23 Mayıs’da Herkesin merak içinde beklediği BF V duyurulmuştu. Duyurusundan itibaren gündeme oturan oyun , birçok oyuncu tarafından beğenilse de birçok oyuncu tarafından da beğenilmemişti. 2.Dünya savaşını tema olarak ele alan Dice ekibinden beklentiler büyüktü. Oyun BF 1 ek paket hissiyatını mı verecek yoksa yeni bir oyun hissiyatı mı verecek sorusu herkesin aklındaki ilk soruydu. Tabi birde renk paleti konusu vardı. İlk olarak Kapalı alfayı davetiyeler ile oyuncuların deneyimine açan yapımcılar daha sonrasında ise açık beta ile herkesin deneyimine açtı. BF serisine yeni bir soluk getirmek isteyen Dice Ekibi bakalım bu konuda başarılı olacak mı? (Ama ilk olarak şunu belirteyim incelemede betada olan hata ve bug olaylarını olumsuz olarak değerlendirmeye almayacağım. Bunlar düzeltilebilecek durumlar )
İncelememize ilk olarak oyuncular için önemli olan optimizasyon konusu ile başlayalım. BF 1 serisinde başarılı olan optimizasyon BF V içinde aynı durumda diyebiliriz. Amd Ryzen 1600 , Gtx 1060 6 Gb ve 16 Gb ram bulunan sistemim de ultra ayarlarda 60 fps alarak stabil bir oyun deneyimi sundu. Dice bu konuda cidden iyi bir iş çıkarıyor. Üst seviyede grafiklere sahip olan bir oyunu bu kadar stabil hale getirmeleri müthiş başarı.
Optimizasyon konusundan grafiklere geçecek olursak. Grafiksel olarak oyun gayet iyi durumda olduğunu söylemek yanlış olmaz. Çevresel detaylar olsun. Artırılmış yıkım efektleri olsun. Değişen hava şartları olsun. Özellikle V-1 roketinin ortaya çıkardığı görüntü vs… Bunlar oyunun atmosferini daha iyi hale getiren etmenler olmuş. Renk paleti üzerinden birçok eleştiri alan oyun benimde hafif bir yadırgamama neden oldu. Aslında diğer haritaları görmeden fazla bir yorumda getirilecek bir mesele değil. Ama Rotterdam Haritasındaki yoğun renk paletinin ayarlanması gerekiyor. Burada benim şöyle bir düşüncem de mevcut Dice ekibi acaba burada değişen bir atmosferi vermek isterken renk ayarlamasını tam olarak ayarlayamadı mı ?
Betadaki 2 Haritanın tasarımına gelecek olursak benim gibi taktiksel ve takım oyunu sevenler için gayet iyi dizayn edilmiş . Ben beğendim açıkcası. Umarım taktik ve takımsal oynanış diğer haritalar içinde geçerli olur. Harita konusunda çok iyi bir oyun olacağının sinyalini bu iki harita veriyor. Burada şunu da belirtmek istiyorum her ne kadar eleştirilse de Rotterdam haritası Narvik’ten daha çok beğenilmiş. İlginç bir durum…
Taktik ve Takım kelimeleri geçmişken bu iki konuya yeni gelen ve oyuna direk etkisi olan yeni oynanış mekaniklerini ele alarak değinmek istiyorum. BF V duyurulduğunda üstünde en çok durulan durumlardan biriydi takım oyunu. BF oyununu oynayan oyuncuların büyük bir kesimi içinde önemli bir durum arz ediyordu. Bilhassa benim içinde. Alfa ve Betasını toplamda 38 saat oynamış biri olarak. Takım oyunun ne derece önemli olduğunu her defasında BF V bana hatırlattı. Bildiğimiz üzere 4 farklı sınıf bulunuyor. Ve hiçbir BF Serisinde sınıflar bu kadar net bir çizgi ile ayrılmamıştı. Ve bu beni çok memnun etti. Biraz daha açacak olursak durumu destek sınıfını ele alalım oyunda mühimmat desteği ve yeni gelen inşaat mekaniğinde büyük rol oynuyor. İnşaat te herkes çuval koyabiliyorken, destek sınıfı ekstra olarak dikenli tel , tankların girişini engellemeye yönelik şeyler inşa edebiliyor ve diğer sınıflardan daha hızlı şekilde inşaat işini gerçekleştiriyor. Sağlık sınıfı ise düşen takım arkadaşımızı daha hızlı bir şekilde iyileştiriyor. Recon sınıfı ise uzaktan adam spotlaması ve geriden destek vermesi ile büyük rol oynarken assault sınıfı ise sahip olduğu ekipmanlar ile savaş alanında tankları vs. patlatarak nefes almanızı sağlayabiliyor. Kısa kısa bahsettiğim bu özelliklere bakarak takım oyunun önemini bir kez daha altını çiziyorum ve oyunu oynarken de büyük bir zevk verdiği aşikâr.Ayrı olarak ta oyunda spot sistemi mevcut ama R6 daki gibi bir durum söz konusu direk olarak spotlama recon sınıfının ait bir durum olmuş.
Yeni gelen mermi ve saglık paketi ikmalini de beğendiğimi belirtmem gerekiyor. Aynı şekilde inşaat sistemi de öyle ama bunun geliştirilmesi lazım. Özellikle bu iyiliştirme ve yeniden doğma süresinde bir kısaltılmaya ve fetih modu için birkaç inşaat mekaniği düzenlemesi gerekiyor.
Silahlar konusunda bazı silahları sevmedim bazılarını ise oyunun çıkışı ile birlikte kullanacağım silahlar arasına şimdiden girdiğini belirtmem lazım. Silahların vuruş hissiyatı oyunda iyi derecede ve seslerde aynı şekilde. Ama Silahlarda ki asıl olay ise modlama seçeneğinde kopuyor. Yeni gelen bu sistemi çok beğendiğimi söylemeliyim. Silah ile oynadığınız süre ve başarının etkin olmasıyla yükselen deneyim seviyesi sayesinde gelen puanlar ile yetenek ağacına benzeyen bir sistem ile modluyorsunuz ve bu sistemin silahlara etki etmesi ve bunu hissettirmesi çok iyi hale getiriyor . Tank ve Uçak fazla kullanmıyorum BF serilerinde ama oynayanların beğenmediği gözüküyor. Bu konuda fazla yorum yapamayacağım ama düzeltilmesi gereken konu olduğu aşikar. Aynı şekilde modlama araçlar içinde mevcut belirtmek lazım.
Oyuna karakter ve silah özelleştirme seçeneği daha da artılırıldı. Bir çok oyuncu absürt kaçan ekran görüntülerini görünce bu durumu fazla sevmedi ama açıkçası benim sevdiğim bir durum oldu. Beta da kısıtlı bir özelleştirme mevcut ve umarım bu şekilde değildir, çıkışı ile daha fazla seçenek eklenir.
Karakter kullanımı gayet seri olan oyunda, eklenen seslendirmeler ve karakter animasyonları ile doygunluk seviyesine ulaştırılmış. Uzun bir inceleme olduğunun farkındayım ve umarım okurken sıkılmamışsınızdır. Bir kaç konuya değinip incelemeyi sonlandıracağım.
Dice ve Ea artık daha bütünleşmiş bir oyuncu topluluğu istediğinden Premium pass olayını kaldırdı ve oyuna birçok oyun modu geliyor. Her ne kadar adı ilgi çekici gelmese de Bf V gelecek olan Br modu için heyecanlıyım. Aynı şekilde nasıl bir co op modu olacak ve hikaye konusunda pekte başarılı olmayan bf serisi BF V ile bu tabuyu yıkacak mı yakında göreceğiz. Genel hatları ile ele aldığımız BF V getirdiği bazı yeni özellikler ile seriye yenilik katmayı çalışmış. Kimisine göre başarılı kimisine göre başarılı olmayan bu yeni özellikleri kendi açımdan beğendim.
BF V kesinlikle kötü bir oyun değil bundan emin olabilirsiniz ve ya BF 1 gelmiş Dlc hissiyatında da değil aralarında ayrılan birçok fark var ve en önemlisi kendi açımdan oyundaki yoğun çatışmaların olduğu yerde zaten olacaktır ama karmaşıklık son bulmuş ve takım oyunu bu oyunda çok önemli hatta 8 veya 12 kişi birlikte felan girerseniz bu takım oyununun verdiği eğlenceyi kat ve kat artırabilirsiniz. Oyunun hızıda bir tık daha düşürülse daha da iyi hal alacaktır büyük ihtimal. Bu arada lütfen Cod:BO4 İle kıyaslamayalım Fps olmaları hariç ikiside ayrı kulvarların oyunu. ( BO4 Denedim bu arada )
Dediğim gibi beta da olan hatalar ve buglar oyunun çıkış tarihine kadar düzeltilecek durumlar. Bunlar beta da olduğu için benden eksi alacak durumlar değil. .Beğenmediğim durumları oldu bunları da belirttim inceleme içinde hatta şunu unutmuşum bazı içeriklerin mesela BR modunun daha sonra gelmesi üzmüyor değil ama genel itibari ile BF V beğendiğimi söylemeliyim. Özellikle Takım oyunun işlevselliği ve yeni gelen özellikleri beğendiğimi belirtmem lazım. Son yayınlanan 6 dakikalık video ile de oyun hakkında edindiğim yeni bilgilerin yanında geleceğe yönelik çalışmalar ise umut verici. Oyunun 20 Kasımda çıkışını yapıyor. Fiyatı ise ne yazık ki kur sebebi ile yüksek , 300 TL Bandında satılıyor . Umarım fiyatlar düşer ve ya EA artık özel bir fiyat politikası aklına gelir ve öyle pazarlama yapar ise ne güzel olur tabi de böyle bir durum zorda umut işte ne yaparsın...
Ve kısa bir tavsiyem olacak bir çok yazı , yorum , eleştiri görüyorum. Herkesin eleştirisine ve yorumuna saygım sonsuz ama bu oyunu almayın ve almıyoruz gibi şeyler yerine niçin almayacağız ve ya şu sebebten dolayı sevmedim demek daha iyi olabilir düşüncesindeyim . Hepinize Okuduğunuz için Teşekkür ederim.Yazım hataları için ise kusura bakmayın elimden geldiğince bir şeyler yazmaya çalıştım … Umarım beğenirsiniz de... Hepiniz Sağlıcakla Kalın... Savaş Meydanlarında Görüşmek Üzere ...