platformun araçları)
    - golf belli motor seçeneklerinde var.

    Son kasa Mazda 3 torsiyon çubuklu.

    Yazdıklarımın hepsi doğru ancak hepsine sahip olmadım tabi bu araçların.

    Yalnız Astra G sahip olduğum araçlar arasındadır ve yanlış bildiğinizi söyleyeyim size.

    Bir zamanlar sahibi olmuş biri olarak tekrar yazıyorum o satırı; Astra hiçbiri.

    Astra G diğer Astralarda olduğu gibi torsiyon çubuğu arka aksa sahiptir.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Bağımsız Süspansiyonlu Araçlarda Konfor ve Güvenlik

    Bağımsız süspansiyonlu araçlar, her bir tekerleğin diğerlerinden bağımsız olarak hareket ettiği bir süspansiyon sistemine sahiptir. Bu sistem, viraj alırken veya engebeli yollarda sürerken daha iyi yol tutuşu ve sürüş konforu sağlar.

    Arka bağımsız süspansiyon araçlar, yalnızca arka tekerleklerin bağımsız olarak hareket ettiği araçlardır. Bu, daha iyi yol tutuşu ve arka yolcular için daha konforlu bir sürüş sağlar.

    Günümüzde, bağımsız süspansiyon olan araçlar C segmenti gibi çeşitli araç sınıflarında giderek daha yaygın hale gelmektedir. Ford Focus gibi popüler modeller de bağımsız süspansiyon sistemine sahiptir.

    Bağımsız süspansiyon sistemleri aşağıdaki avantajları sunar:

    • Virajlarda daha iyi yol tutuşu
    • Engebeli yollarda daha konforlu sürüş
    • Daha az lastik aşınması
    • Daha iyi fren performansı

    Bağımsız süspansiyon araçlar, özellikle virajlı ve engebeli yollarda sürüş konforu ve güvenliğini artırmak isteyen sürücüler için mükemmel bir seçenektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Astra k ve insignia son kasada yok diye biliyorum. Astradan eminimde insigniadan emin değilim
  • insignia da da yoksa gerçekten yazık.

  • Insignia da bağımsız var tabii ki de ama astrada torsiyon var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozoz15

    insignia da da yoksa gerçekten yazık.

    Önde bağımsız MacPherson süspansiyon kullanan Insignia arkada ise bağımsız süspansiyonlara sahip.
  • insigniada olmamasına üzülürdüm zaten. insignia almayı düşünüyorum çünkü. hep gözüme de hoş gelen kasaları var.

    sanırım yeni model araçlarda bu torsiyon muhabbeti daha çok var.

  • C Segmentinde Corolla ve Civic lerde var.
  • C segment olarak;

    - Mazda 3 serisinde hep vardı, hala var.
    - hyundai i30 'larda var. (kia ceed'lerde de olabilir, aynı platformun araçları)
    - golf belli motor seçeneklerinde var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 2 Aralık 2020; 17:8:45 >
  • B segmentte çok az araçta var aklıma Hyundai Kona 1.6T 4x4 geldi onun da diğer seçenekleri torsiyon.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    C segment olarak;

    - Mazda 3 serisinde hep vardı, hala var.
    - hyundai i30 'larda var. (kia ceed'lerde de olabilir, aynı platformun araçları)
    - golf belli motor seçeneklerinde var.

    Son kasa Mazda 3 torsiyon çubuklu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Son kasa Mazda 3 torsiyon çubuklu.



    Alıntıları Göster

    bize henüz gelmeyen ön tarafı makyajlanan 2019-20 modellerde torsiyona geçilmiş hakikaten. ancak şu anki piyasadaki mazda 3 araçlar hala bağımsız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    bize henüz gelmeyen ön tarafı makyajlanan 2019-20 modellerde torsiyona geçilmiş hakikaten. ancak şu anki piyasadaki mazda 3 araçlar hala bağımsız.



    Alıntıları Göster

    Makyaj değil direk yepyeni araba

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Makyaj değil direk yepyeni araba



    Alıntıları Göster

    tasarım olarak çok ciddi değişim olmadığı için makyajlı gibi geldi bana ilk bakışta ancak süspansiyona kadar değişim yapıldıysa altyapı olarakta yeni bir araç dediğiniz gibi, makyaj değil kasa yenilenmiş komple.

  • Alfa Romeo Giulietta
  • 1.0 motorlarda durum nasıl acaba. ucuz olsun diye motordan kısıyorlar süspansiyon konusunda da öyleler mi acaba.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozoz15

    1.0 motorlarda durum nasıl acaba. ucuz olsun diye motordan kısıyorlar süspansiyon konusunda da öyleler mi acaba.

    Kia Ceed her motorda bağımsız süspansiyon ama Golfte 125 hp altı torsiyondu 7. Jenerasyonda

  • Kia Cerato aracımda önde McPherson varken arkada Burulma Kirişli (Yarı Bağımsız) var.


    Burulma kirişli olan süspansiyon, bağımsız süspansiyona oranla çok ciddi bir maliyet avantajı sağlamakla birlikte yalnızca arka süspansiyon sisteminde bulunan 15 kg ağırlık tasarrufunu da sağlamakta. 


    Tabi Accord Avensis araçlardaki gibi 5 bağlantılı süspansiyonların yerini tutamaz.


    bağımsız süspansiyonlu araçlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ykaraca -- 14 Aralık 2020; 12:5:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ykaraca

    Kia Cerato aracımda önde McPherson varken arkada Burulma Kirişli (Yarı Bağımsız) var.


    Burulma kirişli olan süspansiyon, bağımsız süspansiyona oranla çok ciddi bir maliyet avantajı sağlamakla birlikte yalnızca arka süspansiyon sisteminde bulunan 15 kg ağırlık tasarrufunu da sağlamakta. 


    Tabi Accord Avensis araçlardaki gibi 5 bağlantılı süspansiyonların yerini tutamaz.


    bağımsız süspansiyonlu araçlar

    Ağırlık ve maaliyetin yanı sıra bagaj hacmini arttırması için de iyi oluyor.





  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Evet onu atlamışım teşekkürler

  • Golf 5 hepsi.
    Golf 6 hepsi.
    Golf 7 sadece 1.4 ve 1.5ler.
    Focus 1,2,3 hepsi. Focus 4 Tr'de satılan sadece SW kasalarda.
    Hyundai i30 ve Kia Ceed hepsi.
    Astra hiçbiri.
    Megane hiçbiri.
    Peugeot 307, 308 hiçbiri.
    Mini Cooper ve Scirocco hepsi.
    Corolla son kasa hariç hiçbiri.
    Aklıma gelenler bunlar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.