Merhaba arkadaşlar. Dün ve bugün bu dosya masrafları konusuyla bir hayli uğraştım.
Önce İstanbul Gaziosmanpaşa'daki tüketici hakem heyetine gidip nasıl bir yol izlemem gerektiğini öğrendim. Onlarda sağolsunlar son zamanlarda dosya masrafı iade talepleri tavan yaptığı için güzel bir yöntem bulmuşlar. Ofisin dışında bir masaya 2 adet aynı yazıların yazdığı A4 kağıdı yapıştırmışlar ve bu konuyla ilgili gelen herkes oraya yönlendiriliyor. Masada oturup neyi nasıl yapmamız gerektiği adım adım yazıyor. Herneyse önce ben orda yazdığı gibi ilkönce hangi bankadan kredi kullandıysam o bankaya gidip yada dilekçe yazıp, son 10 senede kullandığım kredinin yada kredilerin dosya masraflarının iadesini talep ettim. Tabiki bankalar buna red cevabı veriyorlar. Kullandığım eski kredilerin sözleşmeleri elimde yoktu. Bunlarda elimizde olması gerekiyormuş.
Finansbanktan bunu talep ettim. Ancak bana hesaplarımla ilgili bilgiyi verebilmem için hesap işletim ücretini ödemem gerektiğini söylediler 75 TL. Altı üstü 2 A4 kağıdı verecekler ama maksat uğraşmayalım diye böyle bir yöntem geliştirmişler. Bende Finansbank şikayet hattına şikayet ettim. Bankanızın müşterisi olduğumu kaç seneden beri kredi kartlarını kredilerini kullandığımı, bana hizmet etmek zorunda olduklarını söyledim. Tabi dinlemediler ve banka politikaları gereği bu ücretin alınması gerektiğini söylediler.
Ordan çıkıp Garanti Bankasına gittim. Bu bankadan dosya masrafı ücretinin alındığına dair evrak talep ettim ve 3 yıl önce kullandığım kredinin bir evrağını çıkartıp hemen verdiler. Üstelik ücrette talep etmediler.
Daha sonra Şekerbanka gittim. İstediğim evrak talebime ücretsiz olarak yanıt verdiler.. Fakat bu bankadaki kadın bana üzücü birşey söyledi :
Ne yazıkki bu günlerde çok müşterimiz bu evrakları bizden talep ediyorlar bizde onlara hemen çıkartıp veriyoruz ama bankadan bu ücreti alamayacaklar dedi!! Bende neden diye sorduğumda; çünkü kredi kullandığınızda size banka tarafından imzalatılan kredi sözleşmesinde dosya masrafı olarak tabir edilen ücretin kuruşu kuruşuna ne kadar alındığı ve ne ücreti olduğu sözleşmemizde yazıyor, sizde bu sözleşmenin altına imza atıyorsunuz dedi. Yani bu, (ücretin sizden kesildiğini kendi isteğinizle kabul ediyorsunuz anlamına geliyor) dedi.
Tüketici hakem heyetinin istediği evrakların içinde kredi sözleşmesinin bir nüshasıda var. Bu nüshada şayet dosya masrafından bahsedilmiyor ise ve sizden bahsedilmediğine ramen bu masraf alınmışsa işte o zaman hakkınızı arayabiliyorsunuz. O zaman banka size dosya masrafı ücretini ödüyor.
Evet arkadaşlar elimde 4 adet başka bankalara ait kredi kullandığım sözleşmeler var ve hepsinde de dosya masrafı alınmış ve bu alınan dosya masrafları sözleşmelerde açık açık belirtilmiş. Şimdi bu ülkedeki basına kızmak istiyorum. Neden biliyormusunuz? Koskoca heber yapıyorlar.. Bankalar Dosya Masraflarını geri ödüyor!!! Tüketici kazandı!! İşte bilmem ne mahkemesinin kararıyla bankanın aldığı bütün masraflar tüketiciye iadesine karar verildi.. Bu haber bütün kredi kullanan vatandaşlara bir umut oluyor.. Hepsi için bir emsal teşkil ediyor.. Herkes artık dosya masraflarını geri alabilir deniyor. Herkesde bir umut ordan gelecek 3-5 kuruşun peşine düşüyor. Az parada değil yani.. 4 adet kredi çekmişim 1900 TL dosya masrafım var. Yani bu parayı geri alabileceğim düşüncesi beni bile mutlu etti. Ancak böyle bir durumda malesef alamayacağım.. Yada alabiliyorsamda lütfen bilgilendirin NASIL? Basın herşeyi bilgilendiriyor ama bu ufak detaylar hep atlanıyor...
