Emre Kongar: "Şu an iki döviz kuru var, biri Merkez Bankası diğeri Kapalı Çarşı ve Kapalı Çarşı' da USD Merkez Bankası' na göre 1 TL daha pahalı" |
Bankalar neden şubelerini kapatıyor? (2. sayfa)
Bankalar neden şubelerini kapatıyor?
(En Son Oy Tarihi: 12.11.2024)
-
-
teknolojiden dolayı neyden olacak.
Bankaya kredı vs ısım olmazsa ugramıyorum
atm ye ay da bir kere para çekmeye gıdıyorum.
Onun dısında her şey uygulamadan yürüyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İş bankasında 2 farklı şube ile çalışıyordum. Bana yakın olan şubesi kapandı. Daha sonra kapanan şubedeki hesabım diğer şubeye yönlendirildi. Bana yakın olan şubedeki çalışanların büyük çoğunu gördüm. Ayrıca şubeyi de genişletmişlerdi. Ancak bunun üzerine bir araştırma yapacağım.
-
https://www.tbb.org.tr/modules/banka-bilgileri/banka_sube_bilgileri.asp
Güncel tabloya göre çok büyük hızla eriyor şube sayıları.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 14 Ağustos 2023; 17:53:39 >
-
Dükkan kiraları artıyor, onlarda kiracı konumunda. Çok şaşırtıcı bi durum değil.
+Banka kolay kolay gitmez diye garanti gözüyle bakılıyodu eskiden, artık öyle de değil. Ben dükkan bakarken en azından bankaları bu yüzden elemiştim.
-
Aslında biraz araştırınca bankalar kendini enflasyondan korumak adına böyle bir süreç yürüttüğüne dair bir kaç banka personeliyle konuşmuştum. Ama burada spesifik bir olarak bir neden yok. Nedenlerin birleşmesinin ile sonuca etkisi var.
-
belçika da bankaların yüzde 90 ı kapandı. hatta atm leride kapattılar. Ortak atm ler açıldı. Ama çok az. İnsanlar para çekmek için sıraya giriyorlar. Galiba bütün dünyada böyle olacak. Türkiye de hala çok banka şubesi var. Ben bir kere bile ayağımı atmam. Zira artık her şeyi mobil telefonla hallediyorsun
-
Ortak atm projesi burada da var.
-
Bankaların kendi mülkleri oluyor hocam, özellikle anadolu da çok var böyle yapı. Oralarda rahatlar ama dediğiniz gibi genel itibariyle kiracılar.
-
Emekliler çok seviyor şubeye gitmeyi hocam. Hesap cüzdanı yazdıran kesim de çok fazla var halen.
-
Bir genç olarak, elektrik, su, telefon, internet gibi temel ihtiyaç faturalarının tamamını firmanın kendi internet sitesinden kartla ödüyorum. Örnek olarak, bizim ilçe merkezinde Tedaş firmasının fatura ödeme gişesi var. Ne zaman oradan geçsem hep yaşlılar oluyor. Bankalara gelirsek, benim bu konuda pek bir bilgim yok çünkü parayla işim neredeyse hiç yok. Bir adet banka kartım var başka kartım yok.
Ben ankette ilk şıkkı işaretledim çünkü dijitalleşen dünyada, seneler yavaş yavaş geçip yaşlılar vefat ettikçe, fiziki banka şubelerine büyük oranda ihtiyaç kalmayacak. En basitinden 10 yıldır almak istediğim hangi ürün varsa, genelde e-ticaret siteleri üzerinden almayı tercih ediyorum. Böylece yakın gelecekte, birçok sektörde birçok fiziksel mağaza da kapanacaktır.
Yapay zeka ve otomasyon sistemlerinin hızla gelişmesiyle de, en azından gelişmiş ülkelerde, yakın gelecekte kasiyerlere bile gerek kalmayacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Mobil uygulamalar ve atmler seçeneğinin yanında yapay zekada olmalı. Yapay zeka sayesinde insan aklının yaptığı matematiksel hatalar en aza indirgendi. İnsan gücüne ihtiyaç kalmadı. Bence şube sayılarını isteseler daha fazla eksiltebilirler ama birazda bizim vatandaştaki adresim belli olsun, mentalitesinden dolayı şubelerini kaldırmıyorlar. Yoksa mevcut durumda şubelerini yarı yarıya bile düşürseler şu an etkilenecek bir durumları olmayacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anketteki 2 seçenek de doğru.
