Şimdi Ara

'Bariyerler ok gibi saplandı' kazaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
9.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Az önce gazetede bariyer ok gibi saplandı haberi okudum. Bu hafta içinde sanıyorum okuduğum 3. bariyerler ok gibi saplandı haberi. Google arattırdım bu şekilde çok sayıda kaza olduğunu gördüm belki hiç birinde ölüm olmayacak kazalar ancak bariyerler arabanın içine girip darmadağın ettiği için hepsi ölümle sonuçlanmış. Bariyerler neden arabaların içine giriyor? Yükseklik, sağlamlık, malzeme, mühendislik gibi sorunları mı var? Bariyerlerin ucu açık mı belki önceki kazalardan kalma açıklar kapatılmıyor sonraki kazada arabanın içine mi giriyor? Görüşlerinizi yazarsanız belki yetkili birileri konuya el atar. Teşekkürler.

    "Bariyerler ok gibi saplandı" kazaları

    "Bariyerler ok gibi saplandı" kazaları







  • Bariyer dediğimiz şey 6 metrede bir birbirine vidalanmış levhalar. Temel görevi aracın hızını kesip karşı şeride geçmesini engellemek. Bütün dünyada aynı bariyerler var istisna olan ülkeler vardır belki. Düşük hızlarda görevini yerine getirir fakat yüksek hızlarda bariyer kırılıp bıçak görevi görüyor. Bunun yerine 1 metrelik beton bariyer kullanmak çok daha emniyetli hem bıçak gibi doğramaz hemde yanal rüzgarları azaltarak araçların daha rahat hareket etmesine yardımcı olur ayrıca hayvanların OTO yollara girmesini engeller.
    cunku bariyerlerimiz ilkel, cagdisi. herseyimiz gibi

    ama su sistemi getirip uygulasalar, binlerce can kaybi onlenir. yandasa yedireceksen bunun icin yedir ben raziyim.



  • Bu kaza yeni İstanbul-İzmir otoyolunda olmuş. Bariyerin önünde darbe sönümlendirici olsa belki böyle olmazdı. Tabi o da bir yere kadar, gazı dipleyerek girince isterseniz bir kamyon pamuk balyası koysunlar fayda etmez, o bariyer size girer. Bu kazaları tanımlarken "aracın kontrolünü kaybeden... bariyerlere girdi" şeklinde yazıyorlar. Büyük ihtimalle sebep aşırı hız. Yavaş gitmek lazım.

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Bu iki kazada bu hafta oldu. Google da benzer yüzlerce kaza fotoğrafı var. Bariyerler bizi yolda tutmakla görevli değil mi? Peki arabanın içine girip ölüme sebebiyet veriyorsa görevini yapamıyor demektir. Pek çok kazada otomobillerin önce bariyerin altına girdiğini daha sonra yükselen bariyerin aracın içine girerek kazanın ölüm oranını artırdığını düşünüyorum. Bariyerler daha alçak veya ayaklar daha kısa olsa otomobili yolda tutma oranı artmaz mı?
  • Reign in Blood kullanıcısına yanıt
    Bir gün ailenle giderken bariyerlere girersin ve ailenle birlikte senin röntgenini haberlerde boy boy yayınlarlar diyecem ama demiyorum. Çünkü vicdanı merhameti olmayan çöp adamlara uyupta onlar gibi çöp olmak bize yakışmaz.
  • "Bariyerler ok gibi saplandı" kazaları

    Çözümü bu hem motosikletliler içinde çok daha güvenli ancak maliyeti sorun oluyor sanırım.
  • cunku bariyerlerimiz ilkel, cagdisi. herseyimiz gibi

    ama su sistemi getirip uygulasalar, binlerce can kaybi onlenir. yandasa yedireceksen bunun icin yedir ben raziyim.







  • Aslında bunun gibi her gün farklı farklı kazalar oluyor; evin bahçesine girenler, karşı şeride geçip kafa kafaya çarpışanlar, elektrik direğine vuranlar vs. Maalesef temel neden eğitimsiz veya kendini eğitimli sanan sürücülerin yol açtığı kazalar. Bu kazalarda insan faktörü belki %99'dur.

    İnsanlar o kadar hatalı araba kullanıyor ki çoğu kez şans eseri ya da diğer sürücülerin tolerans ve dikkati sonucu bu kazalar engelleniyor ancak 100 hatadan biri artık dur diyor ve kaçınılmaz son Bu sürücülerin ekseriyeti de iyi araba kullandığını sanıyor.

