Şimdi Ara

'Bariyerler ok gibi saplandı' kazaları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
9.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sorun bariyerden ziyade, bariyerin başladığı yerde. Normalde buralar yere doğru eğimli yapılır. Böylece bariyere çarpan aracı bariyerin üstüne çıkarır.



    Esas amaç budur. Ancak bariyere haddinden hızlı çarparsanız, bariyerin gücü aracı taşımaya yetmeyebilir, bu durumda bariyer ezilerek aracı kaldıramaz ve arkasından gelen bariyer kesimi aracın içine girebilir.
    Otoyollardaki hız sınırları belirlenirken bu gibi hususlar da göz önünde bulundurulur.

    Ayrıca yukarıda verilen dönen bariyer sistemi de günümüz bariyerine göre çok büyük artıları yok. Daha doğrusu artısı var, eksisi var.

    Beton bariyer daha tehlikeli aslında. Çünkü tüm bariyeri yekpare bir betondan üretemeyeceğinize göre, aynı geleneksel bariyerler gibi birbirine bağlantı yapacaksınız. Ve çarpan aracın hızı bağlantı elemanını koparacak kadar yüksekse, o bağlantı kopunca araç bu sefer de beton bloka saplanacak.

    Şu anki bariyerlerin eleştireceğim tek konusu, tek levhalı olması. Motorcular için resmen ölüm, altında ikinci bir levha olsa motorcular için çok iyi olur ama maliyet artıyor. Ha maliyet de bir kere artıyor, sonra o bölgede kaza olana kadar herhangi bir sorun olmuyor. Kaza olursa da zaten genellikle kazayı yapan tarafa rücu ediyor olay. Bence tüm bariyerler çift levhalı olmalı.

    En kötü ihtimalle çift levhalı olmalı çünkü altı açık olduğunda aracın burnu levhanın altına giriyor ve levhayı havalandırıyor sonra levha arabanın içine ok gibi giriyor. Fotoğraflara bakın en az %50 ölüm sebebi bu sorun.




  • derin68 D kullanıcısına yanıt
    bu sistemde bariyer hala olacak diyorsunuz yani

    e neyi cozduk simdi?

    araci, agirligi tasiyamayan calinin faydasi ne anlayamadim
  • Reign in Blood kullanıcısına yanıt
    Bi insanın ölümünden zevk alan iğrenç insan olum senin amacın ne ??? Ne ayaksın kimin trolüsün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Çalılar zannettiğinden daha sağlam ve esnektir hava yastığı görevi görebilir çarpma şiddetini azaltır. Kendi kendini tamir edebilir. Bariyer sizin bahsettiğiniz daha şiddetli çarpmalarda karşı şeride geçme gibi durumlar için sigorta olarak kullanılabilir. Bunlar sadece öneri yarın bir gün Hollanda uygular elin gavuru yapmış dememek için kendimiz ne önerebiliriz diye akıl yürütüyoruz. ISIF2018 de hız sınırına uymayanlar için bir bariyer sistemi vardı adam yapmış ama derdini bizimkilere anlatana kadar elin gavuru bu fikri alıp daha gelişmişini yapmış geçenlerde interestingenginering de paylaştılar. Hep başkalarından çözüm beklemeyelim göz göre göre insanlar çok ucuz sebeplerle ölüyor. Buna çözümü biz üretelim
  • derin68 D kullanıcısına yanıt
    karsiya gecmeden ziyade araca saplanmasindan bahsediyoruz aslinda

    cali ile yapilmis bir test var mi merak ettim acikcasi. 130-140 km ile giden 2 tonluk bir araci yavaslatacak, faydasi olacak bir cali turu duymadim. varsa iyiymis.

    cozum aslinda yukarida var. rolling barrier. konu getirip uygulayacak vizyonda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn



    Çözümü bu hem motosikletliler içinde çok daha güvenli ancak maliyeti sorun oluyor sanırım.
    Hem de geceleri karşi şerittekilerin ışıklarını da keser

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reign in Blood kullanıcısına yanıt
    Change.org da bariyerlerin motosiklet kazalarına uygun hale getirilmesi için 2 yıl önce bir kampanya başlatılmış az önce onu buldum.

    change.org

    Arkadaşların önerdiği gibi motosikletler için de altı kapalı olması gerekiyor.

    Ayrıca başka bir şey dikkatimi çekti hadi iki yol arasında bariyerler var ve bu bariyerler kaza anında karşı şeride geçmeyi engelliyor, uçurum kenarı diyelim yine aynı şekilde uçuruma düşmeyi engelliyor ama bakıyorum pek çok yerde gereksiz şekilde sağ tarafa da bariyer koyulmuş. Bu da kaçak giriş çıkışları engellemek için ama böyle yerlerde bariyerin kaza anında insanları parçalayacak kadar sağlam yapıda olmasına gerek yok. Araç lastiğinin sığamayacağı banket, basit bir halat, file vb. düzenekle bu sorun çözülemez mi? Kaza olursa en fazla yoldan çıkıp toprağa saplanmış olurlar.




  • İçim bir garip oldu. Şu resimlere bakınca
  • Çift bariyer olması ve motorbisiklet kullanıcıları için de düzenlenmesi iyi olabilir ama onun dışında beton bariyer vs. çözüm olmaz diye düşünüyorum. Suçu bariyerlere atmayalım, hırsızın hiç mi suçu yok hesabı. 180 ile giderken betona da girsen bariyere de girsen bu risk var. Hız sınırlarını aşmayalım, kurallara uyalım. Tamam kazadır bu olur adı üzerinde "kaza" ama bunun riskini minimuma indirmek de biz sürücülerin işi.
  • kazalar hep hiz yuzunden veya surucu hatasindan olmuyor ki

    kamyon yag birakiyor, yolda krater kadar cukur olabilir, kamyon lastigi olabilir, kopek cikmis olabilir, yandaki sikistirmis olabilir

    bir suru senaryo var kaza icin
  • Öne çıkardım, bariyerler kesinlikle çok güvensiz, motosikletliler için ekstra güvensiz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Vallahi onu bunu bilmem, 80 90 km. Ortalama hız ile herkes gitse bu bariyerlere saplanan araçlar olmaz, açık ve net işte her şey 140 ve üstü giden araçların bariyerlere dalmasi sonucu budur.

    80 90 la dalsa bariyere anca motor dağılır aracın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn



    Çözümü bu hem motosikletliler içinde çok daha güvenli ancak maliyeti sorun oluyor sanırım.
    Çirkin ve depresif bir görüntü.
  • bazı haber kanalları bariyere ok gibi saplandı diyerek işi çözüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fotoğrafları görünce kanım dondu.

    Hocam trafikte belirlenmiş hız limiti kuralları keyfi belirlenmiyor. İnsanlar bir şey olmaz diyerek abanıyor gaza ama sonuç bu oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dixon Hill -- 10 Ağustos 2019; 20:18:11 >
  • Bu bariyerler kırılmıyor arkadaşlar. Sadece esneme yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avustralya’da oranın trafik kazaları komisyonu şöyle
    Transport Accident Commission Victoriayoutube
    Safety Barriers Save Lives - Towards Zero
    https://youtu.be/Fq0HOJGrLa0
    bir reklam yayınlıyordu devamlı. Ama orada hız sınırı otoyolda 110, ceza sınırı da %6 ve genellikle bu sınıra uyuluyor. Bu halat bariyerler de belki 130-140 ile giden sürücüleri engellemeyebilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.