Son 7 yıldır hesap açma, kapatma ve kredi başvurusu hariç tüm işlemlerimi mobil bankacılık üstünden yaptım ve çok güzel oldu. Eskiden basit işlemler için bile şubelerde saatlerce boş boş sıra beklerdik. Belli birkaç işlem hariç şubelerin bir anlamı kalmadı.
Emekli maaşını çekmeyen giden 60 yaş üstü dayılar da olmasa iyice rahatlayacak şubeler.
-
O değilde illa ki insanın bir ara bankaya işi düşüyor ve çok sıra bekliyor. Devlet hastahanelerindeki gibi online sıra alma olsa çok iyi olur aslında vaktinde gider halledersin. Tabi işleyişin aksamaması için aldığı randevu saatinin dakikasında gişede bulunmayan adamı tak gecicen on dakika sonra gelirse geçti kardeşim git sıra al bekle diyeceksin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
E zaten öyle bir seçenek var uygulamadan sıra al özelliği örnek ykbquote:
Orijinalden alıntı: crux07
O değilde illa ki insanın bir ara bankaya işi düşüyor ve çok sıra bekliyor. Devlet hastahanelerindeki gibi online sıra alma olsa çok iyi olur aslında vaktinde gider halledersin. Tabi işleyişin aksamaması için aldığı randevu saatinin dakikasında gişede bulunmayan adamı tak gecicen on dakika sonra gelirse geçti kardeşim git sıra al bekle diyeceksin.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Migroslarda kasiyere ihtiyaç kalmadan ödeme yapılacak kiosklar var.
Atm ler de aynı mantık. İşsizliğin artmasının ve giderek daha da artacak olmasının sebebi teknoloji.
-
Vadesiz hesabına otomatik ödeme talimatı yapabilirsin hocam herhangi bir kesinti olmaz (bankanı bilmiyorum tabi Ziraat te böyle)
-
Hocam belirttiğiniz bir konu çok önemli. "adresim belli olsun" Mesela bizim vatandaşta gözüyle görmediği bir şeye itimatının zayıf olması durumu var. Mesela sen desen ki Turk Telekom yerine Donanımhaber internet kullanıyorum (bu da sanal bir işletmeci/operatör olsun) sana der ki ben gözümle binasını, ofisini, bayisini görmeden rahat edemem.
Yani bankalarda da bu biraz böyle. Mesela ben maaş müşterisi olarak Ziraat teyim ama Finansbank kredi kartım da var. Finansbank ın atm ve şube sayısı daha az ve bu yüzden nereye gitsem Ziraat görüyorum. Ziraat i boşver zaten Halkbank, Ziraat, Vakıfbank, Ptt atmleri ortak kullanılıyor. Haliyle hocam hep bir gözle görme durumu var. Mesela kısa süre için il değiştirdim nereye gitsem kamu bankaları vardı özelleri çok az gördüm atm olarak. Bu da biraz bizleri kamu bankalarına daha da çeken bir durum haline getiriyor esasen. @pokezoom
Tabi hocam bizdeki şeyi de unutmamak lazım. Şubedeki personelleri tanıma isteği, muhabbet geliştirme isteği, bir şekilde aidiyet yakalama durumu var. Şubeye gidersin mesela başta güvenlikle sohbete girişirsin, sonra gişedekiyle. Muteber bir müşteri isen icabında müdürle bile selamlaşırsın. Belki de halkımız bu tarz şeyleri de çok seviyor. Bir de aşağıdaki bir mesajımda farklı bir durumdan daha bahsettim ona da bakarsanız sevinirim. (bu konuya benziyor ama biraz daha farklı)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 16 Ağustos 2023; 1:38:13 >
-
Hocam hesap açmak için şubede beklenilen kuyruklar... Neydi öyle hocam ya yani hatırlayınca bile insan üzülüyor o boşa giden vakitleri ömrümüzden.
Ancak bir başka açıdan yaklaşalım. O zamanlar her şeyin bir ağırlığı vardı banka dediğin zaman. Şimdi telefondan hesap açıyorsun ne arayan var ne soran. Eskiden şubede çalışanları tanırdık hep, biz gidince onlar da bizi tanırdı. Şimdi o olay sıfır, şubemde çalışanların adlarını bile bilmiyorum. He dersen ki tanımanın faydası ne? Haklısın.
-
Bu dediğin olay İş Bankası uygulamasında var hocam. Gitmeden sıra alıyorsun.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X