    Bariyer tüm kazaları sorunsuz engelleyemez, birçok kazada uçuruma ya da şarampole yuvarlanmayı engelleyebilir, makul hızlarda hayat kurtarır. Kişi kendi canını düşünmüyorsa bariyer ne yapsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    cunku bariyerlerimiz ilkel, cagdisi. herseyimiz gibi

    ama su sistemi getirip uygulasalar, binlerce can kaybi onlenir. yandasa yedireceksen bunun icin yedir ben raziyim.



    Tam Türkiye de yapılması gereken...




  • Altında ki araç belli zaten neden o kadar basıyorsun hızlı gidiyorsun hiç düşünmüyorlar onu geçtin bariyer belli bir yerden sonra ne yapsın
  • Bariyer dediğimiz şey 6 metrede bir birbirine vidalanmış levhalar. Temel görevi aracın hızını kesip karşı şeride geçmesini engellemek. Bütün dünyada aynı bariyerler var istisna olan ülkeler vardır belki. Düşük hızlarda görevini yerine getirir fakat yüksek hızlarda bariyer kırılıp bıçak görevi görüyor. Bunun yerine 1 metrelik beton bariyer kullanmak çok daha emniyetli hem bıçak gibi doğramaz hemde yanal rüzgarları azaltarak araçların daha rahat hareket etmesine yardımcı olur ayrıca hayvanların OTO yollara girmesini engeller.
  • yol ayrım bariyerlerinin önüne su bidonları konuluyor. hiç bir şey kurallara uymanyanları engellemez o ayrı.
  • Şimdi aklıma geldi bariyerler sert çalı formunda yapılabilir mi? Hem çevre yeşillendirilir, hem maliyetler aşağı çekilebilir. Ayrıca çalılar kaza için hava yastığı görevi yapabilirler. Bariyer koyulacaksa yine bariyerle bütünleşik bir sistem olarak kurgulanabilir.
  • derin68 D kullanıcısına yanıt
    yol kenarina terlik dizsinler istersen

    2 tonluk bir araci, 10 tonluk otobusu, kamyonu durdurabilir mi sence cali?
  • Sorun bariyerden ziyade, bariyerin başladığı yerde. Normalde buralar yere doğru eğimli yapılır. Böylece bariyere çarpan aracı bariyerin üstüne çıkarır.
    "Bariyerler ok gibi saplandı" kazaları

    "Bariyerler ok gibi saplandı" kazaları


    Esas amaç budur. Ancak bariyere haddinden hızlı çarparsanız, bariyerin gücü aracı taşımaya yetmeyebilir, bu durumda bariyer ezilerek aracı kaldıramaz ve arkasından gelen bariyer kesimi aracın içine girebilir.
    Otoyollardaki hız sınırları belirlenirken bu gibi hususlar da göz önünde bulundurulur.

    Ayrıca yukarıda verilen dönen bariyer sistemi de günümüz bariyerine göre çok büyük artıları yok. Daha doğrusu artısı var, eksisi var.

    Beton bariyer daha tehlikeli aslında. Çünkü tüm bariyeri yekpare bir betondan üretemeyeceğinize göre, aynı geleneksel bariyerler gibi birbirine bağlantı yapacaksınız. Ve çarpan aracın hızı bağlantı elemanını koparacak kadar yüksekse, o bağlantı kopunca araç bu sefer de beton bloka saplanacak.

    Şu anki bariyerlerin eleştireceğim tek konusu, tek levhalı olması. Motorcular için resmen ölüm, altında ikinci bir levha olsa motorcular için çok iyi olur ama maliyet artıyor. Ha maliyet de bir kere artıyor, sonra o bölgede kaza olana kadar herhangi bir sorun olmuyor. Kaza olursa da zaten genellikle kazayı yapan tarafa rücu ediyor olay. Bence tüm bariyerler çift levhalı olmalı.

    "Bariyerler ok gibi saplandı" kazaları




  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Siz terlik dizmeyi akıl ederken aslında Hollanda da benzer bir program okumuştum. Evet çalılarla bariyer yapıyorlar hem ışık kesici, hem karbondioksit soğurucu, hem de hava yastığı görevi görüyor. Bariyerler çalıların içine veya arkasına konumlandırılabilir.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.