Şimdi konuyla ilgili 4077 sayılı kanun yürürlükteymiş. Bu konuyla ilgili sizlerde bildiğiniz şeyleri paylaşırsanız çok sevinirim. Belki bundan bir çıkış yolu vardır. Sonuçta benim inandığım şey bankaya o imzayı atmış olsak bile bu para bizden zorla alınan bir para gibi geliyor. Çünkü bu sözleşmeler önceden hazırlanıyor ve tamamen tek bir tarafın menfaaatini düşünüyor. Böyle bir durumda bu sözleşmenin geçerliliği olmaması gerekir..
Nasıl bir yol izlemem gerektiğini bilmiyorum. Ama bilmeyenlerede bir kaç tecrübemi paylaştım. Saygılarıma sunarım..
Sayın İlgililer;
4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanunun 6.maddesinde Haksız şart düzenlenmiştir. Bu maddeye göre bankalar tarafından yapılan kesintiler( dosya masrafı, ücret tahsisi, yapılandırma ücreti vs..) haksız şart teşkil ettiğinden kesintiler rahatlıkla geri alınabilmektedir. Bunun için yapmanız gereken ilgili kaymakamlığa yada Tüketici Mahkemesine başvurmaktır. Ama bunu yaparken dikkatli olmanızda fayda var. Çünkü ; ilgili banka avukatları, sizin bilmeden yanlışlıkla yaptığınız bir işleme itiraz ederek sizden ayrıca vekalet ücreti alabilmektedir. Sizin bir uzmandan yardım almanız sizin faydanıza olacaktır.Dosya masrafının geri tahsil edilmesine ilişkin birçok örnek kararlarımız mevcuttur isteyene fax vb yollarla örnek gönderilebilir.
Daha detaylı bilgi almak istiyorsanız yardımcı olurum.. dilediğiniz gibi istediğinizi sorabilirsiniz TEL: 0542-242-3037
enes423
kullanıcısına yanıt
Bilgi için teşekkürler; Detayları iletmeniz mümkün mü?
Öncelik olarak tüketmemek ilk şart tabi mecbur kalıyoruz asıl önemliside bilinçlli tüketici olmak
Biz ne kadar bilinçlenirsek bunlar bizi yolamaz. Toplum o kadar bilinçsizki bu ve benzeri kurumlar bundan faydalanarak hem para hem güç katıyolar kendilerine.
Bir bankaya gidip kredi çektiğinizde konuşun sorun soruşturun yarım saatini alın en son imzaya geldiğinde bunu burda okursam çok vakit kaybı en iyisi avukatıma gösterip öyle geliyim dediğiniz an
Hem banka çalışanının yarım saati gitmiş olur hemde bankanın müşterisi kaçmış olur
Yada sözleşmeye kendiniz madde eklemeye çalışın imzalayın fotokopisini alın. Mesela sözleşmenin en altına hiç bir şekilde dosya masrafı ve ek bir kesinti taleb edilemez bunu kalemle yazın
Karşıdaki bankacıdanda banka kaşesi ve imza isteyin
Eğer bunu yapmazsa hemen söyleyin sözleşme dediğiniz iki taraflı olur sen önüne gelen maddeyi yaz ben imza atıyim hani benim şartlarım? Sadece şartları sen belirliyorsan bunun savaşta kaybeden taraf sözleşmesinden ne farkı var diyin. Yine kabul etmezse çekin gidin o bankadan.
Yani özetle imzayı attıktan sonra değil atmadan önce uğraşın uyanık olun
Bu bir yıldırma politikasıdır bir kişiyle olucak şey değil elbette fakat binlerce kişi böyle yaparsa banka eli mahkum bu ücretleri kaldırcaktır yada çift taraflı sözleşme eklenicektir çünkü hem vakit kaybı hem müşteri kaybı yaşarlar bu bankaya daha çok koyar.
En kestirme yol bankaları kullanmayın ben 20 küsür yaşıma rağmen hiç kredi kartı bile kullanmadım tabi bunu ihtiyacı olanları es geçerek söylüyorum ama emin olun sistemi besleyen kan emiciden alınan paradanda hayır gelmiyor ailemden biliyorum
Geçmiş dönem krediler için de geçerli mi ? Yani kredi odedik bitti yine alabilir miyiz dosya masrafı
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme